FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX s A2A Cessna 172 Jeden příspěvek | Celý strom
FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 13:17
beloch
Ahoj, v leteckých simulátorech jsem začátečník, tak možná budou dotazy znít směšně. Pořídil jsem si FSX s ovladačem Saitek Pro Yoke a protože chci ze začátku létat jen malá letadla tak jsem si dokoupil Cessnu 172 od A2A - s tím tedy létám + jsem postahoval CZ ortomapy, výškové objekty atd.. Nějaké úplné základy jsem se naučil podle Youtube a čtením různých on-line zdrojů, takže už i někam doletím.

Prvně se tedy zeptám na VFR lety. Když budu létat bez GPS (létá se tak vůbec ještě?) a jako příklad si dám třeba vyhlídkový let kolem LKKV, že poletím do Lokte, Sokolova, nahoru na Nejdek a potom zpět přes November. Tento let jsem vybral, protože je mi okolí známé a znám to tady. Ale už si třeba nedovedu představit, že bych letěl někam jinam kde to neznám. Tak by mě zajímalo jak si VFR let naplánovat, jaké použít pomůcky či mapy, abych poté opravdu letěl podle nějakých orientačních bodů. Nebo prostě nacpat body do GPS a orientovat se podle ní?

A potom jsem zkoušel let IFR, LKKV do LKPR a docela to napoprvé šlo. Avšak potom jsem se přiblížil k Praze, byl jsem požádán o sestup do 4000, udržovat kurz 325 a čekat na ILS, s tím, že budu přistávat na dráze 30. No a tady nevím co dál. Našel jsem si frekvenci ILS pro dráhu 30, ale prostě nevím co a kam nastavit a co potom dělat, aby bylo poté možno na autopilotovi aktivovat APR.

Když někdo poradíte budu moc rád

Díky Petr
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 13:54
mirda   
Vítám Tě.Já Ti nevím jestli bude mít někdo chuť to úplně do podrobna rozepsat.Zmínil si YT a na něm jsou přesně lekce na danou tématiku. Jen Ti teď ryhle a hned nenajdu odkaz. Krom toho nějaká ta škola je i přímo v FSX. Jestli mě paměť neklame , ale nekoukal jsem. Jsem odkojenej youtubem a manuálama k jednotlivejm letadlům, softům do simů.
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 14:17
milo   
Ohladom VOR/DME priblizenia, najdes nieco tu:

http://www.flightsim.cz/article.php?id=57

http://www.flightsim.cz/article.php?id=59

Samotne pristatie ILS:

http://www.flightsim.cz/article.php?id=58

a rozoberalo sa to aj tu:

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=482669&style=2

Neboj sa pouzivat miestny vyhladavac vo fore, vela veci sa tu preberalo, a najdes kopec odpovedi.

Vela zdaru!!!

milo.
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 16:48
beloch
Děkuji za odpověď. Já princip jakoby chápu, když jsem si hrál s default B737 tak se mi ILS přiblížení i povedlo. Nevím jak to nastavit na té Cessně. Když koukám na tutoriály na YouTube, tak tam letí, letí, najednou se mu rozbliká APR, zmáčkne APR a je to No každopádně jsem stáhnul manuál ke KAP140, tak si přes víkend budu hrát -)

Díky Petr
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 17:25
Marek07
Asi by bolo dobré povedať, že nie všetky mašiny sú vybavené na kompletné prístrojové lietanie, takže je dosť možné, že niektoré mašiny čo si stiahneš alebo zakúpiš nebudú mať možnosť lietať napr. spomenuté ILS.
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 18:14
Koprik
ILS jinak umi i defaultni C172.....a naprostemu zacatecnikovi uplne staci, pokud nebude liny si odletat defaultni tutorialy s def. C172 / 182 a prohledat odkazy tady na foru.Skoro vse uz tady bylo, jen nebyt liny hledat a cist.
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 14:23
mirda   
trochu zazlobím, ale "google je mocnej"
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 16:39
ST0RM
... a pre začiatok je aj tá škola v FSX celkom "mocná"
Rod Machado sa už určite teší na vystavenie ďalších certifikátov.
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 18:55
beloch
Děkuji všem za dobře míněné rady. ILS přiblížení už se povedlo ke spokojenosti a je to asi dobré minimum pro další tréning/relaxaci -) Narazil jsem na dvě věci. Když už mi na autopilotu blikalo NAV, že mám naladěno a já pořád letěl na HDG, tak mi letadlo letělo s kurzem o cca 30-40°stupňů více. Tedy když jsem chtěl letět 90 tak jsem musel na HDG nastavit cca 60.

