| | | Přístávání 21. 7. 2014 / 12:59 | |
| | Ahoj kluci, chtěl bych se zeptat zda by nebyl někdo ochotný a nenapsal mi jak přesně a dobře přistát, protože já mám úplně celý let na 100% ale přistání bud skončím před dráhou nebo skončím zapíchnutej předkem v textuře a nebo dráhu přeletím Prostě přistání nejsou moje silná stránka. Zkoušel jsem to i podle nějakých tutoriálu ale to moc nepomohlo.
Díky. |
| |
|
| | | Přístávání 21. 7. 2014 / 13:22 | |
| | řekl bych že je to o tom vzít jeden typ, podívat se na správné postupy a rychlosti a pak to trénovat...nechávat si hooodně času když už jsi v kurzu dráhy a hlavně naučit se trimovat a hrát si s plynem...tedy, začít s default cessnou rozhodně není ostuda |
| |
|
| | | Přístávání 21. 7. 2014 / 13:23 | |
| | ... nainštaluj si lietadlo typu Zlín Z-142 a bezproblémovo to zvládneš formou "positive landing" ! Ďalej SZ. |
| |
|
| | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 14:55 | |
| | Dnes jsem zkusil Zlin_Z-142_30_FSX.zip, je to bez chyby. Složitost mám naplno. Takže: Dej si trochu větší vzdálenost od letiště. Když startuješ podívej se na kompas abys našel směr na letiště zpět. Na přistíní: Snažit se srovnat dráhu letiště včas abys nemusel v blízkosti dělat prudké pohyby. Tvůj počítač by to nemusel v blízkosti vzít. Srovnej stabilitu rychlosti a klesání plynem, klapky naplno a ubírat s citem plyn ve výšce. Před dotykem již téměř nic nedělat, letadlo musí letět a letět a letět a lehce dosednout. Jak píšeš, že jsi uhodil hlavou o zem, tak jsi asi měl malou rychlost a propadl jsi. Ještě připomínka, měl jsem FSXz142_30_cva původní bez úpravy a Z43. Tyto byly trochu nestabilní Hlavně Z43. Tam se musel dávat větší pozor. Dík i Instruktorovi. |
| |
|
| | | Přístávání 21. 7. 2014 / 13:23 | |
| | A s čím lítáš, švarný jinochu? |
| |
|
| | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 13:24 | |
| | D Švarný jinoch lítává s PMDG 737-800 a další serie někdy Airbus atd. |
| |
|
| | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 13:30 | |
| | Takže začni s Cessnou než se to naučíš. Default C-172 na přistání nějakejch 65 kts a to držet furt.. když se dráha posouvá nahoru (nedolít bys) tak přidat plyn (a držet těch 65 sklonem čumáku), když se posouvá dolů (dráhu bys přelít) tak ubrat plyn Trocha tréningu a pude to
A kdyby sis nedal říct tak u 737 je to to samý, jen ta rychlost je cca 140kts a změny po přidání nebo ubrání plynu jsou samozřejmě pomalejší. Ale fakt doporučuju zvládnout nejdřív něco malýho. |
| |
|
| | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 14:38 | |
| | Přistávání s cessnou mu moc pro přistávání s bulíkem nedá. Tam je to totiž něco o dost jiného (pokud s tím chce sedat, jak se sedat má).
Tím neříkám, že by se měl vyhnout malým mašinám. Je to polítání o něčem jiném, ale hlavně přistání je úplně jiný svět.
Švarný jinochu
Zkusím ti popsat postup pro 737-800 tak nějak na hrubo:
pro jednoduchost vem jen jednu možnou konfiguraci (nepředpokládám, že budeš lítat na nějaké letiště s extrémní nadmořskou výškou nebo ultra krátkou dráhou a počasí ve FSce prakticky nemá vliv).
Takže klapky 30°, nějaká ta běžná nadmořská výška (řekněme letiště do 3000ft AMSL), vítr bez nějakých velkých poryvů.
Při přiblížení bys měl mít čenich nahoru (zhruba to vychází na 2,5° nad horizont - první čárka na PFD). Rychlost záleží na hmotnosti a klapkách, ale pokud vezmeme jen jednu konfiguraci, tj. 30° klapky, tak pokud nastavíš svou rychlost na nějakou okolo 135-140 kt IAS, tak bys měl mít vertikální rychlost okolo -750 až -850 ft/min. Pokud to bude klesat víc, zvyš rychlost. Pokud míň, sniž ji. Ideální by bylo, kdyby sis to vycuc z CDU, které při zadání klapek vyplivne Vref pro danou hmotnost a +5kt IAS bude ideální rychlost a pak ti to bude sedět.
