| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 14:01 | |
| | | |
|
| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 14:19 | |
| | Jde o ten Zlin, nebo o co konkretne? |
| |
|
| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 14:21 | |
| | | |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 14:33 | |
| | Ano, ide presne o ten dlhoočakávaný Zlin Z-142. Na priložených obrázkoch sú ale moje repainty, sú ale na ten Zlín. |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 14:59 | |
| | Na obrázcích vypadá pěkně. Tak snad se někdo podělí o informace, jak se stroj povedl. |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:20 | |
| | Prosím jak se to stahuje? Když dám download tak se nic nestane :/ |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:25 | |
| | Dobrý už to mám vypadá suprově |
| |
|
| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 15:12 | |
| | To vypadá hóóódně dobře! Koukám, že Pérák asi postihne Zlín mánie...
|
| |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 18:29 | |
| | Ani bych se nedivil, nádhera. |
| |
|
| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 15:34 | |
| | Ještě jedna otázka na Jožku, je na to k mání i paintkit? Pokud ano, tak letím hned s foťákem na letiště! |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 15:42 | |
| | Je tam jedna biela, tá asi slúži ako painkit. Ja som mal odvlani iba beta verziu, od včera večera mám aj finálnu verziu, ale nestačil som to ešte preskúmať. Čo mne chýba, to je GPS v modeli č.1. Model č.2 (ten s papučami) má GPS na prístrojovke. Čo sa týka repaintov ktoré som zverejnil, na tie som nepotreboval paintkit, použil som fototextúry, ktorými som prekryl tie pôvodné. To bolo myslím ešte vlani. |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 17:38 | |
| | | |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 15:45 | |
| | V každom prípade si myslím, že veľká vďaka za dokončenie Z-142 patrí jeho tvorcom, Tiborovi Kókayovi a Bencemu Benedekovi. Ja som sa im síce už poďakoval cez e-mail, ale robím to aj takto verejne. Tak teda maďarskí priatelia: Veľká vďaka ! |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:03 | |
| | | |
|
| | | | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:07 | |
| | No, možné je aj to, že na tomto fóre trvá zverejnenie trochu dlhšie, ako inde. |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:03 | |
| | Též se přidám:
Köszönöm a szívemből, szép munka! (Google Translator) |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 19:39 | |
| | Jožko čiže aj Tebe patrí vďaka. Pokiaľ viem, tak si im posielal nejaké dokumenty. |
| |
|
| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:03 | |
| | Vypadá to dobře bude někdy do FSX Z-42M,Z-143 Lsi ? |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:05 | |
| | Jo, chlape, to sa budeš musieť asi opýtať nejakej veštkyne... |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:05 | |
| | Lukáši tobě podá někdo prst a ty mu hned rveš celou ruku. Buď rád, že se zlín dokončil a máme ho k dispozici. |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:25 | |
| | Však já jsem rád nikdo neříkal že nejsem |
| |
|
| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 16:13 | |
| | Dlouho jsem očekával tento letounek a ani jsem už nedoufal. Co se týče po vizuální stránce to snad nemá vůbec chybu až na ty drobet jako by zaprášené přístroje.
Může se někdo vyjádřit na letovou dynamiku tohoto addonu? Jasně, jsem příznivcem rour, takže tahat za knipl musím s citem, ale tohle krásně udělané letadlo zrovna přemotorizované není. Jak to dokáží posoudit co s ním lítají? |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 19:07 | |
| | Pekná práca. Škoda, že absentuje 2D. Problém "zaprášených prístrojov" by nebol.
|
| |
|
| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 19:44 | |
| | Dear Friends!
Many thanks for your comments here - unfortunately I don't know in your language, and the google translator lost in his work, so the translated result in our language more than funny...
Well...as you noticed, after lot of years and lot of problems finally we can release our baby - for free!
Yesterday night I uploaded all of flightsimmers webpage where I can, but please forgive me about flightsim.cz - I don't remember how can I upload here, - and as I wrote before - the google translator is not my friend in this matter.
I assure the whole Czech and Slovak FS community about if I had to know or had to find a way to upload here, then this webpage was the first where I upload our Zlin!
But I hope, somebody can put it up to here - because this aircraft belongs to this jomepage!
Once again, we would like to say a big thanks for your community, the Czech and the Slovak virtual pilots for support our project and help us in million things!
I hope, we meet again - in another project.......
Best wishes,
Tibi |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 20:35 | |
| | Nejsem žádný překladatel, ale sesmolil jsem toto pro ty, co nevládnou angličtinou:
Milí přátelé!
Děkuji za vaše komentáře - bohužel neznám váš jazyk a Google Translator nezvládá svou práci, takže překlad do našeho jazyka je více než směšný...
Jak jste si všimli, po mnoha letech a po mnoha problémech konečně můžeme vydat naše dítě - zdarma!
Včera večer jsem ho nahrál na všechny stránky, na které jsem mohl, ale prosím za prominutí za flightsim.cz. Nepamatuji si, jak se zde nahrávají soubory - a jak jsem už napsal - Google Translator mi v tom nepomůže.
Ujišťuji celou českou a slovenskou komunitu FS, že kdybych věděl, jak zde nahrávat soubory, tato stránka by byla první, na kterou bych nahrál náš Zlín!
Ale doufám, že ho zde někdo může uložit - protože toto letadlo patří na tuto stránku!
Ještě jednou, chtěli bychom velmi poděkovat vaší komunitě, českým a slovenským virtuálním pilotům, za podporu našeho projektu a za četnou pomoc!
Doufám, že se setkáme u dalšího projektu.......
