| | | Letecká přilba versus Sim. 10. 2. 2014 / 10:28 | |
| | Zdar. Mám asi trochu debilní dotaz. Ale přesto se zeptám někoho, kdo to už možná řešil. Mám doma starý letecký přilby. Jelikož jsem se pomalu pustil i do stavby domácí hračky (homecockpit), tak budu stejnak řešit i otázku připojení letecký přilby k simu. Aby všecko bylo stylový, když už si tak hezky všichni hrajeme,že? Totiž, jde mi o to, že u starý přilby zš-5 nemůžu zjistit impedanci sluchátek, ale tuším, že to bude takových 80 ohm. Existuje nějaká možnost jak tyto sluchátka připojit k FS-ce, nějaký převodník? Nerad bych odpálil zvukovku., nerad bych měnil vložky v té přilbě. Díky předem.
EEE. |
| |
|
| | | Letecká přilba versus Sim. 10. 2. 2014 / 11:02 | |
| | je to trochu hříšná myšlenka (co se týká elektriky jsem amatér), ale co tam zkusit dát nějakej bočník. Nebo to řešít přes zesilovač. |
| |
|
| | | Letecká přilba versus Sim. 10. 2. 2014 / 11:21 | |
| | Tu impedanci můžeš snadno změřit. Odpovídá +/- odporu změřenému normálně stejnosměrným multimetrem. Jinak ale odpálení zvukovky bych se nebál, její výstup je spíš vysokoimpedanční, takže maximálně ty sluchátka pojedou slabě. V tom případě bys musel doplnit nějaký jednoduchý zesilovač. |
| |
|
| | | | Letecká přilba versus Sim. 10. 2. 2014 / 16:24 | |
| | většina zvukových karet má výstupní impedanaci pro speaker 4Ohmy. Tedy nizkoimpedanční.
Pokud ty sluchátka mají impedanci >4 Ohm /a to určitě mají/, tak nic nezničíš.
Akorad by mohli hrát slaběji, v tom případě doporučuji nějaký malý zesilovač pro sluchátka, který se vejde do té helmice. Mohu zadarmo poslat. |
| |
|
| | | Letecká přilba versus Sim. 10. 2. 2014 / 23:21 | |
| | Sluchátka v ZŠ-5 jsou zapojeny v sérii a dohromady mají asi 180 (160) ohm, dají se (po překonektorování) normálně připojit na jakoukoliv leteckou vysílačku. Zkoušeli jsme kdysi v 205, kvalitativně je to stejné, jako tisíciletá svazarmovská sluchátka (ty světlebéžová, plastová, s tím jedním perem přes hlavu).
Zprovoznění ZŠ-5 (opačně - do skutečného letadla) mne stále bere, akorát je to strašně těžkej blembák na hlavu, kdo by to nosil, když nemusí, že jo...
K použití do simu bych doporučil překuchat vnitřek, dát tam nějaký Hamy nebo tak - originální závěs reproduktorů (sluchátek) je dost propracovaný (výkyvné vidlice ze znkovaných plechů) a nebude problém najít nějaká vhodná sluchátka, která do toho půjdou dát a na tu šňůrku, co to vymezuje, je nejlíp použít "šňůru Kajínkovku" (bílou šňůrku, co se používá na vzíní lamelových žaluzií). Z venčí nikdo nepozná, že tam není originál. A pak totéž s mikrofonem, který na těch hamách bude - nebude problém ho lípnout do masky dýchače. A se simulátorem (počítačem) to pak bude fungovat napoprvý - a bezvadně!
|
| |
|
| | | | Letecká přilba versus Sim. 11. 2. 2014 / 00:22 | |
| | Jestli chce EEE použít sluchátka v helmě na zvuky z FS, asi by z toho moc velký požitek neměl, nicméně na použití pro komunikaci s ostatními letci by kvalita příjmu mohla přinést zvýšení realističnosti
Pak by ale byl potřeba již výše zmíněný zesilovač. |
| |
|
| | | | | Letecká přilba versus Sim. 11. 2. 2014 / 08:37 | |
| | Zdar. Právě. Vůbec nechci zasahovat do původnosti přilby. Je to přeci jen památeční kousek. Co se týká sluchovýho prožitku, vůbec nejde o kvalitu. Jelikož zvuky motoru, měničů, podvozku, klapek, ON/close kabiny, to vše půjde do zádovýho bassreproduktoru v sedačce. Do sluchátek, vyloženě jen komunikace. A ta stejnak sluchově moc kvalitní není.
