FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Okruh Jeden příspěvek | Celý strom
Okruh   30. 11. 2014 / 19:47
simonik
Šlo by takto zaletět okruh v Kunovicích? Neletěl jsem po větru daleko?
Napříč to stačí?
Dík
 

Okruh   30. 11. 2014 / 19:53
kmarciniszyn
docela blbě se to podle toho prázdného příspěvku posuzuje
 

Okruh   30. 11. 2014 / 20:03
simonik
Aha, tak snad teď tam obrázek je
21957 B / 600 x 375 / Capture.jpg
 

Okruh   30. 11. 2014 / 20:23
Fabo™   
Neni to spatne, i kdyz ja bych to asi zaletel kapku jinac:

1. Docela brzy po vzletu si tocil prvni. To muze i nemusi byt chyba, s ohledem na tvuj stroj, jeho vykony... nejspis bych kapku prodlouzil.

2. Letels nad zastavene uzemi Kostelan, tim bych sa asi vyhnul. Idealne letet o neco malo bliz letisti, pozor na dokluz na vysazeni.

3. Po vetrus to opravdu prodlouzil az moc. S malym letadlem bys mel byt schopen to stocit nekde kolem tech rybniku - nicmene pokud potrebujes alespon prozatim vic prostoru na srovnani, lepsi prodlouzit.
 

Okruh   30. 11. 2014 / 20:51
FSPilot   
1. První zatáčka se točí v bezpečné výšce, což je cca 500ft/150m (neuvažuju spec. případy, jako je vyhýbání se překážkám v blízkosti nebo protihlukovým opatřením). Podle výkonu éra by to klidně mohlo být OK (jak daleko od letiště to je je v celku jedno)

2. Do polohy po větru točíš tak, abys nezavázel provozu na letišti, ale zase abys nebyl tak daleko, abys v případě nouze moh doklouzat zpět na letiště (což by mohlo odpovídat zhruba do 2-2,5NM).

3. V poloze po větru si uděláš úkony, ohlásíš se a třetí zatáčku začneš točit tak nějak odhadem ve vzdálenosti, kdy můžeš v klidu začít pozvolna klesat (ne z prudka) a před točením zkontroluješ finále, jestli tam někomu nevletíš. A pak zase úkony.

4. Čtvrtou zatáčku točíš na cit, abys skončil v ose dráhy a nemusel ani přetočit nebo nedotočit, víceméně na volnoběh nebo skoro na volnoběh (podle mašiny), úkony na finále a klesání podle potřeby.

Na C152, 172 a jim podobným to finále vychází do 2-3NM od letiště - letíš cca 70kt, takže ti to dá nějaké 2-3 min od třetí zatáčky na zem.

Nelítej to na tvar obrazce, ale spíš tak, abys z každého bodu nějak moh v případě nouze dokouzat na letiště. Ty kresby jsou o znázornění toho, že na malé mašině se točí jen 90° zatáčky (obvykle s náklonem do 20°). Spousta letišť má použity nějaké vodící prvky na okruhu, jako např. u Mošnova je to vlaková trať od Studénky směrem na Ostravu, která je skoro souběžná s dráhou.

Letu zdar
 

Okruh   30. 11. 2014 / 22:19
SONP   
Třetí zatáčku mě učili točit tak, abych při pohledu směrem k letišti měl v okamžiku zatáčky přistávací "T" na 45 stupních.

No a s tím volnoběhem bych byl opatrnější, to platí možná pro ultralighty. Ona není zase taková taškařice podchladit si na sestupu přední část dospělého motoru a pak po něm třeba v připadě go-aroundu nebo potřeby přidat na finále chtít nějaké zázraky. To by taky mohl motor vstoupit do generální stávky. Tolik, pokud se bavíme o reálu - v FSce je to samozřejmě jedno.

No a u okruhu je ještě jedna zásadní věc, a tou je vítr. Tak např. pokud nám vane ve směru base legu, může být šíře okruhu klidně větší a naopak.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