S pozdravem,
Tibi |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 08:58 | |
| | Ja osobne preferujem lietanie na 2D-paneloch. Pre možnosť posúdenia, či je aj takáto možnosť, vyhotovil som úvodnú štúdiu. Prikladám kópiu, ako som ju pred malou chvíľou stiahol z môjho monitora. Odpoveď znie áno. Osadenie prístrojmi by už bola iba rutinná záležitosť, ktorá si však vyžaduje obrovskú trpezlivosť a je pomerne časovo náročná.
Ak získam súhlas autorov projektu PWDT na vyhotovenie 2D-panelu, dopracujem ho do finálnej podoby a ponúknem ho šéfredaktorovi na publikovanie.
|
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 12:22 | |
| | Translation: (snad nikoho neurazím)
I personally prefer flying with 2D panels. To find out, whether it is possible, I made a preliminary study. I attach a copy, which I just captured from my monitor. The answer is yes. Planting the instruments would then be just a routine, which however requires great patience a and is quite time consuming.
If I get the approval of the PWDT project authors to create the 2D-panel, I will finish it a and offer it to the editor in chief for publication. |
| |
|
| | | | | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 12:30 | |
| | | |
|
| | | | | | | Koukněte pánové 23. 10. 2014 / 17:39 | |
| | Mám dobrú správu. Súhlas autorov projektu PWDT na vyhotovenie a publikovanie 2D-panelu som obržal. 2D-panel je dokončený. Prikladám fotografiu, všetky prístroje pracujú normálne, iba THV je vyššia.
|
| |
|
| | | | Koukněte pánové - Z-142 FSX 13. 10. 2014 / 23:53 | |
| | Hi, Tibi!
Cheers !!!
A really excellent job!
Many thanks for the effort and for the stamina needed for the finishing the project.
I think the best way, how to upload somethink here, is to send a short message (a mail or a private message) to our web guru, Jiri Masnik (aaka JM). The message shall contain the temporary placement of your files (somewhere on the web) and the basic info about the addon and the authors. Within some days, JM will do the job. And that´s all.
Thank you again and lot of power to the other projects! |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 16:24 | |
| | Great job, thank you guys |
| |
|
| | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 20:21 | |
| | Pekny to je, dokonce jsem kvuli tomu pustil po dlouhy dobe FSX Prohlidl jsem si to pekne na zemi na letisti a sim vypnul. Do vzduchu jsem s tim nesel, abych si nezkazil jinak dobry dojem |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 13. 10. 2014 / 23:59 | |
| | A chceš to dát sem ke stažení? |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 12:47 | |
| | Jo jo, hodim to sem |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 16:07 | |
| | Tak a ted nastane faze 2: Premluvit Tibora a spol. at to daj i do XPL |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 16:23 | |
| | Nějaký takový myšlenky na tohle téma ráno proběhly, že kdyby Tibor poskytl model a ten šel nějak slušně načíst do Blenderu, že by možná nějaký konvert udělat šel Včetně pluginu, který by řešil kompresor a s pořádnou dynamikou, aby se s tím dalo i lítat |
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 16:47 | |
| | Hmm, tak az se kapku pohnem se scenerkama, zkusim uzit prime linky |
| |
|
| | | | | | | Koukněte pánové 14. 10. 2014 / 18:11 | |
| | Držím palce, Fabo, to by byla velká paráda mít tuhle hvězdu i v XPL |
| |
|
| | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 01:17 | |
| | Krásna mašinka a tiež ďakujem autorom, len sa chcem uistiť, či ten umelý horizont pracuje správne. Hnedé pole má nápis že klesá a modré že stoupá a pritom keď stoupám ukazuje hnedé pole. Ďakujem za vysvetlenie. |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 02:30 | |
| | Indikácia umelých horizontov je takáto: |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 12:03 | |
| | Pochopil som, ale práve preto som sa pýtal, že ja keď stúpam, tak mi ukazuje hnedé pole ("Klesá"), pričom u teba na obrázkoch máš pri stúpaní modré pole. Či u mňa niečo nie je domrvené s gauges.
Dík. |
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 12:09 | |
| | S najväčšou pravdepodobnosťou horizont nemá "šťavu". Pozri si môj obrázok a prever na svojom virtuálnom cockpite, či máš zapnuté všetky AZS/spínače.
Niet dôvodu a mať obavy z poškodenia niektorých súborov ... |
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 12:45 | |
| | ... pravdepodobne nemáš zapnuté vštky istiše. Prever Tvoje zapnutia s priloženým obrázkom. |
| |
|
| | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 16:39 | |
| | Tak já mám zapnuté to co má bejt a taky mě blbne horizont,když jdu na horu tak umělej horyzont mě ukazuje klesání. Proč? Co je špatně? |
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 16:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 17:10 | |
| | Pani maju pravdu, bohuzial sa tento "bug" priplietol. Odovzdam odkaz.
Plus, pohladnica z letiska Bony-Szentivany |
| |
|
| | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 17:17 | |
| | Ked uz sme pritom, a budem posuvat informacie Tiborovi a Bencemu, mame este nejake pripomienky? Ja mam zatial len toto a nefunkcnost kompresora, korekcia zmesi tiez nefunguje uplne tak ako by mala, ale to je zlozitejsia vec... Ak ma niekto nejake pripomienky, prosim sem s tym, a posunieme Zlinka na dalsi level |
| |
|
| | | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 17:21 | |
| | A kde je odkaz?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 17:48 | |
| | Odovzdam odkaz autorom, ze kde su tam chybky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 08:38 | |
| | Když jsme u těch chyb a pochybností. (btw ještě jsem se nepoklonil autorům: Ta 142ka je ohromná a za nejsilnější stránku považuju 3D model a textury, perfektní)
Měl bych otázku, jak funguje vypínač: starter? U Z-43 pro FS2004 to byl skutečně jen úsekáč a po spuštění motoru ho bylo možné vypnout. Tady se s jeho vypnutím vypne i motor. Z-142 to má takhle?
