| | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 13:36 | |
| | | |
|
| | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 13:45 | |
| | Samozřejmě,v rom mají Rusové praxi.
Zásadní je včas vyměnit typový štítek a použité anglosaské míry převést na metrické. Stačí. Pak je to jasně ruský výrobek, ať v licenci (Li-2) nebo bez (Tu-4)
|
| |
|
| | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 13:48 | |
| | M-601, M337, M332, AI-25TL, Safír, a kdo ví co ještě |
| |
|
| | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 16:53 | |
| | Není Ai 25 spíš ruský motor? |
| |
|
| | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 20:16 | |
| | žil jsem v tom, že je to ČSR modifikace AI-25tky |
| |
|
| | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 20:32 | |
| | CSR modifikace - Cize vymenit typový štítok a použité metrické míry ani nebolo treba prevadet?
ospravedlnujem sa za trochu ironie, ale len v ramci vyvazenia, trochu ma mrzi ake antipatie vladnu vo svete voci rusom a o to viac ma mrzi ze to pisem prave pod tvoj prispevok pan doktor, ktoreho nazory a postoje su mi inak velmi sympaticke a tiez si rad precitam tvoje fundovane prispevky....
Budme trochu objektivni, nech to tu nevyzera ako v normalizacii len momentalne s kapitalistami na vecne casy...
Myslim, ze tak ceskoslovenski, ako aj ruski inzinieri prispeli v letectve velkym kusom prace a tak sa dnes mozme kochat roznymi cs. ako aj ruskymi / sovietskymi strojmi...
|
| |
|
| | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 21:38 | |
| | Je pravda, že ruští konstruktéři dali světu mnoho krásných letadel, to je bez debat. V mnoha věcech posunuli vývoj, nicméně proč zastírat, že velká část "ruských" konstrukcí je buď licence nebo krádež? |
| |
|
| | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 22:34 | |
| | ... lebo to tak bolo, viď mnoho českých a slovenských návrhov skončili v rámci normalizácie niekde zahrabané v archýve: https://www.youtube.com/results?search_query=za%C5%A1lapan%C3%A9+projekty
nič proti rusom, ale prvý GAZ bol prerobený Jeep, ZIL je Ford, Li-2 je DC-3, Žiguli je Fiat 124, SU-27 a MiG-29 je koncepcia F-15, ktorá bola skôr, ako Anatolij Kvočur zalietol prvú MiG-29-ku. Ešte aj útočná puška Mosin-Nagant Zajceva vychádza z nemeckého Mauzera. Jo, a ešte aj ich motorky, napr. Ural a Dnepr sú vlastne BMW a Zundap... tak vlaste čo nového vymysleli? Starú belú a to ešte aj slávne tanky T-34 mali základ v Československu. Ach jo, Kaťuše, áno, tie boli ich-, teda tá nadstavba...
Nebiť Rusov, tak sme niekde inde a kde by sa oni hrabali- |
| |
|
| | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 23:34 | |
| | MiG-29 a Su-27 že je koncepce F-15? Na jakým matroši frčíš? pokud ovšem nebereš jako stejnou koncepci dvoumotorák s křídlama..... V ostatním máš víceméně pravdu, nicméně hodně věcí byly licence. |
| |
|
| | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 23:55 | |
| | myslel som "dvoumotorák s křídlama"
Jasne že prvým pilotom na zálet bol Alexander Fedotov ale svetu ho predstavil práve Kvočur. A nikdy som to lietadlo nepodceňoval, práve naopak, som ho pokladal za lepšie, ako hociktoré iné v jeho triede, teda, čo sa týka konštrukcie draka a manévrovateľnosti. MiG-29 bol stále pre mňa najkrajším lietadlom. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 10:37 | |
| | Kvočur byl především první, kdo názorně předvedl světu, že záchranný systém K36D (vtaroj vypusk) byl zdaleka tím nejkvalitnějším systémem toho druhu, co byl ve světě v té době k mání!
|
| |
|
| | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 11:13 | |
| | No tonde, Su-27 je taková moje osobní úchylka už dlouhodobě a musím bohužel říct, že faktem je, že vývoj Su-27 začal opravdu jako odezva na F-15 a F-14. Ne sice jako nějaká rozebraná a znovu složená kopie, ale faktem je, že dvoumotorová koncepce se vztlakovým trupem a dvojitou ocasní plochou byla pro Sověty velká novinka a něco co se snažili po studiu špionážních materiálů vytrvale zoufale napodobit, protože jim to připadalo jako zásadní pokrok kupředu.
