FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
SCS TU-134-A3 verze 2 Jeden příspěvek | Celý strom
SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 02:48
armyboyCZ
Zdravím,
nikde sem tady nenašel zmínku, že kolem nového roku vyšla nová "píšťalka" od SCS tedy v2.0 najdete v ní nové zvuky, ovládání klimatizace ale hlavně jak virtuální kokpit tak i kabinu.
Stahovat můžete zde: http://scs.avsim.su/tu134.html

23595 B / 600 x 341 / i.jpg
17364 B / 600 x 341 / i (1).jpg
11191 B / 600 x 341 / i (3).jpg
 2x  

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 09:40
Zbyněk
Super, myslím, že vyšla teprve včera.
To si asi zase po dlouhé době budu hrát s FS9
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 10:24
Nish
To je skvělé, díky za odkaz!
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 10:31
lotarev
parada dokonca aj okna sa daju otvorit
32901 B / 600 x 450 / Bez názvu.jpg
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 19:37
armyboyCZ
JJ je to super... jak vám píšťalka brzdí mě skoro vůbec... nevíte někdo co s tím ?
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 19:54
lotarev
mne robi problem ho nahodit.je niekde nejaky tutorial abo manual? ja som nic nenasiel.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 21:13
MzM   
No, start TUča je zrovna taková docela lahůdka. Myslím, že bez návodu (je u instalace) asi nic moc.
I zkušeným borcům, kteří do návodu nakouknou jen pro kontrolu start trvá tak 15 minut.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 21:29
lotarev
je mi jasne ze ctrl+E to asi nepojde po manuale ziadna stopa ani v instalacii. takto to nahadzujem podla nejakeho tutorialu na youtube ale na inu verziu a vzdy mi to po nahodeni vsu a generatorov skape :/
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 01:59
armyboyCZ
Jo to máš pravdu, s CTRL+E to fakt nepůjde.
Co se nahazování týká tak se věc má tak, že video tutorial co je na YouTube je na verzi 1.0 (soudě podle toho co všechno nahrazuje na VSUčku) a ta je notně odlišná od 1.2 a 2.0.
Věc se má tak, že je to podobné jako u 154 pokud nahodíš všechno při VSU (ruský název pro APU) tak ho přetížíš a ono se odpojí (mimochodem u ruských-sovětských strojů nebylo hlavním posláním VSU pozemní zdroj energie ale hlavně výroba vzduchu pro start motorů a podle toho je potřeba k tomu přistupovat).
V podstatě na režimu VSU nahazuješ jenom základní systémy (velmi zjednodušeně)
1. Zapnout přípusť vzduchu od VSU slouží k nahazování motorů a k pozemní klimatizaci ( ale do jejích tajů sem zatím ještě nepronikl, takže je kaštanům buď horko nebo zima)
2.Připojit zdroj elektřiny na VSU a odpojit baterky
3. Přepnout přepínač měniče 500 (alespoň myslím že je to měnič) nad ventily paliva do motorů odkrýt a rozsvítí se zelená kontrolka! Nezapomenout vypnout po nahození generátorů!
4. Přepnout měnič 4500 na "rabotu" bacha režim 1500 nesmí na VSU běžet jinak se VSU odpojí
5. Zapnout na panelu nad hlavou všechny spínače v horní řadě - aby mohl navigátor připravit svoje přístroje. Zapnout a natlakovat brzdy... pozor po natlakování je nutné hydraulické pumpy zase vypnout! Nesmí běžet současně s palivovými pumpami, jinak dojde k přetížení VSU!
6.Připravit přístroje navigátora
7. Zapnout požární ventily, ventily paliva, palivoměry atd atd.
8. Zapnout palivové pumpy, nezapomeň se přesvědčit jestli máš hydraulické pumpy vypnuté! Zapínáš ale pouze z dodávací nádrže čili pouze 4 spodní pumpy. Dvě už máš zapnuty před startem VSU tak ty zbylé dvě žádné další! Ty až po nahození motorů. NENAHAZOVAT AUTOMATY SPOTŘEBY!!!! odpojily by přívod paliva do VSU.
9. Zapnout zábleskový maják
10. Přesunout páky palivových ventilů do přední polohy
11. Start 1 pak 2
12. Po nahození zapnout generátory, vypnout zdroj od VSU a zapnout baterky
13. Vypnout ménič 500 a zapnout "režim kolesa" na 55st
14. Odpojit přípusť vzduchu od VSU správně minutu čekat před jeho vypnutým mezitím si přepneš ostatní přepínače na horním panelu přepneš měniče.
15. Vypneš VSU