Taky jsem měl z verze pro FS9 dojem, že Z-142 je výkonnější. Tahle mi připadne lehce podmotorovaná. Ale to se mi asi jen zdá.
Nějak mi nesedí otáčkoměr. Když mám plyn na joysticku na první třetině zdvihu tak motor už ukazuje 2400rpm a zvuk je na plno a ty dvě třetiny do plného tahu znamenají už jen zvýšení na 2500rpm a zvuk se už nehne.
Při přehození z té celé bílé Z-142 na tu českou, která má ADF se mi stalo, že na ADF ukazatel se mi hodila textura z otáčkoměru a otáčkoměr přišel o texturu úplně. (ručička nad šedou deskou)
Berte ty moje kecy, prosím, jen jako podezření a podnět k přezkoumání, díky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 09:38 | |
| | Otacky jsou IMHO dobre, tak nejak se ma chovat motor se stavitelnou vrtuli... Zvuk nevim. Chtelo by to zkusit |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 08:46 | |
| | ... s tým odkazom počkaj. Mám ešte pripomienky ku konštrukcii zabudovaného umelého horizontu. Podrobnejšie zatiaľ cez SZ. Zabudovaný horizont nie je typu "zlin!att", ktorý imituje prácu a činnosť umelého horizontu typu LUN1202 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 09:30 | |
| | Ano, zabudovany horizont nie je celkom taky ako by mal byt, treba otocit zmysel otacania. Spytam sa tiez na moznost primontovat raficky, ktore chybaju. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 19:27 | |
| | Podarilo sa mi docasne premalovat horizont, momentalne ukazuje tak ako ma, vid. obrazok. So suhlasom autorov zverejnim.
Bohuzial raficka s lietadielkom sa premalovat neda. Odovzdam namet na zlepsenie
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 20:21 | |
| | To už pak ale není LUN 1202. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 09:03 | |
| | Takhle ale tenhle horizont ukazovat nemá !!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 09:51 | |
| | Protoze to neni "tenhle" horizont |
| |
|
| | | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 22:16 | |
| | Co saháš na směs? Ta je prostě na doraz vpravo a nazdar |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 22:47 | |
| | To je síce pravda, ale postupným otáčaním doľava sa zmes obohacuje, čo má za následok, že dochádza k miernemu poklesu teploty hláv valcov. V prípade enormného obohatenia zmesi dojde až k zastaveniu chodu motora. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 22:59 | |
| | Toto je problematika ktorej sa ale vacsina addonov nevenuje... Pekne sa to da ukazat na (platenych) lietadlach A2A Simulations, hlavne Piper Cherokee 180. Ten by som povazoval za dokonale lietadlo pre ukazanie postupov v malom lietani, len keby malo stavitelnu vrtulu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 22:48 | |
| | No, a kdyz tohle udelas tady v tomhle, tak to chcipne protoze to neni udelano jako korekce smesi, ale jako regulerni smesovatko.
Jinac na tebe jsem taky chtel mit otazku. (nebo na nekoho jineho kdo sedla 142ku) - Jak presne funguje kompresor? Prifoukne vzdycky 0.2 baru? Nebo pusobi jako "nasobic" x1.2? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 05:05 | |
| | Funguje dobře. V ždycky něco přifoukne. Ale určitě né vždycky 0.2 bar. Čím jsi výš, tím méně přifukuje. Kdysi jsem viděl výskovou charakteristiku toho motoru, ale nemůžu to najít.
Co nás v praxi zajímá je:
- na zemi to vytlači cca 1.2
- pak se to stahne po vzletu na 1.0
- jak stoupáš, musíš přidávat, abys udržel 1.0
- od určité výšky cca 1.5 km už neudržíš 1.0 ani s plnym plynem a přestává tě to zajímat
- po 10 minutách máš 2 km, odlítáš stavu, máš 1 km a jdeš domu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 05:22 | |
| | Doplním: Výška 1500 m sa nazýva nominálna výška. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 09:06 | |
| | Me spis zajima teda co se udeje kdyz se vypne, resp. o kolik to klesne - pro zabezpeceni spravne funkce tahla kompresoru v addonu. A pak treba jednou i v pluginu
A to nejlip v zavislosti na vysce i poloze plynu. Snad by to slo castecne vycist porovnanim charakteristik motoru s kompresorem a bez. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 09:28 | |
| | Aha. No v tom případě by bylo lepší, kdyby to byla jen "slepá" gauge bez jakéhokoliv účinku
Jinak funkci kompresoru pěkně popsal Víťa. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 09:50 | |
| | Zatim to je takhle, treba se to casem povede doladit
Ten kompresor... no jo, to je jak funguje v normalnim provozu, tzn zapne se a je zaply... pro spravnou funkci tahla, by ale bylo potreba to analyzovat o neco lip... Nechce se ti priletet? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 10:36 | |
| | Koukněte pánové. Spomente si na Pavla Karáska ako sa nasr....al keď ste všetko čo urobil (a zadarmo !) skritizovali a vykašlal sa ďalej robiť. Bacha, aby ste nedopadli rovnako aj s našimi maďarskými priateľmi. Pokiaľ viem, Bence má rozrobenú L-200D Moravu. Potom čo si prečíta tieto vaše hlášky, tak neviem, neviem. Ak sa vám nepáči čo niekto urobil zadarmo (a v prípade 142-ky odviedol krásnu prácu), čo keby ste namiesto kecania urobili sami lepšiu a dokonalejšiu... A teraz do mňa. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 10:58 | |
| | Jožo, já myslím, že Tibor vidí, že se v tom kolegové šťouraj s láskou a s cílem přidat zrnko dokonalosti k jednomu z nejlepších addonů, co se tu v poslední době diskutovalo. Už to, že celopu stránku už několik dní plní příspěvky o nové Z-142 svědčí, jaký zájem a nadšení to v nás vzbudilo (i já poposedávám u monitoru a hltám info, i když zatím mohu jen závidět, protože nelétám FSX).
