FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Z142 vývrtka Jeden příspěvek | Celý strom
Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 12:46
neotryx
Dokáže mi prosím někdo popsat, jak jednoduše toho éro v simu dostat do vývrtky?
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 12:53
JM   
No musíš začít tím, že dvakrát klikneš na PlaneMaker.exe
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 13:06
neotryx
to mi ani neříkej, že jsem si nainstaloval simulátor pojíždění
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 13:18
Mike76
Taky se mi nějak nedaří : úvěru plyn držím horizont a čekám až to zazvoní pak plná noha...
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 13:33
Vita Zenisek
Lepsi je mezi 110 a 100, lip se uskubne. Ale jestli mluvite o FSX. tak asi nijak
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 13:42
Mike76
Já mluví o FSX
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 13:42
Mike76
http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=737&menu=
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 13:50
neotryx
Jj, to detailní zpracování mě tak nahlodalo, že jsem to chtěl zkusit ! nainstaloval jsem ze šuplíku FSX ... to mi neříkejte že s tím můžu jenom pojíždět po trávě ?
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 14:09
Jakub Edr
Ale drncat umí hezky, ne?
38110 B / 600 x 405 / M7.jpg
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 14:17
neotryx
No jezdím s tím po zemi a měním si roční období, to je vše zatím na co jsem přišel
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 14:25
JM   
Neboj, Kendy pripravuje balik asi tisicovky repaintu, to bude fajn zabava si je tam celej vecer prohazovat a kochat se, vono nacmarany budou pekne
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 14:25
mano
xplane mas, mas tam aj 526... ta vrtat vie tak ako ma tak si skusaj
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 14:31
Jakub Edr
Kraťas v XPL vrtá tak nějak divně, ale lepší divně než vůbec
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 15:38
neotryx
No já nevím, naivně čekám, že mi opravdu někde z FSX bojs vysvětlí jak na to ?
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 16:05
Mike76
Tenhle papír jsem potřeboval. Tak dnes zkusím.
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 16:11
neotryx
Třeba takový let po okruhu .. Překonalo vůbec něco tyto obrázky, nebo se z nich učí do dnes ?

http://www.aerobatic.cz/new_design/vyuka.htm
 1x  

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 16:19
Mike76
Tyhle obrázky mi pomohli když jsem blbě podrobnával - pak jsem se podíval kam se mám dívat a zě má můj pohled sject dolů.
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 17:47
Mike76
Tak super podle příručky to vrtá!!!!
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 18:56
mano
tak to aby si nas ucil robit vyvrtky ak to v tej FSke vrta
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 18:57
Mike76
To jsem nepochopil
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 11:48
kuma   
No, pokud jsem to pochopil já, tak je to narážka na letový model FSX, ze kterého tak nějak vyplývá (a ti, co zažívají vývrtky při svém reálném létání to dokládají), že pohyb, který předvádí FSX je "vývrtce" přece jen vzdálen. Na rozdíl od XPL, kde je to (prý) realitě znatelně blíž.

Nemám FSX ani XPL a tak nemohu přispět do mlýna, ALE možná bych nic nepsal ani tak, protože naopak můj názor je, že vývrtku, kdy především v krátkém sledu na tělo působí přetížení různé intenzity a různých směrů, pocit, kdy se točí všechno kolem (a ne jen pohled dopředu v omezeném zorném poli, jakobych se na svět díval skrz štěrbinu poštovní schránky), kdy orientaci před vybráním usnadním zakloněním hlavy (kde ve FSn/XPL, i když bych měl 3 monitory, nevidím nic než strop) - tak tohle by mi mohl zprostředkovat jen sofistikovaný simulátor v projekční kouli umístěné v kardanově závěsu na centrifuze, schopné rychle vyvinout přechod z -1g do +3,5g a zpátky... no a to si málokdo z nás dokáže pořídit.

Takže - jakákoliv simulace akrobacie je velmi zjednodušena a omezena u kteréhokoliv z nám dostupných simulátorů - a proto nemá smysl se tady hádat o to, jestli letový model A je fyzikálně věrnější, než model B.
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 12:24
mano
Kuma krasne napisane
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 14:29
Pips   
Tak sis zase aspoň připomněl, proč je to v tom šuplíku. Já jsem těmhle nápadům plnejch zklamání předešel tak, že jsem FSX prostě vyhodil
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 10:52
FSPilot   
U mě tomu bylo podobně s X-Plane Drobným (rozuměj pár jednotek °) pohybem páky obrátit DC10 na záda skoro jako extru je opravdový kus reality
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 11:14
Pips   
Argumenty s joystickem (kterej sis asi nenastavil dobře) ti koukám vydržej dlouho. Já jenom nechápu, když je tu tolik lidí, který ten X-Plane tolik sere, proč ztrácej čas debatama o něm. Nakonec stejně nemáte nic novýho. Buď nenastavenej joystick, nebo chybějící sezónní textury, nebo sekta - a jestli jesem na nějaký vaše píčoviny zapomněl, tak mi to odpusťte a směle doplňte
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 11:28
FSPilot   
3D mlhu pane kolego! 3D mlhu!

Joystick mám nastavený dobře, ale holt max. fyzickou výchylku nezměním. Je to prostě chyba softwaru, že není adaptabilní na různé typy HW
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 07:33
FSPilot   
Náhodou jsem narazil na zajímavý příspěvek v diskuzním fóru A2A:

http://a2asimulations.com/forum/viewtopic.php?f=108&t=41824

Na prvním příspěvku můžeš vidět, co s tím joystickem myslím. Cessna může točit s volantem +-90° na každou stranu a můj joy může max. 30° na strany. Tzn., že řízení křidélek je pro mě 3x citlivější, než v reálu. Fyzické vlastnosti joysticku prostě nezměním. Pokud jsou ty odchylky malé - v případě toho zlína nebo helipotvory (schválně si změř, jak moc ve stupních se vychyluje řízení ve vrtulníku nebo v tom zlínu a jak moc tvůj joystick)- tak se to dá doladit do dokonalosti změnou linearity řízení.

Pokud jde ale o 300% nárůst cistlivosti, tak to můžeš dát dohromady jen buďto nějakou softwarovou úpravou, která mi při plné výchylce joye dá jen řekněme 40% výchylky, kterou bude číst sim a nebo omezit max. výchylku řízení v simu.

Tohle X-Plane neumí a proto je to pro mě nelítatelné obzvlášť v prostředí, kde to neletí ideálně rovně jako v FSce. Když letím reálnou cessnou, tak dělám drobné opravy milimetrovými pohyby řízení. Při té citlivosti řízení se pak dostávám do oblasti, kterou prostě s potenciometry a standardním joystickem nelze dosáhnout. Halové sondy s ultrapecizním mechanismem by to možná mohly řešit, ale to je pro takové poučití, snad uznáš, řešení na hlavu... To radši zainvestovat do pořádného HW pro konkrétní typ.

Tento jednoduchý matematicko-fyzikální fakt prostě nezměníš ani kdyby ses nahlavu stavěl. To nemá s nastavením joysticku ani mojí tvrdohlavostí vůbec nic společného. Jediná moje tvrdohlavost byla v pár měsíčním úsilí při hledání možností, jak toto provést, abych si ten sim moh vychutnat na místo boje s letadlem, aby letělo aspoň na chvilku rovně.

Tímto končím v tomhle stromě.
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 08:12
Vita Zenisek
Ja si myslim ze to nejde to doladit nelinearitou. Zejmena ne u vrtulniku, kde tvoje obvykla poloha paky pri letu je nekde hodne mimo centr. Pak by to s nelinearitou bylo neriditelny.

Realnej sim holt potrebuje realnej HW. Treba zde pritomny JM ma udelanou dlouhou cykliku a nemuze si to vynachvalit.

Ovsem musi byt udelana dobre. Byl jsem na navsteve u jednoho kolgy, ktery mel take udelanou cykliku. Problem byl, ze jeho vyrobek mu na plnou moznou fyzickou vychylku nedal plnou vychylku do simu. To pak bylo zase uplne nerealne necitlive a taky se s tim nedalo litat. Vychylka +/- 5-10 cm ve visu byla opravdu moc.

Ja se svym Sidewinderem pouzivam linearni krivku a taky to jde.





 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 08:25
Vita Zenisek
Jeste se doplnim - fyzicka vychylka joysticku je sice dulezita, ale jeste dulezitejsi je pocet bitu prevodniku, ktery pak urcuje rozliseni. Pokud mas 8 bitu na prevodniku tveho joye, pak se nedivim, ze je to neriditelny.
Strasne dlouho mu trva, nez zareaguje, protoze drahu pohybu jakoby rozdeli na moc velky kusy. A kdyz pak konecne "zabere" vysle signal, ktery uz je moc velkej. A tak to jde porad dokola.

8 bit deli drahu na 256 kusu a to zleva doprava! 10bit uz na 1024 a 12 bit na 4096.

A muzu te ujistit, ze rozdil mezi 8 a 10 bit na pedalech poznas i nohama! (viz testy happy pedals).

