FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vyvrtka v simu: A2A Jeden příspěvek | Celý strom
Vyvrtka v simu: A2A   22. 11. 2014 / 23:02
Fabo™   
Jelikoz me nekteri zcela nekonfliktni harmonii hledajici (nepochybe) jedinci narkli z nabozenskeho extremismu ve prospech X-Plane, tak bych to rad vyvazil.

I takhle muze vypadat vyvrtka v FSX-like simech, za predpokladu, ze si ji doprogramujete.
http://youtu.be/KfyFIj0Rlek?t=10m43s
 

Vyvrtka v simu: A2A   22. 11. 2014 / 23:37
kuma   
Zajímavé. Nevíš proč tu vývrtku letěl na plynu (cestovní režim, 2200 RPM...)?
 

Vyvrtka v simu: A2A   22. 11. 2014 / 23:39
Fabo™   
Netusim, taky jsem se divil. Mozna kvuli efektu?
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 09:17
kuma   
Možná ze vzrušení zapomněl DÚ. Ale v tom je kouzlo té otázky, jak by asi C182 ve skutečnosti vrtala - navíc když je na plynu...

S tím ale fakt reálnou zkušenost nemám (z cesen jsem v rámci výcviku vrtal jen s C172, jen 3x a to se ještě majitel letadla díval jinam, protože to sice cessna umí, ale fakt na to není dělaná )

 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 07:29
FSPilot   
Já bych k tomu dodal asi jen tolik, že ať si to někdo programuje nebo ne, já používám tyhle éra buď na navigační přelety, opakování běžných postupů nebo kroužení kolem letiště. Ani při jednom tak nějak nemám potřebu se dostat do režimů blízkých pádu - teda krom přistání, což je a vždy bude, pro mě, výhradní záležitost reálu stejně jako jakákoliv akrobačka. Takže ve výsledku je mi úplně jedno, jak se to éro chová v těchhle režimech.

Na A2A si cením nejvíc propracovanosti těch systémů, reakce a fungování motoru a to, že se na tom fakt dá trénovat postupy pro reál.

Jelikož jsem v reálu (bohužel) neměl příležitost si pod odborným dohledem zavrtat, všechny simy, byť jsou sebereálnější jsou pro mě jen jakási prezentace teorie v kanceláři. Ať to s tím joyem zvládnu jakkoliv dobře, nepředpokládal bych, že u toho budu mít stejný pocit, jak to se mnou švihne na stranu, když éro začne vrtat v reálu. Očekával bych, že budu vykulený jak čerstvě vyoraná myš...
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 07:32
FSPilot   
PS: jak jsme dělali zábrany pádu a zkoušeli vývrtku na C152, tak můžu potvrdit, že se to chovalo prakticky stejně, jako Carenado C152 II ve FS2004! Prostě to nespadlo po křídle ani při kopnutí směrovky na pádovce a pomalu se to sunulo relativně na plocho!
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 11:30
Vita Zenisek
To jste museli něco dělat špatně
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 12:21
Lejzy
No nwm, ale temhle se to celkem i toci https://www.youtube.com/watch?v=1WR7Jzci9EA
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 15:37
kuma   
Hezké !
Prej "a few more rotations" - já napočítal sedm...
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 08:06
FSPilot   
není 152ka jako 152ka. Tohle je C152 aerobat. Má jiný profil a ta umí akrobačku. Ta, se kterou jsem lítal výcvik do téhle kategorie nepatřila.
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 08:15
Vita Zenisek
Že by měla jinej profil jsem se nikde nedočetl. Měla jiný pásy a patrně úpravu na motoru.
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 12:10
Jeeloo
Akro C-152 má jen zesílený nosník na křídle, trošku jiný potah směrovky a trim actuator na výškovce má Shock strut, tedy nárazuvzdorné a nedeformující se táhlod defakto. Jo a motor býval ve státech stříkačka, ne karbec, ale to je volitelné, který si tam kdo nechal dát
Profil křídla a vše ostatní, včetně WaB zůstalo naprosto identické.
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 20:38
FSPilot   
Tož jsem měl mylné info. Díky za upřesnění
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 15:35
kuma   
Pokud jste na pádovce vykopli směrovku, tak by se ani C-152 neměla jen "sunout"... Popisuješ to správně?
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 18:12
Vita Zenisek
No pokud to udělali až na pádovce nebo těsně za, stát se jim to mohlo. Když se šlápne pozdě, může se stát, že se vnější křídlo neurychlí a vnitřní nezpomalí tak, aby se to utrhlo jen na vnitřní straně. Pak se to utrhne víceméně stejně a třeba půl až 3/4 otočky se to jen tak neochotně prosedá a pomalu pootáčí. Možnosti jsou pak dvě - vyděržáj pijaněr - nakonec se to urve správně anebo se na to vykašlat, obnovit normální let a zkusit to znovu.
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 20:25
kuma   
Máš pravdu v tom, že když "před pádovkou" "vykopneš" směrovku - tak se to roztočí - a když "na pádovce" (nebo těsně po - tedy už v začátku pádu, když mají kormidla tu nejmenší účinnost) směrovku "vychýlíš" - tak se to jen rozplizle hroutí - a to platí pro většinu letadel. V tom uvedení do vývrtky je mnoho důležitých momentů.