Budu-li brát vizuální přiblížení (finální, kdy už čučíš na dráhu před sebou) - snaž se držet dráhu uprostřed monitoru (ve FSce kousek nad palubní deskou, zhruba v místě středu beranů), snaž se to držet stejně a výchylky na stranu je třeba dělat relativně rázně (je potřeba rychlá reakce letadla), ale letadlo by se nemělo naklánět víc jak pár stupňů (řekněme 5° na stranu) - to aby změna směru probíhala pomalu a měl jsi čas to srovnat, popř. poopravit. A být citlivější s tím, jak se dráha přibližuje. Zhruba od 1000ft AGL bys měl být perfektně srovnaný s dráhou a potřeba opravy by měla být minimální.
Soustřeď se na dotykovou zónu (to jsou ty dva tlusté pruhy vedle PAPIn). A jak se blížíš k zemi, zazní "fity", "forty", "thirty", stáhni plyn na volnoběh a zvedni čenich o takové 3° nahoru a nech to sednout.
A je to
To je takový hodně obecný a idealistický postup, který si musíš modifikovat při přiblížení (občas ti to bude klesat méně nebo více, tak je třeba trošku štelovat s plynem a beranama a někdy ti to výjde, že klesáš těsně před dotekem víc, tak je potřeba přitáhnout o drobátko víc a nebo neudržíš rychlost a uteče ti dopředu, tak o chvilku dřív stáhneš plyn atd. Však to už si pocvičíš.
Metodika na malých mašinách je jiná - směřuješ čenichem před dráhu, na přiblížení téměř na volnoběhu (krom těch Zlínů, které by bez motoru spadly jak cihly ) a stahuješ, jakmile si seš jistý, že doletíš a pak podrovnáváš na cit a taháš, dokud to éro nepřejde do pádu nad povrchem. To s velkou mašinou nemůžeš, jinak by ses hezky rozmáz
Letu zdar |
| |
|
| | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 15:19 | |
| | Ivo super popis, nicméně ve FS se minimálně default 737chová jak přerostlá neohrabaná cessna Teď vyzkoušeno, už jsem s tím neletěl kdoví jak dlouho a dal jsem to v pohodě i na LKBE a ubrzdil |
| |
|
| | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 15:52 | |
| | No defaultní 737ma z fs2004 a PMDG NGX jsou dva jiné světy a i tu, pokud chceš posadit podle jakýchsi standardů a neodřít si zádel, tak bys měl přivést na rychlosti a jen přizvednutím čenichu nechat pomaleji sednout Samozřejmě můžeš to posadit jak kyssnu a tahat až na pádovku nad zemí, ale tuším i ta skončí se zadkem v zemi. Byla tuším hodně těžkopádná a potřebovala výrazně větší rychlost, aby to drželo tak nějak na přiblížení, ale nemyslím, že má smysl se tím nějak zabývat iFly, PMDG i Wilco se nejlépe dá posadit pomocí správné metodiky pro velké mašiny. |
| |
|
| | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 17:09 | |
| | Ona ta Cessna má zásadní výhodu, že má díky malé rychlosti na všechno více času a díky malým rozměrům nemusí jít na dráhu tak na přesnost, jako se 737. Takže bych určitě nedoporučoval přeskakovat malá letadla. Ostatně v reálu tě taky nikdo nepustí rovnou na 737, ať máš našroceno teorie kolik chceš |
| |
|
| | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 18:10 | |
| | V reálu to je kvůli jiným věcem, než jen rychlosti a reakceschopnosti toho éra. Těch informací, co musí pilot zvládat v bulíkovi oproti placatění se vizuálně kolem letiště v kyssně je o hodně víc, než je začátečník schopen pobrat. Spoustu věcí se dá v FSce ignorovat a díky tomu si může dovolit začít s bulíkem, když mu to vyhovuje. Ta kyssna mu skutečně nedá o nic víc, než ten bulík na delším přiblížení. Ve FSce je to téměř, řekl bych, jedno. |
| |
|
| | | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 18:18 | |
| | Já jsem jako správný nadšenec samozřejmě taky nechtěl na začátku používání FS ani slyšet, ale když jsem pak už jaksi zvládal 737, tak jsem zkusil i Cessnu a překvapilo mě, jak je to najednou hezky pomalé, jak je ta dráha vůči letadlu obrovská a na všechno mám hromadu času. Z toho usuzuji, že kdybych začal rovnou na Cessně, první podařené přistání by přišlo pro mnohem méně pokusech, než se 737. A proto bych to doporučil i začátečníkům. Rozhodně si pár rozbitých letadel ušetří |
| |
|
| | | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 20:07 | |
| | Jo, v tomhle souhlasim, ale ta Cessna ma jak pise Ludek zrovna pro trenink pristavani neco do sebe... no, proste mas cas se srovnat. Kdyz pochopis princip "good approach ends in a good landing", coz lze i na cessne, preneses ho i do 737, podrovnani nepodrovnani. |
| |
|
| | | | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 20:59 | |
| | Souhlasím s nutností výcviku na malých...
