FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku... Jeden příspěvek | Celý strom
Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   18. 2. 2014 / 11:59
happypetr   
http://www.mojevideo.sk/video/1e381/boeing_767_pristavanie_pri_silnom_bocnom_vetre.html
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   18. 2. 2014 / 12:26
xWing   
To mal stastie, ze tie gumy nevyzul.
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   18. 2. 2014 / 12:30
Kachna   
Možná nemusel. To se dělá podle Géček, který byly na přistání.
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   18. 2. 2014 / 14:11
jjelen
Rozlisuje se podle G jestli je dosednuti jen na jednu podvozkovou nohu, jako v tomto pripade nebo na obe?
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   18. 2. 2014 / 14:40
Kachna   
Nerozlišuje. Podíváš se do zapisovače a podle toho se zařídíš.
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   18. 2. 2014 / 15:33
jjelen
Diky za odpoved.
Kdyz je G over limit, co vsechno se kontroluje, pripadne rozebira?
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   18. 2. 2014 / 21:02
Kachna   
To je popsaný v AMM kapitole 05. Nedá se to takhle říci, ale dělá detailní kontrola trupu, křídel, funkce klapek, atd. Pokud je to pak více, tak třeba funkce podvozku a i jeho nouzové vysunutí. To všechno proto, aby se zjistilo, zda letadlo není někde hnutý. Pokud to pak je hodně přes limit, tak jsou to i třeba docela časově a proacnostma náročný kontroly všeho možnýho i nemožnýho. Takže se dá říci, že od "okuku" k generální opravě.
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   19. 2. 2014 / 13:48
jjelen
Diky
 

TVS4130 Lajes   23. 2. 2014 / 14:24
jjelen
Tady uz to bohuzel bez opravy nepujde . Ma nekdo nejake podrobnosti k tomu co se tam stalo? Je letoun letuschopny do Prahy nebo se musi opravit na Lajes?
Diky za odpovedi.

http://www.airliners.net/photo/Travel-Service/Boeing-737-86N/2400055/L/
 

TVS4130 Lajes   23. 2. 2014 / 17:28
Johnny pilot   
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article75731.html
 

TVS4130 Lajes   23. 2. 2014 / 17:41
mezekmezek
Z té zprávy není nic zřejmé. Malé poškození trupu to zřejmě nebude, určitě bude potřeba pořádná prohlídka. Nyní se tedy nabízí ona výše položená otázka - co s tím, co bude dál? Přeci jen jsou Azory uprostřed Atlantiku, nejde o letiště "za humny"...
 

TVS4130 Lajes   23. 2. 2014 / 19:22
Luděk Ch.
To bude asi nadlouho, je to strukturální poškození a přes Atlantik s tím určitě nepoletí.
 

TVS4130 Lajes   24. 2. 2014 / 15:58
Luděk Ch.
Donesla se ke mě šuškanda, že prý je letadlo na odpis, ví o tom někdo něco?
 

TVS4130 Lajes   24. 2. 2014 / 16:03
mezekmezek
Zkusím se zeptat syna, jestli něco v hangáru neslyšel...
 

TVS4130 Lajes   24. 2. 2014 / 16:14
mezekmezek
Ano, prý se povídá, že bude "odstaven".
 

TVS4130 Lajes   24. 2. 2014 / 17:09
Kachna   
Chlapi, splašej se mi kladivy, kua. Kvůli takovýdlemu poškození zrušit letadlo? Už jsem viděl horší poškození, co se opravili. Možná jí odstavěj do tý doby, než se opraví, to asi jo, ale dávám flašku ferneta, že zas bude lítat!
 

TVS4130 Lajes   24. 2. 2014 / 17:53
mezekmezek
Mslíš rozebrat, naložit do Mriji, převést do Prahy, opravit a složit? Nebo najmou piloty-kamikaze a ti ho přeletí sem? Opravit to půjde, ale za hříšný peníze... Ale jestli to je leasingovky...
 

TVS4130 Lajes   24. 2. 2014 / 18:48
Kachna   
copak tam není hangár? Tím spíš, že je to leasingovky, která v tom má peníze. Tím spíš tě donutí s tím lítat. Proč kamikaze? pokud s tím Boeing povolí technický přelet, tak je všechno v pořádku a dostaneš to do nejbližšího MROčka na opravu. Nedělejte z toho kovbojku. Vždyť je to jenom letadlo.
 

TVS4130 Lajes   24. 2. 2014 / 19:21
mezekmezek
Podle poškození bych hádal, že došlo k "destrukci" přepážky, na které je příďák uchycen. Takže zřejmě nepůjde zavřít a druhou otázkou je, zda je zachována pevnost pro start a další přistání. Pokud bude povolen přelet, tak v nízké výšce na malé rychlosti. A Azory jsou docela daleko od všeho. Hangár na tom letišti nevidím, alespoň ne ten "klasický" jako je u nás.
Moje informace jsou: čeká se na někoho, kdo posoudí stav, ale pravděpodobně dojde k odstavení. Ale není to od managmentu TVS, jen od lidí dole....
 