Nutno podotknout po velmi dlouhou řadu let dost zásadně neúspěšně, neboť než se projektu ujal Simonov a jeho tým, byla tehdejší T-10 hodně, hodně nepovedený prototyp, který skutečně svým západním protějškům nesahal ani po kotníky, o naplnění představ stratégů ani nemluvě. Na tom éru bylo špatně všechno od aerodynamiky, přes motory, až po avioniku a výkonově nesplňovalo skoro nic. Kdyby se na to nevrhnul Simonov a dost zásadně neprotlačil kompletní předělávku a kompletně novej prototyp koncem 70. let, tak skvělý éro jako Su-27 a jeho derivativy by horko těžko spatřilo světlo světa. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 11:19 | |
| | A nebyla F-15ka reakce na Mig-25? Takže to prvenství by měli stejně zase Rusové, tím se jich taky nijak nechci zastávat, plno věcí určitě zkopčili.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 11:32 | |
| | Vývoj F-15 a Mig-25 probíhal jednak víceméně paralelně a druhak na F-15 se projevila špionáž hlavně požadavky na výkon, které vyplývaly spíš z zaleknutí se možností Migu (který oněch výkonů dosáhl víceméně omylem), než z potřeby kopírovat koncepci. Mig-25 je úplně jinej typ letadla než F-15, s jiným spektrem misí a jinými požadavky. Mig-25 spadá do kategorie Lightningu a Blackbirdu, Su-27 do kategorie F-14,15,16. Jedno je interceptor (velký motory, nádrže a pár raket, všechno ostatní je podružný), to druhý je front line Fighter-bomber (všechno ostatní je naopak to hlavní). Úplně něco jiného. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 11:49 | |
| | ...raději to smaž, děláš si jen ostudu, páč MiG 25 Foxbat je úplně, ale úplně jiná kategorie, tudíž porovnávat jej s F-15 je naprosto nesmyslné.
http://cs.wikipedia.org/wiki/MiG-25
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 11:57 | |
| | Já si dělám ostudu? Nebavím se o určení letadla, samozřejmě že vím co je pětadvacítka zač tak brzdi. Já mluvím o tom že se Američani při konstrukci F-15 inspirovali pětadvacítkou, respektive na základě dojmů měnili zadání na patnáctku, která v roce prvního letu MIG-25 (1964) nebyla pravděpodobně ještě ani na papíře, max ve formě nějakejch prvotních studií. A koncepci ty éra mají hodně podobnou, dvě směrovky, trup a motory s velkou nosnou plochou, dvoumotorák. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 12:12 | |
| | ..ach jo....ta letadla mají společného jen to, že mají 2 motory a dvojitou směrovku, jak jsi správně napsal.Trup zcela jistě ne!!!, protože Foxbat je účelová bedna, kde výkonem motorů řeší vše ostatní - na úkor obratnosti a omezeného doletu (bez přídavných nádrží), rychlosti je podřízeno úplně vše. Obě letadla se naprosto diametrálně liší určením, výkony a vybavením.Laikovi se budou zdát podobná skoro všechna letadla, nám ale ne. Kdybys porovnával F15 a SU27, tak se ozývat nebudu,teď jsem ale musel. Kdo se kým a čím inspiroval..."na základě dojmů" to je natolik neprůkazná věta, o které nemá smysl vůbec diskutovat, neboť aerodynamika platí stejná v Americe, jako v Rusku.Peace brothers)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 12:30 | |
| | Jak už psal Koprik - koncepce je úplně jiná. Výsledek může být na pohled podobnej, to ano, ale zadání, koncepce a důvody jsou úplně jiné.