Je to hodně zjednodušené! HLAVNĚ NEVÍM JESTLI JE TO TAK SPŔAVNĚ PODLE POSTUPǓ!!! ale mě to tak funguje vycházím ze zkušeností s TU154 a metody pokus omyl.
Bohužel nejsem dostatečně kompetentní k tomu abych udělal nějaký tutorial, tak tenhle "návod" berte s rezervou.

Doufám že to pomůže aspoň trochu. Byl bych moc vděčný pokud by se našel někdo kdo rozumí píšťlakám víc než já (což budou asi všichni), kdo by pomohl dát dohromady manuál pro 134 ideálně někdo s ruštinou pro komunikaci s ruskými kolegy.
 1x  

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 10:00
lotarev
no teraz uz mi je jasne preco mi to skapinalo. ja som to pretazil uplne kedze som zapol co sa dalo (pokus/omyl ale moc to nefungovalo haha) Toz, bez nejakeho obrazkoveho navodu alebo videotutorialu sa s tym nepohnem neni to ako na bulikoch, autobusoch a embraeroch.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 12:11
Pips   
To víš, tahle píšťalka není pro sólistu Muselo se v tom uživit tvrdou prací několik lidí!
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 16:01
armyboyCZ
Tak tak, v TU-134-A3 létaly posádky ve složení kapitán, FO, palubní inženýr a navigátor, který seděl ve skleněné kopuli. U verze 134-B3, která byla svého času tahounem flotily ČSA byl plný nos a v něm radar. A posádky díky pokročilé avionice a navigaci létali jen ve 3 bez navigátora.

Můžete mi někdo napsat jak vám ta píšťalka brzdí, klidně i SZ. Mě totiž vůbec nebrzdí a i na volnoběh se nedá zabrzdit. Tak nevím zda je problém s nastavením hlavní hydrauliky a nebo je problém v letadle samotném v cfg.

Díky moc.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 17:34
jarda z OV
Ahoj. K tomu brzdění. Je potřeba natlakovat hydrauliku.

Přepnout na pravou sedačku a nahoře jsou 4 budíky ukazatele hydrauliky.
Zapnout overhead. "gydronasos podkačka" nahoru a až zhasne červená kontrolka zmačknout tlačítko vedle "zarjadka gydroakkum" a až zhasne kontrolka bude to i brzdit.

Já mám zase problém s tím, že mi po nějaký chvilce zhasnou některý kontrolky a přestane jít radio a navigační budíky ale motory normálně jdou.
Asi dělám něco blbě, ale nevím co.

 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 18:04
armyboyCZ
Díky moc...
říkal sem si že bude něco špatně mezi kniplem a sedačkou
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 18:41
Nish
Tak přesně tohle se děje i mně. Postupuju tak jak jsem zvyklej z předchozích verzí, VSU i motory nahodím bez problému, ale po chvilce mi polovina věcí "zdechne" (motory i VSU běží normálně), jako bych odpojil avioniku, vždycky pak pomůže dát ctrl+e a vše se zase rozběhne, ale i tak mi štve, že nevím, kde dělám chybu.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 19:18
armyboyCZ
Tak jsem to zkusil a nebrzdí to... nevím co dělám blbě.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 20:35
armyboyCZ
Měl si pravdu. Dělal sem chybu v pořadí tlakování hydrauliky, už brzdí jak má.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 08:33
MzM   
tohle vypadá, že dojdou baterky. Asi je potřeba někde zapnout správný generátor. Je jich tam taky požehnaně.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 11:00
Pips   
Obrázky vypadají fantasticky! Vzpomínám, jak se před hromadou let čekalo, jestli samdim dodělá ohlášenou Tu-134 i s virtuálním kokpitem Mít ještě FS, hned vyzkouším, jestli bych to dokázal ještě nastartovat
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 17:44
SONP   
Kurník, já si to snad taky nainstaluju!
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 08:36
MzM   
Taky mě štvete. Zase bude trpět rodina.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 08:47
happypetr   
Hlavně ať netrpím já!
 