Problém je jen trochu v tom, že pitch/power u sestupu na přiblížení se u proudových dopraváků a klasických malých vrtuláků používá (a učí) z mnoha důvodů víceméně opačně. Lze sice svědomitě trénovat danou dopravákovou metodu i na malých letadlech, ale moc hezký lítání to není, stejně jako když se někdo Bulíka snaží lítat jako Cessnu. To už není jen nehezký, ale outright dangerous |
| |
|
| | | | | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 21:23 | |
| | Každe pristátie je "svetová premiéra". Viacerí úspešní kapitáni sa riadia zásadou, že po úspešnom pristátí musí byť lietadlo použiteľné pre ďalší let ... ! ... |
| |
|
| | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 20:55 | |
| | Jenom taková poměrně zásadní drobnost - vertikální rychlost sestupu (V/S ve fpm) je závislá na GroundSpeed, nikoliv IAS. Rozdíl to může být celkem zásadní s poměrně dost destabilizujícím účinkem, pokud si to pilot neuvědomí. Navíc přiblížení se lítají postupně decelerovaná (typicky 180kt intercept do 10nm, 160kt do 4nm, Final Approach Speed až poté) a v měnícím se větru - V/S se tak díky tomu průběžně mění, někdy i dost výrazně.
Líní matematicky nezdatní piloti jako já to u standardních 3° přiblížení řeší tak, že se mrknou na aktuální GS na ADI (EADI, PFD, GPS,... ) a tu buď:
- podělí dvěma a přidají nulu (150kt děleno dvěma = 75, nula navíc = 750fpm)
- nebo vynásobí pěti (150kt krát 5 = 750fpm)
U nestandardních strmějších přiblížení se pak přidá od oka něco navíc - stupeň navíc je o třetinu strmější, takže i o třetinu rychleji je třeba klesat - tzn. místo 750 klesat 1000fpm.
Snadná metoda, moc šikovná u jakéhokoliv přiblížení, ať už to je ILS, nějaké nepřesné přiblížení, nebo vizuálek. Vím kam mířím, jak jsem vysoko, rychlej a daleko a občas mrknout na VSI jestli dává smysl není vůbec na škodu.
Hardcore ajťáci pak pochopitelně řeší celou úlohu exaktně, tedy:
- 3° sestup = 5.24% úbytek výšky se vzdáleností (tan 3 = 0.0524)
- 150kt horizontální GroundSpeed = 150nm/h / 60 = 2.5nm/min
- 5.24% klesání z 2.5nm vzdálenosti = 2.5 x 0.0524 = 0.131nm. 1nm = 6076ft, 0.131 x 6076 = 796ft
A sestup tak letí s robotickou přesností o těch 46ft za minutu precizněji
Taky není od věci v duchu pravidelně používat klasickou 3x metodu (jedna z mnoha věcí, proč letectví moc sluší imperiální jednotky) - každých 1000ft výšky klesání vyžaduje cca 3nm horizontální vzdálenosti, aneb každých 1nm od prahu dráhy bych měl být o 330ft výše nad zemí. Takže třeba na 4nm bych měl být +/- 1320ft AAL a pokud nejsem, něco není v pořádku. A nebo mám 20nm do bodu, kde mě ATC potřebuje mít ve FL150, jsem ve FL230, rozdíl je 8.000ft x 3 = 24nm, takže je na čase to trochu urychlit, třeba potopit drobně čumák, nebo vytáhnout speedbrake.
