| | | Air Asia A320 QZ8501 ztracen 28. 12. 2014 / 12:51 | |
| | | |
|
| | | Air Asia A320 QZ8501 ztracen 28. 12. 2014 / 13:36 | |
| | Uz se spekuluje o coffin corneru a loss of controll... |
| |
|
| | | Air Asia A320 QZ8501 ztracen 29. 12. 2014 / 15:05 | |
| | | |
|
| | | | Air Asia A320 QZ8501 ztracen 29. 12. 2014 / 16:09 | |
| | To víš, oni mají speciální manuály...
|
| |
|
| | | | | Air Asia A320 QZ8501 ztracen 29. 12. 2014 / 17:24 | |
| | | |
|
| | | | | | Air Asia A320 QZ8501 ztracen 29. 12. 2014 / 17:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 29. 12. 2014 / 19:43 | |
| | Ale dopadlo to nakonec dobře... sledoval sem živě a držel pěsti.
Tak mě napadlo, jestli by v takovém případě nepomohlo vypustit palivo jen z nádrže vpravo (alespoň částečně) nebo nahrnout lidi na levou stranu jako zátěž
https://www.youtube.com/watch?v=JoWS_SHe4gU |
| |
|
| | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 29. 12. 2014 / 19:53 | |
| | Lidi ti moc nepomohou, tam je skutecne mala paka.
Palivo se spis projevi, ale ja bych to neriskoval... skrz ovladatelnost
|
| |
|
| | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 29. 12. 2014 / 20:01 | |
| | Taky sem si říkal, že by to mělo dopad na ovladatelnost, kterou určitě nechceš ztratit při nouzáku... Nicméně vše dobře dopadlo, takže palec nahoru pro piloty, že to zmákli. |
| |
|
| | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 29. 12. 2014 / 20:51 | |
| | A že s tím o tu ranvej majznul asi pokus jesli by ta poslední nožka přeci jen nevyskočila Dopadlo to dobře, ani se moc nepřeklopil
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 29. 12. 2014 / 22:02 | |
| | Naozaj to vypadalo ako pokus o vysunutie nohy. Zvládli to na jednotku. Zaujalo ma , že mu ešte na konci videa bežali motory a posádka kabíny neotvárala dvere a neaktivovala escape slide´s. Keďže sa v podstate nič nestalo chvalabohu , cestujúci asi vystúpili normálne dverami. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 29. 12. 2014 / 23:03 | |
| | To jsem si taky říkal, že mu chybí jedna noha a on s tím zrovna třískne jak ku*va s děckem Jenže ono se to z výšky třetího patra asi fakt blbě odhaduje a v posledním okamžiku už za to nemůže moc přitáhnout, protože zase hrozí tail strike. Každopádně to vypadalo, že klesal konstatní rychlostí až do nárazu o zem prakticky bez podrovnání. Pak hezký skok a krásné druhé přistání Jsem si ani nevšimnul, jestli se mu otevřely spoilery, když mu chybí noha nebo jestli je cíleně nechali zavřené. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 29. 12. 2014 / 23:25 | |
| | No vraceli se kvůli hydraulice, tak je možné, že spoilery nebyly k dispozici kvůli tomu. Pak až při přiblížení nastal druhý problém, kdy se nevysunul podvozek. Dávalo by to všecko smysl, protože podle obrázku se třeba čtyřka stará o pár spoilerů a hlavně o wing gear acutation. Takže byl v prdeli zrovna ten? Ale kdo ví, já tomu moc nerozumím když to neumí střílet |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 30. 12. 2014 / 07:43 | |
| | Na Gatwicku se obecně nepřistává úplně snadno s crosswindem, lokální ne tak úplně předvídatelná turbulence od terénu a budov dokáže občas hezky potrápit - jednou je to vyplavání, podruhé prosednutí, podle toho jak se člověk vejde do poryvu.
Jinak při problémech s podvozkem se většinou přistává (pokud to délka dráhy umožňuje) bez speedbrakes a reverzů, kvůli směrové ovladatelnosti. Vysunují se až v okamzǐiku, kdy je letadlo v kontaktu se zemí ve všech bodech, jinak např. dotyk motoru na straně vadného podvozku může být příliš tvrdý a pak způsobit tendenci letadla tím směrem začít utíkat z dráhy.
Nevýhodou ovšem je, že bez těch spojlerů to pořád tak trochu letí a tak zrovna podobnej odskok není nic výjimečného. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 30. 12. 2014 / 07:53 | |
| | Takze posledni zoufalej pokus o uvolneni zaseknutyho podvozku dotykem o drahu je blbost? Zil sem v predstave, ze se to tak nekdy zkusi, protoze FS Passengers tohle meli primo v sobe zabudovany a doporucovali to zkusit, kdyz to vygenerovalo zaseklej podvozek |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 30. 12. 2014 / 09:47 | |
| | Pokud nepoužili speedbrakes tak ten odskok chápu takovou velkou mašinu nevydududlá jako UL |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 30. 12. 2014 / 12:16 | |
| | Když už se letadlo dotkne země, tak už je asi trochu pozdě vysunovat zbytek podvozku, nemyslíš? Navíc by se ten podvozek už přece neměl šanci vyklopit úplně, protože tlumič je vysunutý na doraz a v nejlepším případě by zůstal zešikma opřený o zem, což je k ničemu, jen by to mohlo udělat větší paseku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 31. 12. 2014 / 15:20 | |
| | Tak jak to bylo popsany v FSpass, tak by se udelalo jen takovy neuplny touch and go, abys to jenom rozhejbal ale nesedl na to, pak zpatky do vzduchu a potom plny. Tak asi to je blbost, no |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 31. 12. 2014 / 17:00 | |
| | Taky se mi to moc nezdá, to by se pilotům hodně blbě odhadovalo a provádělo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Virgin 747-400 emergency landing 30. 12. 2014 / 21:38 | |
| | Určitě jsem to nemyslel jako kritiku, takový poryv nad zemí si posádka nevybere, to je jasné. Naštěstí je vidět, že podvozek 747 má dostatečné pevnostní rezervy |
| |
|
|