| | | OT: Radiotelefonista 2. 2. 2014 / 20:11 | |
| | Páni potrebujem poradiť, keď chcem lietať vetrone mám si spraviť osvedčenie radiotelefonistu čiže z oficiálnej stránky TU http://www.teleoff.gov.sk/index.php?ID=275 je to to prvé ,, všeobecné osvedčenie radiotelefonistu leteckej pohyblivej služby'' však? No ale moja hlavná otázka je z čoho sa to mám učiť? Na internete som našiel predpis L9432 ale to je 140 strán a podľa mojich informácií by na to mala stačiť,, malá brožúrka'' no tú ani za svet neviem nájsť. Neukrizujte ma tu prosím vopred ďakujem za hocijakú odpoveď! |
| |
|
| | | OT: Radiotelefonista 2. 2. 2014 / 20:19 | |
| | Nejsem si jist, zda je to na Slovensku jako u nás (myslím že jo) a to pak znamená, že na kluzáky, pokud nebudeš létat do zahraničí, ti bude stačit "Osvedčenie rádiotelefonistu leteckej pohyblivej služby" - http://www.teleoff.gov.sk/index.php?ID=278
Z jaké učebnice (skript) to šprtat nevím, zatím jsem nic užitečného (malé, stručné a výstižné) bohužel nepotkal. Když jsem to dělal já, byl na to jen svazek cyklostylovaných ožvaněných textů, už je to 21 let...
|
| |
|
| | | | OT: Radiotelefonista 2. 2. 2014 / 21:14 | |
| | EDIT: mi tam vypadlo to "omezené", omlouvám se!
|
| |
|
| | | | OT: Radiotelefonista 2. 2. 2014 / 23:19 | |
| | Jen takový malý dovětek, já jsem dodnes nepochopil, k čemu ten průkaz vlastně je. Že by mě to nějak zásadně pomohlo v komunikaci, nebo nedej bože, při příletu na řízené letiště? Ale za to vím, k čemu je dobrá ta a ta modulace a ta a ta dioda. Jinak je to určitě velmi dobré |
| |
|
| | | | | OT: Radiotelefonista 2. 2. 2014 / 23:35 | |
| | A taky nesmíš zapomenout na typ antény! To je taky důležitý. Spíš mi to připomínalo zkoušky na to, abys to rádio uměl za letu rozebrat, proměřit, spájet místo toho nový, kdyby se ti to původní cestou rozbilo... |
| |
|
| | | | | | OT: Radiotelefonista 2. 2. 2014 / 23:46 | |
| | Na to jsem já hlupák zapomněl, ale jak jsem říkal, samé velmi důležité věci, bez kterých se z qletu neobejdeš |
| |
|
| | | | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 09:13 | |
| | Tak, to samy mas i v tralala pilotaku... Půlka otázek je spis pro stavitele, než uživatele. |
| |
|
| | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 01:45 | |
| | Průkaz má jen jeden smysl - asi jako kroužek na nožce poštovního holuba. Prostě jsi okroužkován a za to můžeš kvákat do vysílačky. Ale když to poděláš (zneužiješ) - jen si pro tebe hrábnou - předpokádá se asi, že když už jednou tu kreditku máš, budeš si dávat víc bacha, abys o ni nepřišel (protože jak známo, bez kreditky ČTÚ si nezalétáš...) Myslím, že na této úrovni to fakt není nic víc, než potvrzení, že sis uvědomil že je nějakej telekomunikační zákon - a kolik můžeš dostat pokutu (však i to je mezi otázkami! ) |
| |
|
| | | | OT: Radiotelefonista 2. 2. 2014 / 23:55 | |
| | Veď toto ale zase je tam napisane
Pre obmedzené osvedčenie rádiotelefonistu leteckej pohyblivej služby sa ďalej vyžaduje základná znalosť anglického jazyka a schopnosť poslať a prijať rádiotelefonickú správu v anglickom jazyku
Nestačí mi to bez AJ? Síce nemal by to byť problém ale ak tak. |
| |
|
| | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 01:43 | |
| | Zkouška "z anglického jazyka" je u omezence (omezený průkaz) velmi jednoduchá, je potřeba umět (a nesplést) jen nemnoho základních slůvek, která ale v leteckém životě mohou znamenat hranici mezi životem a smrtí - tedy rozdíl mezi "cleared" a "approved" a podobně. Víc se nevyžaduje. Někde v těch textech by ten seznam výrazů měl být - a kdo jen trochu umí anglicky, nemá s tím problém. |
| |
|
| | | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 02:47 | |
| | V pohode z AJ nemám problém ďakujem |
| |
|
| | | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 09:07 | |
| | Tak Ti Nevim, ale (v českým) omezenci nebylo vůbec nic takového. Dokonce to bylo tak daleko, ze i hláskovací abeceda tam byla testovaná česká. |
| |
|
| | | | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 10:07 | |
| | Je to tisíc let, co jsem to dělal (teď obnovuju už vyšší stupně, včetně angličtiny) - a pamatuju se, že právě na rozdílu mezi "cleared" a "aproved" mne tam nějaký postarší pán velmi pečlivě péroval... a anglické hláskování dneska musejí umět všichni, ne?
Možná že s rozvojem mezinárodního styku a "ICAO angličtinami atd." už to za ty roky odtamtud zmizelo... a dost možná, že si to pamatuju blbě, přece jen už je to skoro generaci zpátky. Určitě bude nejlepší na příslušném úřadu (kolega je ze Slobvenska a mohou to tam mít trochu jinak) nahledat osnovu a rozsah zkoušky - a to pak pro něj bude "směroplatné"
|
| |
|
| | | | | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 11:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 13:16 | |
| | no a dole je ještě malinkym písmem:
"Pre obmedzené osvedčenie rádiotelefonistu leteckej pohyblivej služby I sa ďalej vyžaduje základná znalosť anglického jazyka a schopnosť poslať a prijať rádiotelefonickú správu v anglickom jazyku." |
| |
|
| | | | | | | | | | OT: Radiotelefonista 3. 2. 2014 / 14:02 | |
| | Hej hej, ale ja som mal na skúškach iba anglickou abecedou vyhláskovať svoje meno, nič iné po mne nechceli |
| |
|
| | | OT: Radiotelefonista 2. 2. 2014 / 20:52 | |
| | Telekomunikačný Úrad SR of 1.1. of. neexistuje, tak neviem nakoľko budú tie tlačivá aktuálne. Napíš mi mail do správy tu na periskope... Jo a na vetrone ti bude stačiť Obmedzené osvedčenie rádiofonistu leteckej pohyblivej služby II. Odoslaním tohoto tlačiva sa prihlasuješ na skúšky a potom sa musíš v deň skúšok dostaviť na Úrad pre rekuláciu elektronických komunikácii a poštových služieb osobne a skúšky spraviť.
EDIT//
Tak som pozeral tie tlačivá a sú aktuálne už pre nový Úrad. |
| |
|
|