| | | Cargolux 747-8 podivný vzlet 4. 10. 2014 / 00:16 | |
| | | |
|
| | | Cargolux 747-8 podivný vzlet 4. 10. 2014 / 00:31 | |
| | este po nakloneni dolava som si povedala fajn ale doprava, to by som uz bola v riadnej pi*i |
| |
|
| | | Cargolux 747-8 podivný vzlet 4. 10. 2014 / 09:45 | |
| | Holt kdyz je ta plechovka prazdna, tak se s ni daj delat silenosti |
| |
|
| | | | Cargolux 747-8 podivný vzlet 4. 10. 2014 / 10:54 | |
| | Z-50ka nebo B748sma všechno se to řídí ve finále stejně, jak tak koukám. Holt je aerodynamika jen jedna |
| |
|
| | | Cargolux 747-8 podivný vzlet 4. 10. 2014 / 12:52 | |
| | Otazka je, jestli nebyli i ti piloti. |
| |
|
| | | | Cargolux 747-8 podivný vzlet 4. 10. 2014 / 16:24 | |
| | podival jsem se na to nekolikrat a celkem v klidu jsem stoprocentne presvedcen, ze je to zcela normalni a obycejna dekovacka, ktera diky zkusenosti pilotu byla provedena opravdu "razantne a viditelne"
1) je treba si uvedomit ze 99% leteckych spolecnosti na svete ma ve svem tymu tzv. Delivery pilots Test pilots nebo Factory pilots. U nas to jsou napriklad tzv. Airbus nebo Boeing Fleet captain nebo Fleet Commanders. Tito chlapy sem a tam letaji na obycejnych linkach a predevsim je jejich naplni travit temer 75% jejich pracovni doby v tovarnich halach a kontrolovat prubeh vyroby, provadet zalety a povinne testy pred samotnym dodavacim letem nacez pak provest samotny dodavaci let.
2) neco podobneho (v daleko mensi mire) se dela se vsemy letadly kategorie medium, heavy a super po startu po povelu "gear up" jakozto druha kontrola rizeni.
Bylo toto "Thank you" gesto provedeno razantneji nez obvykle? ANO bylo, nicmene je z videa krasne patrne jak je nose pitch drzen krasne na doporucene hodnote 10 stupnu pro 747 kdyz bylo "podekovano" a pote se teprve preslo do stoupani 15 stupnu jak je u civilnich letadel zvykem.
Kazdopadne kdyby mel nekdo zajem co se napriklad kontroluje u B777, A380 na predavacich letech, ptejte se. Par uz jich mam uspesne za sebou
http://www.youtube.com/watch?v=3wdTsIDWuVU
http://www.youtube.com/watch?v=84dFtsxvxKg
http://www.youtube.com/watch?v=3plCXaNc67w |
| |
|
| | | | | Cargolux 747-8 podivný vzlet 4. 10. 2014 / 17:31 | |
| | Samotny fakt mavani kridly snad na letecke dnu videl kazdy, to tu nikdo nerozporuje.
Ovsem ten naklon je pres 40° stupnu a velmi nizko nad zemi a jestli je ten podelny sklon 10° tak si asi taky pujdu koupit novy uhhlomer. |
| |
|
| | | | | | Cargolux 747-8 podivný vzlet 5. 10. 2014 / 16:10 | |
| | Podelny sklon nesmi byt vice jek 10 stipnu a je pro to docela dobry duvod... 747/400, 747-8, 777-300, 767-400 a dalsi jina letadla by se totiz jednoduse dotkla ocasem drahy.
A mozna bych doporucil koupit novy uhlomer. Sklon kridla vetsi nez 35 stupnu bude automaticky zapsan do palubniho pocitace a poslan jak do Boenig factory engineering tak do smluvniho Engineering centra kde provadi Cargolux udrzbu( hadam ze zde to nejspis bude Lufthansa Technik)jako:
a) emergency maneouver... pokud je ovsem master warning aktovovan nebo je na ECAMS cauton message
b) Excesive G-force operations pokud se jedna o situaci ve ktere je Auto Flight system nastaven pro take off
c) dolso by k odeslany caution message jendoduse proto, ze maximalni naklon pro civilni letadla dle FAA-H-8081-12B (Commercial PTS, V., A., 1-5) je 35 stupnu. Jedina vyjimka byl approach na Kai Tak/VHHX. Ktera ale byla vydavana kazdym rokem dle FAA/JAA regulations aby bylo vzdy patrne, ze je to vyjimka. V tomto pripade se proste kodovala message v bode a) a b) jako VHHX APP a nebyla brana v potaz.
|
| |
|
|