Takže doufám, že to Tibor zvládne v pohodě !
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 11:05 | |
| | Jozo, pokial mas dojem, ze pre simulator nic nerobim, mas zly dojem.
A pokial mas dojem, ze chcem Zlina destruktivne kritizovat, tak ta poprosim aby si sa dalej nezapajal.
Podakovat mi mozes potom. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 11:10 | |
| | Fabo nevrč, Jožo to myslel dobře. Oba to myslíte dobře - a je to ve prospěch té Z-142, tak se, prosím, do sebe nezakousněte, celé by se to pokazilo. Dík !!
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 11:17 | |
| | Promin Vaclave, ale nemam rad, kdyz mi nekdo, kdo udelal, s prominutim, par blbych repaintu, naznacuje, ze mam drzet hubu, nebo pro ten sim neco udelat.
Nemluve o tom, ze Jozo se svyma poznamkama typu "kdy uz bude tohle hotovy" a "neudelate taky tohle" svyho casu vztahum s autorum taky moc neprospel.
Jinak ano, myslim to dobre, a doufam, ze se povede |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 11:46 | |
| | Chlapče, ja mám 70 rokov a nemal som možnosť ako Ty v Tvojom veku naučiť sa napr. anglicky a veci s tým spojené (všetky tie programy na tvorbu sú v angličtine) takže bohužiaľ sa zmôžem len na "pár blbých repaintů" . Ale pri všetkej skromnosti si myslím, že som "troškou do mlyna " prispel aj ja k tomu, že niekto na moje prosby a aj s mojou čiastočnou pomocou urobil niekoľko čs eroplánov do FS-ky, ktoré by inak neboli. (Môžem menovať napr. Blaníka, Meťáka, 205-ku a.p.) Ak ma chceš osočovať, tak mi to napíš do SZ. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 11:37 | |
| | Asi si si nevšimol, že píšem všeobecne a nekritizujem Teba. A píšem konkrétne o Z-142 a nie o iných robotách. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 13:06 | |
| | Jožko, nemáš pravdu !!!
Všetci sme sa Tvojmu odkazu potešili, okamžite sme utekali na AVSIM a "142-ku" sme si stiahli. Unisimo vznikli pochvaly, poďakovania, ...
Za celý čas nepadol ani náznak krivého slova !
Lejzy, OldBoy, Polda - prosím prekladajte ...
Mne napríklad absentoval 2D-panel. Sadol som si k môjmu počítaču a 2D-panel je kompet hotový. Včera som ho prostredníctvom servera www.uschovna.cz poslal do Budapešti. Samozrejme bez nároku na akúkoľvek odmenu, ale s prosbou, aby ma zaradili ako spoluautora.
Zrazu sa tu objavili opatrné dotazy na funkciu umelého horizontu. Aj ja som zareagoval spôsobom starých inštruktorov. Skoro som použil letištný slang typu: " ... vole, máš zaplý menič ???"
Keď prišla opatrná odpoveď, že má zapnuté všetko, začal som uvažovať. Dokonca som si "sadol" do mašiny a vykonal kontrolný let. Zrazu som zistil, že síce horizont má krásnu žltú, modrú a hnedú farbu, ale nie je to už tá známa LUN-ka, ktorá sa v konfiguračných súboroch objavuje ako "gaugeXXX=zlin!att"
Pravdepodobne starý, osvedčený a populárny čsl. horizont prekonštruovali a na nové konštrukčné zmeny nikoho neupozornili. Tak vznikol nový umelý horizont typu "pilot sa pozerá von z kabíny a vidí zmenšený pohľad na krajinu a v diaľke je horizont." Vložená, zmenšená zemeguľa sa plynule odvaľuje vo svojich ložiskách a skutočný horizont má presne taký istý smer - ako je smer na zmenšenej zemeguli. Toto je snáď najlepšie konštrukčné riešenie umelých horizontov, lebo od prvej letovej minúty každý pilot lieta a pomyselne sa orientuje podľa skutočného horizontu. Ak mraky alebo hmla pilotovi zamedzia prirodzenému výhľadu, pilot má vo svojom zornom poli umelý horizont ...
Pravdepodobne sa do konštrukcie prestavby vlúdila malá, drobná chybička ...
Navrhujem tvorcom umelého horizontu, aby ...
1) dokreslili na nepohyblivú tenkú čiaru siluetu lietadla vo výraznom prevedení a v maximálnej možnej šírka. Rôzne pomocné deliace čiary, ktorý zvýrazňujú uhlové delenia - by neboli na škodu.
2) odstránili popisky "Stoupá" a "Klesá"
3) premaľovali farebné značenie "zemegule"
Navrhujem tvorcom addonu aby príslušnú opravu, teda výmenu horizontu vykonali aj v 2D-panaly.
Poznamenávam, že sa objavili malé drobnosti, napríklad s nefunkčným ovládaním frekvencií ADF, korekcie a podobne. Všetko je riešiteľné.
Možno aj mierne utlmiť letové vlastnosti, mierne znížiť účinnosť bŕzd a mierne zvýšiť stúpavosť lietadla, by prospelo k reálnosti lietadla
Opravená a doplnená verzia sa môže volať, ako verzia: 2.0
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 14:25 | |
| | Part 1
Jožko, you are not right!!!
We all were glad because of your link and ran to AVSIM to download the 142. In unison the appraisals end thanks emerged.
There was not a single bad word!
