FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Možná hloupá otázka - brzdy 737 Jeden příspěvek | Celý strom
Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 16:40
Athare
Ahojky,
předem se chci omluvit pokud je tento příspěvek hloupý, ale vrtá mi v hlavě jedna otázka. Pokud s B737 roluju po taxiwayích a potřebuju přibrzdit, tak zmáčknu '.' (tečku) a letadlo přibrzdí. A chtěl bych se zeptat jak je to v reálu, co musí pilot udělat aby letadlo zabrzdilo? Musí snad použít AUTO BREAK, jak je tomu u přistání? Prosím odpovězte.
Díky moc...
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 17:05
Instructor
Boeing 737 - Brzdy, brzdový systém

-----------------------------------------------------------------------------

Stačilo takto napísať nadpis. Zbytočne sa ani nepodceňuj a ani nepoužívaj výraz "možná hloupá otázka."

Ak chceš lietať Cessnu, Moravu, Boeingy, Airbusy - kúp si nejaké vhodné berany. Ak chceš lietať Zlíny, Mustangy a iné jednopilotné lietadlá ktoré sú opatrené "knyplom" zakúp si vhodný yoke. Spravidla je jedno tlačítko určené pre namapovanie brzdy. Tlačítko klávesnice zbytočne nepoužívaj.
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 17:29
Hunter
super poučení, ale na to se vůbec neptal.
"chtěl bych se zeptat jak je to v reálu, co musí pilot udělat aby letadlo zabrzdilo"

V reálu jsou brzdy podvozku na pedálech (ovládání směrovky). Pedály tak pilot ovládá jak směrovku (posouváním) tak diferenční brzdy (zatlačením na pravý/levý pedál přip. na oba).

Pro simulátor se dají použít např. Saitek Pro Flight Cessna Rudder Pedals atd..

PS.. rozhodně bych nepsal, že "berany" jsou vhodné, když chce létat Airbus, ale to už je detail

 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 17:36
Instructor
sorry - vloudila se chybička ...
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 17:53
Pips   
To já bych klidně napsal, že jsou berany vhodný i na airbus. Nejsou všechny airbusy jen pro joystickáře, i u týhle firmy měli dřív rozum
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 18:10
Instructor
FSX vo svojej defaultnej verzii takto zobrazuje cockpit Airbusu. Sorry, vlúdila sa chyba ...

22140 B / 600 x 424 / Airbus - Cocpit.jpg
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 18:15
Hunter
JO, třeba A300 ještě byla "zastaralá"
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 19:02
Kachna   
I A310 měla berany a A320 byla taky původně plánována s berana, ale pilotní klika z Air France, kteří před tím letali s Miragema tam chtěli side stick
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 19:08
Pips   
Zastaralá, ale nemohly na ní nikdy nastat situace, že současně jedno jelito tahá jak smyslů zbavený a druhý tlačí, jak Japonec nad americkejma loděma a ani jeden vlastně neví, co dělá druhej. Ale to už je trochu mimo rámec debaty o joysticku
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 00:40
Rozšafín Ctibum   
Sorry - hrozně mně to připomnělo Cimrmana - neschopnost myšlenku opustit a neschopnost myšlenku udržet . Už je to tady, tuším, podruhé za krátkou dobu, není snad třeba pořád poučovat, sem tam stačí i prostě odpovědět
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 09:44
Instructor
Mne skôr vadí to, že na tomto fóre sa vytvorila pomerne zlá atmosféra. Skoro každý prispievateľ akoby mal obavy, že niekto iný ho hneď ovalí "kyjakom". Bohužiaľ takto sme stratili mnohých talentovaných tvorcov. Použil som pomerne folklórny výraz. Voľný a pomerne zrozumiteľný preklad je takýto:

kyjak ..... bassballová pálka v pravěku

Opakovanie je matka múdrosti. Obávam sa, že bude potrebné vynaložiť ešte veľa úsilia, aby sme všetci kultúrne písali príspevky. V návode "Ako písať príspevky" je pod druhou odrážkou veľmi zrozumiteľne napísané toto:

