| | | Letiště Kunovice 20. 10. 2014 / 11:34 | |
| | Ahoj,
z čeho vyčtu, zda se létá levý anebo pravý okruh?
Adresu http://lis.rlp.cz/ znám a díval jsem i na mapy letiště Kunovice, ale moudrý z toho nejsem.
Dík
|
| |
|
| | | Letiště Kunovice 20. 10. 2014 / 11:56 | |
| | Obávám se, že v CTR v Kunovicích budeš podle AIPU vstupovat a vystupovat nějakými body a o zbytku si popovídáte s řídícím. |
| |
|
| | | | Letiště Kunovice 20. 10. 2014 / 13:19 | |
| | Pokud ten dotaz zní, co dělat když: "1.7 Mimo provozní dobu TWR zaniká CTR KUNOVICE a klasifikace vzdušného prostoru se mění na třídu G a E. V době místního letového provozu mimo provozní dobu TWR je zřizována služba AFIS."
...tak asi nezbývá, než: " 1.1 K veškeré letecké činnosti na letišti Kunovice je nutný předchozí souhlas provozovatele letiště.
1.2 O souhlas pro jednotlivé lety se musí žádat na handlingu. Pouze ve výjimečných a odůvodněných případech lze o tento souhlas žádat za letu prostřednictvím TWR/AFIS.
1.3 Pro trvalou nebo opakovanou leteckou činnost na letišti Kunovice je nutná písemná dohoda s provozovatelem letiště."
Takže když to shrnu, tak pokud tam někdo místní dělá výcvik, tak má pravděpodobně v kanceláři mapu se zakreslenými okruhy, jak se teda jako aktuálně lítají a pro ostatní asi viz pipsoj. |
| |
|
| | | | Letiště Kunovice 22. 10. 2014 / 10:06 | |
| | Když má letadlo jenom VOR/DME a radiokompas, tak jak se tam dá navigovat? |
| |
|
| | | | | Letiště Kunovice 22. 10. 2014 / 10:44 | |
| | Bud podle VOR, DME a radiokompasu, nebo eventuelne muzes cumet z okna... |
| |
|
| | | | | Letiště Kunovice 22. 10. 2014 / 16:58 | |
| | Podle ADF, viz IAC NDB RWY21.
Vyčkávací okruh opustíš nad KUN (416) kurzem 068 ve výšce 3000ft a klesáš do 2500ft, levá zatáčka tak, aby ses vracel nad KUN kurzem 203 (pokud bys měl dva ADF tak bude zakryt s KNE).
Nad KUN začneš klesat dle publikované tabulky (mapa, vpravo dole), maximalně do 1000ft, stále držíce 203.
Nad KNE tedy budeš někde těsně nad 1000ft a buď vidíš dráhu a provedeš přistání, nebo nevidíš a opakuješ, což je tam opět popsáno.
|
| |
|
| | | | | | Letiště Kunovice 22. 10. 2014 / 17:37 | |
| | Z dotazu mi prislo, ze mu jde o VFR. |
| |
|
| | | | | | | Letiště Kunovice 22. 10. 2014 / 17:53 | |
| | Je to možné.
Nu, i skladník ve šroubárně si může přečísti Vergilia v originále...
|
| |
|
| | | | | | Letiště Kunovice 22. 10. 2014 / 21:53 | |
| | Vyčkávací okruh a letištní okruh není to samé. Simoník se zjevně ptal na letištní okruh. |
| |
|
| | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 10:13 | |
| | Díky. Jde mi o to, abych pochopil ty mapy - tak snad už po vysvětlení trochu jo. Jak přesně se trefují ty body? Když mám naladěn NDB KUN 416, tak letět k němu není problém. Ale že jsem nad ním, tak to zjistím jak? Ten ukazatel to/from se mění dost podivně. Mám problém zaletět ten vyčkávací obrazec. Jak by se to mělo teda zaletět včetně přiblížení?
Dík
|
| |
|
| | | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 10:35 | |
| | Letis podle VFR, nebo IFR pravidel? |
| |
|
| | | | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 10:51 | |
| | No zkouším tu mapu KUNOVICE NDB, takže IFR. |
| |
|
| | | | | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 16:49 | |
| | Jo aha, a v simulatoru? Nevim proc jsem myslel, ze te zajima real. V simu je celkem jedno, jestli tam maj levej, nebo pravej okruh. |
| |
|
| | | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 16:43 | |
| | To by bylo na delší povídání, ale dá se to dohledat.
