FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Seznam letišť Jeden příspěvek | Celý strom
Seznam letišť   22. 6. 2009 / 19:57
Pilatus
Ahoj lidi, k tématu mám několik otázek:
1) Existuje někde v Evropě letiště, které má jiný kód než 4-písmenný ICAO? Mám tím ny mysli kombinaci písmen a číslic. Údajně jsou taková např. ve Francii.
2) Dá se někde najít (příp. dát dohromady) seznam všech letišť aspoň v Evropě?
3) Víte někdo, že by některé z letišť (příp. "airstrips") v Kanadě používalo jiný kód než 4-písmenný ICAO nebo 3-písmenný IATA? Opět tím myslím kombinaci písmen a číslic - časté v USA.

Předem díky.
(Odpovědi můžete směrovat i na můj mail bbrazda@volny.cz).

 

Seznam letišť   22. 6. 2009 / 20:09
kluk ušatá
1) Treba Primorsko v Bulharsku.
2) Kdyz se ti podari najit databazi letist u kazdeho CAA v Evrope tak by to slo. Nicmene by to IMHO bylo neumerne mnoho prace s nejasnym vysledkem.
 

Seznam letišť   22. 6. 2009 / 20:19
Tragédie v JRD
1) najdou se. ale pak to nejsou kody icao, ale kody specialni (napr. v USA jsou to kody FAA, v evrope to budou nejspis kody jednotlivych lokalnich leteckych uradu atd.)

2) no, treba flightsim je na to docela dobra databaze. ten je na tom opravdu dobre, ale jinak "autorizovany" seznam urcite nebude, pokud by jsi chtel vsechna letiste. pokud ti staci letiste s icao kodem, tak na netu dohledas.
 

Seznam letišť   22. 6. 2009 / 20:20
FSPilot   
http://www.airlinecodes.co.uk/aptcodesearch.asp v téhle databázi se docela pěkně hledá. Všechno tam asi nebude, ale najdeš toho hodně
 

Seznam letišť   22. 6. 2009 / 20:27
kuma   
No a minimálně třeba v ČR je hafo letišť - ploch pro SLZ, které mají taky jskýci kód začínající "LK", rozhodně ne třípísmenný. Je otázka, zsda to brát jako letiště či nikoliv, ve smyslu základních ustanovení (definice letadla a definuice letiště) to určitě letiště jsou.
 

Seznam letišť   22. 6. 2009 / 20:27
kuma   
..čtyřpísmený.. (samozřejmě...)
 

Seznam letišť   22. 6. 2009 / 20:49
FSPilot   
Ve smyslu nesmyslu to letiště nejsou Jsou to Plochy pro SLZ, nikolilv letiště. Kdyby to byly letiště jako letiště, tak by tam mohly lítat i dospělá letadla a musely by splňovat jiné požadavky, než Plochy pro SLZ
Pokud vím, tak jako letiště je definována plocha určená pro vzlety, přistání a pohyb letadel po zemi, ale protože SLZ se víceméně nepovažuje za letadlo, tak to tuto definici nesplňuje

Ty kódy LKMIST třeba apod., to si vymýšlá LAA nebo co já vím kdo, ale s ICAO kódem to nemá nic společného, aspoň v tom žiju
 

Seznam letišť   22. 6. 2009 / 20:50
Tragédie v JRD
zijes v tom spravne... jsou to jen takovy kody pro kody... asi jako kdyz si nekdo na vrata namaluje znacku zakaz zastaveni ..
 

Seznam letišť   22. 6. 2009 / 23:23
kosata
Docela dobrý přirovnání, ale v podstatě přesný
 

Seznam letišť   23. 6. 2009 / 08:31
kuma   
No jako diskuse k pivku dobrý, ale když si vzpomeneš na definici výrazu "letadlo" tak zjistíš, že slz je vejmysl jinýho nesmyslu - a ať chceš nebo nehceš, tak i SLZ prostě letadls jsou
 

Seznam letišť   23. 6. 2009 / 09:07
FSPilot   
To sice jo, ale předpisově SLZ nejsou brána jako letadla a dost se o to pořád ULListi přou
V zásadě máš pravdu, ale pak vysvětli, proč klasické "dospělé" letadlo musí brát Plochu pro SLZ, byť schválenou s ochrannými prostory, jako normální terén a tudíž ji nalétávat v min. výšce 150m?
 

