| | | FSX doplňky 20. 4. 2014 / 20:59 | |
| | Zdravím,
přeinstalovával jsem si počítač a opět nainstaloval nesmrtelné FSX. Ale když už jsem v dělání pořádku: jaké doporučujete nainstalovat doplňky, aby vypadal let jak po vizuální stránce, tak i do praktické stránce co nejrealističtěji? Nemyslím teď konkrétní letiště, ale všeobecné doplňky: Ultimate Night Environment, Real Sky, Ground Details, Ground Environment X, World Environment, TSS Audio Environment, Ultimate Traffic, Ultimate Airport, Aerosoft - My Traffic, Anchorage PhotoRealistic X, FSX Vector Europe... existuje celá řada doplňků, ale přijde mi, že některé dělají to stejné, jen jinak... takže - doporučili byste mi z nich prosím nějaké na instalaci (včetně těch, kterých jsem nezmínil)? |
| |
|
| | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 01:40 | |
| | Dnes už ti stačí v podstatě jen Orbx FTX Global na krajinu, Real Environment Extreme na počasí a nějakej ten traffic dle vlastní chuti. Zbytek jsou dnes už dá se říci zastaralé addony, které jak píšeš dělají totéž. |
| |
|
| | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 09:39 | |
| | Okrem vylepsenia vizualneho zazitku, pre mna znamenal novy rozmer FSX aj instalacia FS Passengers. |
| |
|
| | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 12:31 | |
| | Díky moc, oběma, pánové!
Algy - poprosím tě o specifikování - "nějakej ten traffic dle vlastní chuti" - kterýpak (či kterépak) bys mi prosím tě doporučil, pokud jich existuje více? Dnes tedy Orbx FTX Global nahrazuje jak pozemní textury, dodává i určuje správnou nadmořskou výšku? (Obsahuje i například detailnější mapu pro ČR, či jsou tam pouze přibližné údaje?)
ST0RMe - jasně, ten nesmí chybět, mám ho v záloze, moc děkuji |
| |
|
| | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 12:48 | |
| | Orbx neresi mesh, tedy vyskova data. Pro tohle doporucuju FS Global. |
| |
|
| | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 13:44 | |
| | Ahoj, právě testuji ORBX FTX Global + LKAA vektorová data od Pavla Brodského ( http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=717&menu= ) a stojí to za to
Například Klatovy, první obrázek je s LKAA vector, druhý bez. Jak vidíš, bez něho tam chybí les u LKKT, nějaká ta zástavba, silnice atd. |
| |
|
| | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 16:49 | |
| | No, trafficů je milión. Někdo chce mít jen malá letadla v ČR, někdo jen vojenská, někdo zas dopraváky létající po celém světě. Můžeš si udělat i svůj vlastní, například jen jednu konkrétní společnost. Prostě každý má rád něco jiného. Jiní zase létají online a žádný traffic nepotřebují.
FTX Global nahrazuje pouze pozemní textury a upravuje pouliční osvětlení (s výškou nic nedělá).
Je také dobré jej doplnit vektorovými daty viz kolega níže.
Výšková data má na starosti zase FS Global 2010 nebo FS Global Ultimate od Pilot Software. Ale někdy nadělají více škody než užitku. Pokud chceš detailnější mapu pro ČR, stáhni si zde na flightsimu SRTM ČR pro FS2004 (funguje i v FSX). Myslím, že je dodnes nepřekonán. |
| |
|
| | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 18:18 | |
| | A ja treba letam i offline radeji bez trafficu, protoze ATC stoji za houby a traffic se mi plete do cesty |
| |
|
| | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 18:31 | |
| | Jo to tak je v X-PLANE, kde se prakticky neda pouzit ATC pro VFR. V FSX to docela jde. To je zrovna pro me slabina XPL. A ted to tu muze zase vzplanout. |
| |
|
| | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 16:36 | |
| | Hodne zalezi na tom, jake jsou Tve preference!!!! To co pro nekoho znamena "super skvele", muze pro jineho byt "k nicemu". A pritom oba maji pravdu.
Ja napriklad preferuji fotoscenerie. Duvodem je, ze me mnohem vic naplnuje pocit, ze pri letu vidim presne to, co tam skutecne je.
Taky pozor na produkty, ktere sice na jedne strane meni FSX k nepoznani k dobremu [vizuelne], ale na druhou stranu ignoruji simulator jako celek a vlastne ho castecne nici!!
