FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 3. 12. 2024, svátek má Svatoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Oddělávácí berany Jeden příspěvek | Celý strom
Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 17:48
simonik
Někde jsem viděl, že se v Cessně 172 (asi) dají oddělat berany. Jak toho lze dosáhout?
Dík
 

Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 18:03
leonell
Ahoj,
jestli myslíš simulátor, tak musíš napsat jakej simulator (FS9, FSX, XPLANE) a jakej model (default, Carenado, A2A).
Například v XPLANE se berany v B1900D od firmy Carenado skryjí kliknutím klinutim na míst, kde "mizí" v palubce. Ale jinde to taky nemusí jít skrýt vůbec.
 

Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 18:08
simonik
Ahoj. Je to FSX. Marně hledám ,kde se dá kliknout. Na screenu jsem to viděl bez beranů.
 

Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 18:19
leonell
Jestli je to letadlo, co je standardně v simulátoru, tak tam to podle toho co vím, skrýt nejde.
Protože z minule tuším, že to bereš vážně, tak doporučuji pořízení některého komerčního addonu,
buď od Carenado nebo od A2A. Jsou reálnější a takovéto speciality umí.
Který z nich konkrétně ti musí poradit někdo z FSX, já kdysi měl Carenado a bylo fajn, ale A2A je podle toho co tady čtu asi ještě lepší.
http://www.carenado.com/
https://www.a2asimulations.com/


 

Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 19:47
RenéG
Jednoznačne A2A Tu nie je o čom diskutovať
 

Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 20:02
Fabo™   
Rozhodne A2A. Ale osobne by som odporucil skor Pipera (zalezi na vkuse kazdeho sudruha)
 

Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 22:16
simonik
Díky, za odpovědi. Beru to vážně Dneska jsem se nechal svézt Cessna 152 ve Slávnici. Původně jsem si sice jenom jel vyzkoušet nový scanner. Chtěl jsem vidět, nakolik reálný je simulátor a skutečnost. Můžu říct, že je to nebe a dudy. A to jak řízení tak i pohled na krajinu. Přestože mám ortophoto mapu a výškové data, tak se to bohužel nedá srovnat.
Dost mě překvapilo, jak je Cessna malinká. Berany byly takové nic. Bál jsem se toho chytit a ani zatáčku jsem se neodvážil udělat.
Já ještě uvažuji o http://www.highinthesky.cz/obchod/sortiment/flight-sim-yoke-usb-p155/
Říkal mi, že to obchází FSX a letový model je zabudovaný přímo v beranech a pedálech.
 

Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 22:34
Fabo™   
Nevim kdo ti to rikal (Krouza?), ale ocividne se pokusi komukoli namluvit cokoli.

Letovy model primo v beranech a pedalech je hloupost.

Vem si radeji treba tohle http://aukro.cz/saitek-pro-flight-komplet-sestava-fsx-simulator-i4733237090.html - je v tom uz vsechno. samostatne plyny, berany, pedaly, dokonce i trimovaci kolecko.
 

Oddělávácí berany   26. 10. 2014 / 22:41
simonik
No, asi jsem se špatně vyjádřil. Letový model asi ne, pouze exponenciální výchylky. Že nereaguje jak ve skutečném letadle. Krouza ale léta i reál, tak to musí trochu vědět. Jinak ten tip je dobrý.
 

Oddělávácí berany   28. 10. 2014 / 09:01
kuma   
Spousta lidí i tady "taky" lítá reál...

To co se ti pan Krouza snažil vysvětlit - jako reklamní argument - bylo nejspíš to, že většina joysticků a beranů (Saitek atd.) má nějakou středovou polohu - jak ve smyslu otáčení zprava doleva (křidélka) tak ve smyslu zastrkování (výškovka). To ale skoro v žádném letadle není (cessna, Piper, Trener, pokud tedy neletíš extra rychle, kdy aerodynamické síly spolu s vyvažovacími ploškami drží řídící plochy v nějaké poloze). Ony tam ty síly jsou v reálu vždycky, jako když máš v autě správně seřízenou sbíhavost, tak se ti taky volant taky vždycky vrací doprostřed - ale ta síla není velká, zatímco u beranů na sim je to vždycky přehnané. U těchhle beranů (údajně - já sám je nemám) takové síly na "neutrální" polohu nejsou, čímž se to při knyplování blíží reálným pocitům.

Pokud se nemýlím (jak píšu, tyhle berany nemám), tak v ovladačích k tomuhle typu lze softwarově upravit průběh mezi úhlem výchylky beranů a intenzitou impulsu do simu - tedy to, co se u nejjednodušších joysticků řeši buď lineárním nebo exponenciálním potenciometrem. No a zas tahle službička může přiblížit realitě reakci na výchylku kormidel - u některého éra se to chová tak, u jiného jinak, softwarové nastavení je samozřejmě výhodou, můžeš si předem udělat profil zvlášť na cessnu, na bojase, na blaníka...