Zajímavý aspekt je, že vývrtka jako chtěný akrobatický prvek se učí u nás - a na západ od nás (pokud vím) tak ne, tam se učí jen "varování" a "vybrání"(i když já si moc nedovedu představit, jak se to dá cvičit bez "uvedení"), navíc pocity ve vývrtce po jedné - dvou otočkách jsou tak specifické, že si myslím, že je dobré to mít zažité natolik, že se toho člověk nelekne, když by se mu to přihodilo nechtěně.
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 20:52
Speedfoot   
Já jsem si všiml ještě další věci. V průběhu pádu do vývrtky použil trochu křidélka a podle nastavení citlivosti v simu nemusela být zas až tak trochu, ale mohla být i docela razantní. Nemám zkušenosti s motorovými mašinami v reálu, ale alespoň při vývrtce u Blaníka neměla křidélka co dělat.
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 21:26
Vita Zenisek
Myslis v tom videu? Me prislo, ze jen neumi litat a misto nohou vyrovnaval ucinek motoru (pri tom natazeni a male rychlosti to tahne silne doleva) kridylkama misto nohou.
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 23:12
kuma   
I v reálu nemají při uvádění do vývrtky křidélka co dělat - to by pak nešlo o vývrtku, ale o spirálu.

(vývrtka - u masivní většiny letadel ustálený autorotační režim, spirála - režim sestupné zatáčky se zvyšujícím se náklonem a narůstající střemhlavou rychostí, která, pokud není korigována hned, může vést k překročení pevnostních násobků při vybírání a k destrukci letadla)
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 08:10
FSPilot   
to by mohlo být ono. Já to tam šlápnul až, jak zabzučel pád. Nicméně mi bylo řečeno, že u téhle 152ky se do vývrtky dostaneš jen, když tomu pomůžeš křidýlkama. Bez toho to do ní prostě nejde a zase jakmile pustíš řízení, tak to okamžitě vybere.
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 08:37
Vita Zenisek
Ze to v podstate samo vybira je pravda. Ale ze by to tam bylo obtizne dostat, tomu radeji moc never

