FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
L-410 bez AP Jeden příspěvek | Celý strom
L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 00:11
Jennik   
Poté, co jsem si konečně dopřál pár letů nažIVAO s Baronem, jsem se rozhodl, že přejdu na něco většího a sednul jsem si do milované L-410 UVPE (od PWDT), ale to jsem si dal...
Je samozřejmě trošku matoucí pro nováčka přpočítávat výšku z metrů na feety (případně se přepínat ze zjednodušeného panelu s původními budíky ve feetech a knotech), nastavování course VOR1 za letu je taky trošku nepohodlné kvůli zmenšenému budíku, ale co mě dorazilo - to byl let bez autopilota.
Letěl jsem bez ŘLP LKTB>LKPR, Praha nebyla obsazená, a tak jsem psal jen zprávy na UNICOM. Jenže během klikání, psaní atd. se mi vždycky rozhodil heading nebo výška (zvlášť pod 5000ft při turbulencích) a horkotěžko jsem to stíhal dorovnávat.
Řekněte mi někdo z profíků, prosím, je let bez AP na takovém letadle taky takový nervák? Měl jsem samozřejmě VELMI pečlivě vytrimováno - ale přesto byl ten let strašná fuška. Je to v reálu taky o křeč v ruce - tzn. ani na moment nepustit knipl? V reálu zřejmě pomáhá s řízením a nastavováním navigačních nástrojů druhý pilot, ale letět takhle sólo a ještě muset kroutit a klikat všude kolem je děs...
Během přistávání jsem málem spadnul jen proto, že jsem se blb ještě snažil poslat do éteru hlášku o finále na rwy 31 (zdálo se mi, že vidím pod okýnky na servifnu někoho na LKPR).
 

Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 00:18
North-Wind   
Jezisi , ani mi nehovor , ja som mal LZIB-LKPR , to bola katastrofa .Preto lietam len kratke trasy s 410-ou

Dokonca , ani na paneli 727-me (Richard Probst) , nie je autopilot ,to som musel pocuvat atc , vyrovnavat ,vsetko robit tri hodiny , no horor
 

Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 00:32
Zbyněk
No neříkej že Probstova 727 nemá AP. Spíš si ho jenom nenašel )
 

Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 00:46
North-Wind   
Tak ,povedz kde , hladal to aj foter ,ale nikde nic
 

Re: Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 01:44
Zbyněk
Hladal málo )).
Autopilot - Shift+4
Autothrottle - přímo na hlavním panelu...
img_forumn/r47840_1.jpg (500x163)
 

Re: Re: Re: Re: Re: 727 bez AP   27. 3. 2005 / 11:58
North-Wind   
, no , err , blbe povedat , ale jak stlacim shit+4 tak sa mi ukaze radio stack , a pod nim teoreticky ma byt Sperry ,ze? Lenze , je tam cierno ,ziadny sperry
Je to ta "nova" verzia , co vydal ,dufam ,ze to opravil...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 727 bez AP   27. 3. 2005 / 14:46
Zbyněk
Jo některý starší panel.cfg měl malou chybku, šlo to ale lehce opravit .
Nejnovější verze to ale má určitě vpořádku.
http://tinmouse.org/727/
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 727 bez AP   27. 3. 2005 / 15:44
North-Wind   
Quote: Nejnovější verze to ale má určitě vpořádku. /Quote

To je ta nova verzia , co mam , tam ani Sperry nie je ,na tom paneli , len take cierne
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 727 bez AP(Zbynek)   27. 3. 2005 / 21:43
North-Wind   
Ty mas ten panel?Takto vyzera moj Sperry :

img_forumn/r47920_2.jpg (500x375)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 727 bez AP(Zbynek)   28. 3. 2005 / 18:21
Zbyněk
Mám ho stažený z toho odkazu co jsem psal, všechno je OK.
Když tak mi pošli svůj panel.cfg a já mrknu kde je chyba nebo ti můžu poslat svůj.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 727 bez AP(Zbynek)   28. 3. 2005 / 18:25
North-Wind   
Posli mi tvoj , to rovno prepisem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 727 bez AP(Zbynek)   28. 3. 2005 / 18:34
Zbyněk
Máš to v poště tak to vyzkoušej.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 727 bez AP(Zbynek)   28. 3. 2005 / 18:50
North-Wind   
OK , diky , tam bol vo file nejaky divny cfg .Ani tie stvorceky , FE (proste tie tabulky som tam nemal a ani tie zadne schody)

Konecne , uz mozem zase normalne lietat so 727-ou
 

Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 06:37
Kobos   
Vidis ja ti psal ze litat z 727 kde je jen zakladni autopilot neni prdel )
na Avsimu je tutorialek anglicky cs27tutorialfs9.zip pro let s Captan sim Legendary 727, je to i s obrazkama ma to asi 60 stranek a je tam vsechno jak nahodit motory, kde co presne zmacknout je tam celej let start i pristani proste vsecno co mas mackat a nastavovat. asi se to da pouzit i na jiny 727 mnelo by to bejt hodne podobny.
a hned na zacatku autor pise: (volne prelozeno) "behem letu nemnejte obavu zmacknout PAUSE ,protoze je velice pravdepodobne ze nebudete stihat- pamatujte v realu v kabine sedi 3 lidi a u pocitace ste sami a mate jen 2 ruce" )
 

Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 11:48
North-Wind   
Viem , pamatam si , ze si hovoril , ale autopilot bol uz od 2hej svetovej a 727-ma nemala sice komplet autopilot ,ale vedela udrzat vysku a smer.