Nekde tu kdysi popisoval Kuma, jak ho rzcilujou Saitek berany, protoze s nima nemuze ridit dostatecne jemne. Duvodem je prave pocet bitu prevodniku.
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 08:33
kuma   
Tak, potvrzuji.
Člověk si může pomoct i tím, že prodlouží "mrtvou páku" joysticku - ono takových 10 cm navíc bohatě stačí. V FS9 (a určitě i FSX) se dá nastavit "citlivost" a "nulová zóna" a tím udělat berany a knipl citlivější nebo tupější. ALE pokud je skok reakce (daný počtem bitů převodníku) moc hrubý, tak je to stejně na prd, i při nulové "nulové" zóně je řízení hrubé. Podle mé zkušenosti ale taky hraje velkou roli kapacita HW - pokud počítač jede graficky na hraně svých schopností (za hranou...) tak se jemně řídit nedá, u FS9 bylo i toto ovlivněno velikkostí RAM atd. Nezdá semi ale, že tohle by byly problémy neřešitelné ve XPL...
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 09:01
Vita Zenisek
XPL dokonce umoznuje nastavit i vice simulacnich cyklu na frame. Ja pouzivam 2 a je to vsechno takove ... lepsi.
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 09:42
Stew
Když už se tu bavíte o rozlišení, jeden malý tip na low cost joystik nejen pro xpl - Thrustmaster T.16000M
http://www.alza.cz/thrustmaster-t-16000m-d412694.htm

Má 3d hall sondu s 14-bit rozlišením na X/Y osu (16384 dílků na dráhu), velký grip s područkou (převexlovatelnou i pro leváky), páka má velkou, dlouhou výchylku. Co bych mu vytkl - tak trochu silnější středící pružinu (to by mohlo jít poladit nebo úplně vyřadit), hnusný vzhled (na to se nehraje ), tahový potenciometr - šoupátko na plyn (radši mít pořádnou plynovou páku separé), pod tlačítkama nemá mikrospínače ale gumové membrány. Ale za tu cenu, hall sondy a tu jemnost v X/Y by se možná mohl hodit, obzvlášť jako stavební prvek pro cykliku do nějaké sim-heli výbavy.
 1x  

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 12:12
Pan Letadlo   
Tenhle mám už roky a můžu potvrdit že jako lowcost je super. Nic o čem by psal člověk do novin, ale za ty prachy v porovnání s konkurencí na to nejde říct ani popel. I když trochu se kýve ve středové poloze (nevím, jestli chyba mojeho kusu nebo blbá vlastnost) a to šoupátko je dobré tak na Cessnu. Pro DCS jsem musel pořídit plynovku už jenom kvůli chybějícím tlačítkům. Další plus je, že je celkem těžký, takže se při lítání nevybulí. Někomu může vadit podsvícená základna, ale i v noci když čučím do monitoru tak to vůbec nevnímám.
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 12:54
Stew
To podsvícení jsem odpojil hned první den, záruka nezáruka
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 13:18
flaxa
Pokud nechceš přijít o záruku, jde to lehce odstranit tak, že špičatým nožem opatrně vypáčíš to zelené plexi, pod ním to průhledné ( obojí má zobáček u plynu ). Pod průhledným je stříbrná folie, kterou lehce převlékneš nad průhledné plexi a vše opět zacvakneš. Tím podstatně omezíš podsvícení.
Jinak když to už máš otevřené, jde ještě černou páskou přelepit diody.
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 14:01
Stew
No vida, dobrej tip, dík! Byl jsem hlavně zvědavej na tu sondu, tak jsem to po vybalení hned kuchal
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 08:29
me2d
Co jsem tak slysel, tak uz to ten kolega ma opraveny a taky si nemuze vynachvalit.
Snad ti i na fantickem foru psal, at si to prijdes znova vyzkouset, kdyz budes mit cestu kolem
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 08:46
Vita Zenisek
Mozna bychom to mohli pojmout jako skupinovou akci. Nahrnout se k Jirikovi a pak vsichni 3 k tobe a porovnat vysledky.
 

X-Plane a citlivost řízení   20. 11. 2014 / 08:30
Pips   
Takovýhle joudoviny jsem skutečně nezkoušel a pravděpodobně tím ani nikdy nebudu ztrácet čas. Když si to pustím a mám chuť lítat na simu, tak prostě popadnu veselý klacík a lítám. Je jasný, že když nemáš dvě identický zařízení, nebudeš mít identický možnosti. Asi k tomu přistupuju jako normálně k jakýmukoliv letadlu - když je to citlivý, řídím opatrně a malýma výchylkama. Když je to tupý, je čas víc zabrat. Jestli se mi joystick nakloní stejně, jako animace kniplu v kokpitu, to je mi opravdu absolutně šumák.
 1x  

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 13:48
JM   
No co jsem zkousel, tak i to pojizdeni po zemi bylo takovy ne moc verohodny
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 16:01
jožo
No, ja neviem, ale mne keď sa niečo nepáči, či už je to eroplán alebo len repaint, tak si ho jednoducho odinštalujem alebo vôbec nenainštalujem a nerobím okolo toho kopec rečí...
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 16:07
neotryx
No tohle ale nebude chyba modelu Jožo. A ani to není tak myšleno. Ten model je fámózní, až na jednu maličkou chybičku, byl vytvořen pro špatný sim
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 16:23
happypetr   
Hele XPlajni, on vám někdo umřel? Že máte při pátku tak blbou náladu???
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 16:46
Mike76
Ne ale podívali se na tu mapu a uviděli kolik je letišť pro FSX a kolik pro XPlejn....
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 17:19
Lejzy
FYI http://xplane.cz/category/down/letiste-down/letiste/
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 18:14
Jakub Edr
Pro náš přeúžasný sim se dají scenérky konvertovat a pak ještě modifikovat

Mimochodem, když jsme u toho pojíždění, vzpomínáte na FS98, kde se dalo přistát na vodě (čti modré ploše) stejně jako na dráze.
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 18:59
Mike76
Ale nesmějí vypadat takto

http://xplane.cz/2012/09/23/letiste-cheb-lkcb/

Když to srovnám s tímto

http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=655&menu=

Tak to je úplně jinde...
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 19:06
mano
jinde je to preto lebo to je naklikana scenerka s kniznice a nie vymodelovana
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 19:08
mano
toto je z FSKy scenerka http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=728&menu= a myslim si ze vypada lepsie ako v FSke
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 19:13
neotryx
Michale, takto to může vypadat i u kteréhokoliv FSkaře. Kolega bohužel má stažené nastavení a proto to ortho vypadá tak "vyblitě" a hlavně jde o scenérku která je poskládaná ze stavebnice (tak tomu říkám já, něco jako ve stylu Ez scenery a podobné umístovače modelů z knihoven do FS prostředí)
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 22:30
Mike76
asi máš pravdu mne to třeba odradilo ... ale já mám k FS trošku jiný vztah lítal jsem jin na PC XT s grafikou Hercules (uměla černu a bílou - oranžovou nebo zelenou barvu - pode použitého luminoforu na monitoru) ale to už tady nebude nikdo znát ...

A od té doby si pamatuji ovládání FS a klávesové zkratky na kterých se nic neměnilo...
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 18:47
JM   
Počkej, to není blbá nálada, to je naopak taková rozverná nálada, při pátku...
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 21:31
neotryx
mě asi tady chybí páteční polemiky pérácké spodiny nad otázkou tyče, která je dlouhá 7mil let ... musel jsem si to nějak vynahradit

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=218730&lan=0&style=2
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 17:26
Blackrat
Novou 142ku nemám ale v FSce to prostě většinou moc nejde. Je to super simulátor na VFR polítání a kochání se, ne na akrobačku - na to je x-plane nebo šturmovik a nebo real

X-Planisti vy fakt dneska fakt perlíte
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 18:40
Rastislav11
Tiež som sa o to pokúšal a nepomohlo ani X-návodov "ako na to". Na vývrtku asi jedine Alabeo Extra 300... Tento zlín to moc nedokáže. Pri pokuse o vývrtku sa s ním začnú diať divné veci, najmä keď odrazu nastúpam 300 metrov za cca 10 sekúnd A máva to so mnou, no čakám niekedy, kedy padnem zo stoličky
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 19:35
Instructor
... zdá sa mi, že vzniká veľké nedorozumenie. Simulátory typu FS2004 a aj FSX predsa nie sú určené na "lietanie" akrobacie. Niekoľko krát to bolo konštatované aj na tomto fóre.

Vo FSX ale aj v FS2004 možno nádherne "zaletieť" napríklad prístrojové priblíženia na nepreberné množstvo letísk ...

Ako príklad uvádzam letisko Dubrovnik/Cilipi. Práve pred malou chvíľou som tam šťastlivo pristál. Nad MM sa mi podarilo dokonca spraviť aj fotografiu. "Letel" som v lietadle, reg. značky OM-LOW. Ak bude reálny záujem, rád ju poskytnem tomuto ctenému fóru. Bohužiaľ pri prenose sa výrazne stráca kvalita zobrazenia, najmä z nočných náladoviek ...