A co to umi opravdu vyborne je prepadnout na druhou stranu, pokud jsi na vysokym uhlu nabehu, v zatacce a pouzijes vrchni nohu. Na jinak line letadlo provede velice prudky pohyb kolem osy klidne i o vic jak 90 stupnu. Takze misto leve zatacky o nakolonu 30 jsi najednou v pravem naklonu a temer hlavou dolu.
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 08:44
Pips   
To umí moc pěkně i blaňas. Slyšel jsem, že je to překvapující okamžik, tak jsem se na něj připravil a vyzkoušel si to a když to nastalo, zaskočilo mě to, i když jsem ho čekal
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 11:29
Vita Zenisek
Po podrobnějším prozkoumání musím uznat, že to vypadá dost věrohodně. Škoda, že ten demonstrátor začal splašeně vybírat hned po první otočce, takže nebyl čas na zkoumání budíků. Ten pohled z venku na tu druhou, letěnou doleva vypadal dobře.
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 13:08
Helicopter pilot
Už vím jaký je rozdíl mezi gramofonem s prasklou deskou a "Fabem"... Gramofon jde vypnout...
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 13:12
Fabo™   
Už vím jaký je rozdíl mezi gramofonem s prasklou deskou a "Helicopter pilotem".
Gramofon jde vypnout
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 14:33
Pips   
A dokonce se vám to rýmuje!
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 15:32
Matt
Že vás furt baví řešit FS vs X-Plane... Je to úplně to samé jako třeba Canon vs. Nikon, iOS vs. Android, Apple vs. PC, atd...
Každému prostě vyhovuje něco jiného, a proto neznamená, že to druhé musí být horší nebo naopak.

Jak malé děcka


BTW: lítání s A2A C172 na FSX mě docela dobře připravilo na let s reálnou C172... dokonce sem dostal pochvalu za ukázkový let
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 17:57
Instructor
... gratulujeme !
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 19:50
Speedfoot   
Asi je dobré to řešit, alespoň nás to posune zase o kus dál. Každý asi ví, že FS od FS98 po FSX je zaměřen na jiný typ uživatelů, než X-plane. Je docela veliký rozdíl v algoritmech pro tvorbu reálné fyziky v oněch hrách. Určitě X-plane je v tomto ohledu dále než FS a je dobře, že si toho spousta uživatelů všímá a rozhodují se podle toho, co od svého simulátoru očekávají. Já, třeba v současné chvíli řeším otázku krajních možností fyzikálních vlastností u FS2004 na modelu letadla L13 Blaník. Povedlo se mi přimět simulovanou fyziku FS k dostání Blaníka na pokraj pádové rychlosti, přechodu do vývrtky až po 3/4 otočky. A po dosti únavné práci s parametry letové dynamiky si myslím, že jsem se dostal na úplné maximum možností FS a jsem docela překvapen, že až po 3/4 otočku vývrtky bylo chování Blaníka dosti reálné. Jsem přesvědčen, že v letových modelech pro FS je spousta rezerv a dosud se pilováním vlastností nikdo už tak dopodrobna nezabýval, hlavně proto, že to nikdo z uživatelů ani nevyžadoval. Panuje spokojenost s momentálním stavem. A jestli se někdo bude pilováním aerodynamických vlastností do budoucna zajímat, má jistě velký prostor pro vylepšení všech stávajících letadel pro FS a mi máme dozajista na co se těšit, ale podle mých poznatků z tvorby flightmodelu Blaníka vím, že to úrovně flightmodelů X-plane nikdy nedosáhne.
Tolik z poznání jádra FS2004.
Jarda.
P.S. Ještě si s flightmodelem Blaníka trochu pohraji a pak, kdo budete chtít, dám ke stažení a k odskoušení.
 

Vyvrtka v simu: A2A   23. 11. 2014 / 21:58
Instructor
... hlásim sa dobrovolne.
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 07:26
Barik
Nahodou, treba pro me ty jejich hadky mely prinos. Po dvaceti stastnych letech s FS jsem se loni nechal nahlodat a koupil si X-Plane. Od te doby mi nevyhovuje FS ani XPL.
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 07:45
mano
a co potom lietas ? ci nic ?
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 07:56
Barik
Jak kdy... Dost casto skoncim uz na tom, ze si nevyberu a jdu delat radsi neco jinyho.
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 09:18
kuma   
Tohle je hláška měsíce!
 

Vyvrtka v simu: A2A   24. 11. 2014 / 09:31
Toomitsch
Tayk už jsem teoretik.. nemam cas ladit FSX, nemam chut litat FS9 a na XPL10 nemam momentalne PC...
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