FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200 Jeden příspěvek | Celý strom
povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   22. 12. 2014 / 22:31
Rychman
Ahoj, marne hledám informace o tom jaké jsou vlastně možné povetrnostni podmínky pro vzlet letadel z aeroklubu jako třeba například z-43, z-142, cessna a třeba Morava. Jde mi o to podle čeho se piloti rozhodují zda je bezpečně vzlétnout. Děkuji vam
 

povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   22. 12. 2014 / 23:11
mano
v kazdej letovej prirucke mas graf, napr z142 http://www.blueskyservice.cz/wp-content/uploads/2013/01/Letov%C2%A0-p%C3%BD%CB%87ru%C5%BAka-Z-142.pdf strana 44
 

povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   23. 12. 2014 / 00:04
Mike76
Například pro Tecnam P.96 Golf máš v příručce

čelní .......24 Kts
boční.......10 Kts
zadní.........4 Kts

To mezi odečteš z grafu
 

povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   23. 12. 2014 / 08:00
kuma   
IMHO - tvoje otázka "vzlet z aeroklubu" se zdá, jako kdyby ti nešlo jen o vítr. Sice to všechno nejsou jen "povětrnostní" podmínky, ale právě při rozhodování o vzletu si pilot musí současně uvědomit několik důležitých okolností - a podle nich se pak rozhodnout, zda vzlet uskutečnit, či nikoliv. V čem vidíš rozdíl mezi aeroklubem a jiným letištěm?

1. vítr - jak bylo řečeno, podle směru a síly (rychlosti) větru je třeba si uvědomit hlavně boční složku a pokud vítr vane v ose dráhy tak i čelní složku - obě jsou limitovány (viz příručky L-200, Z-43.

2. vlastnosti VPD
- rozměry (délka v souvislosti s aktuální vzletovou hmotností) -viz nomogramy v příručce
- vlastnosti v souvislosti s aktuálními povětrnostním i podmínkami
-- asfalt, beton tráva?
-- sníh, hustý déšť, podmáčení?

3. dohlednost a její vývoj, VFR/IFR, osobní minima, zamýšlený let (okruh, traťový let) - to sice není závislé na typu, ale do úvahy o případném zrušení startu (letu) to patří.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