SCS TU-134-A3 verze 2   12. 2. 2014 / 09:30
MzM   
ty už trpíš.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   13. 2. 2014 / 19:48
yaakov
Krucifix, po cca 4 letech co nehraju FS konečně příde to, na co jsem se tolik těšil...
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 11:16
Fabo™   
vole, za 4 hodiny odlitam na dva tydny do pryc a ted tohle tady... chjo... to bude cekani...
 

SCS TU-134-A3 verze 2   9. 2. 2014 / 11:37
Madvlk   
No to sidělaj prdel.....když se konečně rozhoupu a přejdu na FSX tak vydaj tohle ? ggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 18:05
armyboyCZ
Zkusím udělat nějaký menší tutorial ale až tak za 14 dní dřív se k tomu nedostanu
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 19:44
Jester
Mohl by si v tom tutoriálu alespon stučně vysvětlit autopilota a alespon nějak zjednodušeně vysvětlit navigaci,sem zvyklej na FMC přip. KLN a u tohohle sem tak trochu v hajzlu,když pominu to že to ani nenastartuju.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 21:02
armyboyCZ
No tutorial se bude více méné skládat z ovládání systémů letadla z pohledu borťáka (palubní inženýr) v podstatě jak uvést jednotlivé systémy správně do chodu.
Co se samotného letu týká tomu se moc věnovat nechci jednak pro to, že je to u všech ruských letadel (a nejen ruských) víceméně stejné akorát na trochu jiných rychlostech. Za druhé myslím si že zpracovat manuál rozsahu TU154M je mimo moje znalosti a možnosti nicméně spousta principů a systémů je u 134 hodně podobných.
Autopilot není u 134 nějak sofistikovaným zařízením v podstatě udržuje výšku, směr a úhel sestupu. Co se týká GPS tak tu má "píšťalka" umístěnou ve skleněného čumáku a je průměrně 180 cm vysoká a říká se jí navigátor. Čili o samostatném letu podle GPS (tak jak umí 154 nebo 62) si může posádka nechat jen zdát ostatně proč by tam měli navigátora.
134ka má sice navigační systém NAS-1 ale jeho popis a ovládání by vydalo na samostatný tutorial. A ani tak není jeho používání nejsnadnější a vyžaduje opravdu celého člověka.
Takže let podle GPS se řeší dodatečnou vestavbou KLN ale letí se podle zobrazené trasy manuálním ovládáním směru na autopilotovi. Je to tak i v reálu třeba u našeho vládního JAKu-40.
Ale co už tento "moderní" autopilot umí je sestup podle ILS a 134-A3 má automat tahu, který se sice podle RLE směl používat jen při přiblížení ale lze ho užít pro simulaci i na hladině.