A mesh je taky kapitola sama o sobe. Neco vylepsi a spoustu poskodi.
Zalezi na Tvych ocekavanich.
Specialni pripad ORBX. Pro mne je nepouzitelny. Preferuji realisticnost pred "krasou". Ano, nemam foto na celou planetu a tak by se vylepseni v podobe ORBX hodilo na oblasti, kde nemam fotoscenerii. Jenze bohuzel ORBX likviduje nekolik zasadnich veci v simulatoru, ktere jsou pro mne dulezitejsi.
Pocasi je to same. Nejrealisticteji nabizi pocasi momentalne FSGRW. Zadne zbytecne a nerealne nahrazovani realnych mraku temi lepe vypadajicimi apod.
Je to proste o gustu. |
| |
|
| | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 17:01 | |
| | Docela by mě zajímalo co podle Tebe ORBX v simulátoru likviduje
Pro mě je zrovna ORBX FTX Global naprosto fantastická záležitost, kterou když spojíš s dalšíma addonama dohromady ( UTEX, XCLASS EU, některé části LKAA VECTOR X ... ) dává simu takřka fotorealistickou krajinu..
Ale jak dobře píšeš, je to o gustu |
| |
|
| | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 18:20 | |
| | Tak treba uplne zprehazi definici landclassu svou, pro jedno... |
| |
|
| | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 18:44 | |
| | Ano , napriklad toto. A za urcitych okolnosti a pri urcitych konkretnich ocekavanich cini cely simulator NEPOUZITELNYM.
Ale tim nerikam, ze je FTX [ORBX] spatne. Jen pro nekoho je proste "skodnou".
Ovsem nezaujate LZE rici, ze ORBX je nejbezohlednejsi developer, ci vydavatel chcete-li. Absolutne nerespektuje neprekrocitelne limity FSX a jeste to okazale vydava za krok kupredu. Je mnoho prikladu, ktere pri pouziti ORBX prestanou korektne fungovat a kdyz se na ne obratis pro technickou podporu, tak se Ti dostane rady, abys jimi zlikvidovanou funkci simulatoru vypnul. Mi se treba ani tento pristup nelibi. Uz treba kvuli neosvetlujicim pristavacim svetlum nepouzivam ani zadne z letist ORBX.
No a co se realisticnosti tyce, tak zrovna v ORBX ja nevidim vubec zadny prinos. Je to jen obrovske vylepseni textur a s realisticnosti to nema pranic spolecneho.
Jeste preventivne objasnim to pocasi, aby se toho nekdo taky nechytnul. Addony na pocasi krome jineho taky vylepsuji "vzhled" pocasi. Dulezitou soucasti jsou mraky. Vysledkem je pak to, ze mame v simu vzhled oblohy a mraku daleko atraktivnejsi a malebnejsi, nez je tomu v realu. FSGRW ma jedno zajimave nastaveni, kterym se da toto "oblbovani oci" uplne vypnout. Pocasi pak i vzhledove vypada naprosto realisticky a bez neprirozenych prikras.
Ale ano, souhlasim, at si kazdy vybere co je mu blizsi a co se mu vic hodi, ci libi!!!!! No ale casto by bylo fajn nevydavat to za priblizeni k realite... |
| |
|
| | | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 19:25 | |
| | S tím nepřibližováním realitě bych zásadně nesouhlasil. Bavíme-li se tedy o té realitě vizuální.
FSX v defaultu je naprostá tragédie, která nemá s realitou nic společného ani v USA, ze kterého vychází.
Reliéf s nedostatečným detailem, nepřesný a neuměle vyhlazený, textury, které zejména s Evropou nemají nic společného, téměř neexistující landclass a vektorová data o kterých se nedá ani mluvit. V tomhle ohledu je kombinace FSGlobal a ORBX UTX Base+LC+Vector naopak obrovským krokem v přiblížení se k realitě, který je téměř srovnatelný s ortho a velmi hezký použitelný i pro VFR lety. Speciálně v případě detailnějších území, jako je jejich perfektní England, Wales a Scotland, které i bez ortho vypadají téměř jako ve skutečnosti. A jestli něco z FSX standardů porušují, je to podle mě jen dobře - osobně bych byl rád, kdyby se právě ORBX stal oním standardem. Jejich nadstandardy jsou rozhodně přínosem.