Člověk by se jinak tu poslední půlhodinu letu nudil, no ne? |
| |
|
| | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 21:10 | |
| | ... a spodnou časťou trupu nezachytit o povrch VPD.
(Duralový nechránený povrch spodnej časti trupu je príšerná "žalobaba" ...) |
| |
|
| | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 21:41 | |
| | Jo, špatně jsem se vyjádřil. Bral jsem, že za běžných okolností FSka toho větru moc nenasimuluje, takže IAS je téměř stejná s GS a zbytek, jako decelerovaná přiblížení... úmyslně jsem uváděl nejjednodušší možnou variantu, neb s tím začíná
Ad zbytek - dík za šikovné pomůcky! |
| |
|
| | | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 23:22 | |
| | Díky moc chlapi všem , začal jsem trénovat na radách od Vás všech a uvidím jak mi to půjde Ještě jednou všem díky moc.
Teď jen tak mimo mísu, zajímalo by mě zda se dá AES použít na všechny letiště co jsou ve FS, pokud ne tak zda existuje podobná věcička, která by to splňovala
DÍKY MOC KOMUNITO! |
| |
|
| | | | | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 23:35 | |
| | AES funguje poze na určitých letištích od Aerosoftu. Jejich seznam nalezneš na stránkách AES. Navíc každé letiště se musí odemknout pomocí zakoupených kreditů. Ještě existuje addon Ground Services X, který by měl fungovat kdekoli, ale s tím nemám zkušenosti. Pohledej na netu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 07:35 | |
| | Rozhodne nejen od aerosoftu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 10:48 | |
| | Ground Services X jsou super ale fungují jen v FSX není něco přímo na FS9? |
| |
|
| | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 13:33 | |
| | No pokud jsi méně zkušený, myslím, ze jsis vzal pro začátek velké sousto. Viz předchozí příspěvky kolegů. Na takovouhle mašinu už to chce mít něco nalítáno s menšími stroji... |
| |
|
| | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 15:48 | |
| | Hele, mě se třeba v FSce líp přistávalo s velkými éry, než s roztřesenými kysnami |
| |
|
| | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 17:11 | |
| | No nevím, ve FS se Cessny právě moc netřesou, tam je to většinou jak "volej" Je fakt, že díky setrvačnosti se dá s velkým érem letět plynuleji, ale zase je větší problém se v té rychlosti trefit na dráhu |
| |
|
| | | | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 17:12 | |
| | No, nejsou tam jen Kyssny, je tam k dispozici např Learjet, anebo Embraer. Tazateli bych doporučil, aby si napřed prolétl mise, které tam jsou k tomu určené. Pro začátečníka je to ideální. Naopak bych mu nedoporučoval učit se na defaultnim B737, jelikož má ehm poněkud zavádějící letové vlastnosti. |
| |
|
| | | | | Přístávání 21. 7. 2014 / 13:45 | |
| | J.A.Komenský radil postupovať od "jednoduchého k zložitejšiemu". Preto doporučujem typy lietadiel, na ktorých sa to chceš naučiť - radiť v takomto poradí:
Zlín Z-142 - autorom sa podarilo vynikajúco vyladiť letové vlastnosti. Pristátia sú pekné.
L-200 Morava - autorom sa podarilo vynikajúco vyladiť letové vlastnosti. Lietadlo umí aj "possitive landing" a j pristáť formou "šepot květin". Ak sa budeš veľmi snažiť, tak lietadlo si poradí aj s osou VPD.
L-39/159 - lietadlo z tvorivej dielne Wítka. Toto lietadlo posunie rýchlosti priblíženia a dosadnutia k vyšším hodnotám.
-----------------------------------------------------------------
Ak toto začínajúci pilot dokonale zvládne - lietadlo typu B737 sa bude "samé snažiť" o pekné a dokonalé pristátie.
Počet pristátí na cvičných lietadlách: až do dokonalého zvládnutia ... |
| |
|
| | | Přístávání 21. 7. 2014 / 14:04 | |
| | Jak již psal Instructor, stáhni si Z-142 z těchto stránek 1), dále si stáhni nějaké sportovní letiště, které nemá dráhu delší než kilometr, rovněž na těchto stránkách 2), výběr je veliký, ale pozor, ať si nestáhneš scenérku pro X-Plane - pokud tedy zrovna ten nemáš, pak by ti ale nešel Z-142.
