Cessnu od A2A sis vybral moc dobře, je geniální.
Bez GPS se létá celkem běžně. Říká se tomu srovnávací navigace, protože srovnáváš to, co je v mapě s tím, co vidíš z okénka.
VFR let se plánuje tak, že si v mapě uděláš čáru přes body, přes které plánuješ letět. Musíš si vybrat takové body, které jsou v mapě a zároveň je dokážeš rozpoznat z letadla (tedy např. hrad, vodní nádrž, křížení silnice s železnicí apod.)
Potom si změříš kurzy a vzdálenosti jednotlivých úseků a vypíšeš si je do navigačního štítku. Pak už jen letíš zadaným kurzem úsek po úseku a kontroluješ podle mapy, jestli letíš správně. Tímto způsobem proletíš třeba celou Evropu, i když jsi tam nikdy nebyl. Pokud lítáš jen okolo komína
a dobře to tam znáš, máš to jednodušší. Pokud je na to letadlo vybaveno a umíš s tím, můžeš využít i radionavigaci pomocí majáků VOR nebo NDB.
Pokud chceš přistávat pomocí ILS, musíš na navigačním rádiu naladit frekvenci lokalizéru a na HSI nastavit kurz dané dráhy. Frekvence a kurzy zjistíš z přibližovací mapy.
|
|