FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT Výcvik PPL Jeden příspěvek | Celý strom
OT Výcvik PPL   26. 4. 2014 / 16:07
Neo OK AAA
Ahoj,
sice je tohle forum dle názvu primárně simulátorové, ale stejně se tu už řeší vše letecké a k tomu je flightsim "živé" forum . Předem se ale omlouvám za off-topic.

Nenašel by se tu někdo, kdo lítát výcvik PPL buď na Sazené u fly for fun nebo v Bubovicích u OK-AIR?

Sháním co možná nejvíce informací a hlavně zákulisních informací pro kvalifikované rozhodnutí, kde začít létat. Jaké jsou zkušenosti, přístup, teorie atd?

Obě jsou cca stejně daleko od Kladna, čili vzdálenost nehraje roli.

Díky moc

Petr Frolík
 

OT Výcvik PPL   26. 4. 2014 / 16:07
Neo OK AAA
Ještě dodám, že na návštěvu obou škol se chystám v nejbližší době.
 

OT Výcvik PPL   26. 4. 2014 / 16:58
pawlick
A přímo aeroklub Kladno jsi zkusil? To máš nejblíž A můžeš lítat na Zlínech, ne na Kyssnách
 

OT Výcvik PPL   26. 4. 2014 / 18:34
Neo OK AAA
Nezkusil, priznavam, ze uplne nevim, jak presne zivot v aeroklubu probiha. Mam o tom takovou predstavu, ze clovek to musi samozrejme tomu aeroklubu vratit v podobe nejakych pracicek atd....coz uplne nevim, jak bych zvladal...mam k potencionalnimu letani jeste praci a atletiku. Takze casove si nejsem uplne jisty, jestli by to slo.
 

OT Výcvik PPL   26. 4. 2014 / 20:03
pawlick
Dneska už je to úplně jinak. Teď to chodí tak, že buď splníš brigádu ve výši 20 hodin za rok a máš nízkou sazbu, anebo nesplniš a máš vyšší. Rozdíl je cca 400 za hodinu, což není zas taková tragédie. Hlavně tady můžeš lítat na letadlech, která tě opravdu naučí lítat. Ne, jako Kyssna
 

OT Výcvik PPL   26. 4. 2014 / 20:42
Neo OK AAA
Ty Cessny ti musí strašně ležet v žaludku co?
 

OT Výcvik PPL   26. 4. 2014 / 20:45
pawlick
To si piš
 

OT Výcvik PPL   26. 4. 2014 / 23:30
pawlick
Oprava: je to trochu jinak, než jsem psal poprvé. To platí pro členy klubu. Pro tebe, jako nového žáka, platí sazba školy, ta je vyšší, ale zase nemusíš platit členský příspěvek, nemáš brigády a nemusíš chodit na požární hlídku. Částky z hlavy nevím, když budeš mít zájem, tak ti je pošlu do emailu.
 

OT Výcvik PPL   28. 4. 2014 / 06:39
SONP   
Zase, abychom mladého kladenského kolegu úplně nemátli, je potřeba říct, že jisté rozdíly tu jsou. Už to nejsou brigády, i aeroklub se dá létat jako komerční výcvik. Při výcviku v AK ale musíš počítat s omezeními, které vyplývají ze samé podstaty - instruktoři létají aktivisticky a ve volném čase, není žádný obslužný personál, který by ti letadlo vytáhl/zatáhl do hangáru, po letu jej umyl/naplinil palivem. Takže na tomhle žák v aerokubu participuje, pokud není úplná fiflena a nenechá to celé na instruktorovi.

Čili aeroklub není pro každého, je to otázka osobních preferencí. Pro někoho je F-AIR s dospělými ULL a glass kokpitem, kde ti předají diplom a mají přitom košili se 4 proužky, pro někoho je FFF s Michalovými hláškami a klasickými amerikami a pro někoho je AK se všemi těmi Trenéry a Meťáky a 142kami.

P.S. Kopříku, Z-142 možná není už pro nikoho kromě mě.
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 11:15
Lowmick   
Když už jsme u souboje Cessna vs Zlin.... rozbor nehod za r. 2013 jsi četl?
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 12:30
pawlick
Četl, teď A je to docela zajímavé. Udělal jsem takovou statistiku, Zlín versus Kyssna.
Selhání techniky tři ku dvěma, chyba pilotáže jedna ku čtyřem. Z toho třikrát Cessně došel benzín Zlínu ani jednou
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 12:56
kuma   
Ono jestli to není tak, že obojí jsou letadla a obojí poměrně náročná, akorát u těch cesen se to v běžném poklidném režimu letu nezdá - a tak to může ošálit pozornost méně vnímavých pilotů... (viz kolíček v beranech na Točné, nedodržení pětiminutového katechismu "palivo - palivoměry - motorové - směs", málo nabraného benzínu atd. atd.

