FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 25. 12. 2024, Boží hod vánoční Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
BlackLynx Pro Flight Trainer Jeden příspěvek | Celý strom
BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 10:06
Vita Zenisek
Ahoj letavci,
nemate nekdo zkusenosti s timhle?
http://www.pro-flight-trainer.com/en/systems/general-description/
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 10:26
JM   
To nevypada uplne zle a kdyz se to vezme kolem a kolem, tak ani ta cena neni nejaka silena. Happypetr by neco takovyho mohl zacit vyrabet, dyt to neni o moc slozitejsi jak pedaly
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 12:52
oldboy
Ty 12 bitove prevodniky-neni to malo?
Jinak si davno brousim zuby na neco takoveho. Jen ty penizky najit je problem.
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 13:16
MzM   
12-bit není málo a troufám si tvrdit, že opravdu málo zvás pozná rozdíl mezi 10-bit a 12-bit.
Ano, pokud na to máte extrémně citlivý stroj a pekelně se na to soustředíte, tak můžete říct "teď", ale normálně ne. Nebo máte blbě seřízený joy a z celého rozsahu používáte jen malý kousek.

 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 13:22
Vita Zenisek
Souhlasim. Kdysi jsem tu psal ve vlakne o happyho pedalech, ze jsem zkousel 10ti i 12ti bit verzi kratce po sobe a nepoznal jsem rozdil.
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 19:58
happypetr   
No abych se přiznal, tak po tom pošilhávám a jak bude čas, tak zkusím zbastlit nějaký prototyp...
... Jako bych slyšel Marka MzM říct "no do prdele, já si od něho neodpočinu!"
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 13:26
mano
ako to ma riesene strednu polohu ? dake gumy ci co su to na obrazku ?
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 15:47
kuma   
Vrtulník na rozdíl od letadla nemá na pákách (pedálech) žádné aerodynamické síly, takže si myslím, že jakákoliv "nulová poloha" by byla kontraproduktivní a zavádějící.
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 15:49
mano
nemyslel som pedale ale joy co drzis v ruke tam musi byt nieco aspon trosku odporove ... a nevidim tam ziadne motori na feedback
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 15:58
kuma   
Právě typicky u vrtulníku na kniplu žádné síly nejsou, padá na všechny strany úplně volně (na zemi i za letu)
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 16:12
mano
takze treba stale drzat knipel ? to sa mi dako nezda
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 16:34
Pips   
Co si tak zběžně pamatuju z Robinsona, tak tam skutečně žádný síly nebyly. Řídilo se to zlehounka s rukou opřenou o nohu a žádný veliký a rozhodně ne zbrklý pohyby. Nejcitlivější věc, co jsem zatím řídil.
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 16:36
mano
takze ziadna stredova poloha aspn cca ? pustis a ide knipel do boku ?
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 16:40
Pips   
Například u Luňáka to bylo tak, že Kde jsi ho nechal, tam měl tendenci zůstat. Musel se furt řídit. U toho vrtulníku mi to přišlo to samé.
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 16:42
mano
a take BKcko ? alebo EC ? to nedrzi ?
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 16:49
kuma   
Žádný vrtulník - écéčko, lynx, bölkov, bell - nedrží směr ani polohu, pokud nemá autopilota nebo letový szabilizátor (což je takový tak nějak ještě trochu vychytralejší autopilot). Naopak - helikoptéra je nestabilní mrcha a bez zmíněných hračiček je to pěkná fuška uřídit ho zejména při pomalém letu nebo visu.

PS: budeš se ptát ještě dlouho na to samé?
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 17:49
mano
v reale len eroplany... tak mi to pride cudne no
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 17:30
MzM   
Nevím, velký vrtulník jsem v ruce neměl, takže jenom co vím z RC a co jsem přečetl, ale:
Např zmiňovaný robinson je "stabilizovaný" tím, že má hlavní rotor poměrně vysoko nad těžištěm.
UH-1 od bell měl mechanický bell stabilizátor, hiller taky vymyslel jakýsi mechanický zjednodušovač řízení (kombinace hiller-bell se hojně používá u RC).
Větší vrtulníky drží gyro efekt (viděl jsem úspěšné řízení vícelistých vrtulníků bez stabilizace v RC podobě) a fakt, že u těžších strojů se vytvoří jakési vzepětí díky váze taky přispívá ke stabilitě.
Dvoulisté systémy "semi-rigid" např. u Bell 206 (?) taky stabilitě pomáhá.
Takže si troufám tvrdit, že když se vrtulník uvede do jakéhosi stabilního stavu a nehýbe se kniplem, tak je docela možné, že nespadne a tak nějak letí. Možná by se nějak kýval, ale zůstal by ve vzduchu.

