|  |  | IFR na rwy 10 LKTB 11. 3. 2014 / 12:29 | |
|  | Jak se dá přistát na osu rwy 10 LKTB jen podle přístrojů?
VOR 113.9 a kurz 98 jde mimo dráhu. Dá se to na BOREK 429 a současně BNO 368, nebo tam dát ILS rwy 28 a nalétnout to na rwy 10?
Jak je to správně? Pokud není vizuální kontakt (mlha) na rwy 10 a současně kvůli větru nelze sedat na rwy 28, přistává se na LKTB? |
| |
|
 |  |  | IFR na rwy 10 LKTB 11. 3. 2014 / 12:34 | |
|  | hele já to porovnám s tím co jsem zažil u nás v PED....v případě že u nás fouká na 09 (ILS pouze pro 27) tak se nalítá normálně do ILS 27 a po minutí PapaKilo (888.0) se točí tvz. "cyrcle 09 (dej vědět kdyby jsi pojem neznal) a přecházíš na visual....v případě že to nepovolí počasí (dohlednost atd) tak se letiště zavírá |
| |
|
 |  |  | IFR na rwy 10 LKTB 11. 3. 2014 / 12:46 | |
|  | Velmi jednoduché. Letí podle publikovaného přiblížení, a bud v dany okamžik vidí dráhu a dokončí přistání ručně, nebo dráhu nevidí a postup opakuje. Pokud počasí nevyhovuje, přistane jinde. Vstupuji do toho vějí jako MDA , coz je výška, do které smí klesat, aniz by viděl dráhu, MAPt, coz je bod, ve kterém když nevidí dráhu, musí začít přiblížení znova, atd atd |
| |
|
 |  |  |  | IFR na rwy 10 LKTB 11. 3. 2014 / 13:12 | |
|  | Díky za obě odpovědi, ten pojem cyrcle 09 neznám.
Pro rwy, kde je ILS, jsou také MDA a MAPt? Najdu body na mapách STAR?
Na mapě STAR rwy 29 LKTB je zakreslena od BODALU dráha letu včetně zatáčky o 180 stupňů přímo na rwy 28. Proč na STAR pro rwy 24 LKPR například od VLM, nebo VOZ to tak není - tedy není vyznačena trasa až ke dráze? Proto, že ve skutečnosti vždy řídící vektoruje? |
| |
|
 |  |  |  |  | IFR na rwy 10 LKTB 11. 3. 2014 / 13:39 | |
|  | Mapa STAR pro LKTB, kdyz se na to podivas presne, nevede na drahu, ale na BNO VOR...
STAR je mapa pocatecniho priblizeni, ty se potrebujes podivat na mapy pristrojoveho priblizeni, tedy ILS, VOR, NDB, nove GNSS. Ta te pak dovede od bodu kde konci mapa pocatecneho priblizeni k draze.
Jinak na ILS priblizenich se MDA a MAPt nepouzivaji, pouziva se tam misto toho DH (nebo DA), coz je vyska do ktere az klesas pomoci vedeni ILS signalu, pokud tam nevidis drahu, tak pokracujes stejne jako kdybys nevidel drahu na MDA a MAPtu. |
| |
|
 |  |  |  |  | IFR na rwy 10 LKTB 11. 3. 2014 / 19:57 | |
|  | | |
|
 |  |  | IFR na rwy 10 LKTB 11. 3. 2014 / 20:49 | |
|  | | |
|
|