>O to větší překvapení bylo, když jsem xpl10 rozběhl na vyšší střední detaily naprosto plynule...
To nemůžeš srovnávat. XPL10 je od začátku navržen pro multi/core/procesor systémy. Na nějakých šesti jádrech a 64bitovém systému s hafo paměti bude XPL10 jako ryba ve vodě kdežto XPL9 (a FSX) se bude mačkat na jednom jádru.
K využití procesorů v XPL10 je pár zajímavých zdrojů na internetu. Co si pamatuju, tak celý systém je navržen tak, že jedno jádro se stará o zásobování grafiky (s tím nikdo nic neudělá,
protože tak jsou stavěné ovladače grafiky), druhé jádro pak načítá scenérie, třetí počítá letový model vlastního letadla, další se pak starají o jednotlivá AI letadla. Celé to samozřejmě běží i na jednom procesoru, akorát to poběží v paralelních vláknech a logicky pomaleji.
Tvrdí se (nezkoušel jsem a ani na svém HW nevyzkouším), že když máš víc procesorů, tak přidání AI se vůbec na FPS neprojeví. Vykresluje se totiž pořád (víceméně) to samé a to AI letadlo si řídí samostatný procesor.
Na druhou stranu, ten výroční procesor je po přetaktování pro FSX podle mého odhadu terno a za čtvrtinu ceny.
|
|