I missed the 2D panel, for example. I sat to my computer a and the panel is complete. Yesterday I sent it to Budapest. Of course without any demand for compensation, but with a wish to be listed as a coauthor.
At once some questions about the functions of the artificial horizon. I reacted in the way of old instructors. I almost used the slang of the airfields as "... dude, is your switch on?"
After the answer that everything is on arrived, I began to think. I even "sat" to the machine and made a check flight. I realized that the horizen has a nice yellow, blue and brown color, but it is not our well known LEN, which is denoted in config files as "gaugeXXX=zlin!att".
Probably, they reconstructed the good old Czechoslovak artificial horizon and they did not announced the changes to anyone. This way the horizon "pilot looks out from the cabin and sees the landscape and the horizon in the distance". The inserted down-scaled globe is smoothly rotating in its bearing and the real horizon has the same direction as the direction on the down-scaled globe. This perhaps the best way if construction of artificial horizons since from the first flight minute every pilot flies and orients himself according to the real horizon. If clouds or a fog obstruct the real view pilot has the artificial horizon in hie field of view. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 14:39 | |
| | Part 2
Probably a small error happened when constructing the horizon...
I propose to the authors of the horizon to ...
1) draw a silhuette of the aircraft on the thin static line. Make it as pronounced and wide as possible. Anotherauxiliary dividing lines highlighting the dividing angles wouldn’t be detrimental either.
2) remove the signs "Stoupá" a "Klesá"
3) repaint the colored markings on the "globe"
I propose to the authors of the add-on to do the correction, i.e. the horizon exchange), also in the 2D panel.
I note that some small issues, such as the non-functional settings of the ADF frequencies, corrections, and so on emerged.
We can maybe also dampen the flight characteristics, lower the breaking efficiency and somewhat increase the climb rate of the aircraft.
The amended and corrected version could be called version 2.0. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 10:54 | |
| | To se bojím, že nikdo v hlavě nemá, protože se to takhle nepoužívá.
Asi každý někdy zkusil zapnout a vypnout kompresor za letu a koukal na ručičky, když máš plný plyn bez kompresoru - a dává to celou 1,0 Atm na plnění, tak ten kompresor tomu fakt přidá na cca 1,2, ale jestli je tenhle poměr i při jiných otáčkách a plněních, třeba vodorovném letu na plnění 0,84 ho tam dát a zase vypnout, znatelně to přidalo, ale kolik, to to nevím, nenapadlo mne se tím někdy zabývat. To si asi nikdo moc nepamatuje, ledaže by se uvolil to při nejbližším letu vyzkoušet a zaznamenat.
U takovéhohle simulátoru bych se spokojil, kdyby startovní výkon s kompresorem dával plnění 1,2 a byl by patřičně silnější, než maximální stálý bez kompresoru s plněním 1,0 (a v reálu je to znatelný rozdíl) a kdyby v jiných režimech při zapnutí kompresoru skokově zvýšilo výkon - jestli o 1,15 nebo o 1,2 - to už je asi fuk.
Nechci být zlomyslný, ale líbilo by se mi, kdyby i ten simulátorový motor uměl při vypínání s moc bohatou směsí nebo moc horkými hlavami blafnout vrtulí do protisměru - a kdyby byl přitom zapomenutý zapnutý kompresor, tak aby se objevil červený nápis "Teď´s to podělal synku, pošli kompresor do generálky" - prostě aby to i v simu nutilo nezapomenout ten kompresor při pojíždění (před vypínáním motoru) vypnout. Ale to bych asi chtěl moc...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 23:11 | |
| | Neviem či to len mne, alebo robím niekde chybu, ale mne nefunguje klik na štartér. To biele tlačítko. A musím po všetkých úkonoch aj tak štartovať pomocou Ctrl + E .. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 23:34 | |
| | batery switch zapnutý? (predpokladám že master switch máš zapnutý) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 00:25 | |
| | Ahoj všem, když tak pročítám příspěvky musím se též zeptat jaké zkušenosti máte se Z-142. Umělý horizont mate, protože ukazuje opačně než by měl. Dál jsem se chtěl zeptat k čemu slouží přepínač osvětlení kabiny, který podle mého v letounu nereaguje. Ale v manuálu modelu je tento přepínač označen č. 32. Před začátkem letu v noci je již přednastaveno osvětlení přístrojů, které před startem již svítí, nejde ničiím vypnout a spínač generátoru je bez přepnutí v poloze ON.
Jinak model je samozřejmě super |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové 20. 10. 2014 / 15:08 | |
| | Presne tak to bolo Vďaka za pomoc. |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 15:36 | |
| | Jenom takový blbý dotaz. Proč je umělý horizont u Z 142 "naopak"? Přece většinou bývá země znázorněna hnědě / černě a nebe modře, ne? |
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 16:08 | |
| | Vzdyt ono to tak je. Akorat je zeme nahoru a nebe dolu, jak bylo tou dobou u ruskych horizontu zvykem. |
| |
|
| | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 17:37 | |
| | To je to, co furt nechápu proč dělali do háje zemi nahoře? zajímá mě, jestli to má nějaký význam a nebo jenom "mnogo vodky" |
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 18:40 | |
| | Kvůli jednodušší konstrukci. Představ si ten horizont jako plovoucí kuličku v pouzdru, se závažím na dně kuličky. Když letadlo stoupá, odkrývá se ti spodní polovina kuličky, proto je spodní půlka modrá, jako že jdeš nahoru |
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 22:15 | |
| | Matte, koukni na můj příspěvek dole, už se to zde vysvětlovalo, |
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 11:08 | |
| | Matte, přes všelijaké folklórní výstřelky propagandy, jako je letadlo Možajského a podobně, Rusové už mockrát dokázali, že umějí sakra dobře nejen pít vodku, ale i létat a stavět letadla. A kromě toho umějí sakra dobře opisovat od konkurence, pokud je něco lepšího, než vymysleli sami. A jak je vidět, "svůj" horizont si nechali. Takže v hodnocení chování "ruského" horizontu bych byl velmi zdrženlivý, prostě to tak je.