Ortho je samozřejmě nezastupitelné, ale pouze s perfektně sedícím autogenem a vektorovými daty a v tomhle ohledu zase FSX s radostí vypínám a přecházím na XPlane, ve kterým je speciálně ČR zpracovaná do podoby (díky všem co se na tom podíleli) o které se FSce může jen zdát.
Zeptám se - pomineme li ortho - když se ti ORBX produkty tolik nelíbí, máš (nejlépe globální) alternativu? |
| |
|
| | | | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 19:39 | |
| | Jejich nadstandarty by byli prinosem, kdyby:
-tyto jejich standarty byly publikovany a supportovany
-nemusel clovek, ktery jich chce uzit - at uz jako vyvojar nebo jako spotrebitel - vysolit nekolik stovek dolaru. |
| |
|
| | | | | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 20:44 | |
| | Jo Fabo, tak to prostě chodí, to sis ještě nezvykl? Práce lidí stojí peníze, protože ty lidi za ty peníze potřebujou nějak žít. Ať už je to film, muzika, data, sw, nebo addon do onoho sw, stojí to peníze. Někdy sw stojí víc než hw, přesto, že ho nemůžeš uchopit. Speciálně to chápu u geografických dat, u kterých, bohužel narozdíl od spousty lidí, rozumím z první ruky náročnosti a nákladnosti jejich pořizování a aktualizace. Ale nechci moralizovat, tohle předpokládám chápeš.
Taky mi vadí, že dostat FSX do nějaké použitelné podoby mě stálo pěkných pár stovek dolarů, přesto, že v XPlane mám díky šikovnosti a obětavosti pár nadšenců totéž za zlomek té částky. Ale protože každý z těch simů mi v něčem přirostl k srdci, nic jinýho mi nezbývá. Stejně jako třeba Flanker-DCS. Kdybych to nehodlal přijmout, tak si s tím prostě nehraju a peníze investuju nějak smysluplněji.
Pokud jde o ty standardy - taky se mi to úplně nelíbí, ale raději tohle, než ten chaos předtím. Nedivím se jim, FSX je fousatej paskvil. Někdo to uchopit musel a je jen škoda, že to trvalo tak dlouho. Osobně jsem naopak rád, že někdo udělal pár produktů s nějak smysluplným instalátorem, možností zálohování a konfiguračním softíkem. Až dodělají globální LandClass, bude to pohoda. Drbat se s tím pořád dokola už mě popravdě moc nebaví. Instalace a konfigurace FSky mi nedávno zabrala několik dní práce a to je prostě naprosto neadekvátní utrpení za tu trochu zábavy. A to pominu onen drobnej fakt, že i ta finální konfigurace vůbec není finální a je to jen hromada kompromisů a berliček. |
| |
|
| | | | | | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 23:39 | |
| | Me nevadi, ze chtej penize za to co delaj. Me vadi, ze rozmrdaj to co je zdokumentovano od MS, a pak ti reknou, jestli to chces udelat tak aby to fungovalo... kup si nas produkt.
A pak si to muzes stejne tak akorat zkouset.
A prezentujou se jako zachranci sveta a FSky zvlaste.
Ale s tim pohledem na vec to bude asi podobne jako s tvym a mym pohledem na Apple. Tobe se libi ze to maj hezky a mluvi to spolu, me na tom sere ze kdyz chci s tim udelat neco na co v Cupertinu nemysleli, tak mam smulu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | FSX doplňky 22. 4. 2014 / 00:07 | |
| | To není o tom, jestli je to hezký nebo ne, ale že je to dotažený do konce a teprve až to funguje, tak je to uvolněný na trh. Výsledkem je funkční, odladěný zařízení, který to co umí dělá výborně a uživatelsky přívětivě, aniž by se s tím musel člověk neustále drbat, nebo polovinu funkcí raději vypnout. A to samé se týká supportu a následných systémových aktualizací a jakési kontinuity produktu jako takového a celé jeho infrastruktury.
Na hraní si s věcma co fungují jen tak napůl, nebo na ně zrovna v Cupertinu nemysleli mám jiný srandičky, na který se nemusím denodenně spolehnout, že budou bezproblémově fungovat.
Ale to je debata, která sem nepatří. Jen jsem chtěl podotknout, že o design ani image rozhodně nejde. |
| |
|
| | | | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 20:27 | |
| | Odpovim.
Zaprve jsem nenapsal, ze se mi produkty ORBX nelibi.