Seznam letišť   23. 6. 2009 / 09:34
kuma   
To je zas jinej předpis. Nekomentuju ho. Neznám pravidla pro "uznání" plochy SLZ a jestli a jak moc se liší od L14. Myslím, že kdyby ty plochy splňovaly L14 (i papírově), asi by to nebyly "plochy pro SLZ". Nicméně - takhle je aspoň dost ploch pro nouzáky a nácvik bezpečnostních přictání, ne?
 

Seznam letišť   23. 6. 2009 / 09:44
FSPilot   
No pro bezpečnostní přistání v případě, že to tam znáš a musíš na zem, tak jo, ale pro nácvik určitě ne
 

Seznam letišť   23. 6. 2009 / 12:49
Balooo   
Proč by to pro nácvik nešlo? Taky jsem s neletadlem cvičil na nouzovou plochu cca. 20x350m, která měla na konci balíky slámy. Končili jsme standardně průletem v 1-2 metrech.

Jinak možná tě zklamu, ale SLZ je letadlo, tuto diskuzi už jsme si už jednou prošli.

Wiki: Podle normy ČSN 310001 je letadlo: "Zařízení způsobilé létat v atmosféře nezávisle na zemském povrchu, nést na palubě osoby nebo jiný náklad, je schopné bezpečného vzletu a přistání a je alespoň částečně řiditelné."

Takže SLZ je letadlo, odpovídající a podléhající určitým předpisům (LAA). Tzv. "dospělá" letadla podléhají ÚCL a předpisům patřičně náročnějším a přísnějším. Obdobně to platí pro letiště pro všeobecné letectví a plochy SLZ.

Je to jako autobus a trolejbus. Autobus má registrační značky, jezdí na technickou a může jezdit po celém světě dle všeobecných předpisů (jako ICAO). Trolejbus je tzv. drážní vozidlo, nemá značky a může jezdit pouze po předem schválených trasách (Hint: trolejbusy mají i dieselagregáty, takže prakticky nejenom pod trolejema). Obojí je dopravní prostředek MHD, jezdí to po silnici a vozí lidi.

Sofistikovanější diskuze na téma trolejbus je(byla) na mrtvé bačkoře. R.I.P.
 

Seznam letišť   23. 6. 2009 / 12:53
MaPa   
Kašli na předpis a koukni do zákona o civilním letectví. Zjistíš co je letadlo (spíš zjistíš, že letadlo není jen model do 20kg), takže i SLZ je letadlo stejně jako upoutaný balón nebo paraglide.
 

Seznam letišť   23. 6. 2009 / 13:12
MaPa   
Takhle to bude lepší. Místo odkazu na neaktuální znění zákona to sem nakopčím z ASPI:

§ 2
Základní pojmy
(2) Letadlem se rozumí zařízení schopné vyvozovat síly nesoucí jej v atmosféře z reakcí vzduchu, které nejsou reakcemi vůči zemskému povrchu. Pro účely tohoto zákona se nepovažuje za letadlo model letadla, jehož maximální vzletová hmotnost nepřesahuje 20 kg.
(7) Letištěm je územně vymezená a vhodným způsobem upravená plocha včetně souboru staveb a zařízení letiště, trvale určená ke vzletům a přistávání letadel a k pohybům letadel s tím souvisejícím.

§ 81
(1) Sportovním létajícím zařízením je maximálně dvoumístné letadlo nebo sportovní padák, určené k létání pro vlastní potřebu nebo potřebu jiných osob za účelem rekreace, individuální osobní dopravy, sportu nebo výcviku pilotů, které není uskutečňováno za účelem dosažení zisku, s výjimkou výcviku pilotů, letů závěsných a padákových kluzáků s pasažérem a seskoků sportovních padáků s pasažérem.

