SID a STAR jsou "žolíky" pro standardní odletovou trasu (SID, Standard Departure) z letiště vzletu (LZIB) k prvnímu bodu trasy (TOVKA) respektive standardní příletovou trasu (STAR, Standard Arrival) z posledního bodu trasy (VLM) na cílové letiště (LKPR). Konkrétní SID resp STAR dostaneš před vzletem po přistání od ATC podle dráhy v užívání (runway in use) , což je většinou dáno směrem větru.
No a ty letíš po trase mezi body (waypointy), jak jsou napsané v prvním sloupci tabulky,
tj. TOVKA, WGM, TUMPO, LANUX, OKF, TABEM, VLM.
Ten označený řádek je totéž, ale doplněn o letové cesty (airways).
Když přečtu ten tvůj příklad:
Letím z TOVKA na WGM, což je část cesty M141. Nad WGM "odbočím" na L858 a hned na dalším bodu TUMPO zase "odbočím" na L858, zase jen jeden bod, protože už na LANUX "sjíždím" po M725 na OKF a konečně chvíli jedu (zase) po L858 na VLM. Koukni na mapu na lis.rlp.cz na ENR / ENR 6 / ENR 6.1 a bude ti to jasné.
Chytřejší FMS zvládnout zadat krajní body a airway (OKF, L858, VLM) a samy si doplní ty vnitřní body. Ale v podstatě můžeš zadat ty waypointy, kór u tohohle příkladu, kde je to snad i jednodušší. |
|