TVS4130 Lajes   24. 2. 2014 / 19:47
Premek
Tak sleduju, ze krome spolehlive fungujici pobocky vUZPLN se nam tu zalozila i mistni pobocka vLufhonza Technik....
 

TVS4130 Lajes   25. 2. 2014 / 04:41
mezekmezek
Co kdyz to je jen pokus o vyuziti logiky?
 

TVS4130 Lajes   25. 2. 2014 / 17:39
neotryx
přesně jsem to měl na jazyku ....
 

TVS4130 Lajes   25. 2. 2014 / 11:11
Luděk Ch.
Fakt mě udivuje, že ti někdo vůbec dovolí sahat na letadlo... To sou bláboly jak hrom, je to minimálně na výměnu přední poloviny trupu, to není auto, abys to dal na rovnací stolici a natáhnul. Jinak leasingovce je to u pr*ele, pokud to Boeing prohlásí za totálku, tak to celé zalepí pojišťovna a leasingovka si koupí jednoduše jiné.
 

TVS4130 Lajes   25. 2. 2014 / 13:46
Fishbed   
já se musim zastat Kachny protože i já věřím že mašina bude do 2-3 měsíců opět létat....viděl jsem už éra v horším stavu a taky lítaj dále na pravidelných linkách....ale přiznávám že vše bude o tom jak se k tomu vyjádří Boeing
 

TVS4130 Lajes   25. 2. 2014 / 14:56
Luděk Ch.
No já jsem zase viděl vizuálně méně poškozené, které už se do vzduchu nepodívalo Samozřejmě samostatné nosníky, případně potah se měnit dá, ale to je prostě zdeformovaná část trupu a asi by se musela významná část vyměnit, podle mě komplet od kořene křídla vpřed. A je otázka, jestli to vůbec je možné.
 

TVS4130 Lajes   28. 2. 2014 / 21:12
Rychlokvaška
Já se teda Kachny zastávat nebudu ale je potřeba říct, že příďák je něco jinýho než hlavní podvozek. Příďák je dělaný tak aby unesl 10% hmotnosti letadla a tak nemusí být nijak obzvlášť předimenzovaný. Narozdíl od hlavního, který je obvykle uchycený na nosník, přední bývá uchycený vpodstatě jen do zesíleného trupu s trochou stringerů okolo. Tvrdé přístání u hlavního podvozku tak znamená nejen možnou deformaci trupu před i za podvozkem, ale taky možné praskliny nosníku, o mechanizaci křídla ani nemluvě. Hard landing checks jsou poměrně zdlouhavé. Naproti tomu příďák znamená vpodstatě opravdu jen "pár pomačkaných plechů" a nějakej ten stringer k tomu.

Jenže:
- Viděl jsem pár doslova neznatelných ťukanců (schody), který stály milióny liber a měsíce mimo provoz. To co je vidět zvenku je opravdu jen špička ledovce, vnitřní požkození někdy zasahuje až neuvěřitelné množství přepážek. Pro provozovatele i leasingovku je někdy snažší a hlavně levnější to řešit jako totálku.
- Problém je rozsah deformace. Něco jde přeplátovat / přenýtovat, jakmile to ale zasahuje do avioniky a kokpitu, to už je pak úplně jiná liga.
 

TVS4130 Lajes   28. 2. 2014 / 21:36
mezekmezek
Je zakazan prelet. Pridak pry prorazil "neco" (prepazku) a zrejme je noha i ohnuta. Mechanici se budou snazit neco s tim udelat.
Ale jsou to nepotvrzene informace, respektive ne oficialni.
 

TVS4130 Lajes   25. 2. 2014 / 12:03
mezekmezek
Jestli jsem správně pochopil informaci, tak je TVTéčko neletuschopné a mechanici Travelu jsou na cestě do Lajes...
 

TVS4130 Lajes   25. 2. 2014 / 00:24
Fishbed   
já klidně flašku tullamorky
 

TVS4130 Lajes   3. 4. 2014 / 11:03
Jenicek737
No asi dostaneš flašku. http://www.planes.cz/cs/photo/1188094/b737-86n-ok-tvt-travel-service-tvs-qs-praha-ruzyne-prg-lkpr/
 

TVS4130 Lajes   3. 4. 2014 / 15:52
mezekmezek
Takze prece jen s vytazenym podvozkem. Neni nekde uz vic zprav o celkovem poskozeni?
 

TVS4130 Lajes   3. 4. 2014 / 21:49
Kachna   
No, jsem zvědav na vyjádření některých odborníků.
 