Jedno je nosná plocha pro obří motory, radar a pár raket. Na úkor téměř všeho podstatného - doletu, nosnosti, manévrovatelnosti, operačních možností. Úkolem je dopravit pár řízených střel (a nebo kameru) na nějaký místo (tradičně ve velkých výškách) a pak zmizet, a to ani nemusí být na původní základnu a s úplně následně použitelným letadlem. Ta konstrukce je prostě jen dva velký motory a kabina pro pilota - zbytek je důsledek zákonů aerodynamiky. Trup, aby to drželo pohromadě, křídlo, aby se to uneslo a směrovka, aby to vůbec při nějakém náznaku asymetrie letělo rovně.
To druhé je víceúčelový sofistikovaný bojový letoun, jehož konstrukce je podřízená úplně jiným operačním požadavkům - manévrovatelnost, zbraňové vybavení, operační rádius, avionické vybavení. To co u je u Migu důsledek je u F-15 primární důvod konstrukce.
U F-15 měnili zadání proto, že se lekli, že když Mig-25 vypadá podobně, má i podobné zadání. Tomu pak pomohlo pár událostí, ze kterých to skoro i vypadalo, že by na tom mohlo být něco pravdy, byť bylo obojí náhoda totálně za obálkou možností toho letadla. Neměnili ale koncepci, ale potřebné výkony. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 22:07 | |
| | netřeba si plést pojmy "odezva" a koncepce" |
| |
|
| | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 23:35 | |
| | ...jo a Kvočur skutečně nebyl prvním pilotem MiG-29. |
| |
|
| | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 10:33 | |
| | Je to z jiného soudku, ale Mosin-Nagant není útočná puška a nevychází z Mausera.
Konstrukce slavné trochlinějky je skutečně vlastní dílo Mosina (s vychytávkami belgičana Naganta - nikoliv ukradenými, ale společně konstruovanými) a ro z roku 1890 až 1891. Mauser zkonstruoval svou slavnou pušku o cca 5-7 let později (1897-1898). Že by "opisoval" od Mosina nepíšu, ale že zbrojní kontrukce jsou často kombinacemi vychytávek tu toho tu onoho a dohromady je to buď dobré nebo špatné - to je zejména v konstrukci ručních palných zbraní mnohem častější, než ve kterémkoliv jiném oboru. Tady bych dokonce Rusům nic nevyčítal, ruští zbrojíři (Mosin, Tokarev, Margolin, Kalašnikov...) byli skutečně dobří, žádná vpravdě "ukradená" konstrukce v ručních zbraních na jejich kontě není.
MiG-29 rozhodně není kopií něčeho z druhé strany. Je to svým způsobem geniální hračka, i když, bohužel, stroj na zabíjení. Že jsou si letadla z dané epochy navzájem podobná je logické, protože byla podobná vojenská doktrina, byly omezené technické možnosti aerodynamiky té doby, motorů, materiálů, konstrukčního procesu - a tak i výsedek byl v dané epoše podobný, někdy lepší na té, někdy na oné straně (Jak-9 vs P-51, MiG-17 vs. Super Sabre, MiG-21 vs. F-5/F-20, Su-24 vs. F-111, MiG-23 vs. Mirage F1, Tu-22M3 vs. B1 Lancer, F-16 vs. MiG-29, F-15 vs. Su-27... atd. atd.)
Já nejsem zaslepený rusofob, já mám spoustu ruských věcí (a Rusů osobně) rád, jen už toho hodně pamatuju (něco osobně a něco prostřednictvím rodičů a prarodičů, kde tato paměť sahá víceméně právě do doby vzniku nejen těchto slavných pušek). Neříkám samozřejmě, že "pamatuju" všechno a můj pohled je samozřejmě velice subjektivní. Ale v historii naší malé země bylo jen málo období, kdy bylo centrálně určováno, co si člověk má myslet - a dokonce kontrolováno, zda se člověk někde nepodřeknul, že si v duchu myslí něco jiného. Kdo to nezažil, ten si to, bohužel, skutečně nedovede představit.
