| | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 15. 2. 2014 / 21:58 | |
| | | |
|
| | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 15. 2. 2014 / 22:03 | |
| | Super, to je krása.
Je hezké vidět smyslu plnou knížku pro mechniky a ne ty inženýrský skripta na získání AML dle části-66 |
| |
|
| | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 17:57 | |
| | No jo, to je dáno přístupem (mentalitou). Tohle se krásně vysvětluje na příkladu Boeing-Aero: když zástupci Boeingu viděli, co dělá "dělník" (myšleno mechanik ve výrobě) v Aeru. Vezme si výkres, přečte si ho společně s technologií a jde vyrábět. V Boeingu přijde mistr, přečte si dokumentaci a pak řekne dělníkovi "vezmi tohle a přišroubuj to sem". Tady na to člověk studuje, tam tuhle práci může dělat kdejaký trouba...
Proto jsou ´učebnice´ pro AML PART66 jako skripta pro ing. a tyhle americké jako knížky pro děti. |
| |
|
| | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 19:51 | |
| | Nevim, jestli si je viděl, ale nevim co bych za tyhle knížky dal hned po střední. Byl jsem odkázanej na znalosti, který jsem dostával od kolegů. Tady je to všechno v knížce a pohromadě. |
| |
|
| | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 20:10 | |
| | Zrovna si je prohlížím a jsou udělané hezky. Trochu mi to připomíná naše sešity z dob lítání v AK. Plné takových kreseb (ikdyž v neporovnatelně horším provedení).
Syn za celé čtyři roky snad ani neměl žádnou takovou učebnici. Na druhou stranu to je jedno, když nemá šanci na místo mechanika... |
| |
|
| | | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 20:56 | |
| | No, teď je to problém. Dneska je to problém. V Čechách je mechaniků s papírama a s typovkama hodně a stále s propouštějí. Jediná šance je sehnat si někoho, kdo nechá praxi (OJT) udělat zadarmo a typovku si zaplatit sám a doufat, že si ho tam pak nechají, nebo někde v zahraničí sežene práci. Musím říci, že dnešní technici to mají už jak piloti. Stojí to spoustu peněz a bez práce je to k ničemu. Nevím, kam chodil na střední, ale třeba ruzyňská SOS CL pro své studenty hledá uplatnění po všech čertech. |
| |
|
| | | | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 21:14 | |
| | Dela Vodochody. Ta skola na Ruzyni pry nema certifikat vycvikove organizace (nevim). Na to, aby delal praxi zadarmo, nemam penize. Stejne jako na pokracovani na CVUT. A na vojenskou v Brne berou jen na civilni studium. Cili platit si to.
No, vypada to, ze ted na praxi v Travelu si sahne na letadlo naposledy, na hodne dlouhou dobu... |
| |
|
| | | | | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 21:22 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 22:08 | |
| | Tak to zapracoval konkurencni boj Nimene to je jedno. Tak jako tak to na PART66 nic nezmeni. Proste "bruselsti idioti" vymyslili genialitu a misto zvyseni bezpecnosti to povede (vede) jen ke zhorseni. Z korespondence co vedu s firmama ohledne zamestnani syna vychazi najevo, ze je vsude podstav, mechanici jsou pretezovani a nuceni k "setreni". Zatim se nic nedeje, ale je to casovana bomba. A za par let, az tihle skonci, bude mechaniku nedostatek.
No, synovo ctyrlete studium mne celkove vyslo na ctvrt milionu a k hov... |
| |
|
| | | | | | | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 23:11 | |
| | No, to je smutné. Před čtyřma rokama SOS CL ještě schválená nebyla. No, je to lobby LTT a spol. A pak získat typovku a praxi pro uznání typovky je další neřešitelnej problém. No, co zkusit Kunovice? Tam prej hledaj do výroby L-410tek. Jinak mi nenapadá, co jinýho. Technics nenabírá, Ostrava krachuje, možná zkusit ABS. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 16. 2. 2014 / 23:27 | |
| | Jenze praxe ve vyrobe se nezapocitava... Hledaji i mechaniky do udrzby, jenze: praxe pet let, Becko plus typovky na UVP-20 (nebo co je to za verzi) a aktivne rustina.
ABSko jsem jeste nezkousel. Mohl bych... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 17. 2. 2014 / 08:25 | |
| | Ať to zkouší on. Když se půjdeš zeptat ty, tak o něho nikdo nebude mít zájem! Je to hezké gesto otce, nicméně letecký mechanik musí být samostatný. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 17. 2. 2014 / 11:27 | |
| | Samozrejme ze to pisu jako za nej Tedy, jako on. Jenze znas dnesni mladez - cestina a komunikace v ni jim dela problemy. Tak nechci, aby byl za blbce hned na zacatku |
| |
|
| | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 17. 2. 2014 / 08:03 | |
| | A není lepší začít těma lehkejma a až když se v tom trochu orientuje přejít na ty složitý a dostudovat si podrobnosti? Viz téma o leteckejch učebnicích našich a FAA.. Podle těch americkejch se naučíš lítat (v tomhle případě dělat údržbu letadla) a podle našich se dovíš proč to lítá a jak to funguje.. |
| |
|
| | | | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 17. 2. 2014 / 11:31 | |
| | Ano, ale to je zdlouhava cesta. A americani resi znalosti podle stupnovani pozic ve firme. Ti dole toho nemusi znat tolik, nemusi umet zastoupit nadrizeneho. Tady to je opacne a jeste se studium co nejvice urychluje. (praxe je pak bohuzel opacna...). |
| |
|
| | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 17. 2. 2014 / 21:35 | |
| | Zdar..předem omluva za nesouvisející téma, ale jak tu pročítám trable mladých začínajících mechaniků tak sem musím hodit odkaz.
http://aeroservis.lkvm.cz/cz/
jinak pro mezkamezka: nezoufej. já šel makat jako mechanik s totálním nevědomím co ta práce obnáší, bez jakýkoliv praxe a vědomostí o údržbě letadel. vzali mě, ukázali co a jak, občas se člověk sám něco přiučí(viz tyhle příručky), občas nějaký školení...je to běh na dlouhou trať a chce to trpělivost, snahu makat na svejch znalostech a dovednostech a mít šikovný pazoury, páč průkazy a kecání éro neopravěj..
|
| |
|
| | | | FAA - Príručky pre kvalifikačné skúšky leteckých mechanikov 18. 2. 2014 / 09:00 | |
| | | |
|
|