| | | OT Výcvik PPL 26. 4. 2014 / 16:07 | |
| | Ahoj,
sice je tohle forum dle názvu primárně simulátorové, ale stejně se tu už řeší vše letecké a k tomu je flightsim "živé" forum . Předem se ale omlouvám za off-topic.
Nenašel by se tu někdo, kdo lítát výcvik PPL buď na Sazené u fly for fun nebo v Bubovicích u OK-AIR?
Sháním co možná nejvíce informací a hlavně zákulisních informací pro kvalifikované rozhodnutí, kde začít létat. Jaké jsou zkušenosti, přístup, teorie atd?
Obě jsou cca stejně daleko od Kladna, čili vzdálenost nehraje roli.
Díky moc
Petr Frolík
|
| |
|
| | | OT Výcvik PPL 26. 4. 2014 / 16:07 | |
| | Ještě dodám, že na návštěvu obou škol se chystám v nejbližší době. |
| |
|
| | | OT Výcvik PPL 26. 4. 2014 / 16:58 | |
| | A přímo aeroklub Kladno jsi zkusil? To máš nejblíž A můžeš lítat na Zlínech, ne na Kyssnách |
| |
|
| | | | OT Výcvik PPL 26. 4. 2014 / 18:34 | |
| | Nezkusil, priznavam, ze uplne nevim, jak presne zivot v aeroklubu probiha. Mam o tom takovou predstavu, ze clovek to musi samozrejme tomu aeroklubu vratit v podobe nejakych pracicek atd....coz uplne nevim, jak bych zvladal...mam k potencionalnimu letani jeste praci a atletiku. Takze casove si nejsem uplne jisty, jestli by to slo.
|
| |
|
| | | | | OT Výcvik PPL 26. 4. 2014 / 20:03 | |
| | Dneska už je to úplně jinak. Teď to chodí tak, že buď splníš brigádu ve výši 20 hodin za rok a máš nízkou sazbu, anebo nesplniš a máš vyšší. Rozdíl je cca 400 za hodinu, což není zas taková tragédie. Hlavně tady můžeš lítat na letadlech, která tě opravdu naučí lítat. Ne, jako Kyssna |
| |
|
| | | | | | OT Výcvik PPL 26. 4. 2014 / 20:42 | |
| | Ty Cessny ti musí strašně ležet v žaludku co? |
| |
|
| | | | | | | OT Výcvik PPL 26. 4. 2014 / 20:45 | |
| | To si piš |
| |
|
| | | | | | | | OT Výcvik PPL 26. 4. 2014 / 23:30 | |
| | Oprava: je to trochu jinak, než jsem psal poprvé. To platí pro členy klubu. Pro tebe, jako nového žáka, platí sazba školy, ta je vyšší, ale zase nemusíš platit členský příspěvek, nemáš brigády a nemusíš chodit na požární hlídku. Částky z hlavy nevím, když budeš mít zájem, tak ti je pošlu do emailu. |
| |
|
| | | | | | | | | OT Výcvik PPL 28. 4. 2014 / 06:39 | |
| | Zase, abychom mladého kladenského kolegu úplně nemátli, je potřeba říct, že jisté rozdíly tu jsou. Už to nejsou brigády, i aeroklub se dá létat jako komerční výcvik. Při výcviku v AK ale musíš počítat s omezeními, které vyplývají ze samé podstaty - instruktoři létají aktivisticky a ve volném čase, není žádný obslužný personál, který by ti letadlo vytáhl/zatáhl do hangáru, po letu jej umyl/naplinil palivem. Takže na tomhle žák v aerokubu participuje, pokud není úplná fiflena a nenechá to celé na instruktorovi.
Čili aeroklub není pro každého, je to otázka osobních preferencí. Pro někoho je F-AIR s dospělými ULL a glass kokpitem, kde ti předají diplom a mají přitom košili se 4 proužky, pro někoho je FFF s Michalovými hláškami a klasickými amerikami a pro někoho je AK se všemi těmi Trenéry a Meťáky a 142kami.
P.S. Kopříku, Z-142 možná není už pro nikoho kromě mě. |
| |
|
| | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 11:15 | |
| | Když už jsme u souboje Cessna vs Zlin.... rozbor nehod za r. 2013 jsi četl? |
| |
|
| | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 12:30 | |
| | Četl, teď A je to docela zajímavé. Udělal jsem takovou statistiku, Zlín versus Kyssna.