A ovládání KLN je bezvadně popsáno v manuálu k 154 takže by asi bylo zbytečné se o tom znovu rozepisovat.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   10. 2. 2014 / 21:40
lotarev
myslim ze to bude chcet tutorial k tutorialu
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 10:18
Koprik
Hledej tady na foru a taky na foru PT Tupolev.Srucne tutoriály k předchozí verzi = autopilot je stejny existuji.A předchozí verzi 1.2 existuje fantasticka dokumentace, ale v rustine.Holt Tucka nejsou pro strojniky...ani virtualni!LETU ZDAR!
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 10:51
Nish
Jenže manuál pro 1.2, neobsahuje některé postupy, které jsou ve 2.0 nutné například pro nahození motorů o klimatizaci nemluvě S autopilotem souhlasím, ten funguje stejně jako ve 1.2.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 12:51
Koprik
...no jasne,ale lepsi něco nez nic. Ale je divny, ze to vyslo bez ruskeho manualu....Ale pamatuju, ze i u predchozi verze se psalo, ze je třeba asap nahodit motory a teprve pote zprovoznit zbytek....ze z APU se elektrarny neutahnou a systémy nezprovozni.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 13:40
Nish
Souhlas. Já ale prostě pořád někde dělám chybu a nevím kde. Nahodím VSU, nahodím motory, napájení přepnu z VSU na generátory, zapnu avioniku a po chvilce mi přístroje, včetně světel vypnou, jako když se vybijou baterie a nepomůže ani opětovně přepnutí na VSU, nebo RAP, musím vždycky dát CTRL+E a až pak běží vše normálně.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 14:07
Koprik
..tak to je mi lito, bohužel ted nemam cas to zkouset a hledat.Zaroven by me zajímalo, jestli se krome VC a simulace systemu zmenilo i něco dalšího, oproti verzi 1.2.Zkusim vecer mrknout na www.avsim.su
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 14:37
armyboyCZ
Máš vypnutý měnič 500 po nahození motorů a přepnutí na generátory?
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 14:46
armyboyCZ
Nebo mi zkus poslat screen elektrárny a overhead po nahození motorů
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 15:25
Nish
Ok, až budu u simu, tak típnu nějaké obrázky.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 16:53
Nish
Tak takhle to mám po nahození motorů a zapnutí přístrojů. Jak už jsem psal, v simu lítám "stotřicetčtyřku" už od verze 1.0 a problém co mám teď, jsem dřív neměl.
40602 B / 600 x 338 / fs9 2014-02-11 16-20-08-38.jpg
40684 B / 600 x 338 / fs9 2014-02-11 16-19-31-47.jpg
38440 B / 600 x 338 / fs9 2014-02-11 16-19-24-57.jpg
 1x  

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 18:35
armyboyCZ
Tak koukal sem na to a vidím zde pár rozdílů nevím zda můžou mít vliv ale dělám to tak a funguje mi to.

A: Automat paliva by měl být po startu motorů nastaven do vklučeno (nahoru)
B: Vyrovnávací automat paliva taktéž vklučeno
C: Automat přepnutí spotřebních nádrží do polohy vklučeno

D a E: By při startu motorů měly bát v dolní poloze a po startu v poloze horní (rozsvítí se i to druhé bílé světlo vpravo)

H - G: nemají souvislost s motory ale jsou veledůležité. Pokud nejsou správně zapnuta a záleží na pořadí tak letadlo nebude brzdit.
Vidím že máš klasický (ne široký) panel takže si sedni na pravou sedačku a na horním panelu (jak jsou klapky a fary) jsou 4 budíky a kontrolky hydrauliky - primární, sekundární a dva nouzové hydro-akumulátory. Ty by po správném zprovoznění měli ukazovat "pravé hodnoty" a kontrolky nesvítí.

G: Musí být v dolní poloze!!!!!

F: přepneš do horní polohy zapne se hydro-pumpa (která dělá strašný rachot)
jak ji natlakuješ zhasne jedna z kontrolek taky uvidíš jak jde tlak nahoru

H: potom stiskneš tlačítko vpravo "pasadka" a začne se tlakovat 1. hydroakumulátor pokud by bylo potřeba dotlakuješ přepnutím F: do horní polohy a dotlakuješ

G: potom přepneš do horní polohy a tím se natlakuje 2. hydroakumulátor
tím zhasne i další poslední kontrolka.
Potom se musí vrátit do dolní polohy. Od té chvíle běží hydraulika automaticky občas se ozve zvuk pumpy ale jinak je to bezúdržbové.

