Není co dodat...pro lenochy shrnutí:
S ohledem na přistávací hmotnost a podmínky nevhodně zvolená konfigurace letadla na přistání, které bylo ještě zhruba o 500m delší, než mělo být. Tedy žádné spiknutí, ale lidský faktor.A oproti názorům péráckých profesionálů z TVS byl stav RWY v LKPD shledán jako plně vyhovující, tedy dle závěrečné zprávy. Koneckonců není od věci se podívat na diskusi k tématu v době, kdy se událost stala...
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=471344&lan=0&style=2
Někteří pérákisti by případně mohli jít do sebe a podrbat si hlavu...
UZPLN Příčiny
příčinou vyjetí letadla bylo nedodržení SOP letovou posádkou a nesprávně zvolený způsob přistání s letadlem typu Boeing B737-800 za daných podmínek na LKPD.
Na základě výsledků šetření ÚZPLN vydává následující bezpečnostní doporučení.
4.1 Provozovatelem letadla:
- přijmout interní opatření k monitoringu letových dat a dodržování SOP letovými posádkami B737-800;
- vzhledem k opakovanému výskytu podobné události, společnost zreviduje výcvikové osnovy letových osádek a metodiku pro výpočet potřebné délky přistání na kontaminovaných drahách;
|
|