30486 B / 600 x 424 / FOTO_Z-43_OM-LOW_Finále-Pristávame!.jpg
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 19:47
neotryx
No k tomu Xplejnu bych hodil i to kochání se Stando .. FSka nemůže a ani nenabídne takový rozměr a vjem "kochání se" jako v Xplejnu, hlavně tedy nad územím ČR (památky, objekty OSM, žádné rozmazávající se ortho ala FS). V čem jasně zatím trumfuje FSka, je velké IFR dopravní létání ..
28551 B / 600 x 353 / 00000565.jpg
25000 B / 600 x 319 / 00000622.jpg
26764 B / 600 x 338 / 00000164.jpg
43203 B / 600 x 323 / car_c337_v10_98.jpg
28895 B / 600 x 338 / 00002525.jpg
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 20:14
Stew
Tos nám teda řekl novinu
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 20:26
ondras   
No já nevím. Mě se ortho nerozmazává asi dělám něco špatně... Pravda Zlínek nevrtá ale ono to půjde. Je spousta modelů co to umí a když ne, tak to AccuFeel naučí... Jen chtít soudruzi. Například ten Texan, co jsem na něj odkazoval v mém předchozím vlákně, umí vrták i krásný souvrat a zvládá i nožový let. Takže ono to zase asi všechno FSkou nebude. I když není dokonalá
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 20:39
Pan Letadlo   
Není AccuFeel tak náhodou jenom capina která přidává třepání kabiny a zvuky? Pokud model neumí vývrtku nebo jiné prvky proto, že má na prd dynamiku, nepomůže ani svěcená voda.
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 20:48
ondras   
Nastavení AOA a Stall instability to dost upravuje. Je ale jasné že to není všelék. Dynamika se ale taky dá "poladit" Třeba se do toho někdo pustí.
 

Z142 vývrtka   14. 11. 2014 / 21:14
neotryx
Abychom to tedy shrnuli, dynamika na nic .. ale sezonní textury jsou.. Ok jdeme dál
 

Z142 vývrtka   15. 11. 2014 / 12:40
Helicopter pilot
V FSX pokud se nepletu vývrtka udělat jde
To že většina autorů letadel svoje modely v tomto ohledu nevybavili potřebnou dynamikou, to je druhá věc...

 

Z142 vývrtka   15. 11. 2014 / 13:21
JM   
Očividně sis asi nikdy nezkusil na vlastní kůži tu dynamiku pro FSX dělat
 

Z142 vývrtka   15. 11. 2014 / 14:03
FSPilot   
Tady nejde až tak o to, jak náročné to je, ale že to vůbec jde. Ta technologie využívá jiných principů, tak je to trošku nesrovnatelné.
 

Z142 vývrtka   15. 11. 2014 / 16:07
Gripen
Beru, ale v tom případě se pokřikování: "V FSX to nejde, je špatnej!" mění na: "V X-plane to jde líp, je pro vývojáře pohodlnější." To je rozdíl.
 

Z142 vývrtka   15. 11. 2014 / 16:20
Helicopter pilot
To jsem očividně nezkusil, ale rozhodně vím co to je ji odladit do fáze spokojenosti... Ale já tady přece nekritizuju vývojáře letadel do simu. Většina jich odvádí záslužnou práci v rozsahu jejich vlastních možností... Nekritizuju tady dokonce ani žádného flinka co chrlí aušusy a mnohdy se za to neštítí vybírat jakékoli peníze...
Na co narážím jsou neustálé narážky hepčikplejnistů co všechno eFeSka neumí i přesto že se pravidelně ukazuje, že to zase taková neotřesitelná pravda není
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 00:25
Fabo™   
Hmm, tak ja to reknu jinak.

Pokud chces, tak si naprogramujes vlastni simulaci na miru letadla, uplne do podrobna, ze to bude simulovat jeste i jak je ktery nyt moc vypouklej do vzduchu.

A tohle pak muzes pouzit na to, aby ti to vodilo letadlo v FSX, P3D nebo XPL.

Takze vlastne vsechny tri simy umy to samy?
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 09:05
Helicopter pilot
Promiň, rád bych ti odpověděl, ale nevím jestli správně rozumím tvému dialektu
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 14:43
FSPilot   
Vlastně ano, umí. Jen každý na to používá jinou technologii a v jednom je to jednodušší a v jiném složitější.

Stejně tak jako s dynamikou bych moh namítat, že X-Plane je sim k ho*nu, protože neumí 3D mlhu, jako P3D, tudíž lítání podle přístrojů jde lehce odrbávat. User friendly UI je taky u XPlane spíš pro programátory, než lidi, co si chcou sednout a jen tak si polítat bez toho, aby strávili týden nastavováním čísel v milionech menu a jeho podsložek.
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 18:59
neotryx
A co se podle tebe musí vše dlouze nastavovat Ivo, krom nastavení grafiky,joysticku (default u všech her) ?
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 21:21
Fabo™   
Vlastně ano, umí. Jen každý na to používá jinou technologii a v jednom je to jednodušší a v jiném složitější.

A vo..vo..voo tom to je tedy ze v XPL si vystacis se zakladem SDK, a jeste i ten je jednodussi vyladit nez v FSX
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 22:07
Helicopter pilot
Skvělá práce Fabo, myslím, že na sebe můžeš být právem hrdý. Určitě budeš na schůzi po zásluze a skvěle odvedené práci náležitě odměněn, neb plníš plán propagace na 130 procent
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 03:06
Fabo™   
Nechces jit uz fakt doprdele?
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 09:38
Helicopter pilot
Ano přesně tohle mám chuť napsat na dobrou polovinu ""kvalifikovaných odpovědí k věci"" tady, leč jsem se pokaždé udržel...
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 10:25
Pips   
Klid, Fabo. Nenech se nasrat. On prostě mele píčoviny, protože ho to asi baví.
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 09:02
FSPilot   
100 bodou
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 10:18
Pips   
X-plane 10 už snad 3D mlhu umí. Při nějakým update jsem pročítal seznam změn a tam jsem četl, že se tomu věnovali a přepracovávali to. Ale nezkoušel jsem to, já v mlze nelítám, nebaví mě to, když z toho neni vidět.
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 10:49
FSPilot   
Co jsem zatím viděl videa a obrázky z té "3D" mlhy, tak to není nic jiného, než stejný marketingový tah, jako tomu bylo "první absolutně 3D mraky", které používají identickou technologii zobrazení, jakou uměla už FS2004, ale spousta xplejnovistů tomu bezmezně věří
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 11:03
Pips   
Co jsem se potkal s mrakem, nebo mlhou, tak to vypadalo normálně, jako mlhy a mraky vypadaj v řadě simů (je fuk, jak vypadaj, uvnitř je stejně kulový vidět). Pořád nerozumim tomu, co řešíte?
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 11:23
FSPilot   
Ale Fabo překrutil téma "ve FSce není možné udělat vývrtku" na téma "je to strašně složité" (ale jde to) A nějak mu to nedá spát
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 12:08
Fabo™   
Hmm, jak to mam jinak napsat, abys to pochopil (plus dalsi), kdyz si vetu "lze to udelat pouze tak, ze vyvrtku do FSky doslovne doprogramujes" vykladate jako "vidite, lze to udelat!" ???
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 13:15
Helicopter pilot
Jsem koncový uživatel tečka. Mě fakt nezajímá, jak složitý technologický postup používá výrobce při výrobě konkrétního produktu co hodlám používat... To že nejsi schopen pochopit, že když něco dokázali jedni, můžou to, pokud budou chtít, dokázat i další, protože to lze, není můj problém... Ale na druhou stranu to samozřejmě ukazuje na tvou neotřesitelnou loajalitu ke konkrétnímu simulátoru, která tě bohužel zároveň i oslepuje
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 14:53
Fabo™   
Neotresitelnou loajalitu? Hmm, a kdyz ti reknu, ze za posledni rok mam na XPL mozna 3 hodiny? A na Xce par stovek? Das pak pokoj?
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 12:46
bedy142
ano jde tam udělat třeba albík od lotusu ji zvládne, ale to je asi tak jedinej model co to umí
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 13:33
Helicopter pilot
Já myslím že né jen ten albík, ale kdyby to uměl i jen jediný model, tak to pořád potvrzuje, že jsem měl pravdu v tom, že to sim zvládá, jen to autoři neodladí v dynamice

Měj se
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 21:23
Fabo™   
Akorat ze to neni jen "odladeni v dynamice". Spis neco ve smyslu "doprogramovani chovani v rezimu"
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 22:10
Helicopter pilot
Co jiného je prosímtě vytvoření dynamiky, než programování chování v daném režimu letu?
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 03:07
Fabo™   
Clovece, mas vubec alespon nejmensi predstavu, jak vypada dynamika v FSX SDK, XPL SDK, a co to je programovani(pripadne skriptovani)?
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 09:54
Helicopter pilot
Představu nemám vůbec... To ale není vůbec důležité, protože pokud se nepletu, tak jsem reagoval na to, že to sim neumí. Jenžek jak vidíš ta zřejmě umí...
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 12:09
Fabo™   
Krucinal fagot.