Co se týče konkurence - z každých beranů jdou vybrat ty pružiny, takže "nulová" poloha zmizí - a pokud použiješ externí software mezi berany a simulátor (nemýlím-li se, FSUIPC to umí taky), tak si průběh efektu výchylky můžeš nastavit jak chceš u jakéhokoliv klacku, co máš na stole. Jenže - ono podle mého skromného soudu - simulátorové létání je zrovna v tomto tak vzdáleno realitě, že jsem už před sto lety rezignoval na jakékoliv seřizování citlivosti joysticku (beranů) podle konkrétního letadla. Stejně je při létání na simus bambilion dalších pocitů a detailů, které ti musí zprostředkovat fantazie (a často podstatnějších - délka a umístění joysticku, nelétat boeing, cessnu, Moravu, Metasokola s joystickem, nelétak airbus, P-51, Z-226 atd. s berany a tak dál, a tak dál), takže zrovna tohle už prakticky nehraje roli.

Jinak berany jsou to asi kvalitní, proti tomu nic.
 

Oddělávácí berany   28. 10. 2014 / 09:06
kuma   
Zneviditelnit berany nebo knipl jde většinou jen u 2D panelů. U 3D kokpitů jsem to zatím nezažil, ono ve skutečnosti ti občas taky páky a berany překáží v pohledu na některý (občas důležitý) budík, čudlík, jistič či spínač... takže musíš pohnout hlavou, nebo knyplem, abys na ně viděl. I v tom je pak kus reality.
 

Oddělávácí berany   28. 10. 2014 / 09:10
Fabo™   
U novejsich addonu je to bezne. V realu sic zakryvaj berany budiky taky, ale zato je o hodne jednodussi nahnout se dopredu v realu nez v simu
 

Oddělávácí berany   28. 10. 2014 / 16:59
Instructor
An-2 má, s pomocou osobitnej ikonky, možnosť vložiť a aj schovať "berany".
 

Oddělávácí berany   9. 11. 2014 / 00:29
simonik
Díky za rady. Nějak se nemůžu na těch webech zorientovat (caranedo,a2asimulator). Co se vlastně musí koupit? Jaký je rozdíl http://www.carenado.com/CarSite/Portal/index.php tohoto za 9 USD a https://a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=11&products_id=60&zenid=6e12bbc9d2fe478479622d7a936e5510 za 99 USD?
Něco jsou jenom už "vychytávky" pro již zakoupená letadla?

Dík
 

Oddělávácí berany   9. 11. 2014 / 09:43
leonell
Za deset dolarů jsou u Carenado sice plnohodnotné modely, ale jenom s lyžemi (SKI) a plováky (FLOAT).
Model s kolový podvozkem (s bačkorami a bez), vhodný pro létání u nás, stojí $27.

U A2A je pro FSX C172 Trainer za $50. To co jsi linkoval je Professional verze pro P3D. Podle popisu jsou stejné, respektive ty speciality, jako je třeba kapacita baterie dle teploty, mají podle popisu oboje.

Takže mám-li radit, vol buď slušné Carenado za $27 nebo ještě lepší A2A za $50.
To A2A je podstatně blíž k reálu co se týká třeba předletové kontroly, koukni na video.

 

Oddělávácí berany   9. 11. 2014 / 10:49
Fabo™   
Kam se hrabe Carenado, to se neda srovnat!

Skutecne A2A je o mnoho mnoho dal, a nez koupit za 27 dolaru Carenado, urcite bych koupil za 50 A2A.

Stodolarova verze se lisi tim, ze obsahuje licence jak pro FSX tak pro Prepar3D "profesional" verzi. Pokud bys mel zajem o Prepar3D, spis bych se podival na Academic verzi. Pak je jeste komercni verze, ta nas ale uz nezajima vubec. P3D Academic jinak stoji stejne tak jako FSX 50 dolaru, bundle nejak 70.


Nicmene pokud nechces vyslovene Cessnu, osobne bych spis doporucil Pipera Cherokee 180, ktery mi prijde zajimavejsi a zabavnejsi addon.
 

Oddělávácí berany   9. 11. 2014 / 12:38
Lejzy
Slo by nejak popsat ty rozdily Carenado a A2A. Vsude ctu jen, ze je mnohem lepsi, ale ne proc. Teda zaregistroval jsem neco o predletove prohlidce a poruchach, pokus ji clovek neprovede, ale to me moc nezajima.
 

Oddělávácí berany   9. 11. 2014 / 13:08
Fabo™   
Grafiku resit nebudu, to uvidis na obrazkach, videich.

Hlavni rozdil je ve sluvku Accusim, ktere v sobe skryva kompletni simulaci systemu pistoveho letadla + dynamiky letu.

Ve vysledku jsou to veci, jako realisticke chovani motoru v navaznosti treba na smes, teplotu hlav, vysku letu, zanaseni svicek, zamrzani karbecu (u Pipera, C172 ma vstriky) a hromadu dalsich veci.

Krome jineho to dela i opotrebeni soucasti letadla vzhledem na letove hodiny, stejne jak i techniku pilotaze, muze vzniknout poskozeni nejen na motoru ale treba i na draku letadla. Stejne tak se treba casem vybiji baterka, a muze se ti treba stat, ze nenastartujes atd atd.

V ramci testovani je pak taky hodne dobre vylazena dynamika letu, a to jak z hlediska vykonu, tak z hlediska bezne ne moc simulovanych vlivu jako vliv vrtuloveho viru na ocasni plochy a pod. Se vsim lze zcela urcite rict, ze patri mezi nejlepsi addony na trhu, a jsou neprekonane i XPL ponukama, i po strance dynamiky.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