Selhání techniky tři ku dvěma, chyba pilotáže jedna ku čtyřem. Z toho třikrát Cessně došel benzín Zlínu ani jednou |
| |
|
| | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 12:56 | |
| | Ono jestli to není tak, že obojí jsou letadla a obojí poměrně náročná, akorát u těch cesen se to v běžném poklidném režimu letu nezdá - a tak to může ošálit pozornost méně vnímavých pilotů... (viz kolíček v beranech na Točné, nedodržení pětiminutového katechismu "palivo - palivoměry - motorové - směs", málo nabraného benzínu atd. atd.
Samozřejmě je to nadsázka, ale mně připadá, že zatímco v cestovním režimu a klidném ovzduší zlin reaguje s milimetrovou přesností na křidélka a je připraven dotočit výkrut nebo loupnout přemet- a proto působí dojmem, že se musí pořád držet a řídit, cesna po vyvážení letí tak, že má člověk chuť zout si boty a dát si je na palubní desku. Ve skutečnosti se ale i zlinky dají vyvážit tak, že letí samy - úplně jako ta cesna. A kdyby měly tlumič (jako mají cesny pod kapotou) ani ten rambajz by nebyl takový zničující. No ale pokud se někde něco podělá, obojí je to v každém případě letadlo a vyžaduje to všechno, co je pilot v tu chvíli ze sebe schopen vydat.
Já v podstatě nevidím tak zásadní rozdíl a obtížnost výcviku na zlinech proti výcviku na cesnách. Jedinou zradou je, že cesna možná odpouští víc drobných chyb - a tak musíš mít instruktora psa, aby to nahradil. Zlin tě na ty chybky upozorní dřív sám. Takže to není ani tak o letadle, ale o kvalitě instruktora. |
| |
|
| | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 13:14 | |
| | Já vím, já rád zlobím cessnaře Mě prostě zlínek přirostl k srdci, tak ho každému doporučuju Ale musíš uznat, Trenér je určitě lepší, než Cessna |
| |
|
| | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 13:17 | |
| | No, ako v čom. Ak potrebuješ okrem seba odviezť 3 ľudí na dovolenku k moru, tak je lepšia cessna. Nič nie je len čiernobiele |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 13:27 | |
| | To je fakt, sedět ve zlínu déle, jak dvě hodiny, to už je skoro za trest |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 16:41 | |
| | Pawlicku nedej se, Zlín je lepší. Cessna je pro hloupí americký farmáře... Utřou slepičáky z křídel a letí. Zlín je pro piloty |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 16:50 | |
| | Děkuju náčelníku, že jsi se mne zastal |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 17:49 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 18:37 | |
| | Stopětka a dvěstěpětka jo, ale Z142 rozhodně ne, páč ten už dneska není pro nikoho. S tím, že stopětek je jako šafránu a dvěstěpětky josu prababičky se vším, co k tomu patří....stačí mrknout na UZPLN. Závad motorů u Zlinů tam je až běda, skoro všechno to je únava matroše....((( |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 19:21 | |
| | Ono to není zas tak hrozný. Cessny jsou na tom téměř stejně. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 20:54 | |
| | ..s maličkým, pro mě docela podstatným rozdílem....Cessny se i nadále vyrábějí a dale vyrábět budou.Tudíž se dají sehnat kromě nových, i kusy lítané ve slušném stavu.Zliny prostě dolítali...Ano, Z 242 / Z 143 se dají koupit nové...ale ještě jsem nikoho v čechách neviděl, kdo by to udělal....kámoš, zapřísáhlý zlínista byl před pár lety v Otrokovicích dojednat koupi Z 143 do nejmenovaného ajroklubu..éro OK, ale když se dozvěděl tu cenu, tak bylo po jednání...takže tak) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 22:17 | |
| | Na lítání kolem komína asi jo. Na delší skoky v horším počasí je holt fajn Amerika |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 10:55 | |
| | ... ja si myslím, že prvých šesť hodín sedieť v cockpite lietadla je skôr "boží dar". |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 20:24 | |
| | Pokud nemáš 172SP (a i u ní to není taková sláva), tak dovolená ve čtyřech s Cessnou se drobet prodraží. Čtyři normální středoevropani plus nezbytná bagáž a do nádrží se jen tak stříkne... Tak nakonec vyjde pomalu nastejno cesta autem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 20:55 | |
| | na leteckou dovolenou se vozí jen letecké brýle, sluchátka a platební karta páč všechno včetně bab se dá sehnat namístě)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 22:08 | |
| | presne tak + pri leteckej dovolenke je cieľ už cesta, to týždňové váľanie sa na pláži a ostatné detaily sa kľudne dajú preskočiť |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 28. 4. 2014 / 12:31 | |
| | No jo, sorry! Já jsem už 21 let v chomoutu, tak myslím jinak... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 28. 4. 2014 / 13:37 | |
| | Ted to uplne nechapu, cim se prodrazi? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 28. 4. 2014 / 15:25 | |
| | Jednak je důležitý ten smajlík:
A druhak, je to narážka (myšlená humorně) na obsazení čtyřmi chlapy (normálně živenými) a tím pádem jen malou zásobu paliva. Takže než se doletí k moři, musí se tankovat (cena benzínu, přistávací a jiné poplatky).