SIM to NEUMI. MUSIS TO CELE NAPROGRAMOVAT TY!
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 12:40
Helicopter pilot
Hele... Já jsem ale vážně v TOM SIMULÁTORU tu vývrtku udělal... Logické je, že to v TOM SIMULÁTORU ASI DOOPRAVDY JDE, když se mi to povedlo ne?
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 12:49
Speedfoot   
Si myslím, že je zbytečné, někomu něco vysvětlovat, pokud si to nedokáže ani představit. Muselo by se začít se základními znalostmi fyziky ze základní školy a skončit debatou na téma "vlastní dedukce" v které by informace nabyté učením uměl člověk využít i v praxi. Pak by bylo jasné, že je rozdíl, mezi nastavením parametrů v datech pro určité letadlo a chováním v určitých režimech letu. Pak by si uvědomil, že by musel být vytvořen program, který by plynule měnil letové vlastnosti letadla s každou změnou režimu. Dám příklad, při zvýšení rychlosti se zvyšuje vztlak, ale to funguje zase jen omezeně a nepravidelně až do mezní rychlosti kdy se změní snad úplně všechno, kdy letadlo přijde o vztlak úplně a může se i úplně rozpadnout. Nebo změna náběhu křídla, to je kapitola sama o sobě a se změnou výšky a tlaku vzduchu přicházejí taky razantní změny vlastností letadla. Potom už by mu muselo být jasné, že nejde zadat do vlastností letadla, že padá při rychlosti xxx a simulátor všechno okolo už spočítá, tak to přeci nemůže fungovat.
Nejsem žádný vědec, ale vím, jak složitým způsobem funguje fyzika v reálu a jak by to bylo složité přenést vše do simulátoru. Proto buďme rádi za alespoň přibližně reálné chování letadel v tak parádních simulátorech, co máme a užívejme si to.
Čau Jarda
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 13:04
Helicopter pilot
Ahoj Jardo...
Díky za lekci fyziky, ale! Tady jde myslím si ale o to, že se řeklo, že v fsx narozdil od plejnu nejdou dělat vývrtky...fakt! Bylo tady myslím si dostatečně vyvráceno a to i s příklady, že se v fsx s konkrétními letadly v pohodě vrtat dá... fakt! Tak se celá debata, jak trefně FSpilot poznamenal, překroutila na to, jak je těžké něco programovat když jinde to jde samo... Tak já fakt už nevím... Dá se to a jak se toho dosáhne mě už jako uživatele fakt nezajímá... Nestojím o to aby mi někdo ukazoval, že jeho hračka je lepší protože výrobce používal jednodušší technologický postup
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 17:19
Speedfoot   
Dobře. Už rozumím, jde o starý spor který simulátor je lepší. No podle mého názoru rozhoduje původní záměr tvůrců simulátoru, jestli mají investovat čas a peníze do tvorby plnohodnotné fyziky v simulátoru a vytvořit simulátor, který bude stát spoustu peněz a bude obsahovat funkce o které vlastně ani průměrný uživatel nestojí, anebo to vyřeší nějakým jednodušším způsobem a docílí levného uspokojivého řešení pro většinu uživatelů. Jestli se to v daném simu povedlo lépe či nikoli, je už na každém z nás, co je pro koho důležitější. Koneckonců, taky se dá spousta dat zeditovat a upravit k obrazu svému. Podle toho kolik addonů ať free nebo k zaplacení řeší letovou dynamiku je vidět, jak i samotní uživatelé přistupují k potřebě mít letadlo, který vrtá nebo ne. Pak je dobře že nějaké letadlo vrtá jak má, i když je to spíš otázka jestli opravdu vrtá jak má. Kdo z nás je takový odborník aby dokázal posoudit všechny detaily chování letadla ve všech režimech a porovnat ho s reálem když k tomu chybí spousta údajů jako odstředivé síly a reálný výhled z kabiny. Taky se dá určitě spousta vlastností ve flightmodelu letadla změnit a posunout se blíže k reálu, nebo to taky pěkně rozvrtat. A pak se najde zase někdo, kdo řekne, že to třeba vůbec nehoupne když otevře podvozek, protože reálné letadlo to dělá. Spoléhám, že tvůrci při tvorbě letadla udělali, co mohli, aby nás to bavilo a netušili, že se kvůli tomu bude někdo hádat. Já jsem si opatřil FS2004 a mám pár oblíbených letadel a jestli jsou na 100% reálný nebo ne je mi prostě fuk, protože mě to i tak baví. Ke každému letadlu v jakémkoli simu přistupuji jako k novému letadlu, které se musím naučit ovládat a poznat všechny jeho přednosti a neduhy. V tom daném simu je to pro mne nové 100% reálné letadlo, které je nějakému reálnému letadlu jenom hodně podobné. Stejně nemůžu počítat s tím, když utočím a vyberu vývrtku v simulátoru, tak to v reálu zvládnu taky, takový blázen nejsem. A nezměnilo by na tom nic, i kdyby to vrtalo přesně tak jak má. Nezapomínejme, že je to jenom hra pro zábavu. Všem Vám přeju, ať Vás to baví alespoň tak jako mně a už se nehádejte a mějte se rádi jako kamarádi. Já Vás mám taky jako kamarády rád.
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 17:41
Helicopter pilot
Ano je to jen hra...
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 18:42
FSPilot   
Moc hezky napsané
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 13:36
FSPilot   
Ale vždyť x-plane to taky neumí - simulátor sám o sobě vrtat nebude, pokud to nenaprogramuješ jako vlastnosti toho letadla Jde přece jen o to, že musíš dát data do letových vlastností letadla takové, že to simulátor zchroupe a bude s tím umět pracovat aby se to letadlo pohybovalo tak nějak podle reálu. FSka využívá jiné technologie, která potřebuje jiná vstupní data, než X-Plane. Ano, Laminar research přišel s revolučním matematickým modelem prostředí, který výrazně zjednodušil a zobecnil data potřebná k vypočítání chování letadla v různých letových režimech.

FSX, krom toho, že je asi jen o 5 let starší, používá diametrálně odlišnou technologii, tak po něm přece nemůžeš chtít, že bude od základu, který využívá prakticky stejný princip modelování prostředí, jako FS2002 (z roku 2001!!!), podporovat stejné funkce jako sim z roku 2011, jehož primárním účelem je modelování prostředí a zkoumání letových vlastností letadla v něm?

Na to, co FSka simuluje toho umí víc než dost a krom těch kotrmelců kolem dokola je to dostačující.
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 14:55
Fabo™   
Ja nerikam ze FSka nema sve misto. Ostatne jak rikam litam ji o hodne vic nez XPL.

Jenze tohle neni o tom, dat do dynamiky data takova, ze to sim schroupe. Pokud to odmitate pochopit...
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 16:00
Helicopter pilot
Nic neodmítám pochopit, jen nemůžu pochopit to, proč když jsem v efesce vrtal, mi pořád někdo vnucuje názor, že to vlastně nejde... A snažím se pochopit to, proč ten samý člověk odmítá pochopit, že když jsem vrtal, že to tedy jakýmsi jakýmkoli způsobem jde a že mě už nezajímá, že je to dosaženo jiným mechanizmem než jinde... Chápeš?
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 16:47
kuma   
Počkej - ty jsi v efesce opravdu vrtal ???

A co riziko ploché vývrtky - tak obávaná na Z-142, zkoušel jsi přidat ve vývrtce plyn? Jak se stodvaačtýra chovala? Zkus, prosím, odpovědět na tyto otázky... On je totiž asi problém v tom, co kdo považuje za vývrtku, že...
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 17:34
Helicopter pilot
Prosímtě doktore... Podstata je někde jinde... Bavíme se tady o tom že to s určitými modely lze, tudíž to v efesce ve větší či menší míře jde... Nezkoušej na mě to, jak moc se to podobá reálu... Je to furt jen hra...
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 19:36
Fabo™   
Timto zpusobem to ale jde i v ArmA a GTA IV, budeme ted tady resit zda nejsou ArmA a GTA IV precijen lepsi simy nez cele FSX a XPL?
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 20:31
Helicopter pilot
Tak já přistoupím na tvou hru a ohodnotím taky jen jednu část z celé komplexnosti simulátoru, tak jako ty... Tvrdím tedy, že dle mého názoru jsou obě hry co jsi jmenoval po grafické stránce lepší simulátor než plejn... Přece grafika je taky součást simulátoru tak jako letová dynamika... proč by jsme na jejím základě nemohli srovnávat stejně, jako na základě dynamiky...
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 20:35
xWing   
Doletíš tam z Košic do Plzně?
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 20:39
Helicopter pilot
To samozřejmě ne... Ale já to tady nezatáhnul do diskuze
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 13:05
Fabo™   
Proc bys nedoletel? Proste si dodelas mapu CSR. Kdyz su muzes dodelat vyvrtku do FSX, tak tohle snad taky, ne?
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 13:33
xWing   
To mala byt len nahrazka na tie vylevy pana helikoptera z tejto diskusie:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=486923&lan=0

