Asi je dobré to řešit, alespoň nás to posune zase o kus dál. Každý asi ví, že FS od FS98 po FSX je zaměřen na jiný typ uživatelů, než X-plane. Je docela veliký rozdíl v algoritmech pro tvorbu reálné fyziky v oněch hrách. Určitě X-plane je v tomto ohledu dále než FS a je dobře, že si toho spousta uživatelů všímá a rozhodují se podle toho, co od svého simulátoru očekávají. Já, třeba v současné chvíli řeším otázku krajních možností fyzikálních vlastností u FS2004 na modelu letadla L13 Blaník. Povedlo se mi přimět simulovanou fyziku FS k dostání Blaníka na pokraj pádové rychlosti, přechodu do vývrtky až po 3/4 otočky. A po dosti únavné práci s parametry letové dynamiky si myslím, že jsem se dostal na úplné maximum možností FS a jsem docela překvapen, že až po 3/4 otočku vývrtky bylo chování Blaníka dosti reálné. Jsem přesvědčen, že v letových modelech pro FS je spousta rezerv a dosud se pilováním vlastností nikdo už tak dopodrobna nezabýval, hlavně proto, že to nikdo z uživatelů ani nevyžadoval. Panuje spokojenost s momentálním stavem. A jestli se někdo bude pilováním aerodynamických vlastností do budoucna zajímat, má jistě velký prostor pro vylepšení všech stávajících letadel pro FS a mi máme dozajista na co se těšit, ale podle mých poznatků z tvorby flightmodelu Blaníka vím, že to úrovně flightmodelů X-plane nikdy nedosáhne.
Tolik z poznání jádra FS2004.
Jarda.
P.S. Ještě si s flightmodelem Blaníka trochu pohraji a pak, kdo budete chtít, dám ke stažení a k odskoušení. |
|