Potom si stáhni a případně vytiskni z těchto stránek 3) M1 - M5 a masti okruhy.
Okruh by měl mít tvar obdélníku, nikoliv patvaru, svůj správný let si pak můžeš ověřit v mapce FSky.
Velikost okruhu zvol tak, aby celkový okruh trval okolo 6 minut, případně si na stránkách ŘLP 4) najdi své letiště a přímo si prohlédni, kudy okruh vede (na některých letištích nemá tvar obdélníku kvůli hluku nad zástavbou, ale v FSce se ti nestane, že tě AFISák přijde zje*at, že mu zase volal ten prudič z Horní Dolní, takže létej normální obdélník ).
Až nalétáš třeba 10 okruhů, zkus si také zařazení do okruhu, když odněkud přilétáš.
Mimochodem, nelétáš na šipkách, že ne?
1) http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=392&menu=
2) http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=show&menu=1&gr=12&lan=0&sor=3
3) http://v-mot-9.kvalitne.cz/
4) http://lis.rlp.cz/vfrmanual/actual/gen_1_cz.html |
| |
|
| | | Přístávání 21. 7. 2014 / 14:19 | |
| | asi bych teda souhlasil s kolegy, napřed začít s něčím malým a potom jít výš a výš... já tedy lítám s A320, ne každé přistání je jak do peřin, někdy s tím taky trochu šlehnu o zem, ale to k tomu patří... nikdy to nebude na 100% |
| |
|
| | | Přístávání 21. 7. 2014 / 16:03 | |
| | Je to všetko otázkou zvyku a tréningu. Takisto som kedysi lietala len s Cessnou a myslela som si, že sa mi v živote nepodarí pristáť s dopravákom. Trénuj, trénuj, trénuj. |
| |
|
| | | Přístávání 21. 7. 2014 / 23:28 | |
| | Bych tam eště zmínil světla vlevo od ranveje, doufám, že mě někdo zdrbe za terminologii. To když jsem zjistil, jak funguje, tak to pro mě bylo docela příjemné překvápko, a přitom se o tom nikde moc nepíše.
Prostě vlevo od prahu dráhy jsou 4 světla, když vidíš, že všechny svítí bíle, jsi nad sestupovou rovinou, když červeně, jsi pod ní, a správně jsi, pokud vidíš dvě bílý a dvě červený.... |
| |
|
| | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 01:26 | |
| | --- kópia ponuky ------------------------------------------------------------------------------------------------
L 14 LETISKÁ - Ahoj LETOVODI
www.fabryatc.net/…nepredpisy/L14_I_DV_01DEC2006.pdf
ktorou sa vydáva predpis L 14 LETISKÁ, I. zväzok, NAVRHOVANIE A PREVÁDZKA LETÍSK. Ministerstvo dopravy, ... Letecký pozemný svetelný maják stáleho alebo
--- kópia ponuky ------------------------------------------------------------------------------------------------
Na "googli" najdeš aj takúto ponuku leteckých predpisov. Hľadaj pod titulom: PAPI, VASIS ...
|
| |
|
| | | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 08:44 | |
| | Dík. Jasně, když víš, co máš hledat, tak je to brnkačka, jenže začátečník ani netuší, že něco takovýho existuje, když v tutoriálech a misích pro začátečníky o tom není zmínka... |
| |
|
| | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 02:20 | |
| | Vonkajší pozorovateľ "to" vidí takto:
|
| |
|
| | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 02:32 | |
| | Pilot pristávajúceho lietadla "to" vidí takto:
|
| |
|
| | | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 09:01 | |
| | | |
|
| | | | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 09:12 | |
| | Vždycky mě zajímalo jak to vlastně funguje? Jsou v tom nějaký kanály který to světlo vyzařujou pod různejma úhlama? |
| |
|
| | | | | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 09:39 | |
| | Nedávno jsem absolvoval let jako pasažér a díval jsem se, jak takové světlo vypadá (viděl jsem jiný model, jak ten kousek výš). Byly to dvě světla nad sebou a mezi nimi kus lesklého plechu (zrdadlo?) v tom správném úhlu. Ten kus výš to bude asi akorát řešit opticky malinko jinak, ale princip bude nejspíš naprosto stejný.