Libi se mi moc veci od nich. Bohuzel pro mne jsou dulezitejsi veci, ktere jejich produkty poskozuji. Je mi dokonce moc lito, ze se jejich produkty nechovaji mimo "sve uzemi" neutralne. Pak bych je s radosti pouzival na mistech, kde neni k dispozici prijatelne ortofoto.
Dale lepsi globalni alternativu neporadim - neznam.
Co se reality tyce, tak asi zalezi na tom, co tim clovek mysli. Pro nekoho je blize k realite, ze strom vypada proste jako strom a pro jineho je zase blize k realite kdyz treba i ne uplne dokonaly strom stoji na miste kde stat ma. To zni srandovne ,kdyz to po sobe ctu.... |
| |
|
| | | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 19:32 | |
| | Píšeš jako odborník, ale člověk, který už něco málo o tom, o čem píšeš, ví, se musí nad ledasčím podivit.
Souhlas s tím, že ne všechno je podle gusta všech. Ale to je tak vše.
ORBX používám a lepší náhrada textur pro mě zatím není - někdo radši orto, v pořádku, pro mě je jeho barevnost nepřirozená a absence autogenu, sezónních a nočních textur a příliš viditelné hrany nepůsobí dobře.
FSGRW používám taktéž a docela by mě zajímalo, co se tam dá "nastavit", že mi to nebude oblbovat oči? FSGRW, stejně jako REX nebo Active Sky je pouhý weather engine. REX a AS nabízí navíc sety textur pro mraky a v případě REX i víc (voda, letištní plochy, atd.). A naopak to radši kombinuju s texturami Zinertek, které mají nejrealističtěji vypadající mraky, na které jsem narazil.
Osobně si myslím, že je dobře prozkoumat možnosti a hlavně si uvědomit, co ty, či ony addony vlastně dělají a co ovlivňují a podle toho je taky použít. Myslím, že u spousty addonů jsi nepochopil jejich význam a co ti vlastně se simem udělají a tak sis v něm udělal akorát nepořádek
A jelikož FS nebo X-Plane je sim, jeho kvalita se logicky bude vztahovat k realitě, ať už u FSky vzhledem nebo u X-Plane chováním letadla. Obojí se pak snaží vylepšit různí vývojáři a dostat se co nejdál různým obejitím omezení simů. Tak fungují ti nejkvalitnější vývojáři. Pokud by se totiž omezili na samotné možnosti původního software, nikdy by neexistovalo něco jako NGX, iFly, Wilco nebo A2A a jiní. |
| |
|
| | | | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 20:17 | |
| | No myslim, ze ta debata nema moc cenu, protoze mi trochu podsouvas, co jsem nenapsal. nenapsal jsem , ze vsichni vyvojari prekracuji meze!!!! Ale ORBX je tim zname a to hlavne mezi ostatnimi vyvojari. Posouvat hranice neni totez, jako prekracovat hranice. Addony ktere bez vedomi uzivatele a dokonce casto bez moznosti volby meni v simu neco, co je potrebne pro fungovani soucasti simu nebo jinych addonu jsou jednoznacne "skodna". Takhle jsem to myslel.
Abys pochopil co myslim: Nainstaluj si nadherne Svycarsko [promin momentalne nevim ci je to produkt] a rozhledni se kdekoliv po zemekouli. Nic se nedeje, jen mas vylepsene Svycarsko. Pak nainstaluj Cairne od ORBX a znovu se rozhledni po svete. Ve Svycarsku najdes panelaky jako v Ostrave a prakticky jedina pouzitelna oblast Ti zbyde okolo onoho australskeho letiste. A uz to ani nespravis, jen reinstal. Ono to totiz nejen rozhazi landclass, ale i definice autogenu. Mam to vsechno za sebou. Nejsem odbornik, to fakt nejsem, ale uplne mimo misu taky nejsem.
Ja souhlasim, ze ORBX textury jsou skvele a konkretne Global neznam a nesoudim. Hovoril jsem o ORBX a jeho pristupu. Ano jsem spise pro ortofoto. Nevim v cem je problem co se tyce autogenu atd. A uz vubec nechapu, jak muzes napsat, ze je jeho barevnost neprirozena. Vzdyt je to vlastne fotka. A kazde orto muze byt jine. Nelze to zodpovedne globalne rict, ze orto je barevne neprirozene. Ano je to boj a neni uplne snadne najit, poridit, ci nejak vyrobit prijatelne orto. Ale obecne se odsoudit fakt neda. To by mohl napsat jedine nekdo kdo jich moc nevyzkousel.
