| | Vektorová data ČR pro FSX (silnice, železnice, lesy) - AKTUALIZOVÁNO, STAHUJTE ZNOVU 3. 2. 2014 / 23:37 | |
| | Kdybys chtěl tutorial:
1) Stáhnout Czech Republic http://download.geofabrik.de/europe.html v ZIPu a někam rozbalit. Měl bys vidět cca:buildings, landuse, natural, points, railways, roads, waterways. U každého tohoto názvu hafo souborů různých přípon. My budeme pracovat s .SHP, ale ty ostatní tam musí být (je to na ně nalinkované).
2) Stáhnout a nainstalovat QGIS http://www.qgis.org/en/site/forusers/download.html
3) Stáhnout a nainstalovat SBuilderX (popř jeho FS2004 alternativu pro tento archaický kousek): http://www.ptsim.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=40&Itemid=1.....
Polygony/landclassy:
==============
a) Otevřít QGIS, konkrétně "QGIS Desktop 2.0.1"
b) vedle levého panelu první ikonka ve svislém sloupci "přidat vektorovou vrstvu"
c) najít soubor landuse.shp a otevřít, měl by se zobrazit - bude to chvíli trvat někdy
d) v okně vrstvy kliknout na landuse pravou myškou a vybrat Otevřít atributovou tabulku
e) seřadit si to podle sloupce "type"
f) vlevo nahoře kliknout na ikonku tužky Přepnout na režim editace
g) odmazat vše kromě toho, co chci dělat (příklad - chci řešit města, odmažu vše kromě "residental") - jo, trvá to nesnesitelně dlouho
h) zavřít Atributovou tabulku, před sebou bych měl vidět QGIS a v něm jen ty moje polygony, které chci řešit
j) v okně vrstvy kliknu pravou myší na landuse a vyberu Uložit jako, a někam si to uložit třeba jako "residental_vyfiltrovane.shp"
k) Otevřit atributovou tabulku, vypnout režim editace - zeptá se to, jestli chci zachovat změny, vyberu že ne, tzn vrátí se to co jsem smazal, a mám zase původní landuse - můžu opakovat postup mazání tak, aby mi vznikla zase další třída, kteoru chci řešit. Toto opakuji do zblbnutí.
l) spustit Sbuilder ikonkou "SBuilderX313"
m) New project - vyplnit nějaké jméno projektu, a kam to má ukládat výsledky...
n) File -> Append -> ERSI SHP -> vyberu SHP který chci řešit, po chvíli naběhne
o) kliklnu na ikonku žlutého obdélníku (polygon tool), stisknu CTRL, a nakreslím obdélník tak, abych označil vše co mám před sebou.
p) počkám, až se to odkousne a provede se bod o
q) kliknu na to pravou myší, v properties na záložce Vector Polys vyberu co to má být (město, les,.. a kliknu na OK
r) kliknu na zelenou šipku a vyexportuje se to do BGL, které bude tam kam jsem nechal ukládat tento projekt. Hotovo
Liniové stavby (silnice,atd):
==============
s) to samé jako výše, akorát v bodě "o" použiju Line tool (vlevo od obdélníku) a pak v properties vyberu vhodnou věc co má vzniknout.
t) Ještě taky jde kliknout pravou myší na ty lajny a nastavit tam jejich šířku (je docela blbý když to defaultně vezme hodnotu "100" a vzniknou 100m široké silnice.
==============
No, a to je v kostce můj postup. Určitě existuje spousta rychlejších (viz vybírání vzorcem v QGISu), to ať si každý vyzkouší a nastuduje sám.
Jen prosím - pokud z toho něco vznikne - sjednoťme to nějak s tímto, ať nemáme tisíc scenérek ve kterých se nikdo nevyzná. Super, víme všichni jak na to, takže Slovensko již dělá někdo místo mě
PB
P. S. Ptáte se, kde je bod "i"? Bod "i" neni, zkouška pozornosti. Děkuji za pozornost. |
| |
|