| | | Z 142 6. 11. 2014 / 15:15 | |
| | ma z 142 autopilota- burgy
|
| |
|
| | | Z 142 6. 11. 2014 / 15:20 | |
| | mozno tak 242 ma .. ale nvm o tom ze by si niekto dal domontovat do 142 .. |
| |
|
| | | Z 142 7. 11. 2014 / 10:09 | |
| | Co vim, tak nemá... K čemu taky... |
| |
|
| | | | Z 142 7. 11. 2014 / 12:29 | |
| | K čemu taky? Asi k tomu samému k čemu má autopilota každá druhá Cessna... |
| |
|
| | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 13:53 | |
| | Z-142 je letadlo od počátku konstruované pro základní výcvik a akrobacii. Pro tůristiku lze požít, ale tak nějak dálkový let je to poslední, co mne napadne, když se ukurtuju do Z-142. Na rozdíl od cessny, která zejména ve verzi C-182 tak nějak vybízí k dlouhému přímému letu (s vyvážením nejen výškovky, ale i směrovky - ba i křidélek!) - no a pak na palubce ten autopilot nepřekvapí.
Ještě jsem neviděl, že by někdo letěl do Jugošky k moři na Z-142 (zatímco s cessnou kletí aždou sezónu houf) |
| |
|
| | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 14:56 | |
| | Jestli to nebude spis tim, ze Cessnou poleti ctyri, 142kou jen dva, a za obdobnou cenu 43kou uz jsem nekoho snad letet videl. |
| |
|
| | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 14:59 | |
| | Ano, sám jsem byl překvapen, jak poslušně, spolehlivě (a pohodlně) jak Z-142, tak Z-43 letí rovně. Ale jsou to letadla, která přímo nabízejí "vraž tam ta křidélka a koukni se pořádně, co to máš pod sebou !! - k tomu volantíky cessny skutečně tolik nevybízejí... |
| |
|
| | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 19:12 | |
| | Tož v kyssně ti nezavází křídlo, tak to není třeba otočit na záda, abys něco viděl |
| |
|
| | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 15:09 | |
| | No proč se o to nikdo nepokouší necháme být stranou a polemiku nad důvody přenechejme zarytým fandům konkrétních typů i když si myslím že třeba s některýma novějšími modely by ty dálkovky šly v pohodě...
Co se týče autopilota tak to bych volil stejnou poučku používanou jako u padáků pod dupou, nebo na hrbě. Bude lepší když v letadle bude a nebudu ho nikdy potřebovat než aby v letadle nebyl a byl zrovna třeba... Vždyť autopilot nemusím používat jen na dálkových trasách... Každopádně se může podílet na zvýšení bezpečnosti během letu...
Herdek když už jsem seděl i v JetRangeru s autopilotem... |
| |
|
| | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 15:11 | |
| | ved ale domontovat sa da... ale na co ? vtedy to nebolo teraz to nechyba... ked si kupis novy tralalajt tak ten to uz skoro kazdy ma ... |
| |
|
| | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:43 | |
| | Opravdu?
nemyslím to jako flejm, ale spíš ze zvědavosti - napiš nám sem aspoň tři ULA, které jsou běžně (nemyslím v základní výbavě) vybaveny autopilotem... |
| |
|
| | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 17:00 | |
| | namátkou:
TL 2000 Sting S4
CTSW
Eurostar SL |
| |
|
| | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 17:23 | |
| | dynamic, viper, shark ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 8. 11. 2014 / 20:32 | |
| | | |
|
| | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 15:45 | |
| | Uprimne, nac? Vrazis do toho penez tolik, ze si za to temer muzes koupit druhe letadlo kde uz ta krabicka je.
A JetRanger je taky o necem jinem, spis to prirovnavej treba k R44 |
| |
|
| | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 15:57 | |
| | Zhruba tak.. Že něco jde, neznamená, že bych to měl mít. Těch situací, kdy by autopilot zásadně vytrhl trn z paty, mě moc nenapadá. Podle mě zatímco Cessny jsou primárně cestovní letadla, tak Zliny výcvikové/sportovní. Odhlédněme od celkové efektivity cestování Cessnami nebo moderními ULL po Evropě, řekněme že tam pro někoho autopilot smysl má. 142, notabene dovybavená, je proti tomu na cestování trochu drahá sranda. A na strojnický výcvik... není pak nakonec lepší simulátor? |
| |
|
| | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:14 | |
| | No osobně si myslím, že cenu AP řeší málokterý pilot. Jaké procento pilotů opravdu vlastní vlastní letadlo? No a na letové hodině, si myslí, to zas takový rozdíl není abych si vybíral letadlo bez AP než s AP abych ušetřil...
Proč bych měl srovnávat Robinzona? |
| |
|
| | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:27 | |
| | No ale jedno k druhému, podobných fíčurek by mohlo být v letadle tolik, že by hodina vylezla o desítky procent. A to už by řešil skoro každý. Takže je potřeba se držet jenom takové výbavy, po které je na daném typu reálná poptávka. A samozřejmě pokud to vůbec lze, bo kde není štempl, ani smrt nebere. |
| |
|
| | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:34 | |
| | Řeknimi jaká že strašná spousta tebou zmiňovaných "fičurek" by se do malého letadla dala narvat?