Samozřejmě je to nadsázka, ale mně připadá, že zatímco v cestovním režimu a klidném ovzduší zlin reaguje s milimetrovou přesností na křidélka a je připraven dotočit výkrut nebo loupnout přemet- a proto působí dojmem, že se musí pořád držet a řídit, cesna po vyvážení letí tak, že má člověk chuť zout si boty a dát si je na palubní desku. Ve skutečnosti se ale i zlinky dají vyvážit tak, že letí samy - úplně jako ta cesna. A kdyby měly tlumič (jako mají cesny pod kapotou) ani ten rambajz by nebyl takový zničující. No ale pokud se někde něco podělá, obojí je to v každém případě letadlo a vyžaduje to všechno, co je pilot v tu chvíli ze sebe schopen vydat.

Já v podstatě nevidím tak zásadní rozdíl a obtížnost výcviku na zlinech proti výcviku na cesnách. Jedinou zradou je, že cesna možná odpouští víc drobných chyb - a tak musíš mít instruktora psa, aby to nahradil. Zlin tě na ty chybky upozorní dřív sám. Takže to není ani tak o letadle, ale o kvalitě instruktora.
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 13:14
pawlick
Já vím, já rád zlobím cessnaře Mě prostě zlínek přirostl k srdci, tak ho každému doporučuju Ale musíš uznat, Trenér je určitě lepší, než Cessna
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 13:17
Venturi   
No, ako v čom. Ak potrebuješ okrem seba odviezť 3 ľudí na dovolenku k moru, tak je lepšia cessna. Nič nie je len čiernobiele
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 13:27
pawlick
To je fakt, sedět ve zlínu déle, jak dvě hodiny, to už je skoro za trest
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 16:41
OK-OPL (CSA107)
Pawlicku nedej se, Zlín je lepší. Cessna je pro hloupí americký farmáře... Utřou slepičáky z křídel a letí. Zlín je pro piloty
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 16:50
pawlick
Děkuju náčelníku, že jsi se mne zastal
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 17:49
jgm
Only C-105 (forever)
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 18:37
Koprik
Stopětka a dvěstěpětka jo, ale Z142 rozhodně ne, páč ten už dneska není pro nikoho. S tím, že stopětek je jako šafránu a dvěstěpětky josu prababičky se vším, co k tomu patří....stačí mrknout na UZPLN. Závad motorů u Zlinů tam je až běda, skoro všechno to je únava matroše....(((
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 19:21
pawlick
Ono to není zas tak hrozný. Cessny jsou na tom téměř stejně.
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 20:54
Koprik
..s maličkým, pro mě docela podstatným rozdílem....Cessny se i nadále vyrábějí a dale vyrábět budou.Tudíž se dají sehnat kromě nových, i kusy lítané ve slušném stavu.Zliny prostě dolítali...Ano, Z 242 / Z 143 se dají koupit nové...ale ještě jsem nikoho v čechách neviděl, kdo by to udělal....kámoš, zapřísáhlý zlínista byl před pár lety v Otrokovicích dojednat koupi Z 143 do nejmenovaného ajroklubu..éro OK, ale když se dozvěděl tu cenu, tak bylo po jednání...takže tak)
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 22:17
Lowmick   
Na lítání kolem komína asi jo. Na delší skoky v horším počasí je holt fajn Amerika
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 10:55
Instructor
... ja si myslím, že prvých šesť hodín sedieť v cockpite lietadla je skôr "boží dar".
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 20:24
mezekmezek
Pokud nemáš 172SP (a i u ní to není taková sláva), tak dovolená ve čtyřech s Cessnou se drobet prodraží. Čtyři normální středoevropani plus nezbytná bagáž a do nádrží se jen tak stříkne... Tak nakonec vyjde pomalu nastejno cesta autem.
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 20:55
Koprik
na leteckou dovolenou se vozí jen letecké brýle, sluchátka a platební karta páč všechno včetně bab se dá sehnat namístě))
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 22:08
Venturi   
presne tak + pri leteckej dovolenke je cieľ už cesta, to týždňové váľanie sa na pláži a ostatné detaily sa kľudne dajú preskočiť
 

OT Výcvik PPL   28. 4. 2014 / 12:31
mezekmezek
No jo, sorry! Já jsem už 21 let v chomoutu, tak myslím jinak...
 

