| | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 16:25 | |
| | Ahojte, co byste mi prosím poradili jako v současné době nejlepší GA letadlo do FSX pro IFR létání. Nejlépe s Garminem1000, ale to není podmínkou. Jde zejména o tu navigaci, protože co jsem zatím našel, tak všechny addony využívají pro navigaci defaultní (historická) data FSX. Je nějaký addon malého letadla (Cessna, Cirrus, Piper), kterému by se dala aktualizovat databáze podobně jako je tomu třeba u PMDG Boeingů nebo Airbasu od Airosoftu? Popř. pokud to neumí addon letadla sám o sobě, je nějaké stand-alone řešení pro tu navigaci, že by se pak dala použít nezávisle na zvoleném letadle? Díky |
| |
|
| | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 16:31 | |
| | Simulator, na ktery jsou ti nekteri alergicti, ma Garmina s plne updatovatelnym AIRACem vsetne priblizeni. V FSX je AFAIK updatovatelna KLN90B. Doporucuju projit si seznam podporovanych prodktu na Navigraphu http://www.navigraph.com/FmsDataManualInstall.aspx . |
| |
|
| | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 17:22 | |
| | | |
|
| | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 17:28 | |
| | Pisou tam o navaids. Co fixy a approache? |
| |
|
| | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 17:29 | |
| | Nic. Ty by sis musel delat rucne v afcadu |
| |
|
| | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 17:36 | |
| | Bez FIXu to ale není moc použitelné. |
| |
|
| | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 18:58 | |
| | Ale i FIXy tam jsou, jen jsem omylem poslal link jiný link
http://www.aero.sors.fr/navint.html
Co se týče ILS, tak v odkazu, který jsem poslal výše píší:
3) Optionally, ILSs, runway identifiers, approach lighting systems, PAPIs and intersections are also corrected in the Europe area (see map)
Z toho předpokládám, že ILS by se v alespoň v Evropě měly opravit |
| |
|
| | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 19:01 | |
| | Ja se neptal na ILSy ve scenerce, ale na approache do GPS. Mozna to mnozi netusi, ale i default FSX GPS je umi. Ale ta v X-Plane je umi i aktualizovat |
| |
|
| | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 19:06 | |
| | Noo, v tomhle ohledu už bohužel nemohu sloužit. Vím, že cosi takého default GPS umí, ale nikdy jsem těchto služeb nevyužil |
| |
|
| | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 18:22 | |
| | Odpověď na tvou otázku je:
Flight1 Aviation Technologies G1000 Student
Ovšem levné to není.
Interface pro Cessna 172S, Cessna 172R, Cessna 182T, Cessna T182T, Cessna 206H
Cessna T206H, Diamond DA40, Diamond DA42.
Detaily viz
http://www.flight1tech.com/Products/AvionicsSimulations/GarminG1000StudentSimulatorSoftware.aspx
Updatovatelné přes Navigraph.
Je to díky vyšší ceně spíše pro přípravu na reálné letání nebo pro opravdu velké fajnšmekry.
Osobní zkušenost nemám, jen jsem ze zvědavosti zkouknul Navigraph. |
| |
|
| | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 18:32 | |
| | Nato jsem taky koukal, ale 250 USD? |
| |
|
| | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 18:40 | |
| | No, já bych si to na poletování ve svém pokoji nekoupil.
Pokud ale někdo ví, že s G1000 bude létat v reálu tak proč ne - bude mít jistotu, že s tím umí
a nebude se pak stresovat kde se co mačká.