TVS4130 Lajes   3. 4. 2014 / 21:51
Fishbed   
ti přeci viděli mašiny i s menším poškozením ze kterých jsou plechovky od coca-coly
 

TVS4130 Lajes   4. 4. 2014 / 18:19
Premek
Prvni dve sekundy:
http://www.youtube.com/watch?v=LAj1ipAp9qk&t=32
 

TVS4130 Lajes   24. 4. 2014 / 20:02
Jenicek737
http://www.planes.cz/cs/photo/1189143/b737-86n-ok-tvt-travel-service-tvs-qs-praha-ruzyne-prg-lkpr/
 

TVS4130 Lajes   25. 4. 2014 / 09:52
Premek
Tak teď se musím přiznat, že mi padla brada....
Ta koza-krz-okno je vážně certifikovanej postup?
 

TVS4130 Lajes   25. 4. 2014 / 10:10
Jenicek737
Ano je.
 

TVS4130 Lajes   25. 4. 2014 / 10:31
Premek
Dik.
 

TVS4130 Lajes   27. 4. 2014 / 13:05
kuma   
Bomba. Taky jsem zůstal čumět. Drží to jen ty rámečky oken, nebo tam jsou nějaké pevné body? Jsou ráměčky něčím podloženy, nebo se předpokládá, že dřevo je měkce obejme a nepoškodí? Dík!
 

TVS4130 Lajes   27. 4. 2014 / 14:00
Kachna   
Letoadlo je normálně vyheverovany. Tohle jenom drží polotu trupu, bay se jim nezkroutil, nebo neprohnul. Koukni, jsou tam normální hevety z auta, na nich jsou tenzometry a měří se neustále zatížení. Tohle ještě nic není, ale když se měnily zadní potahový pláty na Air Berlinu, tak těhle fošen bylo skzr PAX okna prostrčenejch několik.
 

TVS4130 Lajes   27. 4. 2014 / 14:21
Kachna   
tady je foto výměny potahového panelu okolo předních cargo vrat a vstupních dveří. Po kvalitní to práci Cateringu a nakladačů. Zkus pohledat na netu jednu dobu (2002-2004) na takový opravy čekaly B737mi před hangárem frontu.

http://www.planes.cz/cs/photo/1005442/b737-86j-d-abaq-air-berlin-ber-ab-praha-ruzyne-prg-lkpr/
 

TVS4130 Lajes   28. 4. 2014 / 10:37
kuma   
I tak je to vzrušující !
(polohu jsem porozuměl - pro rejpaly - já mám pro překlepy pochopení )

Ale koukám, že pro AirBerlin byly ty fošny sofistikovaný, i v barvě, kdežto pro TVS jsou to prostě trámy jak řemen !

... a pro Kopříka tady dole - nemyslím, že by to bylo tak jak píšeš... ale to ať, když tak, upřesní ti, co s tím skutečně dělají, že...
 

TVS4130 Lajes   27. 4. 2014 / 14:00
Kachna   
Letoadlo je normálně vyheverovany. Tohle jenom drží polotu trupu, bay se jim nezkroutil, nebo neprohnul. Koukni, jsou tam normální hevety z auta, na nich jsou tenzometry a měří se neustále zatížení. Tohle ještě nic není, ale když se měnily zadní potahový pláty na Air Berlinu, tak těhle fošen bylo skzr PAX okna prostrčenejch několik.
 

TVS4130 Lajes   27. 4. 2014 / 14:10
ondras   
Dvakrát i s chybama
 

TVS4130 Lajes   27. 4. 2014 / 14:34
Kachna   
tak ona to měl bejt jenom jeden příspěvek. Nevím, proč tam jsou dva
 

TVS4130 Lajes   27. 4. 2014 / 16:43
happypetr   
Třeba je to pro 3D brejle...
 

TVS4130 Lajes   27. 4. 2014 / 18:41
Koprik
..dyk je to podložený pod trupem..........ta kláda skrz okna je tam jen aby to nesklouzlo na stranu, kdyby se všechno posralo...))
 

TVS4130 Lajes   28. 4. 2014 / 12:01
Kachna   
Pod trupem to bejt podložený nemůže, protože by nesundali potah,...
 

TVS4130 Lajes   28. 4. 2014 / 13:11
kuma   
Je na tom krásně vidět (jak na těch snímkách TVS tak AB), že ty trámy jsou hadrama kupodivu podložený ZESPOD (!) - to znamená (si představuju), že když se z toho něco sundá, aby si to nekeclo na zadek. Ale je to jen spekulace...
 

TVS4130 Lajes   28. 4. 2014 / 18:52
Kachna   
ty myslíš tohle, týhle kozy jsem si ani nevšim. To má stejnou funkci jako ty trámy. Prostě se to musí podložit, podepřít tak, aby se to nehlo. Já myslel, že tam vidíte něco na obnaženejch přepážkách.
 