OT Výcvik PPL   28. 4. 2014 / 13:37
Neo OK AAA
Ted to uplne nechapu, cim se prodrazi?
 

OT Výcvik PPL   28. 4. 2014 / 15:25
mezekmezek
Jednak je důležitý ten smajlík:
A druhak, je to narážka (myšlená humorně) na obsazení čtyřmi chlapy (normálně živenými) a tím pádem jen malou zásobu paliva. Takže než se doletí k moři, musí se tankovat (cena benzínu, přistávací a jiné poplatky).

(Prostě si dělám srandu)
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 00:39
Neo OK AAA
já v tom tušil nějakou kulišárnu
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 08:34
kuma   
No zas takovou srandu si neděláš.

Pokud jsi někdy plánoval nějaký skutečně delší let ve čtyřech - ať s C172 s normáními nádržemi nebo i C182 s long range tanky atd., tak zjistíš, že rozdíl je skoro jen v cestovní rychlosti. Vše ostatní vychutnáš jen v případě, že poletíte ve třech. Jinak je to prašť jako uhoď. A pokud zvolíš Z-43 (což sice nebývá v našich zeměpisných šířkách "in" - ale proč ne, pokud by se cestovalo v regionech, kde je aspoň trochu zázemí pro wlaltry) - tak to je zas to samý.
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 07:10
Premek
Srovnání s jiným typem - přesto si myslím, že to je zajímavý video:
http://www.youtube.com/watch?v=h8AV7iH6HWk
 1x  

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 08:57
kuma   
Dík za hezký odkaz.

Je tem krásně několik silných argumentů (výhled nahoru a do zatáčky atd. atd.), proč mám tak rád Z-142/Z-43 a proč mne mrzí, že se pomalu ztrácejí z našich letišť a příležitostí sedlat je je čím dál tím míň...
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 09:51
mezekmezek
Ještě by se dalo uvažovat o Z-143LSi.
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 22:59
kuma   
No samozřejmě, mnoho výhod v jednom balíku, ale trochu hůře dostupný špás... Zatím jsem neměl to potěšení...
 

OT Výcvik PPL   27. 4. 2014 / 21:43
com304
Ahoj, lítal jsem PPL u FFF. Jsou to 3 roky, leccos se za tu dobu mohlo změnit..po PPL jsem z osobních důvodů přešel jinam.
Moje otázka když se mě lidé ptají na leteckou školu je jaký typ létání chceš? Jen tak pro radost, nebo jednou profesně? Pokud pro radost, FFF mohu zcela doporučit. Už i ten jejich název tomu napovídá Pokud se chceš profesně rozvíjet dál, hledal bych větší školy se širším zázemím. Ale hezky popořádku.
Přístup - bez jedinho problému. FFF je spíš menší, rodiná firma. Rezervační systém jednoduchý, fungující.
Teorie - od teorie PPL nečekej nic velkého, pár sezení na učebně, tuším 4 hodiny na každý předmět. Teorii se musíš spíš naučit sám.
Letadlový park - za mě to byla 3xC150, na které jsem létal takže se mi snad nikdy nestalo, že by byla éra obsazená. Kupodivu to nejstarší létalo nejlépe
Instruktoři - často se mi střídali a když létáš jednu úlohu s víc lidma a každý to po tobě chce trochu jinak, není to moc ideální. Ale v zásadě jsem s nikým neměl problém a s hláškami Michala Raudanského typu, že "létání musí být hladké jako prsa mladé dívky" se v kokpitu nenudíš. Létal jsem jak s mladými instruktory, tak se zkušenými, např. Petrem Šindelářem. Spíš to celé ale bylo takové lítání kolem komínu nebo v Géčku, Éčku.. Třeba podávat letový plán jsem se defacto naučil až sám po PPLku. To samý s létáním na beton, to jsem v PPL zažil snad 2x ve Vodochodech. Tohle jsou věci, který se s instruktorem dají určitě domluvit, ale to vidím až teď. Když jsem dělal PPL tak jsem z toho byl vykulený, že mě ani nenapadlo řešit nějaký lítání výš, dál a na větší letiště.
Cena - platí to, co mají na webu. Nestalo se mi, že bych na konci zjistil, že mě to stálo o 50tis víc. Platí se za letovou hodinu. Zároveň ale chtějí, aby sis do deníku psal jen letovou hodinu. Podle předpisu ale můžeš do deníku psát dobu od špalku do špalku. To jsem v té době taky nevěděl, takže teoreticky bych místo těch 45 hodin mohl mít v deníku řekněme 48. Nebo naopak mít 45 ale zaplatit jen 42
 1x  

OT Výcvik PPL   28. 4. 2014 / 13:33
Neo OK AAA
Diky moc za info
 

OT Výcvik PPL   28. 4. 2014 / 16:49
LAKY911
Tak jo, rozhodl jsem se.... S nástupem dospělosti do toho pujdu Díky
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 11:43
LUdo
Ahoj, s dovolením se dopustím OT na druhou: co ULL výcvik tamtéž?

