| | | DOTAZ NA MNOŽSTVÍ PALIVA 20. 4. 2014 / 14:39 | |
| | Zdravím,
sice na tomto fóru většinou nepřispívám, ale občas si ho projedu, a proto mě napadlo se svámi podělit / zeptat se na takovou věc, co se mi včera stala:
- Je asi 19.45z a já loaduju palivo do 737 600 na EDDT při letu do LKPR. TOPCAT mi vyplivne celkově natankovat 3373 KG (viz loadsheet).
- Ve 20.15z vzlétám a přes rozbitý vzduch nad Německem letím směr Česko (viz IFP).
- Při příletu do ATC Praha v asi 20.45z mi začínají žloutnout ukazatele paliva a objevuje se upozornění na low fuel.
- Kolem 21.05z přistávám na LKPR s asi jen 450 Kg v levé a 470 Kg v pravé nádrži paliva.
Rád bych se tedy zeptal, jestli je tolik paliva ještě normální stav, nebo jsem přistával na sucho? (příde mi, že by ten zbytek stačil na max. jeden go around a to ještě tak tak )
PS: FMC mlčelo a akorát při přistávání se mi rozsvítilo jednou, že letím na palivovou rezervu.
PSII: v FMC: cost index jsem měl nastavený na 100, rezervy na 1.2
Díky a přeju pěkné Velikonce
|
| |
|
| | | Dotaz na množství paliva 20. 4. 2014 / 15:18 | |
| | TOPCAT neni planovac paliva. A Caps Lock lze vypnout v leve casti klavesnice, vedle pismena A |
| |
|
| | | | Dotaz na množství paliva 20. 4. 2014 / 15:42 | |
| | Lépe a korektněji popsaný dotaz na problém jsem tady v poslední době neviděl.
Vážím si všech přispěvovatelů a nechci být osobní (ale budu).
I když budu brát v potaz, že jsi možná nevstal dneska pravou nohou, můžeš nám všem vysvětlit, jaký přínos má Tvá odpověď na řešení položené otázky? (druhou polovinu už nechápu vůbec)
Hezké Velikonoční svátky i Tobě! |
| |
|
| | | | | Dotaz na množství paliva 20. 4. 2014 / 15:45 | |
| | Prvni polovina:
TOPCAT neni planovac paliva, je tedy bezpredmetne planovat nim palivo a pak se divit proc to nevychazi.
Druha polovina: Zachovani prehlednosti a citelnosti. |
| |
|
| | | | Dotaz na množství paliva 20. 4. 2014 / 16:58 | |
| | Dnes ti nedala, co?... To je smutný |
| |
|
| | | | | Tak jsem si ten samy let jen tak v rychlosti nadatloval do PFPX a ten mi pro tento let nakalkuloval cca 5.8 tuny. Netvrdim, ze to je nejaky extra presny mnozstvi, ale asi bych mu veril vic, protoze v nem je zahrnute i palivo na divert, hold, contingency atd.
Na planovani pouzivam PFPX a ten mi pak automaticky posle naplanovana data do TOPCATu, ktery udela to, na co je staveny.
A tady se musim zastat Faba, ze Topcat neni planovac paliva
Zdenek |
| |
|
| | | | | | Díky za tip ... jojo, už delší dobu přemýšlím nad pořízením PFPX, ovšem jelikož jsem ještě student, tak si budu muset na to první našetřit |
| |
|
| | | DOTAZ NA MNOŽSTVÍ PALIVA 20. 4. 2014 / 19:07 | |
| | ..a není COST INDEX 100 tak nějak moc ? já jsem nikdy nedával víc,než 20.....ale třebas to tím není... |
| |
|
| | | | DOTAZ NA MNOŽSTVÍ PALIVA 20. 4. 2014 / 19:20 | |
| | Taky mi připadá 100 moc. Dávám tak 20-25 |
| |
|
| | | | | DOTAZ NA MNOŽSTVÍ PALIVA 20. 4. 2014 / 21:10 | |
| | Je to možné. Mám pocit, že jsem v nějaké tutoriálu kdysi dávno našel hodnoty 80-100, ale ještě si na to posvítím |
| |
|
| | | | | DOTAZ NA MNOŽSTVÍ PALIVA 20. 4. 2014 / 22:56 | |
| | | |
|
|