Pro někoho, kdo je odkojen simulátorem, je samozřejmě "americký typ" umělého horizontu přirozenější, protože ukazuje to samé, co ukazuje simulátor na monitoru (a vydává to za svět kolem letadla), což je to, na co jsme my tady všichni primárně zvyklí.
Když ale sedíš ve skutečném letadle, nevnímáš svět kolem sebe takhle jednoduše a plošně - a půlka skutečných pilotů ti navíc řekne, že takovýhle ("ruský") horizont je pro ně mnohem intuitivnější a přirozenější, než jiné typy (jiná uspořádání).
Doporučuju pročíst si ten starý strom, co sem dal Zdenda odkaz - a až pak nad tím kroutit hlavou.
|
| |
|
| | | | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 13:55 | |
| | Kumo, já rozhodně rusy nepodceňuju mají spoustu i lepších vychytávek než západní svět.
Asi budu odkojen simem, jak si říkal, ale prostě mi přijde mnohem přirozenější mít modrou nahoře a hnědou dole Jde čistě jenom o barvy, funkce zůstává určitě stejná jako u západního typu.
BTW: nejsem opravdu zarytý zastánce západu, jak to možná vyznělo, takže peace |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 03:43 | |
| | Pred každým vzletom musí pilot pre správnu činnosť umelých horizontov mať zapnuté:
HLAVNÝ VYPÍNAČ
BATÉRIA
MENIČ/Convertor
Pozri si ilustračnú fotografiu. Vložený umelý horizont pracuje korektne.
Poučenie: Pri lietaní je potrebné dôsledne postupovať podľa "check listov"
C/L - check list
KLPU - kontrolný list povinných úkonov
|
| |
|
| | | | Koukněte pánové 17. 10. 2014 / 05:28 | |
| | | |
|
| | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 15:55 | |
| | Hello everybody
Sadly I don't understand a word that you talking here - not even with google translate But I feel some criticism about the flight dynamics of the Z-142. Yes, you all right : it isn't perfect, because an older air file was "tweaked" and there is a lots parameters that will count. Sometimes I felt that my whole life would be too short for the goal We had some crazy moments on the last weeks to tune the plane as real we can. I've learnt a lots of thing about XML programming, but flight dynamics is an other story.
For example in the first version we had 150-160km/h airspeed at climb, instead of ~140.At cruise we need approx. 170km/h, but the plane slowed below 160. I started to tweak the engine efficiency for the correct values, but then we got only 80% sound on full throttle and 100% at 2350rpm. Shit. Finally I tuned the prop for accatable parameters, but I know it is far away from perfect. But as I can see the feedback, it is quite popular even with these parameters
We'd appreciate if some of you feel the talent to tune the Zlin more real.
Bence |
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 16:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 19:14 | |
| | To je dobré, jak tam v té diskuzi všichni nechápou ten umělý horizont. Tibi & Bence je trochu zmátli tím, že jim chodí ta up/down osa obráceně, přitom ty barvy jsou správně. Oni si říkají, co to je za ptákovinu mít nebe na umělém horizontu hnědé
Jinak - výborný výtvor a velké díky autorům! |
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 18:32 | |
| | Szia Bence
Yes, it's not an easy language. Then again, Hungarian is worse
I'll take a look at some things.
We have discovered a bug with horizon, in up/down axis, it should reverse the rotation (easiest to change start/stop keyframes in Max, I think).
I will also think about compressor and mixture correction. I don't know if those can be made in XML or how... I think I mentioned a while back to Sandor that I don't know about XML but I might write a C/SimConnect gauge sometime. |
| |
|
| | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 19:15 | |
| | (and some more things. I'll get to you ) |
| |
|
| | | | | | | Koukněte pánové 18. 10. 2014 / 19:45 | |
| | I don't really understand what's the problem with the horizon. It's rotating to the appropriate direction.
If you interested in tweaking, feel free to contact me PM or E-mail
|
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové 19. 10. 2014 / 03:01 | |
| | Szia Bence.
Nagyon szép model. A mü horizontal csak anyi a probléma, hogy ha fel felé megyek, akkor a barna fél golyót mutassa, és amikor lefelé irányítom a repülló orrát, akkor a kék felét mutassa. Magába a horizont elhelyezése rendbe van ( a barna fent a kék lent) csak fordítva mutatt.
Csüsz... Laci
|
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové Z-142 19. 10. 2014 / 10:13 | |
| | Kdyby se Tibi nebo Benc někdy vyskytovali v okolí Karlových Varů, nabízím (pokud bude aspoň trochu hezky) svezení v Z-142 - a předvedení, co ten horizont vlastně dělá a jak se chová. Klidně bychom při tom mohli zapsat i ten účinek kompresoru v jiných režimech, než byly jmenovány. A náklady by šly samozřejmě na mne, jako uznání za ten obrovský kus práce, co nám tady zdarma servírují na stříbrném podnosu. (a protože vím, že píšu dost složitě, asi to nepůjde jen tak přeložit gůglem - tak kdyby s tím byl problém, prosím Laca o spolupráci a překlad do maďarštiny... dík!)
|
| |
|
| | | | | | | | | Koukněte pánové Z-142 19. 10. 2014 / 10:23 | |
| | ...a já ti pak doktore udělám repaint toho tvýho zlínka a taky pojedu náhodou kolem Karlových Varů... |
| |
|
| | | | | | | | | | Koukněte pánové Z-142 19. 10. 2014 / 10:37 | |
| | ... a ak nám doktor pošle kvalitnu digitálnu fotografiu z cockpitu (aspoň 12-16 Mega) ja ten Tvoj repaint doplním o "vnútornosti" a tiež si spravím cestu akoby náhodou kolem Karlových Varů ... |
| |
|
| | | | | | | | | | Koukněte pánové Z-142 21. 10. 2014 / 08:41 | |
| | Hele, hapíku a instructore, když se domluvíte a objevíte se tu najednou spolu - tak to bude svátek a určitě se nebudem na ta éra koukat jen na zemi, ne?
|
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové 19. 10. 2014 / 11:14 | |
| | Opravdu moc nerozumím co je za problém s horizontem. Otáčí se ve správném směru.
