| | | Innsbruck Approach (LOWI) 29. 5. 2014 / 23:39 | |
| | Ahoj,
nevíte jak nejjednodušeji provést bezpečné ILS přiblížení na letiště Innsbruck za nulové viditelnosti. Jakou volit třeba mapu (spíš orientační) a jaký je třeba postup ve skutečnosti. Je třeba někde v blízkosti letiště nějaký bezpečný bod nad okolním terénem, kde by šlo rovnou nalétnout do localizeru a také se bezpečné usadit do G/S, tak abych se pořád nemusel soustředit na radiovýškoměr.
Všem díky za prodiskutování. Je to moc hezké letiště a já už nechci mít v záloze LOWS pro případné špatné počasí na LOWI.
|
| |
|
| | | Innsbruck Approach (LOWI) 30. 5. 2014 / 00:17 | |
| | Za nulové viditelnosti nelze provést na letiště Innsbruck bezpečně žádné přiblížení !!!
Pokud nejsou minima 1500m dohlednost a oblačnost min. 1300ft AAL, tak letiště dokonce nedovoluje ani žádná přiblížení. I když je možné v případě dočasně zhoršených místních podmínek (lokální mlha, kouřmo, sněžení) požádat o přiblížení pokud je RVR alespoň 1000m, dohlednost nad mlhou alespoň 5km a žádné mraky pod 3100ft, v praxi to málokdo využívá a většina aerolinek má minima mnohem vyšší - například 3.7km dohlednost pro přílety z východu a 5km pro přílety ze západu, s minimy na 3700, resp. 5000ft. V tom údolí to není zejména při Föhnu a mlhách vůbec žádná legrace a pouštět se do přiblížení i za mnohem lepších podmínek než jsou uvedená minima není vůbec procházka růžovou zahradou.
I když se leccos mění s příchodem GNSS přiblížení a posunem antény lokalizéru, Innsbruck zůstává letiště, kde se letí závěrečná fáze přiblížení zásadně vizuálně, za ne úplně standardních postupů a přístrojové navigační pomůcky (s výjimkou GPS) neexistují. |
| |
|
| | | | Innsbruck Approach (LOWI) 30. 5. 2014 / 09:03 | |
| | Moc díky za vyčerpávající odpověď.
Ještě se chci zeptat k tomu posunu lokalizéru. Myslíš tím to, že ILS RWY26 není přesně v ose dráhy? Já jsem nevěděl jestli to je chyba a nebo to tak je i ve skutečnosti. Je to hodně zvláštní takové přiblížení.
dík |
| |
|
| | | | | Innsbruck Approach (LOWI) 30. 5. 2014 / 11:11 | |
| | Vzhledem na tvar udoli nelze postavit v Inssbrucku ILS. Proto je tam vyoseny lokalizer s glisadou.
Co se tyce priblizeni, v spatnem pocasi je nejlepsi volbou v Innsbrucku RNAV priblizeni na 26 nebo treba i 08. Tam zalezi co mas za letadlo. Umi to treba Aerosoft Airbus.
Jinak doporucuju naucit se cist priblizovaci mapky. K Innsbrucku je bezne sehnat jak rakouske AIPacke tak Jeppeseny.
@DD: Nemate nahodou Innsbruck v siti? Hrozne rad bych se podival na LIDO set jak to maj udelany. |
| |
|
| | | | | | Innsbruck Approach (LOWI) 30. 5. 2014 / 11:35 | |
| | Jasně že máme Viz SZ |
| |
|
| | | | | Innsbruck Approach (LOWI) 30. 5. 2014 / 11:34 | |
| | Spíš jsem měl namysli to, že nedávno antény trochu posunuli jižně a změnili kurz. Proč jsou obecně antény mimo letiště už popsal Fabo.
Po tom posunutí tak vytvořili první evropské hybridní přiblížení (vyosené LOC DME s G/S vedením a dodatečným RNP pro goaround), které má už mnohem zajímavější minima a alespoň pro 26 relativně krátký vizuální segment. Třeba AirBerlin má Company minima 2400m/360ft, což je na Innsbruck malý zázrak. Jakmile bude dostupné přesnější RNP, není problém zkonstruovat směrové vedení i se zatáčkami a relativně nízká minima a tím už těmhle všem legráckám definitivně odzvoní. Což bude asi i trochu škoda. A taky ne že bych se zrovna chtěl v tom úzkým údolí nechat honit dokola GPSkou v mlze... |
| |
|
| | | | | | Innsbruck Approach (LOWI) 30. 5. 2014 / 13:20 | |
| | Ve chvili kdy se to zkombinuje se Synthetic Vision for credit nebo Combined Vision s IR kamerou/sensorem a SBAS/EGNOS priblizenim tak to bude i na LOWI brnkacka
Davam tomu rok, maximalne dva...nebo spis do 2020 |
| |
|
| | | | | | | Innsbruck Approach (LOWI) 30. 5. 2014 / 13:21 | |
| | BTW, docist se o tom lze v dubnovem Letectvi |
| |
|
| | | | | | | Innsbruck Approach (LOWI) 30. 5. 2014 / 13:57 | |
| | No a pak tam bude lítat každej nýmand
A konzervativcům z parního období letectví nezbude než to šoupnout do Mnichova či Solnohradu a jít na pivo |
| |
|
|