|
| |
|
| | | | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 09:50 | |
| | Princip je vysvětlený celkem srozumitelně včetně obrázků třeba zde:
https://www.tc.gc.ca/eng/civilaviation/opssvs/managementservices-referencecentre-ac-300-300-006-1716.htm
ten obrázek v předchozím příspěvku je od firmy NBP "PAPI NG" Liší se tím, že je světlo emitováno soustavou LED diod, což má pozitivní dopad na MTBF a energetickou náročnost. ¨
Předchozí příspěvek byl spíše zamýšlen jako JOKE (zapomněl jsem smailíka) protože tam bylo pár obrázků jak to vidí pilot, jak to vidí pták, kterého zasáhla náběžka, tak jsem chtěl doplnit jak to vidí servisák, bohužel jsem nenašel obrázek, jak to vidí zajíc zezadu... |
| |
|
| | | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 15:57 | |
| | ...a ještě v neděli odpoledne to přes pilotovo rameno při přiblížení na 06 na LKPR vypadalo takto. Fotka nic moc, je moc zvětšená z panoramatu, ale krom jiného ledadla na sestupové ose a jiného, které už uvolňuje dráhu, jsou ty papíky vlevo od prahu dráhy (aspoň na originální fotce) krásně vidět - dvě bílé, dvě červené, sestup na ruku a krásně v rovině. |
| |
|
| | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 09:01 | |
| | Prikladám aj príklad iného riešenia. Pilot prilietávajúceho lietadla typu Piper SENECA II vidí svetelné približovacie svetlá takto: |
| |
|
| | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 11:51 | |
| | ...ale píše, jenže většina začínajících pilotů tady je líná číst a sama něco aktivně hledat. Čekají, že jim ostatní problem vyřeší.... |
| |
|
| | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 15:44 | |
| | Dobrá poznámka.
Technicky jde o čtyři lampy s rozděleným bílým a červeným světlem, kdy osa (rovina) hranice mezi červenou a bhílou se u jednotlivých lamp maličko liší. Jak už je psáno v jiném příspěvku, když máš dvě levé bílé a dvě pravé červené, sestupuješ přesně v rovině, která je pro danou dráku a terém určena (v praxi cca od 2°do 3,5°, není to všude stejné, ale v mapě letiště jke to vždy vyznačeno).
Historiomilové se mnou vzpomenou na anglickou říkanku, jak si zapamatovat co tahle světla zmamenají. Pochází z 2. světové, kdy PAPI (VASI) měly trochu jinou konstrukci a místo čtyř lamp v řadě vedle sebe byly čtyři lampy po dvou nad sebou. Princip byl jinak ale stejný:
"White over white - You´ll fly the whole night"
(bílá na bílou, budeš létat celou noc)
=> jsi moc vysoko, přeletíš dráhu nebo budeš na přistání "dlouhý"
a
"Red over red - you´re dead !"
(červená na červenou - jsi mrtvej !)
=> jsi nízko, budeš krátký, dopadneš před letištěm |
| |
|
| | | Přístávání 22. 7. 2014 / 11:07 | |
| | Rovněž bych se připojil k těm, co tě navádí začít přistávat s něčím „menším“. Já měl svého oblíbence v FSX Mooney M-20. Vzlet - stoupání - okruh - přiblížení - přistání - a tohle pořád dokola a dokola a dokola skoro do zblbnutí. I ty 4 kroky před přistáním se ti budou sakra hodit
Letu zdar a ať se daří. |
| |
|
| | | | Přístávání 22. 7. 2014 / 18:34 | |
| | Začít s "něčím menším" - to ano a má to být samozřejmost. A neškodí k tomu dodat, že by to měl být špičkový addon, který přibližuje realitu co nejvíce (nechci dělat reklamu A2A a Aerosoftu ).
Ale na druhou stranu by se mělo také říci, že je více méně bezpodmínečné prostudovat reálné manuály. K tomu, aby se přesně vědělo, jak "na to". Kam tím mířím? 99% videí na YouTube zobrazuje nikoliv přistání, ale řízenou havárii... Být reálně v takovém letadle a situaci, doktoři by měli práce víc než dost. |
| |
|
|