Celou dobu to bylo ok, prvně jsem letěl na NAV, ptom se to přeplo na GS a krásně se to přibložovalo no a potom když už jsem byl hodně blízko dráhy tak mi letadlo začalo dělat manévry doleva a doprava.

No tyto dvě věci mi vrtají v hlavě.

A jestli by mi někdo neporadil s otázkama ohledně VFR, samozřejmě jsem prvně hledal, ale marně.

Díky Petr
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 20:07
Koprik
Nejdriv mrkni do sekce tutorialy, jeste k IFR litani:
http://www.navfltsm.addr.com/
http://www.flightsim.cz/article_list.php?gr=1
a zacni se skolou letani uvnitr FSX, tam je naprosto vsechno co te zajima a potrebujes vedet!A cestina do FS se da stahnout nekde taky.

 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 22:21
beloch
Díky moc, to je přesně ono.
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 22:19
PB   
Ahoj,
VFR navigaci bez GPS (což je v simu podstatně zábavnější než s GPS) máme podrobně popsanou "u nás, u konkurence" tady: http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/VFR_-_vzorov%C3%A9_naviga%C4%8Dn%C3%AD_p%C5%99%C3%ADpravy
Tak na to mrkni, případně v té wiki máme i další věci, které by pro tě byly poměrně aktuální (někde v IFR sekci jsme ukazovali krok po kroku přístrojové přiblížení)...

PB
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 15:09
Fabo™   
Nejepsi by bylo videt cos presne udelal, kdybys udelal zaznam treba Frapsem, nebo pokud mas nVidia kartu, tak ta ma v ovladacich nejaky vlastni zaznamnik, ShadowPlay se to jmenuje.
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 20:15
Algy   
Cessnu od A2A sis vybral moc dobře, je geniální.
Bez GPS se létá celkem běžně. Říká se tomu srovnávací navigace, protože srovnáváš to, co je v mapě s tím, co vidíš z okénka.
VFR let se plánuje tak, že si v mapě uděláš čáru přes body, přes které plánuješ letět. Musíš si vybrat takové body, které jsou v mapě a zároveň je dokážeš rozpoznat z letadla (tedy např. hrad, vodní nádrž, křížení silnice s železnicí apod.)

Potom si změříš kurzy a vzdálenosti jednotlivých úseků a vypíšeš si je do navigačního štítku. Pak už jen letíš zadaným kurzem úsek po úseku a kontroluješ podle mapy, jestli letíš správně. Tímto způsobem proletíš třeba celou Evropu, i když jsi tam nikdy nebyl. Pokud lítáš jen okolo komína
a dobře to tam znáš, máš to jednodušší. Pokud je na to letadlo vybaveno a umíš s tím, můžeš využít i radionavigaci pomocí majáků VOR nebo NDB.

Pokud chceš přistávat pomocí ILS, musíš na navigačním rádiu naladit frekvenci lokalizéru a na HSI nastavit kurz dané dráhy. Frekvence a kurzy zjistíš z přibližovací mapy.
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 22:21
beloch
Díky za vyčerpávající odpověď.

A jakou mapu si mám pořídit aby to bylo co nejreálnější (tedy co se používá v praxi)?

Třeba toto? http://www.flyforfun.cz/cs/informace-letecke-mapy.html
 

FSX s A2A Cessna 172   2. 1. 2015 / 23:44
milo   
Napr. SK mapy najdes aj na IVAO http://www.ivao.sk/mapy

CZ na ceskej divizii IVAO

alebo aj tu je toho vela: http://www.fscharts.com/

http://www.vatsim.net/charts/#Europe

...alebo hod do google nieco ako charts...
Aj ku kazdemu kupenemu letisku napr. od AEROSOFTU, dostanes mapy.