Úplně nestabilní to být nemůže to by s tím nechtěl nikdo lítat.

Nechci vyvrátit to, že by se měl pořád řídit.
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 18:25
kuma   
Úplně nestabilní to asi není, ale představuju si to tak, že protože tam není žádná přirozená tendence k návratu řídících pák do "stabilní" polohy - snadno dojde k netypické poloze, jejíž oprava se nedá řešit tak snadno jako u letadla - a snadno se to celé rozhází. Já sám s tím také zkušenosti nemám, četl jsem, že Hiller-12 byl spořádaný vrtulníček i pro soukromé piloty - takže píšu, co jsem četl (včetně té staré učebnice pro piloty vrtulníků). A co se týče absence sil na řídících pákách, tak to píšou (říkaj) všichni.
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 16:46
kuma   
Hehe, tos mi ale připomněl, že když se vyvážený luňák pustil rovně, prý letěl rovně a stabilně. K tomu se váže historka na hranici letecké latiny (ale jsou svědkové, co přísahali, že to viděli) jak si jeden můj známý pilot na okruhu v klidném voleji vyvážil luňáka, šoupl kabinu dozadu a nejdřív máchal rukama, jakože to letí samo - a pak si odepnul pásy a postavil se. Nejen že nevypadl, po několika opičkách si zas sedl, přikurtoval se - a přistál. Jméno pilota si nechám pro sebe, kdo ví, co kdyby to byla pravda (zaplaťpámbu je pořád ještě mezi náma a já mu přeju ještě dlouhý život!)
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 16:41
kuma   
Pouštet knipl nesmíš u žádného létajícího stroje, pokud nemáš spolehlivého autopilota !! Co to je za nápad?


ale jinak skutečně platí, že u letadel při určité rychlosti a vyvážení existuje nějaká "středová poloha" (ne ve středu směru letu, ale ve středu vyvážení) - a a k vychýlení kormidla z této "středové" polohy musíš vyvinout nějakou sílu, zvětšující se s velikostí výchylky. Což platí pro směrovku, výškovku i křidélka (a "síly na kormidlech" jsou vždy typickýcm znakem toho kterého letadla

Na rozdíl od toho u vrtulníků nejsou - díky funkci a uspořádání ovládacích prvků - na páce ani pedálech síly prakticky žádné - a rozhodně ne jakkoliv ve vztahu s polohou vrtulníku nebo režimem letu.

Takže zatímco letadlo jde vyvážit - a pak letí "víceméně samo" - vrtulník musíš držet a kniplovat skutečně v každém zlomku sekundy.
 

BlackLynx Pro Flight Trainer   13. 11. 2014 / 19:02
Vita Zenisek
S vrtulniky je to slozitejsi. Je to jako se vsim - jak ktery.

Jsou stroje, ktery se daji vyvazit a pak stroje, ktery nedaj. Treba R-22 ma jen vyvazeni dvoupolohove - na vzlet a na pristani a na let v hladine. Protoze jak pise Pips, tam se to neda pustit ani na chvili, protoze tam prave porad nejaka sila je, at uz mensi nebo vetsi a okamzite by si to udelalo, co by se mu zamanulo.

To takovy Schweizer ma vyvazeni plynule v obou osach, takze pote, co paku natlacite do polohy ve ktere ji pro dany rezim +/- potrebujete, muzete se sil zbavit. Pak to funguje podobne jak v letadle - jakmile se sila objevi, znamena to, ze se neco deje. Nicmene pustit se to porad neda na vic nez nekolik malo sekund. Ze by to letelo samo jako eroplan, to fakt ne. Sily se tam objevuji i celkem znacne, treba behem zatacky, kde to clovek musi vylozene nutit k tomu, aby to drzelo pozadovany naklon a nepridavalo si to.

Vetsi vrtulniky (treba EC nebo Mi-8) maji stabilizaci ci autopilot a pracuje se s nima tak, ze pomoci takoveho tlacitka na pace, ktere se zmackne a drzi, se v podstate odstrani sily v rizeni, pilot si to presune tam, kam chce a kdyz to pusti, SAS nebo AP nebo oboji se snazi ten vrtulnik udrzet v teto poloze.

No a pak jsou take stroje, jako AS-350, ktere nemaji ani sily, ani vyvazeni, ale jen nastavitelne treni na cyklice. Takze to pak funguje stejne, jako ta blacklynx paka.

V.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