(Prostě si dělám srandu) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 00:39 | |
| | já v tom tušil nějakou kulišárnu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 08:34 | |
| | No zas takovou srandu si neděláš.
Pokud jsi někdy plánoval nějaký skutečně delší let ve čtyřech - ať s C172 s normáními nádržemi nebo i C182 s long range tanky atd., tak zjistíš, že rozdíl je skoro jen v cestovní rychlosti. Vše ostatní vychutnáš jen v případě, že poletíte ve třech. Jinak je to prašť jako uhoď. A pokud zvolíš Z-43 (což sice nebývá v našich zeměpisných šířkách "in" - ale proč ne, pokud by se cestovalo v regionech, kde je aspoň trochu zázemí pro wlaltry) - tak to je zas to samý. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 07:10 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 08:57 | |
| | Dík za hezký odkaz.
Je tem krásně několik silných argumentů (výhled nahoru a do zatáčky atd. atd.), proč mám tak rád Z-142/Z-43 a proč mne mrzí, že se pomalu ztrácejí z našich letišť a příležitostí sedlat je je čím dál tím míň... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 09:51 | |
| | Ještě by se dalo uvažovat o Z-143LSi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 22:59 | |
| | No samozřejmě, mnoho výhod v jednom balíku, ale trochu hůře dostupný špás... Zatím jsem neměl to potěšení...
|
| |
|
| | | OT Výcvik PPL 27. 4. 2014 / 21:43 | |
| | Ahoj, lítal jsem PPL u FFF. Jsou to 3 roky, leccos se za tu dobu mohlo změnit..po PPL jsem z osobních důvodů přešel jinam.
Moje otázka když se mě lidé ptají na leteckou školu je jaký typ létání chceš? Jen tak pro radost, nebo jednou profesně? Pokud pro radost, FFF mohu zcela doporučit. Už i ten jejich název tomu napovídá Pokud se chceš profesně rozvíjet dál, hledal bych větší školy se širším zázemím. Ale hezky popořádku.
Přístup - bez jedinho problému. FFF je spíš menší, rodiná firma. Rezervační systém jednoduchý, fungující.
Teorie - od teorie PPL nečekej nic velkého, pár sezení na učebně, tuším 4 hodiny na každý předmět. Teorii se musíš spíš naučit sám.
Letadlový park - za mě to byla 3xC150, na které jsem létal takže se mi snad nikdy nestalo, že by byla éra obsazená. Kupodivu to nejstarší létalo nejlépe
Instruktoři - často se mi střídali a když létáš jednu úlohu s víc lidma a každý to po tobě chce trochu jinak, není to moc ideální. Ale v zásadě jsem s nikým neměl problém a s hláškami Michala Raudanského typu, že "létání musí být hladké jako prsa mladé dívky" se v kokpitu nenudíš. Létal jsem jak s mladými instruktory, tak se zkušenými, např. Petrem Šindelářem. Spíš to celé ale bylo takové lítání kolem komínu nebo v Géčku, Éčku.. Třeba podávat letový plán jsem se defacto naučil až sám po PPLku. To samý s létáním na beton, to jsem v PPL zažil snad 2x ve Vodochodech. Tohle jsou věci, který se s instruktorem dají určitě domluvit, ale to vidím až teď. Když jsem dělal PPL tak jsem z toho byl vykulený, že mě ani nenapadlo řešit nějaký lítání výš, dál a na větší letiště.
Cena - platí to, co mají na webu. Nestalo se mi, že bych na konci zjistil, že mě to stálo o 50tis víc. Platí se za letovou hodinu. Zároveň ale chtějí, aby sis do deníku psal jen letovou hodinu. Podle předpisu ale můžeš do deníku psát dobu od špalku do špalku. To jsem v té době taky nevěděl, takže teoreticky bych místo těch 45 hodin mohl mít v deníku řekněme 48. Nebo naopak mít 45 ale zaplatit jen 42 |
| |
|
| | | | OT Výcvik PPL 28. 4. 2014 / 13:33 | |
| | Diky moc za info |
| |
|
| | | | OT Výcvik PPL 28. 4. 2014 / 16:49 | |
| | Tak jo, rozhodl jsem se.... S nástupem dospělosti do toho pujdu Díky |
| |
|
| | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 11:43 | |
| | Ahoj, s dovolením se dopustím OT na druhou: co ULL výcvik tamtéž?