Ako citat tie mapy najdes napr. tu http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1693&kategorie=3

m.
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 02:26
Algy   
V reálu se používá ICAO mapa ČR 1:500 000. Najdeš ji třeba tady: http://www.pilotnipotreby.cz/icao-czech-republic-5
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 11:09
mezekmezek
Jestli se chceš simulátorovému lítání věnovat více, přejít potom na VATSIM nebo IVAO (a nebo do reálu), tak obětuj necelou tisícovku za Databázi letišť: http://shop.aeroweb.cz/strana-10 Tady to je Profi, kde jsou podrobné informace o všech letištích v ČR a SR, ICAO mapa plus plno dalších potřebných informací. Ještě je docela dobrá "obyčejná" databáze, ale tam jsou ty informace zjednodušené. K tomu taky doporučuju prostudovat stránky Řízení letového provozu ČR: http://lis.rlp.cz/ , kde najdeš v AIPu všechny informace týkající se lítání minimálně v rámci republiky + informace o IFR letištích, pro VFR poletování tam je VFR Manuál a taky je dobré se podívat i na AisView.

Co se týká A2A letadel: pozorně si přečti manuál! je to velice komplexní simulace a nedodržování správných a reálných postupů se může vymstít Samozřejmě jsou špičkové i Cessna 182 a Piper (a k tomu vše ostatní).
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 12:11
kuma   
Kvůli FS je blbost utrácet tolik peněz za aktuální mapy a Databázi, to je nonsens. Tisícovku ať za to vyhodí, až si půjde sednout do opravdového éra....

Informace o všech českých letištích (navíc aktualizované) jsou zdarma k mání zde:
http://lis.rlp.cz/vfrmanual/index.html - sice tam nejsou ultralehká letišťátka, ale ty v simu jsou taky málokdy.

Dál: je nás tady dost létavců - a ti, kteří jsou členové ULL a včas platí svazový příspěvek, mají doma knihovnu starších ročníků Databáze a taky ICAO pětistovek (pokud to rovnou nehážou do sběru) - a to jak oficiálních, tak ULL (kde je i Slovensko na rubu). A každý rok jim to přijde znova aktuální. Takže kdyby po tom někdo fakt toužil, určitě by se to dalo napsat sem do diskuse - a určitě by se našel někdo, kdo by nějakou rok - dva starou (ale pro sim bez problémů použitelnou) za symbolický poplatek (poštovné) nebo i zdarma poslal....
 1x  

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 12:56
Jenicek737
Přesně tak to mam já. ICAO mapu 2012 a ještě jsem nezabloudil. Dobrá, parkrát jo ale to nebyla chyba mapy😄
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 13:46
mezekmezek
...to je tak, když někdo pořádně nečte
Píšu, že pokud se chce lítání na simulátoru (FSka, X-Plane) věnovat vážněji, přejít potom na on-line sítě nebo přestoupit na reálné lítání, tak může investovat tisícovku. A podle mne to blbost není, protože má vše pěkně pohromadě a nemusí pořád otevírat nějaké stránky.
Na obyčejné poletování, bez připojení k VATSIMU nebo IVAU, je zbytečné cokoliv.
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 14:04
kuma   
Nikolivěk, milý kolego. To je tak, když někdo neví co píše

Jó, kdybys byl bejval napsal: "pokud se chce lítání na simulátoru (FSka, X-Plane) věnovat vážněji, přejít potom na on-line sítě nebo ještě v tomtéž kalenářním roce přestoupit na reálné lítání, tak může investovat tisícovku" - tak nepíšu ani popel.


Já tady podávám začátečníkům pomocnou ruku - a ty vyskakuješ... Fakt, radit simptákovi ať vyhodí kilo za přiručku, kterou nepotřebuje - to je rada nad zlato.
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 14:52
mezekmezek
1000,-Kč = 84,-Kč měsíčně. Třeba... Neskutečná palba!

Teď mluvím za sebe: letím VFR na VATSIMU, databázi mám vedle sebe (obyčejnou, teď už loňskou). Mám tak při sobě všechny potřebné informace a nemusím (protože mám jen jeden počítač s jedním monitorem) přeskakovat z okna do okna, abych se podíval, co a jak na kterém letišti. Hmmm... Asi to moc žeru, že?

