Oprava opravy:
šlo o telefonický rozhovor s "leteckým mechanikem ČSA Janem Čechem" - asi skutečným "odborníkem na blaníky". Teda já jsem docela tolerantní člověk a blaníčky miluju, ale tohle byly sračky kalibru chemtrails... Například:
"nejlepší letadlo, které sice létalo v roce 1958, ale dosud ho nikdo ničím nepřekonal, do dneška nikdo lepší letadlo nevymyslel"
"manažeři AI poslali do kopru výrobu L-410 a L-13, všechno skvělá, vynikající letadla a teď Rusové znovu rozjeli výrobu ... že Siberia-7 koupila licenci na výrobu blaníků je dobře" (pro koho a proč?)
"hliníkové letadlo je mnohem méně náročné na údržbu" (než moderních brusy fungující v bezgenerálkových režimech?)
a navrch skutečná perla: "zákaz létání blaníků vznikl, že Red-Bull piloti překročili veškerý omezení, který každý letadlo má..." (pro nepamětníky: k havárii došlo v roce 1910 ve Ferlachu na blaníku místního aerolubu, RedBull je naopak jeden z mála, který blaníky stále provozuje k letecké akrobacii a šíří tak jejich slávu - viz http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=74748 )
... a spusta dalších detailů, které nemá smysl citovat.
Prostě co věta, to poklad, holt Čechoviny !!
Pokud byste chtěli masochisticky vyslechnout opriginál, tak hledejte v archivu Radiožurnálu -
10.3.2014 14:35 - 14:40 (ale je to fakt hustý - a o tom, co bude s blaníky u nás, tam nebylo ani slovo) |
|