"V nadpisu jasně specifikujte, na co se ptáte, co je obsahem příspěvku. Nepište příliš dlouhé nadpisy, nepoužívejte nadpisy typu "dotaz", "pomoc" a podobné."
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 10:19
ST0RM
Ja si skor myslim, ze chalani narazali na fakt, ze si asi nevystihol pointu otazky, lebo aj mne prisla tvoja prva odpoved na otazku uplne mimo
Krasa odpovedi je v strucnosti a jednoduchosti a konkretnosti.
Aj ked samozrejme, ze rad si precitam aj pekne rozvite a vlastnymi skusenostami dokreslene odpovede profikov ako je Tonde, AJS, rychlokvaska a tiez pana doktora kumu

p.s. a samozrejme suhlasim s tebou s tym, ze clovek by sa nemal bat polozit na fore otazku, pokial je k veci a je jasne formulovana a hned zacat sebaobranou typu " nezabite ma , ked to tu uz bolo" a zas kulturna odpoved, ak je k veci by mala byt samozrejmostou. (ak ma nenapadne nic mudrejsie na odpoved ako "hladaj na googli", tak to nepisem, lebo mam pocit, ze pytajuci sa nie je idiot (vacsinou).)
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 19:04
Kachna   
na dopravacich se brzdí pedalama, kterejma se ovládá smerovka. když jima nejběžnější dopředu a dozadu, tak ovladas americku a když bude na ně šlapat jako na pedál auta (vychylovat vrchní část) budeš brzdit
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 20:24
MzM   
Ale třeba MiG-21 měl brzdy realizované jinak. Tam se pedály sešlápnout nedají.
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 20:34
Athare
Díky moc všem za vysvětlení!
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   6. 11. 2014 / 22:53
greedy
když se chce, všechno jde
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 08:11
kuma   
A P-40 a An-2 taky - ty maj vždycky někde u kniplu nebo u beranů páčku (podle typu buď od hydrauliky nebo od vzduchových válců).

Čímž se zase dostáváme k tomu co napsal Instructor, akorát to (kvůli maximální stručnosti) asi málokdo pochopil. Já jeho postu rozumím tak, že jsou tam dvě informace:

1) dej tohle heslo do gůglu a máš to (proč to opisovat, že.. )
2) protože je to s brzdama takový jako to je, kup si pořádnou periferii abys mohl funkci brzd podle typu namapovat a nemusel bloudit po klávesnici

break - break ------------------------------

No a drobná poznámka na okraj: i na klávesnici to jde. Tzv. "differential brakes" bývají na klávesnici defaultně na klapkách "F11" a "F12". Takže "." brzdí oběma stejně, "F11" brzdí jen levou, "F12" jen pravou. Dá se tak otočit i s dakotou, ale je to teda pekelnej vopruz (z klávesnice nejde regulovat sílu brzdění, je to jen 0% a 100%).

 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 08:24
ST0RM
k poznamke.. (aj ked to asi viete, len to este nezaznelo)
Tiez sa da pouzit differential brakes ako kombinacia namapovaneho tlacitka pre brzdy spolu s vychylkou smeroveho kormidla na joysticku a aspon u mna (Thrustmaster HOTAS X) funguje aj intenzita brzdenia, ked je defaultne na button 1.
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 18:35
Qíteček
No já teda nevím, ale defaultně mám v FSX na F11 přepnutí na vnější pohled, a F12 pohled zeshora...
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 12:40
Ladas72
Tady je to trochu videt ,je to nejakej airbus,ale u 737 je to stejny https://www.youtube.com/watch?v=-7ormVjGh5o
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   8. 11. 2014 / 09:46
Ladas72
Ještě tohle by někoho mohlo zajímat https://www.youtube.com/watch?v=pJrLKLoJG_o&list=UUR1W_cZb1_GAxnq-Sp1fasA
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 16:45
leonell
>Musí snad použít AUTO BREAK, jak je tomu u přistání?

Systém AUTO BRAKE (nikoliv BREAK, brake = brzda) se (obecně vzato) při přistání použít může, nikoliv musí.

Jeho hlavní účel je oprostit pilota od potřeby řešit brzdění "ručně", protože během přistání má jiné věci na práci. Zároveň také zajistí rovnoměrné brzdění. Nastavit se dá také intenzita brzdění, to je to LO, MID, HI nebo 1,2,3 atd.
U dlouhé dráhy se nastavuje 1 (LO), u ktaší nebo pokud je třeba opustit dráhu nějakou blízkou odbočkou pak 2, na znečištěné dráze (voda, sníh, ... ) taky 2, při nouzovém přistání většinou 3 (MAX).

A ještě klíčovější může být použití AUTO BRAKE při vzletu, kdy se před vzletem nastavuje ovladač AUTO BRAKE do RTO (Rejected Takeoff - přerušený vzlet). Pokud se rozhodneš přerušit vzlet (třeba zjistíš nějaký problém), tak posuneš páky tahu zpět do volnoběhu nebo zpětného tahu, což je impuls k aktivaci automatické brzdění maximální intenzitou. Zkus si to.

Jinak už to tady padlo - pořiď si pedály - to je ta správná ARAIG odpověď
Já mám od HappyPetra, čímž nic nenaznačuju
 

Možná hloupá otázka - brzdy 737   7. 11. 2014 / 16:51
happypetr   
Další várka až po novém roce...
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