|  | MiG-15 se vrací, "rodák" z Vodochod zazáří v Hradci Králové 30. 7. 2014 / 14:29 | |
|  | Je to různé podle typu letadla a typu motoru, u warbirů to není tak jednoduché.
Jak je to u MiG-15 je tu už napsáno, třeba u nedávno vyhrabaného a zrekonstuovaného JAk-1 (dřevěné křídlo vytažené z bažin) se podařilo rozchodit i originální motor. ALE - certifikace do letuschopného stavu vyžaduje, že je k dispozici výrobcem schválená (=garantovaná) příručka pro provoz a dílenská příručka a že jsou k dispozici kompletně přípravky a nářadí pro servis motoru. Velká spousta warbirdů to řeší použitím jiného motoru, na který tohle všechno je, jen se musí udělat (a "prototypově" odschválit nová zástavba atd.) - třeba další JAK - několik JAKů-3 létá s americkým motorem Alison (ani to zvenčí není moc poznat) |
| |
|