 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 13:52
Fabo™   
Ja vim, ja jen rikam, ze to jde, jen je to trochu slozitejsi, a to preci pro pana helikoptera neni problem, zeano
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 15:40
Helicopter pilot
Tvojí narážkou sis akorát namočil mimo mísu neb diskuze k tématu zní jináč než ta na kterou odkazuješ
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 13:55
Lejzy
V moznosti simu to je. Doprogramovat si to tam prece muze kazdy.
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 19:40
ST0RM
V tom pripade nechapem co tu cely cas riesis a presviedcas, ze si v FSX vrtal, ked teraz tvrdis , ze je to len hra a vobec sa to nemusi podobat realu... To je potom velmi relativne, co pre teba znamena este "vrtat" a co povazuje za vyvrtku zvysnych 99.9 percent ostatnych virtualnych pilotov,,,
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 20:35
Helicopter pilot
Prosímtě nic neřeším, tvrdím pouze že to lze... A někdo tady když už neuspěl s tím že to nejde přišel s tím, jak to je složité naprogramovat a podobně aby si zachoval tvář Jestli je to podobné reálu tam nebo jinde nehodnotím... Neb je to hra...
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 19:52
kuma   
Jo, souhlasím, já to tak beru (a psal jsem to i výše, ale kdybys to "vždyť je to furt jen hra" napsal sám sobě někde nahoře, mohl sis odpustit celé to zbytečné hádání (hádání pro hádání, bohužel).
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 20:22
Helicopter pilot
Hele pane... Jde o to, že já celou dobu tvrdím, že je to možné, v rámci možností samozřejmě, nic víc nic míň... Ani neřeším že to je lepší tam nebo jinde, nebo tam toho dosáhli tak či onak... Ovšem jsou tu tací co překrucujou a já dneska přistoupil na jejich hru na hádání... Je svátek, hnusně, sedím doma, tak proč se nepobavit

K tvé předchozí otázce ohledně vývrtky a srovnání 142 reál vs. sim bych ti stejně nedal fundovanou odpověď... Asi jsem jediný tady kdo v ní v reálu neseděl ani na zemi
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 21:39
Instructor
Navrhujem "sadnúť si" napríklad do HA-SGY, v nastaveniach odblokovať funkciu autorudder, vystúpať najmenej do FL090 a začať skúšať ...

Navrhujem, privolať si niekoho na pomoc, aby vo vhodnom okamžiku stlačil klávesu PrintScreen.

Vieme, že: ak je to ľavá vývrtka - ručička záčkomera by mala byť na ľavej plnej výchýlke a gulička sklonomera by mala byť na pravej strane.

Pilot by mal vidieť pod sebou roztočenú zem, lebo pozdĺžny sklon lietadla je v rozmedzí medzi 45-90°.

No a zajtrá môžeme pokračovať ...
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 15:05
jožo
Jo příteli. Táto diskusia (tento strom) už dávno nie je o vývrtke.....
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 15:36
Helicopter pilot
To si teda piš, že není Tady to je už o kroucení faktů
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 16:55
Instructor
... ešte som nezachytil žiadny príspevok, krorý by nám zreferoval, "ako sa teda chová" akrobatické lietadlo pri uvádzaní lietadla do vývrtky. Ja som to skúšal s dvomi lietadlami - nešlo to.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 17:57
Speedfoot   
Pokusím se zjednodušeně popsat co se děje s letadlem při přechodu do vývrtky. Snad vám bude potom jasné, jestli může být simulovaná vývrtka v simulátoru stejná s reálnou. Při snižování rychlosti letadla a současném zvyšování úhlu náběhu přivedeme letadlo až před mezní hranici, kdy se začíná utrhávat obtékání křídla a tím k následné ztrátě vztlaku. Těsně před touto hranicí se vyšlápne nohou kormidlo a letoun se donutí otáčet kolem svislé osy. To způsobí, že jedno křídlo se začne pohybovat rychleji než druhé a tehdy při pokračování zvyšování úhlu náběhu a snižování rychlosti dojde na pomalejším křídle k odtržení proudění k přechodu do vývrtky. Aby dokázal simulátor dokonale simulovat vývrtku, musel by minimálně počítat hodnoty pro každé křídlo zvlášť. Teď mi bude někdo jistě oponovat, že tomu tak je, ale i tak si myslím, že výsledek by neodpovídal skutečnosti, jen by se jí přiblížil. Je tu spousta dalších faktorů, které chování letadla ovlivňují, totiž proudění vzduchu okolo křídla není po celé ploše stejné ať už podél nosníků, nebo směrem od náběžné hrany k odtokové. Bylo by tedy potřeba, aby bylo více bodů na ploše křídla, pro které by simulátor vypočítával výsledné hodnoty a tady nastává otázka, kolik takových bodů skutečně počítá FS nebo Xplain? Je jen jasné, že čím více bodů, tím by mohl být výsledek přesnější, ale realita to stále nebude, jen se jí to bude více přibližovat. A kdo určí, že od této hranice je to už tak podobné, že je to rovno realitě? A kdo to bude celé programovat? Víte, kolik by to stálo času a práce a FPS? Tak už nechte toho hádání, jestli něco vrtá, nebo nevrtá. Stejně je to realitě jenom podobné, ať vám to připadá, že je to vydařenější, anebo ne.
Tolik k tomu, jak se chová letadlo ve vývrtce.
Ahoj Jarda.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 18:47
Vita Zenisek
jen k tomu, kolik pocita ceho X-Plane. To definuje autor modelu. Na kolik casti rozdeli kridlo v planemakeru, tolik jich X-Plane pocita. Tusim, ze tam je najeky limit, kolik tech casti to maximalne muze mit 10 na pul kridla (pri jednom kridle). Kazde kridlo muze byt opatreno ruznym profilem na zacatku a na konci (resp. dvema, jednim pro vysoke a druhym pro nizke Re).

Kridla lze kombinovat a vytvorit tak slozitejsi konstrukci (napr. kridlo od 737). Takz etech elementu je pomerne hodne.

Jak jsem psla vedle, porad to neni ono, ale ten sim se aspon snazi ridit nejakou fyzikou.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 18:38
Vita Zenisek
Tezko popsat - chova se asi takto:
http://youtu.be/4pD-sO4kTKk?t=3m43s

Kridlo na strane vyslapnute nohy jde dolu, letadlo se zacina tocit pri soucasnem pohybu smerem dolu. U zacatku vyvrtky zalezi na vstupni rychlosti, casovani a razanci vyslapnuti a dotazeni. Kazda vyvrtka muze byt lehce odlisna a trva zhruba 2-3 otocky, nez se ustali. (Plati pro Z-142, Z-526, Z-50, Decathlon). Treba 526, pokud je plne dotazeno, kmitne po 3/4 otocky cumakem nahoru a rotace se zpomali, aby se v zapeti zase rozbehla cumak sel dolu.

Pokud mi pamet slouzi, ve FS neumelo poradne vrtat nic. Ikdyz se autori modelu zaprisahali, vetsinou to bylo takove nijake - on/off, navic se letadlo na padovce chovalo divne. (napis stall + v podstate okamzita neriditelnost), coz je nesmysl.

Na vyse popsanych strojich kormidla normalne kormidluji a vyvrtka do dvou otocek je v podstate celkem dobre riditelna zalezitost. Toho se s uspechem vyuziva na akrobatickych soutezich, kdy maji letci za ukol otocit se vyvrtkou nebo otockou a nejakou casti vyvrtky do pozadovaneho smeru.

Ani v X-Plane nejsou vyvrtky idealni, ale je to porad lespi nez to, co predvadi (pokud vubec) FSx (za x dosadte jakoukoli verzi).

Tu je videt jedna otocka zadovky http://youtu.be/xicGlnwED04?t=30s
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 19:26
Speedfoot   
Hmm. Na tom videu je to skutečně hodně podobné vývrtce. Jen je nemožné zjistit, jestli je to úrovní simulátoru, dobře zadanými daty v letové dynamice u toho letounu anebo obojím. A těžko posoudíme, jestli by uměl to samé FS, nebo jestli jen chybí dostatečně vytuněný model letadla s takovouto, nebo podobnou letovou dynamikou. Na to asi přijdeme, až se někdo začne opravdu hlouběji zajímat nastavením dynamiky a ne jenom repaintění. To není nic proti nikomu, jen že vím podle sebe, že se mi do toho taky moc nechce. Už kvůli tomu, jak je to složité.
Taky jsem si všimnul, že třeba poslední Blaník pro FS9 do vývrtky nechce a nechce a verze pro FS2000 to dokázal. I přesto, že ve vývrtce nechtěl zůstat i když jsem ho tam držel násilím, tak to něco jako vývrtka bylo. Přemýšlel jsem o tom, jestli by nešla data ze staršího Blaníka dostat do toho novějšího, ale ještě jsem to nezkoušel. Ale přiznám se hned, že jsem to akceptoval a smířil se s tím, než abych pracoval na něčem, o čem nejsem přesvědčený, že bych to mohl úspěšně dokončit. Něco jiného by bylo, kdybychom věděli, jak FS pracuje po stránce virtuální fyziky a jestli by mělo smysl něco takového zkoušet.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 20:09
leonell
> až se někdo začne opravdu hlouběji zajímat nastavením dynamiky a ne jenom repaintění.