A nositeli tohoto duševního marasmu byli naposled právě Rusové a jejich nevybíravá koloniální politika, která vedla k likvidaci mnoha slibných projektů - i mnoha hodnotných lidí. A já bych hrozně nerad, aby se taková nejaká doba nesvobody vrátila. Historičtí analytikové, kteří dokážou aplikovat například sociální poměry v době pádu říše římské nebo konce egyptského impéria a podobných přelomových události lidstva, na současné dění v globalizující se společnosti dnešních dnů, naznačují, že taková obava není nereálná a že toto riziko skutečně v našem regionu existuje. Souvislosti si každý musí najít podle svého naturelu sám, já jich, bohužel, vidím spoustu. |
| |
|
| | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 11:09 | |
| | ...poslední odstavec dej tesat do kamene)) |
| |
|
| | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 6. 8. 2014 / 21:44 | |
| | Další kopie Tu-144 a Buran (tam teda motory byli na raketě a ne na vlastním raketoplánu) |
| |
|
| | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 6. 8. 2014 / 21:48 | |
| | Motor do lokomotivy sergej z anglické ponorky... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 7. 8. 2014 / 11:29 | |
| | Aj Sputnika isto okopirovali.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 7. 8. 2014 / 12:34 | |
| | Jo. Taky tři sestry a višňový sad
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 7. 8. 2014 / 12:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 7. 8. 2014 / 13:27 | |
| | Zrovna mě to napadlo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 11. 8. 2014 / 23:03 | |
| | V2 tedy A-4 byla válečná kořist vzali si ji všichni za vzor... Kdyby američani nachali Brauna makat mohli amíci letět dříve ... Holt chťeli vlastní raketu Vanguard a ne tu od Brauna...
Jinak první americká družice už obě vila Van Allenovy pásy... Sputník jen Pípal a měřil teplotu... Takže už tehdy měli amíci mikroelektroniku trošku jinde což se pak ukázalo na Apollu to už byl pro rusáky nesplnitelné úkol i když lunární modul vyvíjeli ale smrdělo to tak průserem že to stopli... |
| |
|
| | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 22:26 | |
| | Je všeobecně známo, že průmyslová špionáž funguje na celém světě. Je škoda, že vždycky musíme mít nějaký vzor. Dříve to byli Rusi dnes to jsou Američani. |
| |
|
| | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 23:08 | |
| | No, Američany dneska mít nemusí, kdo nechce. Nás ale učili, že první motorové letadlo sestrojil nikoliv nějaký Wright na Kittyhawku, ale už o 30 let dříve nějaký Možajskij. A protože v té době ještě neexistoval spalovací motor, tak bylo jasné (a učilo se to tak), že Možajskij používal pro své lety stroj parní. Takový to byl vynálezce, to už pak po něm nikdo jiný nedokázal. Elementary, dear Watson.
