To se bojím, že nikdo v hlavě nemá, protože se to takhle nepoužívá.
Asi každý někdy zkusil zapnout a vypnout kompresor za letu a koukal na ručičky, když máš plný plyn bez kompresoru - a dává to celou 1,0 Atm na plnění, tak ten kompresor tomu fakt přidá na cca 1,2, ale jestli je tenhle poměr i při jiných otáčkách a plněních, třeba vodorovném letu na plnění 0,84 ho tam dát a zase vypnout, znatelně to přidalo, ale kolik, to to nevím, nenapadlo mne se tím někdy zabývat. To si asi nikdo moc nepamatuje, ledaže by se uvolil to při nejbližším letu vyzkoušet a zaznamenat.
U takovéhohle simulátoru bych se spokojil, kdyby startovní výkon s kompresorem dával plnění 1,2 a byl by patřičně silnější, než maximální stálý bez kompresoru s plněním 1,0 (a v reálu je to znatelný rozdíl) a kdyby v jiných režimech při zapnutí kompresoru skokově zvýšilo výkon - jestli o 1,15 nebo o 1,2 - to už je asi fuk.
Nechci být zlomyslný, ale líbilo by se mi, kdyby i ten simulátorový motor uměl při vypínání s moc bohatou směsí nebo moc horkými hlavami blafnout vrtulí do protisměru - a kdyby byl přitom zapomenutý zapnutý kompresor, tak aby se objevil červený nápis "Teď´s to podělal synku, pošli kompresor do generálky" - prostě aby to i v simu nutilo nezapomenout ten kompresor při pojíždění (před vypínáním motoru) vypnout. Ale to bych asi chtěl moc...
|
|