Zde komunikující Víťa Ženíšek pomáhal zalétávat tento X-Plane model Ivana Šmilauera.
https://www.youtube.com/watch?v=Pxsutgluhjc
A letecká akrobacie mu taky není úplně cizí

To jen, protože chlapci se sami nepochlubí.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 20:25
Speedfoot   
Vůbec nechci zpochybňovat jeho schopnosti a zkušenosti. Už podle toho jak umí popsat co se děje v reálu a v simulátoru je zřejmé že o tom ví víc než já, ale stále nevím, jestli FS umí počítat s více parametry v dynamice letounu obdobně jako u X-plane, nebo je to jen naše zbožné přání. Potom by bylo lepší, než se o něčem přít, což samozřejmě nechci, "jednoduše" nějaký model upravit k obrazu svému.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 20:35
Fabo™   
Jak uz jsem nekolikrat psal, neumi. Musis to pocitat ty, jako autor letadla, a pak FSce nejak (u FSX SimConnectem nejlip) rict, Ted udelas tohle a tohle (jako vyvrtku).
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 21:09
Speedfoot   
Tomu moc nerozumím. Takže je to omezeno od tvůrců FS, nebo od tvůrce letadla? Je v FS možné vytvořit model letadla s více body vlastností na křídle, nebo si měl na mysli že s těmi parametry FS prostě nepočítá? A víme vůbec podle jakého algoritmu pracuje FS. Jestli je to alespoň, co já vím, čtyři datové body na křídlo? Nechám se poučit, začlo mně to hodně zajímat.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 21:45
Vita Zenisek
Koukni sem. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526961.aspx#DataConventions

jsou to jakesi tabulky koeficientu, o kterych vi jen buh co znamenaj a tobe neznamy algoritmus si z nich vybira co se mu kdy hodi. => ze odladit v tom neco smysluplneho je asi dost umeni.

X-Plane ma na vyvoj dyamiky nastroj, ktery se jmenuje Plane Maker. V podstate je to jednoduchy modelar, ve kterem si nadefinujes trup, umistis motor, pridas kridla, zvolis profil, pridas ridici, podovzek a teziste.

Pokud mas k eru alespon zakladni podklady, vetsinou to leti +/- dobre. Pokud chces, aby to letelo skvele, potrebujes mit presny profily, vic dat a pokud mozno rozumnet aerodynamice.

Neni to jednoduchy, ale je to logicky a zabavny. Ale hlavne si hrajes s pojmy, kterym rozumis.

Letem svetem:http://wiki.x-plane.com/Creating_a_Basic_Aircraft_in_Plane_Maker
A presnost? Kolega Hotsteel na svem blogu o vyvoji DGčka tvrdí, že se trefil do poláry skutečného stroje s cybou 2.5% http://www.x-soaring.com/2011/12/flight-model.html
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 21:59
Speedfoot   
Dík. Moc hezký. Tabulky FSky docela pěkná hathmatilka. Už chápu proč se letadla chovají zmateně, oni totiž dělají přesně to co tam mají zadané a co tam mají zadané, tak to neví asi nikdo. Možná by to nakonec i ten FS všechno uměl, kdyby se s tím dalo nějak solidně pracovat. A co se týče té aerodynamické poláry pro DGčko, tak ta sedí téměř jak prdel na hrnec. Moc pěkný.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 22:46
Vita Zenisek
Tusim, ze v demo X-Plane neni Plane Maker nijak casove omezen. Takze na dlouhe zimni vecery je to hezka hracka
 

Z142 vývrtka   19. 11. 2014 / 19:35
Speedfoot   
Jsem, zkusmo zeditoval toho Blaníka z FS2000 pro FS9 a výsledek je, že vlastnosti z původního modelu se úspěšně přenesly. Při bližším ohledání parametrů v programu Airedit jsem zjistil, že nesouhlasí spousta dat s reálným Blaníkem. Vypadá to jako vlastnosti zřejmě ze Schweizera upravené pro potřebu stvořit Blaníka. Tak mi to teď v hlavě vrtá jako hodně velký brouk. Mám vyzkoušeno, že v FS při vyšlápnutí nohy ve spořádaném letu se urychlení křídla správně projeví náklonem letadla. To mně ujistilo, že FS počítá minimálně každé křídlo zvlášť, což je základní předpoklad pro alespoň nějaký projev vývrtky, bez toho by to nešlo. Pak je otázka, nakolik se to povede při správných datech. Jenomže co s tím, když vím, že v datech Blaníku zaručeně data Blaníku nejsou? Odpovím si sám, budu je tam muset dát a strávit pár nocí beze spánku až zjistím, jestli to k něčemu bylo anebo je to celé naprd. Naštěstí, Blaník je alespoň letadlo bez motoru a jako jediný, který jsem měl to štěstí, že jsem si ho doopravdy vyzkoušel. Sice se moje zkušenosti nedají ani zdaleka srovnávat se zkušenostmi Víti Ženíška, ale na Blaníku jsem prodělal základní výcvik, tak alespoň nějakou představu o tom jak má létat mám a že současný stav to rozhodně není. Tak vám všem moc děkuju, to byla ta poslední věc, do které jsem se chtěl pouštět. Za rok se zase ozvu.

A teď vážně. Myslím, že to je jediný způsob, jak zjistit kam až sahají možnosti virtuální aerodynamiky ve FS, protože si musíme přiznat, že letadla vytvářená pro FS se realističtější dynamikou moc chlubit nemohou, proč taky. Od toho jsou jiné hry. To je taky důvod proč FS hraje i spousta náctiletých.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 20:52
Vita Zenisek
Jinak výměna toho letového modelu blaníku ve FSX by neměla být příliš složitá. Bylo to tam uložený v jednom *.air souboru + šlo něco přepsat v aircraft.cfg

Měl by ti s tím být schopen poradit každej zkušenšjší uživatel FS tady na foru. Já už to 7 let neviděl, takže mě ber s rezervou.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 20:58
Fabo™   
Spis bude problem v tom, ze FS2000 a FSX... 6 verzi rozdilu.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 20:59
Fabo™   
Pardon 3 verze. 6 let.
 

Z142 vývrtka   16. 11. 2014 / 14:01
FSPilot   
Letadla od A2A taky
 

Z142 vývrtka   17. 11. 2014 / 12:55
Pan Letadlo   
Slovní spojení "letová dynamika" na péráku začíná být skoro jako Voldemort! Člověk to nesmí any vyslovit, jinak je zle Místo dynamika navrhuju od teďka říkat "ty víš co"
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 20:21
Gripen
Asi takhle: http://youtu.be/HiVKPh9KKGs?t=56s
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 22:42
Jeykick
Tak který sim to nakonec vyhraje? Fska nebo xplejn?
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 22:43
Fabo™   
Nakonec? Nakonec to stejne vyhraje XPL, protoze MS FSka uz neni, a Prepar3D chte nechte neni pro bezny lidi.
 

Z142 vývrtka   18. 11. 2014 / 22:55
Instructor
Prepar 3D
 

Z142 vývrtka   19. 11. 2014 / 00:03
leonell
Buď ti tam chybí smajlík, nebo jsi největší optimista, co jsem kdy potkal. Bez smajlíku.
 

Z142 vývrtka   19. 11. 2014 / 06:33
Instructor
Realista. Vo svojom počítači mám nainštalované všetky tri simy: FS2004, FSX, ale aj X-Plane-10. Užívateľsky je z môjho pohľadu stále napríjemnejšia FS2004. Obávam sa, či už nie je potrebné s ňou ísť na nejakú servisnú prehliadku spojenú s výmenou elektrónov, tak ako chodíme s autom na výmenu oleja ...

Z doterajších skúseností vieme, že marketingoví mágovia a kúzelníci veľkých, ale aj najväčších firiem vedia presne vystihnúť okamžik, keď je záujmová skupina úplne "vyhladovaná" a hodia na trh svoj produkt.

Predpkladám, že to bude na Vianoce 2015 ...
 

Z142 vývrtka   19. 11. 2014 / 08:25
Fabo™   
Lockheed Martin nemoze Prepar3D "hodit na trh", neumoznuju to zmluvne podmienky. LM predava simulator akademickej obci a profesionalnym zaujemcom, vela nadsencov sa rozhodlo identifikovat s jednou z tychto skupin, ale pre novych ludi nie je P3D moznostou vstupit do sveta simulacie - tak ako kedysi narazit v obchode na krabicu s lietadlom na obrazku a CDckami FSky vnutri; resp. narazit na X-Plane na Steame dnes.
 

Z142 vývrtka   19. 11. 2014 / 08:46
Instructor
Ja si myslím, že v správny čas možno zmluvné podmienky zmeniť alebo modifikovať formou dodatku ku zmluve.
 

Z142 vývrtka   19. 11. 2014 / 08:52
Fabo™   
Teoreticky.

Otazka je, ci o to bude mat LM a MS zaujem, pripadne ako do toho vstupuje Dovetail Games.
 

Z142 vývrtka   19. 11. 2014 / 07:22
FSPilot   
Flight Gear ))
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 07:47
FSPilot   
Proč jednoduše nenazveme X-Plane jako simulátor letových vlastností a FS jako simulátor civilního, převážně dopravního letectví? FSka nikdy nebyla na akrobacii stavěná a byť je v možnostech naučit to modely letadel, není to ani z daleka priorita toho simu. X-Plane je o hraní si s letovými vlasnostmi a o pohybu v simulaci reálného prostředí, takže pro kotrmelcáře je to ideální hračka. Mě třeba nesedí to, že musím instalovat 55GB, abych měl hnusně zpracovaný kus světa, kam si můžu zaletět s dopravákem, který stejně poletí většinu času na autopilota.

