| | | povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200 22. 12. 2014 / 22:31 | |
| | Ahoj, marne hledám informace o tom jaké jsou vlastně možné povetrnostni podmínky pro vzlet letadel z aeroklubu jako třeba například z-43, z-142, cessna a třeba Morava. Jde mi o to podle čeho se piloti rozhodují zda je bezpečně vzlétnout. Děkuji vam |
| |
|
| | | povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200 22. 12. 2014 / 23:11 | |
| | | |
|
| | | | povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200 23. 12. 2014 / 00:04 | |
| | Například pro Tecnam P.96 Golf máš v příručce
čelní .......24 Kts
boční.......10 Kts
zadní.........4 Kts
To mezi odečteš z grafu |
| |
|
| | | povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200 23. 12. 2014 / 08:00 | |
| | IMHO - tvoje otázka "vzlet z aeroklubu" se zdá, jako kdyby ti nešlo jen o vítr. Sice to všechno nejsou jen "povětrnostní" podmínky, ale právě při rozhodování o vzletu si pilot musí současně uvědomit několik důležitých okolností - a podle nich se pak rozhodnout, zda vzlet uskutečnit, či nikoliv. V čem vidíš rozdíl mezi aeroklubem a jiným letištěm?
1. vítr - jak bylo řečeno, podle směru a síly (rychlosti) větru je třeba si uvědomit hlavně boční složku a pokud vítr vane v ose dráhy tak i čelní složku - obě jsou limitovány (viz příručky L-200, Z-43.
2. vlastnosti VPD
- rozměry (délka v souvislosti s aktuální vzletovou hmotností) -viz nomogramy v příručce
- vlastnosti v souvislosti s aktuálními povětrnostním i podmínkami
-- asfalt, beton tráva?
-- sníh, hustý déšť, podmáčení?
3. dohlednost a její vývoj, VFR/IFR, osobní minima, zamýšlený let (okruh, traťový let) - to sice není závislé na typu, ale do úvahy o případném zrušení startu (letu) to patří. |
| |
|
|