§ 84d
Plochy pro vzlety a přistání sportovních létajících zařízení
(1) Ke vzletům a přistáním při pravidelném provozu sportovních létajících zařízení může být použito
a) letiště, pokud letecká informační příručka stanoví provoz určitého druhu sportovního létajícího zařízení na tomto letišti, nebo se souhlasem provozovatele tohoto letiště,
b) plochy trvale užívané ke vzletům a přistáním letadel a vymezené k tomuto účelu v územně plánovací dokumentaci nebo v územním rozhodnutí, za předpokladu souhlasu vlastníka nebo provozovatele plochy a obce, na jejímž území se plocha nalézá.
(2) Ke vzletům a přistáním při nepravidelném provozu motorových sportovních létajících zařízení a pravidelném i nepravidelném provozu nemotorových sportovních létajících zařízení může být použito jakékoliv další plochy, vyslovil-li s využíváním plochy k tomuto účelu souhlas vlastník plochy, při splnění následujících podmínek:
a) plocha leží mimo obytné území obce ve vzdálenosti nejméně 100 m od obytných budov a při provozu nebudou ve vzdálenosti menší než 50 m od sportovních létajících zařízení osoby nezúčastněné na provozu,
b) plocha leží mimo území národního parku, chráněné krajinné oblasti, národní přírodní rezervace, přírodní rezervace, národní přírodní památky a přírodní památky, pokud k využívání území k tomuto účelu nedal souhlas příslušný orgán ochrany přírody, a
c) plocha leží mimo území pásem hygienické ochrany vodních zdrojů a chráněných oblastí přirozené akumulace vody, pokud k využívání území pásem hygienické ochrany vodních zdrojů a chráněných oblastí přirozené akumulace vody nedal souhlas příslušný vodohospodářský orgán.

Takže plocha pro SLZ je dle (1) a) letiště, dle (1) b) plocha, která je podle definice zase letiště a to třetí dle (2) je něco, co se používá nepravidelně, čili nahodile a to už není letiště a tedy to nebude mít žádné označení typu LKxxx
 

Seznam letišť   23. 6. 2009 / 15:02
kuma   
dík, že ses mne zastal, náčelníku!
 

Seznam letišť   10. 7. 2014 / 18:39
mezekmezek
Toto je sice hodně staré, ale dostal jsem se na toto téma, protože "něco" hledám...

První si dovolím poupravit: ad 1 a): tam se hovoří o možnosti používat letiště pro lety SLZ, nikoliv že plochy pro SLZ jsou definována jako letiště.

A teď k tomu, proč jsem se zde ocitnul: provoz certifikovaných letadel na plochách SLZ. Jak to je? Není to jako přistání a start v terénu (mimo letiště)? Podle platných předpisů by tomuto nic nebránilo, pokud pilot splňuje podmínky v předpisech (§13 a 14 prováděcí vyhlášky č.64 MDS zákona č.49/1997Sb.).
Opsáno z Databáze, jen bych rád věděl, zda to stále platí.
 

Seznam letišť   10. 7. 2014 / 19:01
mezekmezek
Tak konečně jsem se na netu proklikal k oné vyhlášce č.64.