Pokud máte zájem o jeho vylepšení, kontaktujte mě SZ, nebo e-mailem. |
| |
|
| | | | | | | | | Koukněte pánové 19. 10. 2014 / 12:45 | |
| | Neotaci... teda ne, pokud jde o horizont typu LUN-1202.
Viz. obrazek |
| |
|
| | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 09:00 | |
| | Fabo, z těch tvých fotek není jasné, co obrázky ukazují, jestli je to z té Z-142 co o ní diskutujem - nebo odjinud a co je při klesání, co je při stoupání - a tedy co je správné a co ne (připomínám, že já tu novou Z-142 nemám, nemám FSX).
Pro ty, kteří to nemají zažité:
Pro pochopení tohohle horizontu možná pomůže, že se pohybuje podle stejné filosofie, jako se pohybovala ta maličká zeměkoule v umělém horizontu v modulu Sojuz 1, co měl Gagarin. Prostě i v tomhle horizontu je to jakoby maličká zeměkoule, která pluje v prostoru, a kolem ní poletuje letadlo. Jakoby ten budík zprostředkovával průhled na zem po spojnici letadlo - zeměkoule. Takže při klesání čumákem dolů se na tu kouli kouká jakoby seshora - a proto je vidět hnědá oranice (do které za chvíli vrazí), nebo se k té kouli jakoby přibližuje odspodu, takže se vidí modré nebe. Proto jsou ty barvy "jakoby obráceně" - hnědá nahoře a modrá dole - a hranice "horizontu" se za letu pohybuje opačně, než viditelný horizont - při stoupání putuje nahoru a při klesání dolů. Snáz se to pochopí, když hranici mezi modrou a hnědou brvou na kouli nazveme ne "horizont", ale "rovník"...
A jestli se takhle pohybuje horizont u té nové Z.142, tak se pohybuje správně (!!) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 09:48 | |
| | Tak jest-li jí máš staženou a podle Tebe ukazuje správně,tak potom R:I protože ukazuje špatně a budeš v mlze dělat tunely pro Metro
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 17:57 | |
| | Lišáku, nepochopil jsme tvůj příspěvek. Nemám staženo nic, popisuju horizont ve skutečné Z-142. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 19:13 | |
| | ale pokud vím stále s bavíme o FSX Z-142 a ne o realném letadle,fsx prostě špatně funguje!!
O realné sem se nebavil
Fabo ti jen ukázal jak reaguje umělí horizont ve stoupání v Z-43 a v nové Z-142 podotýkám v FSX !!!!,a ty začneš diskutovat o reálné 142? trochu mimo téma.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 20:00 | |
| | Hoši, já si snad donesu křupky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 23:34 | |
| | Pokud vím, Fabo to nepsal mně, ale jiným kolegům, kteří v tom, jak a proč má fungovat horizont v Z-142 (skutečné i simové) měli guláš. Stejně tak přebarvování koule modrou nahoru a hnědou dolů tady padlo, a tak jsem jen napsal, jak se to chová ve skutečném letadle - tedy jak by se měl chovat horizont v Z-142 FSX.
Je tu pořád dost těch, kteří čekají, že horizont bude fungovat i bez zapnutých úsekových spínačů - pro ty takové povídání může být dost užitečné. Jestli se dotklo tvého citu pro čistotu tématu diskuse - omlouvám se ti. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 22. 10. 2014 / 00:09 | |
| | Nemáš s proč omlouvat,akorát sme si nerozuměly
V tomto případě se já omlouvám za nepochopení tvého příspěvku
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 22. 10. 2014 / 06:15 | |
| | Jo to je, třeba já. (Už si asi budu muset nasadit ty zatracený brýle) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 22. 10. 2014 / 10:06 | |
| | Na co brýle, na spínač od měniče stejně není vidět
(a to ani v reálu, tam vadí páka klapek) - ten se zapíná po hmatu (první zprava vepředu) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 22. 10. 2014 / 16:01 | |
| | Jo, to máš pravdu bez Stewovi nápovědy bych ho asi nenašel, ale ty letové přístroje.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 09:51 | |
| | Oboje zabery jsou v stoupani, nalevo Z-43, napravo nova Z-142; jak muzes videt skutecne neukazuje spravne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 21. 10. 2014 / 10:33 | |
| | Pokud se to dá zaaretovat, měl bych pro vás řešení. Hroizont v Z-142 jsem totiž nikdy puštěnej neměl, aby se během mých zběsilých evolucí neporouchal.
