| | | Zajímavý incident u Flybe 14. 8. 2014 / 20:13 | |
| | | |
|
| | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 08:56 | |
| | Hmm, že bych si to ATPL přeci jen udělal v Irsku? Tady se cukali i na medical class 2 když neslyším na jedno ucho |
| |
|
| | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 09:23 | |
| | HUSTÝ !!!
Ve zprávě: "Pilot chtěl předat řízení FO, poté co se mu uvolnila svorka na protéze, kterou ovládal volant řízení při vytrácení rychlosti před dosednutím, ale FO nebyl schopen pochopit, co se děje, proto se pilot rozhodl manévr dokončit sám"
Si představuju tu scénu v kokpitu, to by byl film....
PF - Sakra vem to! Your controls !!!
FO - Co je ? NO CO TO JE??
PF - To je dobrý, upadla mi ruka. Vem to !
FO - Bože VON NEMÁ RUKU !!! Upadla mu ruka !!!
PF - Kašli na to, už to zvládám....
(přehmat na plyny, přehmat na berany, drnc-hop-bum, spoilery, reverzy...)
PF - no, trochu dvrdší, ale jsme na zemi...
FO - (stále těžce otřesen) Jéžiši, vona mu upadla ruka !!
(PF chytá přezky na protéze a znovu je připevňuje na pahýl paže, přichází letuška a zcela zničeného FO odvádí na umývárnu, aby si opláchl obličej studenou vodou...)
PS: hlavně ale že to dopadlo dobře, protože jinak bychom si z toho nemohli dělat srandu... |
| |
|
| | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 09:27 | |
| | | |
|
| | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 09:30 | |
| | By mě zajímalo, jak si se dostal k přepisu hovoru v kabině hodně dobrý, díky za vylepšení pátečního rána |
| |
|
| | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 09:37 | |
| | Je to jako ridit auto kdyz zeres zmrzlinu? |
| |
|
| | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 21:48 | |
| | Doktore! Super! jinak to ani probíhat nemohlo než jak píšeš Ty!!V ten moment bych se zřejmně asi nesmál |
| |
|
| | | | Zajímavý incident u Flybe 16. 8. 2014 / 08:04 | |
| | Tak tohle mi zvedlo naladu vic nez Delisa
Vsechny palce nahoru!
Z. |
| |
|
| | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 09:44 | |
| | Já vždycky čtu, jak se budoucí uchazeči o pilotní licenci třesou, jestli projdou zdravotní prohlídkou, že měli před patnácti lety rýmu a přitom chybějící ruka není na překážku. Tak to mě dost překvapilo Každopádně se prý pilot zavázal, že bude lépe kontrolovat utažení přezek protézy |
| |
|
| | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 14:24 | |
| | No, než se budeme pozastavovat nad rozhodnutím FAA ohledně medicalu toho pilota, tak by bylo dobré vědět KDY o tu ruku přišel, jestli absolvoval jednoruční výcvik - anebo už byl hotovy pilot - a po ztrátě končetiny (náhradě nějakou funkční (!!) protézou) - se k létání vrátil.
Protože to je hóóódně důležitý rozdíl. Totéž platí i u dalších chorob, které se vyskytnou v průběhu pilotova života - jak ve světě, tak kupodivu i u nás jsou lékařské instituce mnohem shovívavější při "kontrolách" proti "vstupnímu" vyšetření (ono už je to v těch textech JAR FCL tak zakotveno).
No a protéza - neprotéza - vzpomeňme na legendárního velitele našeho stíhacího wingu Douglase Badera, který létal s protézami OBOU nohou, a kdo nechce otáčet hlavu na západ, může na východe sledovat životní příběh skutečného pilota Maresjeva (živou předlohu literární postavy známého Meresjeva). Těm protézy nezabránily stát se stíhacími esy. |
| |
|
| | | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 15:52 | |
| | Pročež doporučuji knihu Františka Fajtla Hrdina století. Moc pěkná. |
| |
|
| | | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 16:13 | |
| | Akú ma vlastne logiku to, že niektoré zdravotné defekty pri vstupnom vyšetrení znamenajú nepustenie k lietaniu, a pri obnovení/kontrole medicalu neznamenajú nič? Človek ktorý príde o ruku a bude chcieť lietať bude mať smolu, lebo neprišiel o ruku až po vstupnom vyšetrení, pritom jeho stav bude úplne rovnaký... zvláštne. |
| |
|
| | | | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 16:52 | |
| | Dá se předpokládat, že pokud někdo už má nějaké návyky, prokázal, že létat umí a má zkušenosti, s handicapem (zhoršený zrak, sluch) se popere snáze. Pokud by s tímto handicapem začínal, byl by problém hodnotit co a jak vlastně má dělat, aby to bylo bezpečné a správné. Navíc lze předpokládat, že pokud někdo má zkušenosti s létáním, má představu, co všechno se od něj čeká - a dovede si proto podstatně lépe představit, zda daný handicap může nebo nemůže zvládnout. Ano, je jistě dost pilotů, kteří o sobě mají lepší mínění, než je skutečnoist, ale s tím se "tak nějak" počítá. Proto, IMHO, je správné, že různé nemoci lze hodnotit různě na vstupním a jinak při kontroním vyšetřením, i když pořád je ještě dost a dost situací, kdy nemoc = neschopen. |
| |
|
| | | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 16:30 | |
| | No ona v Kobřičce, Lavočce potažmo ve Spitfiru nemá ta protéza ani kam upadnout. Kdežto v dopraváku.... |
| |
|
| | | | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 19:49 | |
| | A já jsem kdysi považoval za úlet, že pilotka Biggi z Medicopteru 117 po úrazu létala s protézou místo nohy!
Taky mě, když to čtu, napadá, že bych si měl urychleně pořídit medical jedničku, než moje popelníky dosáhnout nepřijatelné tloušťky |
| |
|
| | | | | Zajímavý incident u Flybe 16. 8. 2014 / 10:04 | |
| | Ale jo, já určitě nemám nic proti toleranci k různým postižením. Jen mě zkrátka překvapilo, že ani tak vážná věc, jako chybějící končetina, není diskvalifikace ve srovnání s tím, jak přísné jsou vstupní prohlídky. Ale je fakt, že jsou důležitější zdravotní parametry, jelikož náhrady končetin jsou dnes na vysoké úrovni. |
| |
|
| | | | | Zajímavý incident u Flybe 16. 8. 2014 / 15:12 | |
| | Ja bych jen drobnou poznamku... FAA s tim nema nic, Flybe je britska. |
| |
|
| | | | | | Zajímavý incident u Flybe 16. 8. 2014 / 15:15 | |
| | OK, omlouvám se za nedůslednost.
Myslel jsem letcký úřad obecně, však Maresjev taky nelétal na americké papíry a letecký úřad (evropský, ruský i maerický) respektuje rozhodnutí svého AMC. |
| |
|
| | | Zajímavý incident u Flybe 15. 8. 2014 / 18:21 | |
| | "Arm down and locked" přidat do before landing checklistu, jak psal někdo na pprune |
| |
|
|