1. přiblížení se směruje na bod, kde se setkává vyčkávací obrazec (obvykle ovál) s příletovou trasou (bod bývá nazýván alfa nebo bravo prostě tak nějak).
2. podle kursu, kterým letíš - a kterým máš ve vyčkávacím obrazci pokračovat, se zvolí manévr vstupu (tedy zatáčka, kterou nad tím bodem uděláš, abys pokračoval po vyčkávacím obrazci) Tyto obrazce jsou tři a pokud je máš nacvičené, není to nic složitého. Hledej gůglem heslo "holding pattern" - tam to všechno najdeš.
3. vyčkávací obrazec je většinou volen tak, aby se jednalo o dva rovné úseky (jeden kurs tam, druhý zpátky) a zatáčka, aby se dala zaletět "přístrojově" - tedy s náklonem na "1 čárku na zatáčkoměru" a za rovných 60 sec.
4. takže nejdřív si musíš představit, odkud do jakého obrazce vstupuješ, vykroužit tu první zatáčku - a pak vždycky kus letíč jedním kursem, pak zatáčka o 180° (60 sec) a stejný úsek opačným kursem, pak zatáčka o 180°- a měl bys být přesně nad tím bodem, kterým se do obrazce vstupuje (alfa, bravo) |
| |
|
| | | | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 23:01 | |
| | Díky. Nějaký tip na online logger, který by zakresloval trasu, abych mohl překontrolovat, jak jsem to zaletěl?
Našel jsem a vyzkoušel:
Plan-G - dobrý, ale způsobuje trhání letu
FSWidgetsGMap - dobrý, ale nezakresluje trasu
FSX Google Earth Tracker - tej je takový podivný a pouze earth
Dík |
| |
|
| | | | | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 23:39 | |
| | Ja vzdycky koukal na Flight analysis a mapu v FSX. Na tohle dostacuje. |
| |
|
| | | Letiště Kunovice 22. 10. 2014 / 21:56 | |
| | Zcela zásadní je poznámka, že Kunovice je soukromé, neveřejné letiště, kde se dá létat pouze dvojím způsobem:
1) v provozní době řízené letiště, takže létáš jen tak, jak ti řekne věžník
2) mimo provozní dobu po předchozí domluvě (na zemi!!) se zástupcem provozovatele. Ten ti řekne, jestli vůbec můžeš lítat okruhy - a když, tak jak.
Možná právě proto to tam nemajínikde publikováno, aby bylo jasné, že se tam "normálně" lítat nedá (nesmí) |
| |
|
| | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 08:01 | |
| | No ono je to tak, ze protoze je to soukrome, tak bys tam mel volat i pokud se chystas v provozni dobu, ale myslim, ze se to celkem toleruje.
Mimo provozni dobu se da zaridit AFIS, minimalni taxa se uctuje dve hodiny. Ale jsou velmi vstricni a v zasade neni problem.
A jedna mala rada, vikendy kveten- zari za pekneho pocasi drzi AFIS aeroklub, takze se staci jen ujistit v patek, ze tomu tak je a mate to o vikendu jen za pristani. Krasne 2km betonu a nadherneho Slovacka |
| |
|
| | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 09:28 | |
| | No, v provozní době jsou KU řízeným letištěm, takže musíš zavolat předem = rádiem alespoň 3 minuty před vstupním bodem - to je publikované a zmíněno výše. A věžník tě buď pustí - nebo nepustí. Předem po telefonu se tam volat nemusí, pokud se člověk smíří s tím, že se může stát (jakkoliv je to nepravděpodobné) že když tě nepustí, musíš odtáhnout jinam. Je samozřejmě dobré zavolat předem na jakékoliv veřejné aeroklubové letiště, než pak kroužit nad stádem krav nebo válci posekané trávy a přemýšlet, co dál. Dělá to tak spousta pilotů (a já taky)
Ale to jsem od tématu tohoto stromu dost utekli, že...
|
| |
|
| | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 09:30 | |
| | Nejsem si jisty, jestli to drive nebylo, zes musel voalt i kdyz jsi chtel prilete v provozni dobu... pac to bylo neverejne letiste... |
| |
|
| | | | | | | Letiště Kunovice 23. 10. 2014 / 09:40 | |
| | Svým způsobem máš pravdu, protože se v AIPu doslova píše:
"O souhlas pro jednotlivé lety se musí žádat na handlingu. Pouze ve výjimečných a odůvodněných případech lze o tento souhlas žádat za letu prostřednictvím TWR/AFIS"
takže jak jsem psal já - rovnou rádiem věžníkovi si můžeš říct jen "ve výjimečných a odůvodněných případech". |
| |
|
|