Na nácvik vývrtek a jiných kotrmelců není dobrý žádný sim. Jak už dříve popsal Kuma, na to je třeba i přetížení a různé síly působící na tělo při akro, protože to v tom hraje obrovskou roli (Víťa může potvrdit předpokládám) a to v žádném simu na obrazovce prostě nenasimuluje ani X-Plane 158.

Prostě každý je na něco jiného, tak se s tím už smiřte...
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 08:07
Vita Zenisek
Vývrtka je přece to poslední, o co jde. Viděls tu poláru s 2,5%chybou v celém jejím rozsahu? Takhle blízko se FS těžko někdy dostane. Platí jak pro větroně, tak dopraváky.

A i dopravák potřebuje letový model. Má motory zavěšené pod křidly? Pak by se měl se změnou výkonu měnit klopivý moment. Dělá to nějaký letadlo do FSky? Nedělá.

Zpomalíš s dvoumotorem při vysazení pod Vmca a narveš na živej motor plnej? V X-Plane jsi skončil, máš-li málo výšky. Letadlo se snaží přetočit na záda a nedá se to stejně jako v reále uřídit.

Dopraváky do XPL se utěšeně množí, takže je zde prostor i pro milovníky čudlíků.

Tvá poznámka o hnusném kusu světa je taky úsměvná. Pohledej a většinou najdeš scenerku, kterou potřebuješ. Stejně jako ve FS.

 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 09:51
FSPilot   
Vývrtka je přece to poslední, o co jde. Viděls tu poláru s 2,5%chybou v celém jejím rozsahu? Takhle blízko se FS těžko někdy dostane. Platí jak pro větroně, tak dopraváky.

Vtip je v tom, že nechápeš, že FSka se o to ani nesnaží Jo, někteří developeři se snaží znásilnit ty tabulky tak, aby to tak vypadalo a pak se dá i nějak obstojně vrtat, ale k čemu mi je dokonalá polára, když nejmenší kousek reality je pro mě pak to, že nemám reálný cockpit na centrifuze?

A i dopravák potřebuje letový model. Má motory zavěšené pod křidly? Pak by se měl se změnou výkonu měnit klopivý moment. Dělá to nějaký letadlo do FSky? Nedělá.

Ale dělá, i ve stařičké FS2004, jen o tom nevíš, protože jsi FSku neměl spuštěnou staletí

Zpomalíš s dvoumotorem při vysazení pod Vmca a narveš na živej motor plnej? V X-Plane jsi skončil, máš-li málo výšky. Letadlo se snaží přetočit na záda a nedá se to stejně jako v reále uřídit.

To sice ano, ale opět, nejsme v tréninkovém centru, takže aspoň za sebe, nepohybuju se v těchhle extrémních režimech Na to jsou buď simy za desítky milionů dolarů a nebo reálné éra (a nevykládej mi, že tohle můžeš nahradit nějakým softem za nějakých 60, resp. pro profesionální použití 750 babek)

Dopraváky do XPL se utěšeně množí, takže je zde prostor i pro milovníky čudlíků.

To je dobře, protože jak víš, tak jsem nezměnil názor na to, že budoucnost simulátorového létání je právě v X-Plane, ale ještě pro něj nevyzrál čas.

Tvá poznámka o hnusném kusu světa je taky úsměvná. Pohledej a většinou najdeš scenerku, kterou potřebuješ. Stejně jako ve FS.

To sice ano, ale pořád mimo scenérky je to celkem mazanina. Až bude vypadat jako VFR ČR v globálním rozsahu, pak se můžeme bavit. Ale zatím musím otevřeně říct, že moje FS2004 je na tom po grafické stránce o dost líp a to se bavím o víc než 10 let starém simu.

X-plane v grafice sází na efekty moderní doby, ale základ vypadá srovnatelně s rokem 2000 a to je na dnešní dobu celkem bída. To si holt musíš přiznat.

Ale zase na druhou stranu, v X-Plane o grafiku nikdy nešlo. Tam je cílem něco jiného, takže já to nezazlívám. Jen se znova opakuju, že nenávist a odsuzování ze strany fanatických x-planistů (kteří bývali mimoch. stejně nadšení FSXkáři) dělá celé X-Planovské komunitě akorát ostudu. Chováte se chlapci jako náboženští fanatici, mající jen svou pravdu a všechny nesouhlasné názory byste kamenovali... a to je špatně.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 10:16
Pips   
A VFR ČR v default MSFS není mazanina? Vždyť je to prašť jako uhoď. VFR ČR si můžeš krásně vyšlechtit jak v jednom, tak v druhém. I jen ČR za použití orto podkladů je docela ranec dat. na jednu stranu tě obtěžuje zbytečně instalovat 55GB, ale na druhou stranu bys rád TB dat, aby to bylo v globálním rozsahu? Je ti těžko rozumět

na simheaven se dají stahovat vyšlechtěný čtverce se vším možným, aby sis vyleštil sim podle představ. Takže... ještě nějaký otázky k tomu?
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 10:20
Pips   
leštírna xplejnu je pro zájemce tady http://simheaven.com/
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 10:21
JM   
Jako kdyz srovnam default globalni krajiny, tak mi to prijde oboje na podobny urovni - nemyslim si, ze by XPL nejak vyrazne zaostaval. Kdysi jsem sem daval screen, jak vypada takovy default v XPL - http://www.flightsim.cz/images/screenshot/L/00002318.jpg - a jako neprijde mi to jako nejaka fuj mazanina
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 10:34
Helicopter pilot
Ty jsi to ještě nepochopil, tady jde o PUČ. Plejnisti se tady snaží svým jednáním pomalu svou propagandou a následným převratem převzít. Naštěstí a bohužel pro ně, ač jde pravděpodobně o organizovanou skupinu ideologistů, jejich snahy vycházejí na prázdno, neb jejich chaotické jednání postrádá přednostně kvalitní centrální plánování.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 10:46
Vita Zenisek
Ty se mi zdas. Podivej se, jak vypada v defaultu FSX nebo FS9 kdekoli po svete Ale vlstane ne, FS9 na tom je lip Muzu te ujistit, ze defaultni kosticky ve FS9 a plytky teren si pamatuju dodnes. Dokud Milan nevydal vylepseni ze SRTM dat, tak jsem nemohl najit Decin ani prilehle kopce.

A aby bylo jasno. Ja chapu, ze FSka se o nejakou simulaci dynamiky moc nesnazi. Proto jsem ji s pribyvajicimi zkusenostmi z realneho letani prestal pouzivat a nasel jsem si X-Plane.

Co skutecne nechapu jsou lidi jako ty, kteri mi tvrdi, ze letecky simulator vlastne ani letovy model nepotrebuje.

Nevim, proc bych nemohl nahradit simulaci chovani letadla pod Vmca simem za 60$, kdyz to umi.

No a pak, mam-li slusny zaklad, muzu na to stejne jako ve FS nabalovat ruzne dalsi veci - dodrzovani realnych postupu, litani online, radionavigaci atd. V tom je to uplne stejny.