No a nakonec to pocasi. Diky za pouceni. Znam je asi vsechny a hodne podrobne. Sam pouzivam textury z REX. Ale ja nemluvil o texturach. To nastaveni v FSGRW, ktere mam na mysli je: TOOLS - SETTINGS - GENERAL - a uplne prvni vec nahore posuvnik od 0 do 100%. Cim mensi hodnotu das, tim vic bude engine nahrazovat mraky typu stratus [vizualne ne tolik atraktivni] za mraky typu cumulus [vizualne velmi atraktivni]. Poskytne Ti tak mnohem bombastictejsi pohled, avsak velmi nerealisticky. Kdyz das hodnotu na 100% bude engine pumpovat do simu data tak jak je obdrzi z realneho sveta. V drtive vetsine situaci bude pohled sice mene atraktivni , ale bude mnohem vice odpovidat skutecnosti.
Takze opakuji - nemluvil jsem o texturach ale prave o tom jak verne, ci neverne engine vpravuje pocasi do simu.
S posledni vetou souhlasim. Ono je totiz neco jineho najit nedestruktivni zpusob jak vylepsit moznosti simu a neco jineho je nerespektovat nic okolo prave a jenom toho "meho" produktu, ktery prodavam. |
| |
|
| | | | | | | | | FSX doplňky 21. 4. 2014 / 22:48 | |
| | Přiznávám, že s tím problémem od ORBX jsem se nesetkal a nikdy jsem ani neslyšel, že by nějaké addony tak razantně překopaly kvůli nějaké malé oblasti soubory ovlivňující většinu FSkového světa, takže beru zpět, takhle to není úplně košér přístup, pravda.
Co se týče toho orta, ano, je to fotka a stejně jako fotka může být ponechána na pospas bez změn, může být taky kontrast, světelnost, barevnost a ostatní parametry libovolně měněny. Vyzkoušel jsem všechny dostupné orta celé čr pro FS9 i FSX i P3D (ty určené pro FSX) a sám jsem jich i pár (kolem letišť a pokusných) vytvořil a při porovnání fotky a FSky, aby ve FSce vypadaly "normálně", je třeba je hodně přibarvit. Důvodem může být i to, že FSka si hraje s viditelností, jasem apod. Pak, když porovnáš letadlo s ortem, bude vždycky letadlo tmavší.
ad FSGRW - to nastavení jsem koukal a nezkoušel, jen automaticky dal na max. realističnost (active sky má mnohem lepší možnosti nastavení bych řek), nicméně s FSGRW jsem spokojenější.
Tož letu zdar |
| |
|
| | | | | | | | | | FSX doplňky 22. 4. 2014 / 03:19 | |
| | Ivo, vpohode.
Ja uz litoval, ze jsem tu vubec neco napsal. Ale ten puvodni tazatel se ptal na doplnky a doporuceni. Ja chtel jenom odpovedet a zduraznit, ze v prvni rade je treba si ujasnit co je moje ocekavani. Upozornil jsem na vlastni zkusenost a tot vse. Pak se to nejak zvrhlo skoro v konflikt, ale to jsem nechtel.
Jestli jsem byl na neci vkus prilis kriticky, tak se omlouvam. Nechtel jsem tu nic hanit. Vychazel jsem jen z toho co je vseobecne na vsech I cizich forech znamo a z vlastnich zkusenosti.
Tak tedy letu zdar. A vse dobre. A budme vsichni dobri! |
| |
|
| | | | | | | | | | | FSX doplňky 22. 4. 2014 / 08:23 | |
| | Co píšeš je pravda. Aby se ty chybky minimalizovaly(ne odstranily) je na ORBX foru doporučený postup instalace. Jinak ve FSX lítám nad CZ s orthem+autogen a vypadá to dost slušně. Na počasí používám OPUS a pro mě se zdá úplně nej. Podporuje i Prepar3d v2.2 který používám už pomalu víc než FSX. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | FSX doplňky 22. 4. 2014 / 08:47 | |
| | Nová verze FSGRW v1.7 built 21 taky jede na P3D v2.2. a jsem z toho úplně odvařejný Jen mít trošku silnější mašinu, tak asi i odložím FS9 |
| |
|
|