FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 18. 4. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
import FSX modelu do 3D Maxu Jeden příspěvek | Celý strom
import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 11:02
kmarciniszyn
Zdravim všechny simptáky, a to zejména simptáky modery Snažím se nějak rozumně dostat nějaký kvalitní addon model (FSX) do 3D maxu abych se poučil, jak nastavovat materialy atd. Moje představa byla že to proženu třeba pře Blender nebo 3Dsimed a natáhnu do Maxu...jenže, tam narazím na limitaci 3ds formátu, který umožnuje jen cca 65000 polygonu, coz uz dneska pri modelech o 300k polygonech tak trochu nestačí...

Jak tedy prosím na to? Máte vlastní zkušenost? Chtěl bych pracovat nadále v MAXu a z něj to dostat dál...stejně tak bych to ale potřeboval obráceně abych se mohl podívat na určitá specifika na již hotových modelech...

Předem díky
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 13:43
Fabo™   
umi to 64 bit max, ale po natazeni dekompilovaneho modelu stejne materialy a animace ztracis, tudiz to nema smysl.
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 13:53
kmarciniszyn
a jakým způsobem to "umí" a kdyz bych chtel zkouknout materialy a animace? Je sance?
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 13:59
Fabo™   
Spis abych nemlzil, 64bit pluginy do 64bit maxu umi do mdl formatu exportovat i vic nez 65tis polygonu. Problem tedy neni v 3ds formatu, ale v exportu do FS, kdy 32bit prevodnik nezkousl vic poly.

Slo to obejit nejak, snad skladanim X souboru, netusim. Nicmene ted to jde nativne v 64bit verzich.

Materialy a animace v maxu zkouknes akorat pokud ti nekdo da zdrojove soubory + modeldef.xml
Prevod do mdl totiz neni bezeztratovy, a vytahnout maxovy soubor tak jak ho nekdo delal tim padem proste nelze (bohuzel)
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 14:09
kmarciniszyn
aha...tedy otestovat si materialy idelane tak ze si udelam kousicek s texturou a ten pak cpu do simu a hraju si s tim...na webu maji u SDK dokumentace nejake obrazky materialu ktere by se meli interaktivne menit...bohuzel mi to teda vubec nefunguje..v zadnem browseru
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 14:17
MiroVrana   
mozem Ta ukludnit, ze to 3ds Ti bude bohate stacit. Tym poctom polygonov sa vobec netrap, prave naopak, snaz sa spravit model, ktory ma co najmensi pocet polygonov.
Co sa tyka tych materialov skus pozriet youtube, je tam toho cela hromada.
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 14:23
kmarciniszyn
já nemám zkušenosti s modelováním pro FSX ale jinak me 3D grafika tak trochu spoluživí...čili něco už v tom mám za sebou...
musím říct, že když jsem se díval kde jsou profi modely dneska tak to nejde pod 150.000 polygonu...A2A cherokee ma tusim 400.000...a to se to hýbe krásně...čili...když už mám teď kvalitní zdroje, tak se budu snažit je využit na maximum a nebudu se tolik polycountu bát.
Já jsem ani tak neřešil ten export - to je daleko...spíš ten import abych se podíval jak to dělají profíci po stránce toho kde přidat, kde ubrat atd...jak vidím tak obecně to stejně v podstatě nejde, takže se budu držet toho co vím a pomalýma krůčkama se budu dostávat dál...
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 15:29
Fabo™   
Polycount neni pro FSX kor v dnesni dobe dulezity, pokud se nebavime o milionech.

Spis jsou limitujici drawcally - zjednodusene receno, jak rychle umi procesor sypat grafice instrukce "vykresli neco".

V principu lze rict, ze pro kazdy objekt jsou drawcally samostatne. V ramci modelu jsou pak zgrupene dle materialu. Tedy cilem dobreho modelu je mit co nejmin drawcallu, s cimz souvisi veci jako

-nepouzivat farbene materialy, radeji udelat na nejakou texturu par pixelu ve vhodne barve.
-Pokud mozno pouzivat cim min textur. Treba nez mit 4 textury 512*512, udelat z nich jednu 1024*1024. Zaberou rovnako mista, ale lze udelat 1 drawcall misto 4.

U scenerek pak se lze bavit o spojovani objektu do jednoho modelu a u opakovaneho umisteni jednoho modelu o uziti drawcall batchingu, kde lze i vicero objektu zgrupit do jednoho modelu, za nejakych podminek, jednou z nichz je absence uziti LODu. Tohle je hodne dulezite treba u scenerek mest (lepsi panelak s jednym slozitejsim LODem, ale umistnen treba 50x v ramci drawcallu, nebo 50 panelaku s LODama?) nebo zalesnenych prostoru (cim vic strom, furt jeden drawcall )

hezke video z pohledu predevsim scenerkare k tomu udelal Arno v ramci FS Developer Conference.
 1x  

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 21:18
kmarciniszyn
super, moc pěkný příspěvek, děkuji za info...já jsem se zatím pohyboval pouze ve svete enginu Gmotor 2 (racing simulace - rfactor atd.) a tam je animaci naproste minimum..spíš střídání textur, čili tohle pro mě bude nové...asi začnu pomalu modelovat a texturovat co jsem chtěl a teprve budu pronikat do těch ostatních pravidel.

btw. podporuje FSX smoothing groups nebo klasicky se to řeší elementama jednoho objektu? vzhledem k používání 3DS formatu typuju ty elementy...(řečeno žargonem 3D maxu)
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 21:20
Fabo™   
To ja neznam, z modelariny jsem teoretik... spis se zeptej na fsdeveloperu...
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 15:07
Algy   
Nevím, jestli ti to k něčemu pomůže, ale tady se dá stáhnout zdrojový kód L-39:
speed99.webhosting.klfree.net/class/witex/czdownload.html
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 15:36
Fabo™   
Ten je ale pro FS9
 

import FSX modelu do 3D Maxu   9. 6. 2014 / 16:27
Lob
Ahoj, když mně zkolaboval disk těsně před dokončením jednoho modelu, tak mně zůstal pouze soubor mdl. Hledal jsem na internetu a objevil jsem na fsdeveloper.com program ModelConverterX, který do určité míry soubor mdl dokáže převést na 3ds (a další formáty). Bohužel ale bez animací. Vzhledem k nedostatku času jsem ale neměl čas to důkladně vyzkoušet, to snad až budu v důchodu . Lob
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