Omlouvám se všenm, kterým tím kazím náladu a dojem, ale to je to, co mne v poslední době děsí - ruské temno. Propaganda báťušky P. válcuje sovětský lid víc, než tomu bylo v padesátých létech, v době "pavědeckého morgan-mendelizmu". Vy už to těžko někdo pamatujete, ale "illusion de dejá vecu" je strašně silná. |
| |
|
| | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 01:13 | |
| | Ale hovno. Jestli se máš čeho opravdu bát, tak je to to, že jeden tábor netoleruje druhej tábor. Přitom by stačilo málo. Kompromis. Pochopení na obou stranách. Ne extrém, jako je to dnes. Nehádat se, pochopit se. A byl by klid. Navždy. Silné protipóly vždycky skončí válkou. |
| |
|
| | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 02:12 | |
| | Milý Stewe, Kuma je pamětník a moudrý člověk, který ví dost dobře o čem hovoří. Rus si nikdy nedělal problémy s kopírováním. Někdy pro pořádek licenci zakoupil, ale LI-2 vs. DC-3, Tu-4 vs. B29, motory Švecov M-25, Aš-82 vs. Wright R-1820, Tu-144 vs. Concorde, to všechno není náhoda. Ostatně moje manželka dělala diplomovou práci ve firmě Электронприбор, která se zcela legálně zabývala nákupem digitálních hodinek v Japonsku (psal se rok 1984) a rozřezáváním a kopírováním jejich čipů. O vývoji elektronických procesorů série K580 (vs. Intel 8080), série K589 (vs. Intel 3000) a série K586 (vs. Intel 8086) ostatně není žádných pochyb. Dalších příkladů mohu uvést na celou stránku. Prostě totalitní společnost se nezabývá takovými zbytečnostmi, jako jsou autorská práva. Že to v současné době není jinak, to si piš. Můžu demonstrovat banálním příkladem závodního simulátoru Motion-sim - zde originál: http://www.motion-sim.cz/index.php/en/our-products/motion-spec a zde ruská kopie http://xd-motion.ru/xd-motion.html, která byla uvedena v Rusku do prodeje asi dva roky po prvním prodeji originálu s reklamou "vývoj v Rusku bez konkurence nejlepší na světě". A můžu ti zaručit, že ta firma (КБ-технология кино má zatraceně dobré kontakty na vládnoucí struktury. Pokud chceš další příklady, není problém, mám v zásobárně dost. A co se týče současného stavu s putinovskou demagogií - no comment.
Aby sis trochu opravil světonázor, mohu ti jen doporučit číst historickou literaturu. Například se zkus zajímat o to, proč byl Polikarpov v roce 1929 odsouzen a uvězněn a jak pokračoval v OGPU na vývoji letadel z basy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 10:48 | |
| | Mípo, já už na to přišel - nemůžeš se divit, když tam nikde nemáš ty ďévušky se zipem pod pupík !!!
To holt je ten NEP!
(kdo tuto zkratku nezná, tak si dejte do gůglu výraz "nepman") |
| |
|
| | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 07:13 | |
| | Začínám už také být pamětník, (bohužel) a domnívám se, že relatizování zatím ještě nikdy nikomu nic dobrého nepřineslo. V čem by měl ten kompromis v diskuzi ohledně krádeží duchovního vlastnictví spočívat? Konstatováním, že kradou všichni? Proč, když to není pravda? Nikdo nebude Rusům vyčítat, že vyráběli Me 262 nebo V 2 aniž by náckům platili licenční poplatky, to je jasné, byla to regulérní válečná kořist a výsledky německých vědců stejně použivali všichni ostatní včetně USA, VB nebo Francie. Proč, ale nediskutovat o tom, že krádeže technických řešení jsou v Rusku dlouho tradicí, kterou co do objemu překonala až Čína. |
| |
|
| | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 08:03 | |
| | "Američany dneska mít nemusí, kdo nechce." Tak teraz si ma dobre pobavil ...Dufam ze tomu sa neveris, co si napisal |
| |
|
| | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 08:28 | |
| | já teda nevím...(když pominu že stále marně hledám nějaký důvod té obrovské přízně rusku v našich končinách)...tak, ten komentovaný příspěvek hovořil něco ve smyslu, že dříve bylo tak nějak povinné brát to co je ruské jako "da best"...bylo to prostě dané režimem...dnes pokud vím, nic takového není. Komu připadá, že to tak je...tak mu něco uniklo a nebo je mírně řečeno přecitlivělý.
btw. řekl bych, že co sedí v bílém domě soudruh Obama, tak těch zapálených amerikofilů výrazně ubylo... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 08:33 | |
| | Já kdybych před vás, pánové, postavil dvě krabičky od sirek, ale dvě NAPROSTO stejný krabičky a o jedný z nich vám řekl, že je z USA, tak která by pro vás byla lepší, co?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 08:55 | |
| | Komu tím prospěješ soudruhu???? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 09:07 | |
| | Nejlepší byly ty ze Sušice, který se jednu dobu vyvážely i do Mekky sirkařů, do Švédska.