Poohlížím se po škole v okolí Prahy, přednostně na levém břehu - Kladno, Slaný, Sazená, ....? Protože to asi vždycky zůstane jenom pro radost převážně kolem komína a z hobby peněženky, tak to spíš než na PPL vidím na ULL a zmiňovaná "rodinná" atmosféra by mi taky byla po chuti spíš.

 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 13:04
MiG-21MFN
tak to já si musím trochu zalobovat.. pojď k nám do AK do slaného ) z UL tam máme vampíra (tuším 1800/hod) a nějakýho zenaira s ostruhou (1100/hod)
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 13:26
LUdo
Což o to, ani jedno letadlo nezní špatně, ale nevím jak aeroklub - jak to tam u vás chodí? Tož nésu žádné miljonář, ale přeci jen bych ve svém t.č. středním věku upřednostnil styl "zamluvím, sednu a letím, poslechnu si, co jsem podělal, vyklopím denní výplatu, nejvýš to ošplíchnu, zatlačím a mizím". Trávit život na letišti místo chaty momentálně nemůžu a nechci..
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 14:07
pawlick
Na Kladně je Fráňa, Franair, ten létá tuším za 1600/hod a funguje tím stylem, jaký ty chceš
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 14:34
me2d
U nej se letalo za 2k za "lekci", ale bylo to neco pres hodinu. Tedy tak 5 let (tusim) zpatky.
Jinak mohu doporucit i kdyz zkusenosti jinde nemam.
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 14:53
MiG-21MFN
jo, ale to taky mužeš doporučit rovnou zejdu, co jsem tak slyšel

hele já u nás v klubu funguju uplně přesně tímhle stylem. díky bohu doby svazarmu, kdy si na letišti musel bejt od nevidím do nevidím a dělat brigády, jsou v hajzlu a dokonce tě ani nikdo nejebe za nic
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 15:12
LUdo
Mno, když je za co... přeci jen lepší se nechat třikrát zjebat než s tím jednou jebnout.

Jo, to je fajn. Zažil jsem kdysi post-svazarm a byl to poměr tak hodina na letišti na minutu v letadle. Vedle brigád a služeb mi snad ještě víc vadilo to bezčasí kolem - není prohlídka, není pojištění, není počasí, nesešli se lidi, tak co, budem dneska něco dělat, nebo zas jdem domů? Počkáme ještě hoďku...
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 18:49
MiG-21MFN
to znám velice dobře ) to právě naštěstí ve slaným neni
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 20:28
SONP   
Ani na Kladně ne...
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 22:31
Balooo   
...parcely jsou už zasíťovaný?
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 23:36
MiG-21MFN
to taky nikde neříkám. aby zase nedošlo k mejlce
 

OT Výcvik PPL   29. 4. 2014 / 21:07
Tragédie v JRD
TO je ten, co to u něj lítal Kachna?
 

OT Výcvik PPL   30. 4. 2014 / 19:45
Kachna   
Nee, Kachna u Fráni nelétal.
 

OT Výcvik PPL a DPH   30. 4. 2014 / 14:46
Neo OK AAA
Když o tom tak uvažuji, proč má tolik škol ceny bez DPH (kromě reklamního faktu, že je cena v katalogu nižší )? A jak se může smrtelník (zaměstnanec) dostat na ceny bez DPH? Podle mě nijak...mýlím se?
 

OT Výcvik PPL a DPH   30. 4. 2014 / 15:15
Fabo™   
Pokud to umis vykazat jako cinost pro firmu - doprava za klientem nebo tak, tak by to melo asi jit. Jako zamestnanec... asi nijak, no.
 

OT Výcvik PPL a DPH   30. 4. 2014 / 15:40
Neo OK AAA
Jestli já si to nemyslel....reklamní trik . Díky
 

OT Výcvik PPL   2. 5. 2014 / 00:00
Mike76
zažil jsem FFF LKSZ a mohu je jen doporučit. Škoda jen že může první instruktor je již po smrti byl to fajn chlap
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