V X-Plane mi chybi jen dve veci: Sdileny kokpit a AI traffic s letovymi plany. Na to prvni vypada celkem nadejne jeden plugin a na to druhe si budem muset pockat na nejakou z dalsich release.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 10:49
Fabo™   
Coz mi pripomina, nemeli sme my domluvenou seanci v An-24ce?
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 11:13
flaxa
Pánové. Já zase nechápu, o co jde Vám. Mě to přijde jako akce podomních obchodníků s XPlane. Zdá se, že mít tu moc, tak FSku zakážete.
Dobře chápu přednosti XPlane, ten kdo létá v reálu, jistě ocení možnosti, které mu sim dává a dovede porovnat letové vlastnosti.
Já osobně jsem nikdy žádné letadlo neřídil a tak je mi jedno, jak se ve vzduchu chová protože si to nedovedu představit, mě FSka k poletování stačí. Myslím, že nejsem sám.
Jedná se o HRU, HRU a HRU. Na tom nic nezměníte věčně opakovaným „letový simulátor“ a „realita“.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 11:36
JM   
Jasne ze to je hra, ale i kdyz si hraju, tak se prece snazim nejak priblizit tomu, na co si hraju A kdyz si hraju na pilota, tak si prece nebudu oblikat nadrazackou uniformu, kdyz za stejny prachy muzu mit pilotni
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 11:54
Helicopter pilot
A když jdeš od PC na WC dáváš si na hlavu čapku?
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 12:09
JM   
Capku mam na hlave behem litani porad a kdyz du na WC, tak si ji obcas ani nesundavam Takovej TrackIR je pro litani ve hre, ktera simuluje litani celkem nezbytnost, stejne jako poradny ovladace
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 12:26
flaxa
Promiň otázku. Kdo Tě střídá u kniplu, když jdeš na to WC ? Nebo let zastavíš ? Anebo letadlo necháš letět bez dozoru na autopilota ? To se mi taky nezdá jako hra na realitu.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 12:31
JM   
Mmmm, ja toho vetsinu nalitam s vrtulnikem, takze kdyz by se mi faaaaaaakt moc chtelo, tak proste pristanu nekde na mytince, loucce, policku a odskocim si. A pokud bys na tom trval, tak tomu klidne vypnu motor a pak si to nahodim. To v tom XPL taky funguje u vrtulniku ktery litam pekne
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 13:17
Helicopter pilot
A máš teda vyřízené písemné povolení majitele pozemku k přistání vrtulníku?
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 13:22
Vita Zenisek
Ano. Jsem majitelem vsech virtualnich pozemku v X-Plane
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 14:05
Instructor
Predpokladám, že do dotazníkov si píšeš povolanie: veľkostatkár virtuálních pozemkú
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 11:48
Helicopter pilot
Asi tak nějak
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 11:15
Lejzy
Pro ilustraci - test chovani pod vmca ve freeware letadle v XP9, zadny specialne vyvijeny kousek: https://www.youtube.com/watch?v=U4N_cCMfi5Y
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 11:39
JM   
To nikoho nenadchne, ze se to chova spravne jako realny letadlo, to prece nikoho pri litani nezajima Vsichni tam uvidi jen osklivy letadlo a osklivou krajinu
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 11:54
ST0RM
Mne by sa pacilo krasne lietadlo v krasnej krajine s realistickym chovanim... Na to si budeme musiet este pockat... Chcel by som vidiet ako budu vyzerat letecke simulatory na "domace pouzitie" tak o 25 rokov...
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 11:57
Pips   
Taky bych to chtěl vidět. To mi bude 63. Snad na to ještě uvidím
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 12:23
Vita Zenisek
Dobra, vecer udelam podobne video nad svym vyslechtenym X-Plane s Carenado Beechem C-90. Myslim, ze budes spokojen. Splnuje to vsechny 3 body
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 12:10
Helicopter pilot
Třeba mi osobně je jedno kdo co "lítá", plejna bych neměl a taky si myslím/doufám že jsem to neudělal, chválit ani pomlouvat protože jsem ho nikdy nehrál... Co mi ale vadí silně je, mám ten dojem, že mi stále častěji někdo "násilně" tlačí svůj názor o který ale opravdu nestojím...
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 12:14
JM   
Nam je tebe lito a chcem jen tve dobro Ono mit nick "Helicopter pilot" a hajit hlava nehlava MSFS, to je proste sileny
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 13:34
Helicopter pilot
V době vzniku mého nicku existoval jen jediný takovýto simulátor...
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 13:47
Vita Zenisek
To ses jen spatne informoval.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 13:59
Helicopter pilot
Informuj mě prosím správně...
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 14:32
Vita Zenisek
Dobra. Prvni verze X-Plane vysla v roce 1993. V roce 2007, kdy ses registroval ty uz byla na svete verze 9, ktera se mohla celkem dobre srovnavat s tehdejsi FS9 ci FSX.

 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 16:39
Helicopter pilot
Hmmm... To nemůžu posoudit...
Byla ale v té době stejně dostupná, jako efes? NEBYLA... Můj názor je, že není ani v současné době... To nemluvím ani o množství stažitelných addonu
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 16:44
Fabo™   
Ja bych zas rek, ze zejmena v dnesni dobe je podstatne dostupnejsi nez FS

S addonama castecne souhlasim - zalezi ale jake hledas, a na jake urovni. Treba na dopravaky FS jasne vede. Na vrtulniky zas XPL. Na male letadla spis XPL, ale FSX ma taky sve silne addony...
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 16:57
neotryx
Já myslím, že Steam o dostupnosti lecos říká
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:12
Helicopter pilot
No je fakt, že to beru podle sebe... Preferuju krabičkové verze a obchod nebo eshop...
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:27
Vita Zenisek
e shop s krabickovou verzi
http://en.shop.aerosoft.com/eshop.php?action=article_detail&s_supplier_aid=13176&s_design=DEFAULT&shopfilter_category=Flight%20Simulation&s_language=english
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:30
Fabo™   
No prave, XPL na steamu je, FSX pokud vim zatim ne.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:02
mano
Ved fska sa neda uz ani oficialne kupit a zaregistrovat, tak o co ti ide?
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:10
Helicopter pilot
Jakto že se nedá fsx koupit? Se podívej v kolika obchodech se ještě dá objednat... A to jako někdo prodává něco, co se nedá zaregistrovat jo? Tak to je mi novinka
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:28
Vita Zenisek
To bude nejaka kachna zalozena na nedovne zde probehlem topicu, kdy nekomu neslo z neznameho duvodu zaregistrovat FSX.

Obecne asi FSX zaregistrovat jde.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 19:00
mano
Ja fsku nemam, ale davnejsie tu pisali ze microsoft vypol server na registraciu fsky cez net ..
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 22:50
FSPilot   
Nepamatuju si, že bych FS9 měla 9 instalačních DVD a zabírala okolo 55 GB dat

Běž do CAE, ať se tam ti babráci nemažou s nějakým šupáckým softem za pár milionů dolarů ať si jdou koupit něco pořádného do supermarketu za 60 babek
 

X-Plane vs FS   20. 11. 2014 / 07:27
Lejzy
Ty jsi demagog, FS9 taky mela.misto Stredni Evropy poust a hory v mizernem rozlseni. Samotny X-Plane neni problem stahnout po netu, je celkem maly.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:29
xWing   
Jen se znova opakuju, že nenávist a odsuzování ze strany fanatických x-planistů (kteří bývali mimoch. stejně nadšení FSXkáři) dělá celé X-Planovské komunitě akorát ostudu. Chováte se chlapci jako náboženští fanatici, mající jen svou pravdu a všechny nesouhlasné názory byste kamenovali... a to je špatně.

Vsetci ale vieme, ze to plati aj opacne.
Ste uplny FS nabozensky fanatici, uznavajuci len tu svoju FS mrtvolu a ked sa spomenie nieco ine ako FS, tak vsetci rozhadzuju ruky a nohy dokola, len aby sme nahodou tu Vasu FS mrtvolu neurazili.
Uz ste trapny s tymi urazkami typu "nabozensky fanatik", lebo ste presne taky isty.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:32
Fabo™   
Ja si myslim, ze su horsi, lebo XPL sa tu obecne ukazuje len ked je to relevantne (diskusia o vyvrtkach v sime napriklad, alebo ked sa niekto rozhoduje aky sim kupit), zatialco hate nan sa objavi kedykolvek sa tu cokolvek s XPL riesi, aj ked to s MSFS vobec nesuvisi.
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 17:39
Stew
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=489135&lan=0
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 19:16
happypetr   
Jen tak mimo... Kluci těšíte se na vánoce? (to jen tak pro odlehčení situace)...
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 19:22
Pan Letadlo   
Ano, velice. Pokud vše půjde podle plánu, tak ježíšek nadělí DCS 2.0 spolu s L-39.
 

X-Plane vs FS   20. 11. 2014 / 07:56
Vita Zenisek
A s nim i muticrew do vrtulniku. Takze ano, tesim
 

X-Plane vs FS   20. 11. 2014 / 12:14
Pan Letadlo   
No moment, multicrew příjde nejprve s L-39, pokud vím, a pak to záleží na Belsimteku, za jak dlouho se vymáčknou. Podle toho, jak to chodí, těšil bych se až na ty vánoce potom
 

DCS   20. 11. 2014 / 14:24
Blackrat
A s multicrew do vrtulníku by mohly přijít nevídaný věci - hlavně Mi-24
 

DCS   20. 11. 2014 / 14:56
Vita Zenisek
Nebo Cobra.
 

DCS   20. 11. 2014 / 16:20
Pips   
Ono i v tom UH to bude mít svý kouzlo Ty miniguny jsou taky zajímavý hračky
 

DCS   20. 11. 2014 / 16:33
ST0RM
A keby este Belsimtek konecne zapracoval do Mi8 ten slubovany podves... ale myslim, ze sa DCSko velmi pekne rozbehlo, len nech sa to nezvrhne - kvantita na ukor kvality, lebo na niektore dlho slubovane vylepsenia "starych" modu(e)lov stale nejako nedoslo..
 

X-Plane vs FS   19. 11. 2014 / 19:27
Pips   
Já určitě ano. Těšim se na odpočinek od počítačů
 

Z142 vývrtka ----- zapadl SIMBEER!!!   19. 11. 2014 / 11:59
Kachna   
Hmm, touto nesmyslnou dobatou (protože všichni víme, že X-Plane je lepší) zapadl Simbeer, takže páno, kdo přijdete, ať se karel nenudí.
 

Z142 vývrtka ----- zapadl SIMBEER!!!   19. 11. 2014 / 12:16
Helicopter pilot
Neruš tady debatu jo? Stejně... Máš stroj času? Nemáš! Tak se stejně na simbeer nedostaneš
 

X Plane vs Real   19. 11. 2014 / 15:29
Rastislav11
http://www.youtube.com/watch?v=gNJ_sQRQFcE
 

X Plane vs Real   19. 11. 2014 / 15:35
Vita Zenisek
Hezky, dik!
 

X Plane vs Real   20. 11. 2014 / 15:09
Aldaran
Pěkný... akorát si mohl na to video vzít lepší komp s lepší grafikou. Nestíhá mu to proto se děsně ten levej obrázek ze simu škube.
 

X Plane vs Real   20. 11. 2014 / 17:16
Vita Zenisek
Simulator je vpravo.
Zajimavy na tom je, ze tvrdi, ze to letel samostatne - teda bez reference na to relany video a dohromady je dal az potom. (proto je tam taky sem-tam strih)
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