Jó, svět je tak krásně pestrej...
|
| |
|
| | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 09:14 | |
| | Dalate, prosím uvažuj.
Dneska snad někdo krmí školním dětem hlavy, že Američani jsou jediní a nej - a že když bude mít nějaká mandelinka na zádech skvrnu podobnou hvězdě - tak že je to ruský brouk, kterého sem sypou rusové letadly aby podlomili naše národní hospodářství? Jestli jo, prosím, napiš kde.
Protože tohle naopak se skutečně odehrávalo a propaganda, která právě teď burcuje Rusy, aby vzali do ruky Kalašnikova a šli bránit sovětskou svobodu proti fašismu, který na Ukrajinu pašuje zlotřilá Evropa, je evidentně stejně zabedněná a, bohužel, pořád stejně účinná.
(a pokud nevíš o čem píšu, zadej si do gůglu "americký brouk" - mandelinka bramborová se, chudák, dostala do politiky jen proto, že má na krovkách podélné proužky, pro leckterého debila podobné pruhům na americké vlajce) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 09:38 | |
| | Sorry, ale neuvazujes (alebo necitas a vytrhavas z kontextu ako je u teba zvykom) Ty.Ja sa nebavim o nasich koncinach, aj ked tiez by sa o tom dalo polemizovat, co nam je v sucasnosti vnucovane. Nemusel (ani nemusim) som Rusov a nemusim ani americanov.Ja som myslel krajiny vychodne od nas, Lybia, Afganista, Syria.....tym ludom by si tam asi nepovedal to co si napisal....to je vsetko...peace |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 09:54 | |
| | No, já píšu především o Česku (Československu). Že diskutujem o Libyi, to mne fakt nenapadlo...
|
| |
|
| | | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 07:07 | |
| | Upozorňuju, že to není myšleno ironicky, ale jen pokud mi něco uniklo. Můžeš mi uvést nějaké letadlo, nebo letecký motor, který USA produkují nebo produkovali a který vznikl jako výsledek průmyslové špionáže v Rusku / SSSR ? |
| |
|
| | | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 23:37 | |
| | ...nechci sem tahat politiku, ale s Doktorem po dlouhé době plně souhlasím.Jinak kdo není slepý, tak vidí, co se v zemi, kde zítra znamená již včera děje a především jak se chovají ke svým sousedům (nejen k Ukrajině). |
| |
|
| | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 7. 8. 2014 / 13:20 | |
| | | |
|
| | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 4. 8. 2014 / 23:13 | |
| | Na motory do Zlinů (Walter, Motorlet atd.), myslím, Putin kašle...
Pokud jsem pochopil, tak se jedná především a hlavně o malé proudové motory z 1. brněnské strojírny - které jsou fakt bomba (viz: blaník s proudovým motorem: https://www.youtube.com/watch?v=CsENCX6HKPI ). Kromě kšeftu (a APU a vrtulníčků a podobných blbinek) jde především o motory do bezpilotních prostředků. A to je strategický matroš...
|
| |
|
| | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 09:24 | |
| | Obávám se Kumo, že tady jde i o M-601 a z něho vyvíjené deriváty GE, které mají docela řekl bych našlápnuto a jsou v Rusku dost populární. |
| |
|
| | | | | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 09:56 | |
| | Jo, to asi taky, i když (teď spekukuji, neznám přesná čísla) - objem vývozu našich komodit do Ruska z První brněnské je, myslím, násobně větší, než vývoz z Motorletu. |
| |
|
| | | Zbavme se českých motorů vyzval Putin 5. 8. 2014 / 01:01 | |
| | To je hovno že to řekl Putin oproti tomu že se českých motorů snažíme úspěšně dlouhodobě zbavit my sami! |
| |
|
|