Kdysi jsem dostal takovou krabičku. Je to origo ruský převodník. Jen místo tisícikolíkovýho ZZ-spoje z druhé strany, namontuju Jack. Tím nechám původní čtyřkolíkovou rychlospojku. |
| |
|
| | | | | | Letecká přilba versus Sim. 11. 2. 2014 / 08:38 | |
| | V tom případě je to jen problém konektoru, impedance 150 ohm by neměla dělat problémy. Kdybys pochyboval o bezpečnosti, lze to odzkoušet "přeneseně" - tedy mezi počítač (zvukovku) a redukci konektorů dát obyčejné počítačové bedýnky a jack z redukce strčit do nich. Pak zkusit na malých hlasitostech co to dělá - a postupně přidávat. Myslím ale, že by s tím neměl být problém (tohle jsem ale nezkoušel).
viz taky:
http://avmania.e15.cz/jake-technicke-parametry-sluchatek-jsou-dulezite |
| |
|
| | | | Letecká přilba versus Sim. 11. 2. 2014 / 00:34 | |
| | Jo - jak píše Jakub. nemá smysl pouštět simulátorový zvuky do původních repráčků v helmě, bude to rachotit, chrastit -a bude to všechno, jenom ne jako reál. Pokud by to šlo rozdělit - všechny zvulky (motor, vzduch, klapání spínačů) pustit do kvalitních reprobeden a wooferu pod zadek home-cockpitu - a komunikaci a mluvení do sluchátek, tak jo, prostě by to jen člověk slyšel "trojkou". Jinak bych se opravdu přimlouval za "schovaná" kvalitní hifi sluchátka (pokud možno s "vibracemi" - to dělá hodně)
Držím palce, Pepku . a napiš, jaks to nakonec rozhodl!
|
| |
|
| | | | | Letecká přilba versus Sim. 11. 2. 2014 / 08:39 | |
| | Jééé promiň, já si nepřečetl tento Tvůj přízpěvěk. Vlastně jsi to taky napsal o tom dělení zvukových vjemů |
| |
|
| | | | | | Letecká přilba versus Sim. 11. 2. 2014 / 08:40 | |
| | To neva, sleduju to jako ostříž!
|
| |
|
| | | | | | | Letecká přilba versus Sim. 11. 2. 2014 / 08:42 | |
| | vidíš to, já napsal, že i otevítrání kabiny půjde přes repro... Nepůjde Jelikož překryt bude opravdový skutečný z PFM |
| |
|
| | | | | | | | Letecká přilba versus Sim. 11. 2. 2014 / 08:45 | |
| | TAk toi ale budeš mset dávat při zavírání dobrý pozor na prsty, pokud nebudeš mít venku na žebříčku spoehlivého mechanika !!
|
| |
|
| | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 11. 2. 2014 / 08:44 | |
| | Když už jsme u použivání vyřazených blembáků - nemáte někdo dobrý recept na rozleštění škrábanců na plexištítku? Všechna úsklalí způsobená zkreslením atd atd znám a vím, spíš mi jde o to, jestli někdo máte nějaké zkušenosti s vhodnou leštící pastou. Dřív byly k mání v maličkýchb tubách leštící pasty an poškrábané displje mobilů - máte s tím někdo zkušenost?
Díky!! |
| |
|
| | | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 11. 2. 2014 / 08:48 | |
| | | |
|
| | | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 11. 2. 2014 / 08:49 | |
| | Mě se osvědčila pasta na 3M na rozleštění novýho laku. Ale bez záruky |
| |
|
| | | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 11. 2. 2014 / 08:52 | |
| | Zubní pasta Fluora, ta zelená - pokud se teda ještě vyrábí. Měkký hadřík, občas mírně, ale jen mírně navlhčit a za hodinu to máš bez škrábanců. |
| |
|
| | | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 11. 2. 2014 / 08:58 | |
| | Dí-ík!
Tak rychlou reakci jsem nečekal, odpoledne začnu shánět matérii a pak dám vědět, jestli jsem to zlepšil - nebo zničil (což bych samozřejmě vééélmi nerad)
|
| |
|
| | | | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 11. 2. 2014 / 09:35 | |
| | Súhlasím proti tomu (ako hovorieva jeden môj známy). Kedysi za mlada som tiež bežne leštil plexi zubnou pastou. Ale či bola zelená už sa nepamätám... |
| |
|
| | | | | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 11. 2. 2014 / 10:30 | |
| | hlavně nesmí být s fluorem. Ten leptá plast. |
| |
|
| | | | | | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 12. 2. 2014 / 09:21 | |
| | | |
|
| | | | | | | | OT: čím vyleštit poškrábaný štítek přilby? 12. 2. 2014 / 09:24 | |
| | Treba zubni pasta fluora neobsahuje fluor |
| |
|
| | | | | | | | | Kouzelná fluora 12. 2. 2014 / 10:11 | |
| | Kdysi za éry cd a vypalovaček, jsem fluorou čistil poškrábaný cdčka, který mechaniky nechtěly číst. Měl jsem dojem, že to fakt pomáhá, kouzelná fluora. |
| |
|
|