TVS4130 Lajes   29. 4. 2014 / 08:15
kuma   
Přemek tady nahoře píše "koza krz okno" - netušil jsem, že tento celkem jednoznačný výraz může být zaměněn za "hever" nebo "podpěra pod přepážkou trupu".
Ale jak je vidět, asi to i tak nebylo dost jednoznačné...
 

TVS4130 Lajes   28. 4. 2014 / 22:38
Jenicek737
Boeing 737 se zvedá za zadek a za křídla. Takže muže ,, přepadnout pouze na čumák. Proto se tam dáva podpěra- ten hever na levé časti předku. Tento Hever ,,nenese" hmotnost letadla.
 

TVS4130 Lajes   28. 4. 2014 / 20:52
Toomitsch
Ono je to tam videt dost blbe, ale je. Tesne za tim sundanym potahem jde videt koza ve tvaru trupu, ktera to podpira... ta hrazda pres okna to asi fakt jen stabilizuje...
 

TVS4130 Lajes   28. 2. 2014 / 22:14
Rozšafín Ctibum   
Info z dnešního rána - přeletí se to do PRG s vytaženým podvozkem v nízké hladině.
 

TVS4130 Lajes   1. 3. 2014 / 14:52
jjelen
Ale tak panove (Rozšafín Ctibum vs. mezekmezek) co kdyby jste se domluvili
 

TVS4130 Lajes   1. 3. 2014 / 19:35
mezekmezek
Tak moje informace jsou zřejmě staršího data. Třeba se to v pátek změnilo.
 

TVS4130 Lajes   1. 3. 2014 / 19:23
Luděk Ch.
A to jako fakt nebo JPP Jaká je maximální rychlost s vysunutým podvozkem a nízké hladině? To je tak na přeskok BRQ/PRG, ale 1500km přes atlantik k nejbližší pevnině? A co oslabená pevnost příďáku pro start a přistání?
 

TVS4130 Lajes   11. 3. 2014 / 19:55
Jenicek737
http://www.airliners.net/photo/Travel-Service/Boeing-737-86N/2406567/&sid=85a9e5e25753064ab9fd5c351a7ab9f8 už se dělá na tom aby se dostal do PRG
 

TVS4130 Lajes   11. 3. 2014 / 23:01
Fishbed   
no vidiš, já zaslechl že to přeletěj s otevřeným podvozkem
 

TVS4130 Lajes   12. 3. 2014 / 07:02
Kachna   
No vidíš, já tady zase četl, že jí sešrotujou
 

TVS4130 Lajes   12. 3. 2014 / 00:36
Algy   
Koukám, že podvozková noha už je tam komplet nová.
 

TVS4130 Lajes   12. 3. 2014 / 09:09
mezekmezek
Podle data u fotky to je jen kontrola poškození....
 

TVS4130 Lajes   10. 3. 2014 / 16:35
mezekmezek
Něco málo popsaného...
http://avherald.com/h?article=47071eb1
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   19. 2. 2014 / 15:22
Premek
Jen pro doplneni - tady je original s par info:
http://www.youtube.com/watch?v=5x85YYLuCY4
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   22. 2. 2014 / 21:23
Rychlokvaška
Pozn.1) BHX je s crosswindem bitch. Což je skoro vždycky. Takže BHX je bitch.
Pozn.2) 767 bezproblému přistane s 33kt crosswindem zcela bez vyloučení boční složky (šejdrem) bez poškození podvozku. A to jen proto, že větší vichr při certifikaci nemohli najít Zkuste si najít na netu nějaký záběry z testování 777...co to dokáže vzít zboku je malej zázrak (a to má šestikolovej vozejk)
Pozn.3) U tohohle Thomson případu jsem se spíš bál o příďák, ten odskok vypadal celkem ošklivě a zachránilo to spíš dosednutí, než nějaká přílišná snaha (profil dráhy jim bohužel moc nepomáhá)
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   23. 2. 2014 / 07:57
Premek
No, při tom detailním pohledu to vypadá, jako by byla konstrukce hlavního podvozku z čerstvýho vrbovýho proutí - jak to krásně zapružilo...
 

Tak tady už asi musel jít podvozek na prohlídku...   23. 2. 2014 / 14:05
kuma   
Hele, já jsem na to koukal a zdá se mi, že ty kovový díly se prakticky nehnou (jen se zasune šavle vzadu se mihnou antishimmy nůžky) - ale jak se tam dělaj ty čmoudíky, zatetelí se horkej vzduch z prvního dotyku předních koleček a jak strašně se klepou ty gumy, tk to vypadá, že se to klepe celý. Ale nohy - dle mého soudu - drží dobře.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