IMHO - tvoje otázka "vzlet z aeroklubu" se zdá, jako kdyby ti nešlo jen o vítr. Sice to všechno nejsou jen "povětrnostní" podmínky, ale právě při rozhodování o vzletu si pilot musí současně uvědomit několik důležitých okolností - a podle nich se pak rozhodnout, zda vzlet uskutečnit, či nikoliv. V čem vidíš rozdíl mezi aeroklubem a jiným letištěm?
1. vítr - jak bylo řečeno, podle směru a síly (rychlosti) větru je třeba si uvědomit hlavně boční složku a pokud vítr vane v ose dráhy tak i čelní složku - obě jsou limitovány (viz příručky L-200, Z-43.
2. vlastnosti VPD
- rozměry (délka v souvislosti s aktuální vzletovou hmotností) -viz nomogramy v příručce
- vlastnosti v souvislosti s aktuálními povětrnostním i podmínkami
-- asfalt, beton tráva?
-- sníh, hustý déšť, podmáčení?
3. dohlednost a její vývoj, VFR/IFR, osobní minima, zamýšlený let (okruh, traťový let) - to sice není závislé na typu, ale do úvahy o případném zrušení startu (letu) to patří. |
|