Poohlížím se po škole v okolí Prahy, přednostně na levém břehu - Kladno, Slaný, Sazená, ....? Protože to asi vždycky zůstane jenom pro radost převážně kolem komína a z hobby peněženky, tak to spíš než na PPL vidím na ULL a zmiňovaná "rodinná" atmosféra by mi taky byla po chuti spíš.
|
| |
|
| | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 13:04 | |
| | tak to já si musím trochu zalobovat.. pojď k nám do AK do slaného ) z UL tam máme vampíra (tuším 1800/hod) a nějakýho zenaira s ostruhou (1100/hod) |
| |
|
| | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 13:26 | |
| | Což o to, ani jedno letadlo nezní špatně, ale nevím jak aeroklub - jak to tam u vás chodí? Tož nésu žádné miljonář, ale přeci jen bych ve svém t.č. středním věku upřednostnil styl "zamluvím, sednu a letím, poslechnu si, co jsem podělal, vyklopím denní výplatu, nejvýš to ošplíchnu, zatlačím a mizím". Trávit život na letišti místo chaty momentálně nemůžu a nechci.. |
| |
|
| | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 14:07 | |
| | Na Kladně je Fráňa, Franair, ten létá tuším za 1600/hod a funguje tím stylem, jaký ty chceš |
| |
|
| | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 14:34 | |
| | U nej se letalo za 2k za "lekci", ale bylo to neco pres hodinu. Tedy tak 5 let (tusim) zpatky.
Jinak mohu doporucit i kdyz zkusenosti jinde nemam. |
| |
|
| | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 14:53 | |
| | jo, ale to taky mužeš doporučit rovnou zejdu, co jsem tak slyšel
hele já u nás v klubu funguju uplně přesně tímhle stylem. díky bohu doby svazarmu, kdy si na letišti musel bejt od nevidím do nevidím a dělat brigády, jsou v hajzlu a dokonce tě ani nikdo nejebe za nic |
| |
|
| | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 15:12 | |
| | Mno, když je za co... přeci jen lepší se nechat třikrát zjebat než s tím jednou jebnout.
Jo, to je fajn. Zažil jsem kdysi post-svazarm a byl to poměr tak hodina na letišti na minutu v letadle. Vedle brigád a služeb mi snad ještě víc vadilo to bezčasí kolem - není prohlídka, není pojištění, není počasí, nesešli se lidi, tak co, budem dneska něco dělat, nebo zas jdem domů? Počkáme ještě hoďku...
|
| |
|
| | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 18:49 | |
| | to znám velice dobře ) to právě naštěstí ve slaným neni |
| |
|
| | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 20:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 22:31 | |
| | ...parcely jsou už zasíťovaný? |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 23:36 | |
| | to taky nikde neříkám. aby zase nedošlo k mejlce |
| |
|
| | | | | | | OT Výcvik PPL 29. 4. 2014 / 21:07 | |
| | TO je ten, co to u něj lítal Kachna? |
| |
|
| | | | | | | | OT Výcvik PPL 30. 4. 2014 / 19:45 | |
| | Nee, Kachna u Fráni nelétal. |
| |
|
| | | OT Výcvik PPL a DPH 30. 4. 2014 / 14:46 | |
| | Když o tom tak uvažuji, proč má tolik škol ceny bez DPH (kromě reklamního faktu, že je cena v katalogu nižší )? A jak se může smrtelník (zaměstnanec) dostat na ceny bez DPH? Podle mě nijak...mýlím se? |
| |
|
| | | | OT Výcvik PPL a DPH 30. 4. 2014 / 15:15 | |
| | Pokud to umis vykazat jako cinost pro firmu - doprava za klientem nebo tak, tak by to melo asi jit. Jako zamestnanec... asi nijak, no. |
| |
|
| | | | | OT Výcvik PPL a DPH 30. 4. 2014 / 15:40 | |
| | Jestli já si to nemyslel....reklamní trik . Díky |
| |
|
| | | OT Výcvik PPL 2. 5. 2014 / 00:00 | |
| | zažil jsem FFF LKSZ a mohu je jen doporučit. Škoda jen že může první instruktor je již po smrti byl to fajn chlap |
| |
|
|