| | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 09:18 | |
| | | |
|
| | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 09:54 | |
| | Pro chudší země by to mohlo být řešení. Hlavně aby nám to zase nezakázali vyvážet!
Chtělo by to ale úplně nový koncept. Albík, krásný éro ale je už dlouho za horizontem.... |
| |
|
| | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 10:06 | |
| | to záleží na elektronice co tam nacpou... taky jsem nikde nepostřehl motor jaký to má mít |
| |
|
| | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 10:37 | |
| | | |
|
| | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 11:56 | |
| | Williams FJ44-4 - - 16,01 kN
Progress/Ivčenko AI-25TL - 16,9 kN
Lotarev DV-2 Turbofan, - 21,57 kN
vypadá to slabší jak L-59 ... stejný jako původní Albík ... zvláštní |
| |
|
| | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 11:57 | |
| | Max thrust 16.87 kN 3,790 lbst
Length 1.34 m 52.8 in
Diameter 0.67 m 26.3 in
Weight 305 kg 670 lb |
| |
|
| | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:06 | |
| | Když ale mrkneš na porovnávací tabulku co je na webu, tak ten tah je jediný parametr, který je oproti starý l39 stejnej Jinak je všechno lepší. Mě to až tak zvláštní nepřijde, ono asi není cílem z toho dělat přemotorovanou stíhajdu |
| |
|
| | | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:53 | |
| | oproti L-59 už ale ne ... co vím tak piloti L-39 mi říkali že je slabá ale já s tím nelítal ...
Rate of Climb
L-59 - 5,510 ft/min
L-39NG - 4,3 ft/min
Max Level Speed
L-59 467 knots,
L-39NG 420 knots
jinak L-139 měla měla motor něco mezi tím 18,15 kN (Garrett TFE731-4) |
| |
|
| | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:53 | |
| | K čemu je ti výkonnější motor, kterej je těžší, náročnější a nákladnější na údržbu a provoz, míň spolehlivější a o několik řádů zastaralejší technologie? Výkon není všechno. |
| |
|
| | | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:55 | |
| | předpokládám že by dnes šel koupit lepší a lehčí motor než Lotarev DV-2 o něm jsem neuvažoval že by ho tam dávali jen jsem to s ním porovnal. |
| |
|
| | | | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 14:02 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 14:27 | |
| | | |
|
| | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 11:53 | |
| | Novej motor, nová avionika...náhodou je to moc pěknej koncept a rozhodně stojí za to. Aeru moc fandím, od doby co je koupila Penta se z nich postupně stává hodně významný aerospace hráč minimálně v Evropě a jejich engineering má rozhodně velkej potenciál. NGčko může brnkat narozdíl od L-159 zrovna na tu správnou strunku, přece jenom Albíků lítá po světě pořád nějakých 700 kousků. A jestli má starej Albík nějaký problémy, tak je to jen servis starých komponentů...
Jenom škoda, že jejich prezentace na Farnborough je taková...podměrečná. Ani ta pípa s Plzínkou to nezachrání
Chtělo to aspoň nějakej model na statice...
Ostatně nedávno věnoval FLIGHT poměrně dost velkej prostor českému leteckému průmyslu a srdce úplně zaplesá, kolik se toho u nás změnilo.
Třeba zrovna o Aeru se to čte moc hezky:
http://www.flightglobal.com/news/articles/analysis-czech-champion-aero-vodochody39s-structural-399364/ |
| |
|
| | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:05 | |
| | je třeba se jen zaregistrovat pak to lze číst |
| |
|
| | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:43 | |
| | Jestli tomu správně rozumím, tak nejde o modernizaci starejch kousků, ale o výrobu uplně nových letadel? |
| |
|
| | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:48 | |
| | Vypadá to tak nové kusy i v tý analýze říká že staré L-39 jsou na hranici životnosti. |
| |
|
| | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:56 | |
| | takže v podstatě musí znovu zavést výrobu novýho letadla. tak to teda good luck |
| |
|
| | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 13:04 | |
| | Na jednu stranu je pravda, že spousta lidí nepřenesla přes srdce, že se v Aeru nevyrábí kompletní letadla. Ostatně jak L-159 i Ibis jsou značně neúspěšné projekty, které prostě přišly i přes nesporné kvality v nevhodnou dobu a tak trochu "za každou cenu musíme mít éro", aniž by měli zákazníky.
Na druhou stranu moderní Aero má potenciál poměrně slušnej. L-39NG není úplně kompletně nový, údržbová linka pořád běží, zkušenosti s kompletací skoro celýho éra mají slušnou ze Sikorsky a jejich nový konstrukční oddělení taky hezky umí. Šanci to má. |
| |
|
| | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 13:08 | |
| | O kvalitách Ibis vy šlo z úspěchem pochybovat... Ostatně nejvíce se jich válí u Plzně v bahně... |
| |
|
| | | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 13:09 | |
| | Kvalita a komerční úspěch jsou dvě rozdílné věci... |
| |
|
| | | | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 13:12 | |
| | Obávám se že to letadlo nemělo ty parametry co mělo mít (nebavím se teď o L-159)
|
| |
|
| | | | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 16:25 | |
| | Nicméně v tomhle případě se ony dvě rozdílné věci celkem sešly |
| |
|
| | | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 17:27 | |
| | to jo, zkušenosti a údržba jsou. ale hlavní a nejdražší bude ta výrobní linka. a ta není... no ale nemyslím si, že by se penta bezhlavě pouštěla do průseru typu ibis a L-159 |
| |
|
| | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 12:55 | |
| | Přesně tak. Prototyp L-39NG je plánovaný na 2016, certifikace 2017 a sériová výroba 2018.
Navíc ten FJ44 je plánovaný i jako náhrada do klasické L-39 - příští rok na Reno Air Race by se měl objevit první civilní kousek. |
| |
|
| | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 13:03 | |
| | Pokud i náhrada tak pak růži mým že je i stejně silný |
| |
|
| | | | | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 13:08 | |
| | Jak už jsem psal, na ten výkon bych se moc nekoncentroval. Jestliže máš lehčí motor, s moderním FADECem, lepší akcelerací a levnějším provozem, užiješ si s ním mnohem víc, než s výkonnějším, kterej musíš brát v rukavičkách a každou chvíli sundávat z éra na inspekci... |
| |
|
| | | Albatros 2.0 17. 7. 2014 / 13:26 | |
| | No, už aby na tom začal pracovat LOTUS SIMULATIONS ... |
| |
|
|