Preto chcem ten FS Net , len pan Google neche spolupracovat
 

Re: Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 13:53
Luděk Ch.
Mimochodem, základního autopilota, který minimálně držel směr podle gyrokompasu, možná i výěku, měla už vzducholoď Hindenburg
 

Re: Re: Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 14:52
Tragédie v JRD
mimochodem, uz v dobe druhe svetove valky existovalo ILS .. pravda.. CAT IIIc to asi nebyla....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 15:39
Marky Parky   
Fakt? Ja myslel ze v te dobe teprve testovali PAR jako horkou novinku a jedinou moznost jak pristavat za snizene viditelnosti a o tom ze by snad mohl byt nejaky autonomni navadeci system si mohli jen zdat... nemas neco blizsiho?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 15:43
Tragédie v JRD
Jeje.. nekde jsem to cetl, ze uz za valky to zkouseli a tesne po valce byl ILS i v praze na ruzyni, namontovany od amiku ... nevim nakolik to bylo podobne tomu, co si pod ILS predstavujeme dnes, kazdopadne na ruzyni to melo vydrzet necely tri roky (do unora 48)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: L-410 bez AP (edit)   27. 3. 2005 / 15:51
Tragédie v JRD
ja vedel ze to najdu

V období 1945-1947 byly na čs. dopravních letištích vybudovány služebny tzv. zabezpečovací služby letecké, podléhající ministerstvu dopravy. Zajišťovaly radiotelegrafní komunikaci a zaměřování na stanovištích "gonio", fonické spojení s letadly a spojení s letišti na letištní řídící věži (TWR) a přístrojové přiblížení na systém SBA. Na letištích Praha a Bratislava byl kromě toho řízen provoz na letových cestách oblastními stanovišťmi (ACC). Pražské letiště bylo americkou armádou vybaveno i přistávacím systémem ILS, paprskovým DV radiomajákem RADIO-RANGE, VKV spojením s letadly, VKV ručním zaměřovačem, KV komunikačním střediskem pro leteckou pozemní službu a pro meteoslužbu. Britská armáda vybudovala na letišti KV zaměřovač Adcock.

citat z webu rlp.cz, sekce minulost, obdobi 1945-1947

jinak, troska historie
- upne prvni pokus s ILS systemem probehl v roce 1929
- prvniho "komercniho" (blbe slovo nasazeni se ILS (podobny dnesnimu) dockal v roce 1934 ve statech (aerolinkam se ale nelibil, protoze musely letadla dovybavit dalsimi pristroji
- v roce 1945 US army vytvorila novy typ ILS pracujici na vyssich frekvencich k omezeni ruseni atd. v roce 1949 ICAO prevzalo tento typ jako standard i pro civilni letectvi
- v roce 1960 bylo ILS pouzitelne pro prvni pristani "naslepo" (resp. anglicky vyraz "blind landing")
- stejne zarizeni se pouziva dodneska
 

Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 01:00
Tragédie v JRD
FSka mi v tomhle ohledu prijde strasne ulitla... nemluvim ted o velky 410, ale u malych letadel (i u vetsich) mivam casto problem s tim, ze se mi velmi rychle rozhodi vyvazeni a sily a porad bud stoupam nebo klesam...spatne se orientuje a vubec je to takove divne

v realu je to uplne jine (muzu porovnavat tedy jen mala letadla) - udrzet vysku a vodorovny let je dost snadne .. az me to prekvapilo
 

Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 01:13
North-Wind   
A ja ze preco som nedostal certifikat na GA , v FS-ke
 

Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 15:10
Lowmick   
Me se certifikat na GA podarilo dostat, ale na IFRy uz vubec, to je snad nemozny...
 

Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 10:49
Marky Parky   
Jeste bych zas rekl ze dost zalezi na autorovi letoveho modelu. V defaultech je to krome Beeche opravdu problem, oprotitomu treba zlinky tady z periskopu drzej krasne... je ovsem taky nutny si uvedomit u FS absenci "prdelniho" cidla, ktery pomaha az az pri odhadu kdy letadlo zacina stoupat, klesat ci tocit - kdezto ve FS kde nahodou juknes do jineho okna nebo zameris pozornost na pasni na unicomu nemas nic takoveho a okamzite ztracis prehled i cit v ruce.
 

Re: Re: Re: L-410 bez AP   27. 3. 2005 / 12:16
Tragédie v JRD
) tak tak .)
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