Byla to ode mne jen a pouze rada, co lze pořídit a používat. Pokud se to někomu zdá nevhodné, nepotřebné, drahé, má snad dostatek rozumu k tomu, aby si to nekoupil.
Dalším řešením je si na mobil, tablet, notebook či na cokoliv podobného stáhnout VFR Manuál a používat ten. Je zdarma....

Pokud se případný tazatel - začátečník chystá spustit občas nějaký simulátor a jen tak pro srandu si "zalítat" bez dodržování jakýchkoliv pravidel, bez připojení k nějaké síti, s defaultním ATC - pak moje rada zní "nepořizuj si k tomu nic, je to nepotřebné".

Na závěr se tímto omlouvám všem, kterým vadí mé "rady". Jsem poučen a odteď budu držet "hubu a krok"....
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 15:07
Fabo™   
Ja myslim, ze mate pravdu oba, Mezek v tom, ze Databaze je skvela pomucka, a Kuma v tom, ze stejne skvela pomucka na sim je rok stara databaze, ktera pude sehnat levneji
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 15:25
kuma   
Bereš to moc osobně, to je zbytečný. Zkušenej simpták se samozřejmě rozhodne sám, jestli těch 84,- Kč měsíčně (je to vlastně jen 11 halířů na hodinu, no tak co ) dá nebo nedá, stejně jako se rozhodne, jestli si koupí FSX ze Steamu nebo něco jinýho. Ale tohle je strom odpovědí začátečníkovi, kterej se v tom zatím neorientuje. A já jen nabídl alternativu. Já mu samozřejmě nebráním, aby si koupil, co mu radíš ty, jen ze svý zkušenosti upozorňuju, že to možná není nejlepší investice a že pokud nejde o reálné létání, existujou i levnější cesty, jak se dostat ke skoro stejným informacím.
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 23:34
beloch
Díky za odkazy, velmi užitečné. Díky taky ta tip na DB letišť, asi si jí opravdu koupím. Ono když to tak shrnu, tak FSX už jsem v pirátských verzích zkoušel mnohokrát a nějak mě to nikdy nechytlo. A pak sem nějak narazil na aeroweb a začal si číst o létání a narazil jsem i na tyto stránky a začal je číst také a postupně to všechno dozrávalo a pak vyšel FSX na steamu a koupil jsem ho a chtěl jsem mít co nejvíc reálné letadlo a přibudla tomu A2A Cessna a pak jsem donutil ženu ať mi k vánocům nadělí Saitek Yoke a na cestě už jsou pedály Informací jsem za ten krátký čas vstřebal hodně a myslím, že jsem na dobré cestě za nějakou dobu zkusit VATSIM nebo IVAO, ale nechci nic uspěchat. Mám tady rozečtený manuály k Cessně, autopilotu, a radiu. Spoustu informací a odkazů jsem dostal tady na fóru a jelikož se snažím o maximální realitu, tak pěkně jedu před letem i během fází letu pěkně podle checklistů co mám k A2A Cessně. V létě si chci někde zkusit pilotem na zkoušku, abych viděl jaké je to v realitě, ale opravdovým létáním si moc nejsem jistý. Ono jednorázově dát cca 200tis za PPL průkaz je keště ok, ale co potom?

Když s průkazem na loď, který jsem si před lety udělal. Mám VMP pro vnitrozemí a C od MDČR a nějsem nějaký šílenec do lodí, ale uděláme si s charterovou lodí jednou ročně pěknou dovolenou na moři a jednou za rok si uděláme víkendovou plavbu ve vnitrozemí na Labi či Vltavě. A tu loď si půjčím na den za cenu ledatdla na hodinu ) S tím, že navíc při těch minimálních zkušenostech, když se všechno posere, se na lodi vykoupu, kdežto v letadle se nejspíš zabiju.

Tím se chtěl říct, že létání by bylo super a když to vemu reálně, tak si třeba pak dám každý měsíc 10.000 bokem na létání, což budou tak slabé 3 hodinky a mám nálet možná i 36 hodin/rok což je podle mě hrozně málo na to abych třeba s rodinou na tu loď bez obav letěl. Co si o tomhle myslíte?

