| | FSX - začínám znovu, VFR ČR 10. 4. 2014 / 11:39 | |
| | Saitek AV8R
Tvůj případ je trošku jiný. Pokud lítáš jen s akrobatickým érem, nebo vrtulníky, kde skutečná reálná výchylka je těch pár milimetrů sem a tam (za normálních okolností), pak to celkem dobře reflektuje realitu, ale to je tak asi jediné použití.
Jako pilot jsi určitě letěl s kyssnou nebo něčím, co prostě nereagovalo jako akrobat a běžné řízení znamenají fyzický pohyb tvé ruky i několik (možná i víc jak desitek) centimetrů, což na normálním malém joysticku neuděláš a v tom to je. Pokud se má éro chovat realisticky na nereálném vybavení, musím si uvědomit pár věcí.
Poměr velikosti fyzického pohybu na reálném řízení a na joyi doma (který u vrtulníků a akrobatů by mohl být blízko) a k tomu adekvátní reakce letadla. Ty reakce vzhledem k výchylce virtuálního řízení budou OK, ale ten fyzický pohyb udělá i z B52ky Akrobatický speciál. A v tomhle byl (a nejspíš stále je) X-Plane velice neflexibilní. FSka uměla oříznout tu maximální hodnotu, kterou vrazí do simulace, takže pokud jsem z joye dostal hodnotu odpovídající 16000, tak to FSka četla jako třeba 7000, což mi dovolilo řídit éro normálně s jakžtakž přirozeným hýbáním páky. Tohle X-Plane neumí.
Věřím tomu, že pokud bych si postavil cockpit cessny doma s reálným řízením, pak by mi to nevadilo, ale na tom malém joyi je to trošku krkolomné.
Taková matematická úvaha: Na mém joyi představuje maximální výchylka v nejvyšším bodě cca 6cm vzdálenost (kde to vlastně nikdy nedržíš, takže skutečný pohyb bude vždy méně). Cessna umí točit beranama 90° na každou stranu, což bych při velikosti beranů odhadl na fyzickou vzdálenost cca 30cm, což je 5x tolik. A teď ten šesticentimentrový pohyb mi udělá maximální výchylku a snad jediný případ, kdy v cessně potřebuju maximální výchylku využiješ de fakto jen při zkoušce řízení. Takže řídit éro, které je (v případě cessny) 5x citlivější není zrovna "AIRBAG". Takže za mě velký palec dolů a to je důvod, proč X-Plane nelítám a ještě dlouho nejspíš nebudu. |
| |
|