§ 14
Charakteristika ploch, vymezení druhů letadel
a leteckých činností, při kterých lze ke vzletům
a přistáním využít jakékoliv plochy
(K § 35 odst. 3 zákona)
(1) Plochy, které nejsou letištěm ani plochami vymezenými
v územně plánovací dokumentaci nebo
v územním rozhodnutí o využití území určenými ke
vzletům a přistáním letadel, mohou být využity pouze
a) ke vzletům a přistáním vrtulníků a s tím souvisejícím
činnostem za účelem provozování obchodní
letecké dopravy,
b) ke vzletům a přistáním letounů, vrtulníků, letadel
s kolmým vzletem a přistáním, balonů a letadel bez
pilota a s tím souvisejícím činnostem za účelem
provozování leteckých prací vymezených v § 20
odst. 1,
c) k provozování vyhlídkových letů balony,
d) za účelem provozování letecké činnosti pro vlastní
potřebu,
e) za účelem rekreačního a sportovního létání,
f) k nácviku vzletu a přistání balonů a letadel bez
pilota, pokud je tento nácvik součástí osnovy pro
výcvik,
g) při výcvikových letech letadel k provádění leteckých
zemědělských a hasebních prací prováděných
z těchto ploch, nebo
h) v případě stavu nouze nebo naléhavém veřejném
zájmu, například lety záchranné služby, hašení požárů.
(2) Plochy, které nejsou letištěm ani plochami vymezenými
v územně plánovací dokumentaci nebo
v územním rozhodnutí o využití území určenými ke
vzletům a přistáním letadel, lze využít k činnostem uvedeným
v odstavci 1 písm. a) až d) pouze za podmínky,
že využití takovéto plochy je součástí udělené licence
k provozování obchodní letecké dopravy, povolení
k provozování leteckých prací nebo povolení k provozování
letecké činnosti pro vlastní potřebu a že k využívání
plochy k letecké činnosti byl písemně udělen
souhlas vlastníkem plochy, a v případě, že je plocha již
provozována k letecké činnosti podle jiných předpisů,
také provozovatelem plochy.
(3) Pro účely rekreačního a sportovního létání lze
využít plochy, které nejsou letištěm ani plochami vymezenými
v územně plánovací dokumentaci nebo
v územním rozhodnutí o využití území určenými ke
vzletům a přistáním letadel, pouze za podmínky, že
k využívání plochy k letecké činnosti byl písemně udělen
souhlas vlastníkem plochy, a v případě, že je plocha
již provozována k letecké činnosti podle jiných předpisů,
také provozovatelem plochy a za podmínky, že
pilot využívající tuto plochu má celkový nálet alespoň
100 hodin.
(4) Pokud bude z plochy, která není letištěm ani
plochou vymezenou v územně plánovací dokumentaci
nebo v územním rozhodnutí o využití území určenou
ke vzletům a přistáním letadel, prováděna intenzivní
letová činnost podle § 13 odst. 3, provozovatel nebo
pilot letadla informuje o letové činnosti příslušný obecní
úřad před jejím vlastním zahájením.
(5) Ke vzletům a přistáním lze využít pouze
ploch,
a) které jsou mimo obytné území obce,
b) které jsou mimo území národního parku, chráněné
krajinné oblasti, národní přírodní rezervace, přírodní
rezervace, národní přírodní památky a přírodní
památky, pokud k využívání území národního
parku, chráněné krajinné oblasti, národní přírodní
rezervace, přírodní rezervace, národní přírodní
památky a přírodní památky nedal souhlas
příslušný úřad ochrany přírody7),
c) jejichž vzdálenost od obytných budov je nejméně
100 m,
d) jejichž rozměry a povrch odpovídají požadavkům
stanoveným v letové příručce letadla a v provozní
příručce provozovatele leteckých činností, k jehož
vzletu a přistání má být plocha využívána,
e) které jsou mimo území pásem hygienické ochrany
vodních zdrojů a chráněných oblastí přirozené
akumulace vody, pokud se k využívání území pásem
hygienické ochrany vodních zdrojů a chráněných
oblastí přirozené akumulace vody kladně nevyjádřil
příslušný vodoprávní úřad8).
(6) Přistání, vzlety a související činnosti mohou
být prováděny pouze
a) ve dne podle pravidel letu za viditelnosti určených
příslušnými předpisy5),
b) umožňují-li to zvláštní předpisy5),
c) nenacházejí-li se ve vzdálenosti menší než 50 m od
letadla na zemi osoby, které nejsou účastny na
provozu letadla.
(7) Ustanovení odstavce 5 písm. a) a c) se nevztahují
na provoz vrtulníků s podvěsem při stavebně montážních
pracích a na lety balonů. V takovém případě
provozovatel vrtulníku s podvěsem o provádění stavebně
montážních prací předem informuje příslušný
obecní úřad, včetně předložení návrhu na zajištění bezpečnosti
třetích osob na leteckém provozu nezúčastněných.
Ustanovení odstavce 5 písm. a), b), c) a e) a odstavce
6 písm. a) se nevztahují na letecké činnosti konané
v naléhavém veřejném zájmu, například na lety
záchranné služby, hašení požárů.
 

Seznam letišť   10. 7. 2014 / 19:53
noční můrák
No nevim jak v Canadě, ale tady /CAL/ je krom klasického K... i značení malých /většinou neveřejných/ letíst, (třeba já mám rád O62 v horách, kde když poprvé přistaneš, tak dostaneš obrovský steak a diplom, že si to dal a maji tam dokonce i asphalt).
Jinak spousta letišt má tady značení třeba 3CA7 nebo 3CA9 atd.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