A nebude lepší přejít rovnou? Proč by se měl učit něco, co nemá s vrtulníkem nic společného?
A ta DCS verze je hodně povedná. Minulej pátek mě navštívil člověk, kterej má na typu Mi-8 a Mi-17 nalítáno fakt hodně a velmi si ji pochvaloval. A pokud se správně používá force trim a to, co se tam označuje jako autopilot, lítá to v podstatě samo.
Bohužel je ta Mi-17 stále v beta režimu a není k tomu pořádnej manuál, takže jsem to používat neuměl a stěžoval jsem si, že je ta stabilizace na dvě věci a že abych si zalítal, musim to mít vypnutý.
Chvíli mě pozoroval a pak mi vysvětlil, že to lítám úplně blbě, protože to řídim jako normální malej vrtuník a trim používám jen k odsranění sil (mám Sidewinder s FF), zatímco správný přístup je v podstatě takový, že člověk přesune páku se zmačknutým force trimem (tedy řídí bez sil), uvede vrtulník do polohy, kterou potřebuje a pak force trim pustí a sleduje, jak se s tim "autopilot" (píšu v uvozovkách, protože to neni autopilot, ale spíš SAS) vyrovná.
Ty posuny páky jsou samozřejmě malý a cvakání trimu se ozývá tedy poměrně často, zejména během vzletu, kdy člověk hledá tu správnou polohu.
Odměnou za to je ale fakt pohodový, klidný a stabilní let.
Ještě teda nevim, jak se tohle chová s pružinou centrovaným joystickem - to musí být poměrně zvláštní. DCS na to má nějaký option v nastavení, ale ještě jsem se nedokopal k tomu to vyzkoušet. |
|