Ale třeba to řeším zbytečně a zjistím, že na to v reálu mít nebudu a bude to jedno.

Tak zatím, jdu trénovat...

Petr

 

FSX s A2A Cessna 172   4. 1. 2015 / 13:54
mezekmezek
"Levnější" varianta by byly ULL papíry. Ale to bys mohl vozit jen manželku

Já osobně jsem 172-ku odložil k ledu a lítám s Piperem. Jak někdo na netu prohlásil, Piper má duši... A oproti Cessně uveze víc a dál. A je daleko primitivněji vybaven, akorát jsem pořídil RXP GNS530. Nicméně na delší cesty to chce 182-ku, jen by to chtělo, aby už udělali do ní kyslík.
 

FSX s A2A Cessna 172   4. 1. 2015 / 16:31
Fabo™   
Na dlhsi cesty cekam na Piper Archera nebo Comanche
 

FSX s A2A Cessna 172   4. 1. 2015 / 17:57
mezekmezek
No jo, ale to asi bude dlouhé čekání...
 

FSX s A2A Cessna 172   4. 1. 2015 / 20:03
Fabo™   
Clovece, s tim jak to chrli posledni dobou bych se nedivil kdyby to bylo uz kolem jara
 

FSX s A2A Cessna 172   5. 1. 2015 / 13:30
Lejzy
Ted jsem se ztratil, zda jde o sim, nebo real.
 

FSX s A2A Cessna 172   6. 1. 2015 / 00:27
Fabo™   
Sim. Real az casem. Nejdriv mi musi dat sef alespon tych 5 tisic navic
 

FSX s A2A Cessna 172   5. 1. 2015 / 13:37
Gripen
Řekl bych, že podle toho co se před delší dobou objevilo na FB, si byli A2A udělat podklady na Piper Seminole. Což ovšem neznamená, že to bude hned další.
 

FSX s A2A Cessna 172   6. 1. 2015 / 00:26
Fabo™   
Jako Seminole fajn, ale chybel by mi ten mezikus, single se stavitelnou vrtuli a karbecem, podvozek muze nemusi byt zatahovaci...

A C182 ee... po tom co jsem zkusil Cherokeeho tak jsem 172 zavrel do hangaru a tam zustala, proti Piperu mi to prijde strasne nudne a sterilni ero - coz je docela vyhoda v realu, to chapu, ale ja litam sim z ponekud jinych duvodu nez vycvik a hourbuilding
 

FSX s A2A Cessna 172   7. 1. 2015 / 18:16
mezekmezek
...taky bych raději bral toho jejich Comanche
 

FSX s A2A Cessna 172   5. 1. 2015 / 13:41
ondras   
Podle mě je nejlepší cross-country éro od A2A Civilní Mustang. Je rychlej, doletí vysoko, daleko a má komplet navigaci. Kochačka za letu included
 

FSX s A2A Cessna 172   6. 1. 2015 / 00:28
Fabo™   
Jo, ale vemes jen jednoho a lita se s tim ponekud... jinak Ale je to fajn nekam priletet a pak si dat sestavicku.
 

FSX s A2A Cessna 172   6. 1. 2015 / 08:13
ondras   
Právě to "poněkud jinak" mě baví
 

FSX s A2A Cessna 172   5. 1. 2015 / 14:36
Lejzy
Mluvíš mi z duše. PPL papíry člověk vždycky nějak zaplatí. Minimálně teď, když nemám žádnou rodinu by to bylo bez problému. Ale ty náklady na pravidelné létání jsou strašné i pro člověka vydělávající dosti nad průměrnou mzdou.
 

FSX s A2A Cessna 172   17. 1. 2015 / 14:45
noční můrák
Pokud mi pošleš doručovací adresu do pošty, tak ti pošlu klasickou OCAO mapu 1:500 000 2014 a nějaký navigace k tomu.

...nic za to nechci.
 

FSX s A2A Cessna 172   3. 1. 2015 / 15:10
Fabo™   
Presne tak jak rikas, osobne pro mne je nejvetsi zabava letet VFR podle srovnavaci navigace v kombinaci s jistenim na NDB nebo VOR. Tuknout tam GPS a preletet pul Nemecka je podle mne docela nuda
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