Doufám že ti to pomůže, kdyby ne tak už jen RLE
 1x  

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 18:36
armyboyCZ
40926 B / 600 x 338 / opt.jpg
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 19:43
Nish
Díky moc za návod, podívám se na to.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 22:19
armyboyCZ
Není za co.
Doufám že to pomůže
 

SCS TU-134-A3 verze 2   12. 2. 2014 / 20:35
milo   
Ahojte,
sa opytam znalych...
1,na OH panely, ak zapnem ADF1, teda APK No.1, zacne v kokpite hucat nejake zariadenie...co by to mohlo byt? APK No.2 to nerobi. Zeby ten APK mal hucat? Sa mi nezda...
A este jedna vec.
2,Co je toto - vid.obrazok:
Ak na to najdem myskou, ze vraj Fuel System, na co to sluzi?
Dakujem.
m.
42620 B / 546 x 500 / TU134-1.jpg
 

SCS TU-134-A3 verze 2   13. 2. 2014 / 10:39
Pips   
Už si to nepamatuji dobře, ale nemohl by to být třeba testovací čudl na palivoměr? Když to zmáčkneš, nerozhýbe se ručka palivoměru?
 

A venku je i nový model Il-76   10. 2. 2014 / 23:23
Fishbed   
využiji zdejšího vlákna k propagaci fungl nového modelu Il-76 od vladimir zhyhulskiy

http://www.avsimrus.com/f/fs2004-aircrafts-40/ilyushin-il-76md-il-78m-beta-2014-52774.html
 

SCS TU-134-A3 verze 2   11. 2. 2014 / 07:25
armyboyCZ
Včera při procházení fóra ruského avsimu jsem narazil na "opravu" panelu klimatizace. Tak si z odkazu stáhněte novou .gau soubor a přepište si ho: http://www.avsim.su/forum/topic/133829-scs-%D1%82%D1%83-134%D0%B0-v20/page-7

Dál je zde úprava .cfg panelu tak aby se vám nezobrazovaly dvojité výhledy z 2D kabiny.

Stačí kompletně překopírovat stávající řádky v panel1 nebo panelwide (záleží na Vás co používáte)

[VIEWS]
VIEW_FORWARD_WINDOWS=MAIN_PANEL
VIEW_FORWARD_DIR=9, 0.0, 0.0
//VIEW_FORWARD_RIGHT_WINDOWS=30
VIEW_FORWARD_RIGHT_DIR=7, 0.0, 45.0
//VIEW_RIGHT_WINDOWS=31
VIEW_RIGHT_DIR=7, 0.0, 90.0
VIEW_FORWARD_UP_WINDOWS=32
VIEW_UP_DIR=-45.0, 0.0, 45.0
//VIEW_LEFT_WINDOWS=35
VIEW_LEFT_DIR=7, 0.0, -90.0
//VIEW_FORWARD_LEFT_WINDOWS=36
VIEW_FORWARD_LEFT_DIR=7, 0.0, -45.0
//VIEW_REAR_LEFT_WINDOWS=37
VIEW_REAR_LEFT_DIR=7, 0.0, -135.0
//VIEW_REAR_RIGHT_WINDOWS=38
//VIEW_REAR_WINDOWS=39
VIEW_REAR_DIR=2.0, 0.0, -100.0
VIEW_REAR_EYE=0.0, -1.0, -19.00
VIEW_REAR_ZOOM=0.75

Kromě toho jsem se dočetl že, by měla fungovat i v FSX zatím ne zcela korektně (systémy údajně běží správně akorát utrpěla grafika kokpitu) ale pracuje na tom několik borců z ruského avsimu.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   28. 4. 2014 / 04:21
milo   
Ahojte,

mam taky problem. Asi po desiatich minutach letu smerom na nejaky VOR, mi zamrznu(prestanu pracovat, neda sa s nimi uz ani pootocit s myskou) niektore navigacne systemy. Napr.ADF/VOR ukazovatel, oba vyskomere....Aj ked vyskomere vo VC idu nadalej v 2D uz stoja. Samozrejme
okamzite zlyha navigacia a lietadlo smerujuce k VOR si leti ako sa mu zachce....
Neviem si s tym rady, takto je to doslova nelietatelne....
Nemate nejaku radu?
Vdaka.

milo.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   6. 5. 2015 / 16:05
olda9
Zdravím, dají se prosím vás některým ovladačem zasunout světla? Díky.
 

SCS TU-134-A3 verze 2   6. 5. 2015 / 23:56
Balooo   
To by měl být přepínač na hlavním panelu vpravo nahoře vedle klapek: Управл. фарами: убрано / выпущено
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