Navíc... Bavíme se o AP a né o tvých "fičurkách" |
| |
|
| | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:44 | |
| | Tak třeba vystřelovací padák (v nových ULL dnes běžné, na 142 scifi), IFR vybavení,... Něco je na zvážení podle plánovaného využití, něco je nesmysl technicky, něco certifikačně, něco "jenom" finančně. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:55 | |
| | I ten padáky bych zařadil do kategorie raději ho mít, než nemít |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 17:03 | |
| | Na tom se shodnem, ale zase... Je to z kategorie "nelze", respektive "i kdyby, tak zařiď certifikaci a rozpočítej ji na těch ... dosaď si... pravděpodobných zájemců a pak přijď a společně se tomu zasmějeme". |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 17:07 | |
| | Ale já tady nezmiňuju konkrétní letadlo... Já tady jen napsalk čemu že by byl ten AP... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 17:24 | |
| | No to je ale ta... jiná... To je jako řešit k čemu by byl adaptivní tempomat obecně anebo v prvním Smartu. |
| |
|
| | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:39 | |
| | Cenu AP neřeší pilot, ale majitel letadla. A není to cena zanedbatelná, pokud v tom letadle není jako originální zařízení.
Jak pozoruji, diskuse se bohužel začíná měnit ve filipiku. Prostě ten, který bez autopilota žít nemůže, musí si vybrat letadlo, které je AP vybaveno. Brečet nad tím, že bych chtěl AP v letadle, které normálně AP nemá - je blbost. |
| |
|
| | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 17:03 | |
| | Tak proč tady teda řeší AP v letadle piloti? Když to řeší teda ten majitel? Chápeš mě co tím chci říct?
Mimochodem kde jsem psal že bych montoval AP do nějakého letadla které ho nemá? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 18:18 | |
| | No nechápu - jako proč by nemohli řešit AP v letadle piloti ??? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 18:32 | |
| | Na druhou stranu proč by museli řešit finanční stránku pořízení a provozu AP v letadle piloti, kteří na tom letadle sice lítají, ale nejsou jeho majitelé |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 8. 11. 2014 / 12:34 | |
| | Protoze kdyz jim ho majitel poskytuje na litani, nedela to zadarmo. A kdyz vrazi par stovek tisicu do zabudovani a certifikace autopilota, tak to proste musi vybrat na pronajmu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 8. 11. 2014 / 18:09 | |
| | Jaký že to je obrovský cenový rozdíl na letovou hodinu, že to je taková nepřekonatelná finanční překážka? |
| |
|
| | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 15:56 | |
| | Hele, autopilot (certifikovaný) zas není taková sranda!
Jednak to musí být v souladu s ovládacími prvky (lana, dráty, tyče tažné, torzní, hydraulika, elektrika...., druhak to musí mít nějaký zdroj - a třeťak - něco to váží. To všechno se bere v úvahu. A pak to musí být certifikované pro tu konkrétní kraksnu - a certifikovat to pro 1 kus by byl docela drahý špás...
Já vím, my jsme tady fšici odkojení simulátorem, kde když člověk chce, může si pomalu spustit FMC jako addon i v Z-226, navíc nekteří jsou zvyklí na "navigaci", která kráká: "Za pět vteřin zahni doleva - trotle, říkala jsem ti doleva!" - ale v reálu to není tak jednoduché. Ani cesny c-172 obvykle z těchto důvodů nemívají autopilota... |
| |
|
| | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:26 | |
| | Co se týče k drahému špásu, tak to viz. můj předešlý příspěvek... A vzhledem k tomu, že si tě vážím, tak ti k rozvíjející se diskuzi odpovím slušně bez sarkazmu.
Já jsem pouze napsal k čemu by tam byl AP a vyjádřil jsem osobní názor, že raději bych byl v letadle s AP než bez AP Konkrétní typy letadel jsem specifikovat nechtěl |
| |
|
| | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 16:35 | |
| | No, nějak nevím proč by můj názor na montáž AP do malých a ještě menších letadel měl vyvolávat touhu po sarkasmu, ale to je asi podle nátury každého, že. Neodpovídal jsem osobně tobě, ale na problém. A myslím, že co jsem napsal platí bez ohledu na konkrétní typ - prostě AP je v letadlech, kde se to výrobci vyplatilo. |
| |
|
| | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 7. 11. 2014 / 23:24 | |
| | Hoši, byste se divili, jake procento těch, co si kupuji letadlo pro sebe, chce AP... řekl bych, že to je tak 80%.
A o certifikaci AP do malého cvičného letadla by se dalo hovořit hodiny.. když pominu samotnou kontrukční stránku věci tak je letový program je otázka minimálně několika desítek letů... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 8. 11. 2014 / 07:59 | |
| | Až takový procento? Lezou na mě děsivě úsměvné představy proč si lidi kupujou letadlo, který vlastně nechtěj řídit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Z 142 - autopilot? 8. 11. 2014 / 12:38 | |
| | Rekl bych, ze vetsinou proto, ze planuji letat s nim i na delsi lety, a to je pak s ohledem na faktory jako unava skrz delku letu, vyssi zatizeni jednak neznamym vzdusnym prostorem, jednak komunikaci v cizim jazyce, docela rozumna volba. |
| |
|
|