Je to sice malá lednička, ale taky maximálně jedna až dvě letové hodiny pronajatého letadla
|
| |
|
| | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 20:55 | |
| | Co třeba tohle? http://www.mindstaraviation.com/ - Jejich GNS 430 mám, je jednoduše aktualizovatelná (dvojklik na updater a zbytek automaticky) a umí toho dost, včetně přiblížení
PB |
| |
|
| | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 6. 12. 2014 / 21:35 | |
| | Děkuji za tipy. Já jsem ještě našel tuto Cessničku: http://www.flight1.com/products.asp?product=f1t182t o které výrobce také tvrdí, že by měla být aktualizovatelná navigraphem. Máte s ní někdo zkušenost? Garminy asi nebudou úplně se všemi funkcemi, ale mohlo by to stačit. |
| |
|
| | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 7. 12. 2014 / 23:19 | |
| | Jeste je moznost RXP, ktery naroubujes prakticky kamkoliv... |
| |
|
| | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 8. 12. 2014 / 10:38 | |
| | Tam byvala ta staricka data skoro na urovni defaultu. Alespon naposledy. |
| |
|
| | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 8. 12. 2014 / 23:37 | |
| | Teď už je do toho k sehnání nový AIRAC. Osobně tam mám 1412 a RealityXP využívám v Tu-154 B-2 (FSX) docela často |
| |
|
| | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 8. 12. 2014 / 23:46 | |
| | To docela meni situaci. Akorat nechapu, proc za to chtej tolik penez, kdyz je to jen jednoduchy interface k programu, ktery dela Garmin. Pro X-Plane je takovy interface zdarma http://ross-park.net/xgps/ |
| |
|
| | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 8. 12. 2014 / 23:47 | |
| | Ale vetsine lidi stejne postaci Default Garmin z X-Plane 10.30. Mne alspon ano, umi a approache a vlastne vse podstatne. |
| |
|
| | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 10. 12. 2014 / 08:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 10. 12. 2014 / 08:35 | |
| | Aha a co teda znamena, ze "umi approache"? Ja si mezi approach a STAR dal tak nejak rovnitko... |
| |
|
| | | | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 10. 12. 2014 / 09:37 | |
| | Hmm, ze umi priblizeni? RNAV, RNP, GNSS approache - alespon ja bych to tak pochopil. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 10. 12. 2014 / 09:54 | |
| | I VOR a NDB je s GPS overlay o dost jednodussi. Ale nedavno jsem snad star na LKTB letel. Jestli ja tam ty body nezadal rucne. Podle me ovsem GA letadla stejne nejsou certifikovana pro PRNAV a proto RNAV SID a STAR alespon u nas litat nesmeji. Opravte me, pokud se pletu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 10. 12. 2014 / 13:51 | |
| | GA může PRNAV. Musí na to být certifikované éro, provozovatel i pilot. |
| |
|
| | | | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 10. 12. 2014 / 10:58 | |
| | Letím IFR odkudsi do LKMT, trať (co dostaneš třeba z RouteFinderu) končí nad HLV a je stejná bez ohledu na počasí (ignoruji-li ekonomiku letu, vhodné počasí atd).
Dle ATIS zjistím která dráha je v užívání, řekněme, že je to 22.
Od řídícího dostanu příslušnou příletovou proceduru STAR (Standard Arrival), v offline si ji řeknu sám podle počasí (resp dráhy v užívání). Tady v tom případě (pro 22) je tedy platný STAR s kódem HLV2T a končí na bodu EKMIT (IAF - Initial Approach Fix), zde musí letadlo v reálu začít holdovat v přiřazené výšce, pokud nemá další instrukce. A právě odsud jsou definována přiblížení Approaches, pro náš případ by to nejspíš bylo IAC ILS RWY 22, čili pokračovat 3nm kurzem 042, doleva 6nm na 312, doleva točit na zachycení ILS.
V reálném GNS si prostě podle toho, co ti řekne řídící, zadáš dráhu a ono ti to dá na vybere příletovou mezi HLV a danou dráhou respektive IAF. A pak, až si odkroužíš, tak zase vybereš příslušné přiblížení.
Jinými slovy - XPLANE ti končí na HLV a pokračuje na EKMIT. Dá se to obejít jednoduše, že si připravíš samostatné FMS soubory pro příletové a jak se blížíš na HLV tak si ho načteš.
To samé SID.
Viz mapy letiště Ostrava na rlp.cz
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 10. 12. 2014 / 16:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 20. 12. 2014 / 17:53 | |
| | Tak jsem to konečně vyzkoušel a s datama z navigraphu je to užitečná hračka |
| |
|
| | | | | | | | | | | Jaké GA letadlo pro IFR s aktuální navigační databází? 20. 12. 2014 / 21:29 | |
| | To není zrovna moc správně napsáno, řekl bych... Doporučuju rozlišovat počáteční přiblížení (po EKMIT kurzem xxx do xx DME) a střední a konečné (samotný sestup od FAFu do minim), o jehož létatelnosti s GPS se tu tak nějak špekuluje
PB |
| |
|
|