Takže jsestli se dá aretovat, tak ho zaaretujte, koukejte se z kabiny ven a v klidu vyčkejte na opravu |
| |
|
| | | | | | | | | | | Koukněte pánové - horizont Z-142 -odkaz pre kuma 21. 10. 2014 / 12:12 | |
| | No, Vašku, keď si pozreš najnovší príspevok od Gaspena, mal by si začať uvažovať o FSX...
príspevok sa volá: FSX models |
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové 19. 10. 2014 / 11:10 | |
| | Ahoj všichni
Bohužel nerozumím ani slovo, o čem se tu bavíte - a to ani pomocí Google Translate. Ale cítím nějakou kritiku letové dynamiky Z-142. Ano,máte pravdu: není to perfektní, protože starší soubor byl "Upraven" a je tam spousta parametrů, které se počítají. Někdy jsem měl pocit, že celý můj život by byl příliš krátký na náš cíl. V posledních týdnech jsme měli pár bláznivých okamžiků při ladění letadla co nejreálněji. Naučil jsem se spoustu věcí o programování XML, ale letová dynamika je jiný příběh.
Například v první verzi jsme měli 150-160km / h rychlost letu při stoupání, místo ~ 140. Při letu v hladině potřebujeme cca. 170km / h, ale letadlo se zpomalilo pod 160. Začal jsem vylepšovat účinnost motoru pro správné hodnoty, ale pak jsme dostali jen 80% zvuk na plné obrátky a 100% při 2350rpm. Hovno. Nakonec jsem ladil vrtuli pro přijatelné parametry, ale vím, že to je daleko od dokonalosti. Ale jak vidím zpětnou vazbu, letadlo je docela populární i s těmito parametry
Byli bychom rádi, pokud někteří z vás cítí talent k naladění Zlína ještě reálněji.
Bence |
| |
|
| | | Koukněte pánové - test přístrojů 21. 10. 2014 / 17:06 | |
| | Konečně jsem se dostal k instalaci tohoto krásného stroje.
Na následující řádky může kdokoliv namítat:"Nekritizuj, když jsi nic nevytvořil."
Má pravdu nicméně mi to nedá, abych nenapsal svůj postřeh. Myslím, že horizont je graficky správně, nicméně ať dělám co dělám, pomalu se otáčí po směru hodinových ručiček bez jakékoliv výchylky nahoru - dolů. Ve vodorovné poloze se zastaví a to je vše, bez jakékoliv další odezvy. Nefungují mi dva spodní levé přístroje (teploměry+další) na přístrojové desce.
Podotýkám, že ostatní letadla mi pracují, jak mají.
Berte to prosím jako pozitivní kritiku a moc držím autorům palce v dalších projektech.
Zas tak dobře anglicky neumím, abych tohle přeložil.
Na závěr mohu trochu OT konstatovat, že v Maďarsku je krásně, minulý víkend jsem si prodloužil léto v Tihany na Balatonu |
| |
|
| | | | Koukněte pánové - test přístrojů 21. 10. 2014 / 17:22 | |
| | Všetko čo popisuješ, mne funguje správne. Takže zrejme nemáš všetko pozapínané, inak si to neviem vysvetliť. |
| |
|
| | | | Koukněte pánové - test přístrojů 21. 10. 2014 / 17:33 | |
| | Máš pozapínané všetky knoflíky? |
| |
|
| | | | Koukněte pánové - test přístrojů 21. 10. 2014 / 17:39 | |
| | | |
|
| | | | | Koukněte pánové - test přístrojů - vyřešeno 21. 10. 2014 / 19:04 | |
| | Bingo, jsem korunovaný .... Zatracený invertor Děkuji za reakce a omlouvám se tímto za zbytečnost převážné části mého příspěvku. Nicméně horizont opravdu reaguje obráceně. Když stoupám, letím do hnědého pole a opačně. |
| |
|
| | | | | | Koukněte pánové - test přístrojů - vyřešeno 21. 10. 2014 / 19:50 | |
| | Na motorove budiky by nemel mit invertor vliv. Jestli v modelu ma, je to spatne. |
| |
|
| | | | | | | Koukněte pánové - test přístrojů - vyřešeno 21. 10. 2014 / 19:56 | |
| | Na motorové přístroje vliv nemá, z invertoru je napájen jen umělý horizont, má to v modelu dobře. |
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové - test přístrojů - vyřešeno 21. 10. 2014 / 20:00 | |
| | Reaguju jen na to, co psal Zdenda. Sam to nainstalovany nemam. |
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové - test přístrojů - vyřešeno 22. 10. 2014 / 17:23 | |
| | Nejen umělý horizont, ale i směrový setrvačník je napájen z měniče.
|
| |
|
| | | | | | | | | Koukněte pánové - test přístrojů - vyřešeno 22. 10. 2014 / 18:30 | |
| | Dík za info, tam bude chybka, ten jim chodí nezávisle na měniči. |
| |
|
| | | | | | | Koukněte pánové - test přístrojů - vyřešeno 21. 10. 2014 / 20:00 | |
| | No, zapomněl jsem dodat, že také spínač "letové přístroje" nebyl ve správné poloze. Tkže je to v pořádku. |
| |
|
| | | | | | | | Koukněte pánové - test přístrojů - vyřešeno 24. 10. 2014 / 08:27 | |
| | Ma niekto nastavenie pohladov pre EZDOK/EZCA? |
| |
|
| | | Koukněte pánové 25. 10. 2014 / 19:58 | |
| | | |
|
| | | | Koukněte pánové 25. 10. 2014 / 23:10 | |
| | Very nice video quality phone or camera? |
| |
|
| | | | | Koukněte pánové 26. 10. 2014 / 12:08 | |
| | Samsung Galaxy S-II |
| |
|
| | | | Koukněte pánové 26. 10. 2014 / 15:28 | |
| | Very nice demonstration!
But I think that it could be more educational, if there were the borth views - the LUN 1202 horizon movements and simultaneously visible the natural horizont movements. Here only variometer shows what really happens, unfortunately the gyro is off (in Z-142 there is no turn coordinator, only the ball, which is, off course, should allways be between the bars).
Only my opinion
|
| |
|
|