FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 21. 12. 2024, svátek má Natálie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? Jeden příspěvek | Celý strom
v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 14:58
pseudoMates
http://www.papadelta.cz/ostatni/prohlaseni.html
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 15:09
ltow
Držím palce, osobně si myslím, že SES2+ je cesta do pekel a doufám, že to neprojde.

Nicméně si rád 30.1. poslechnu frekvence a kouknu na SBS, jak to tu létá kompletní terminal procedury.

L.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 18:30
mezekmezek
Existuje v historii EU něco (nějaké nařízení), které by neprošlo skrze EK?! Já optimistou nejsem, na 99,9% to projde.
Je to naprosto stejná ptákovina jako například PART66....
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 19:18
mezekmezek
Dokončím myšlenku PART66 - chceš dělat mechanika? Dobrá, ale musíš mít papíry. Papíry získáš povinnou praxí. No jo, ale bez papíru tě nezaměstnají (nejsi pro firmu přínosem, jen zátěží). Takže praxi nemáš a mechanika dělat nemůžeš. A dorazí to absurditou, kdy prakticky neexistuje kompatibilita s předpisama v USA (zjednodušeně řečeno, mechanik z USA s praxí několika desítek let nemůže v EU ani zkontrolovat olej...).
Co k tomu dodat...
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 19:42
ltow
To není PART66 ale CATCH22. Jen to špatně pojmenovali.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 20:00
mezekmezek
No vidíš. A mému synovi by se ten smajlík na konci nelíbil. Čtyři roky v prdeli a od července může jít dělat ke mně do fabriky. Ale má útěchu v tom, že díky studiu v certifikované organizaci (škole) se mu povinná praxe snižuje na polovinu.
Už jsem napsal pár emailů s dotazem na práci mechanika a výsledkem je, že ačkoliv je zaměstnáno méně mechaniků, než by bylo potřeba (majitelé firem šetří na nákladech), tak stejně bez skupiny B s potřebnou třídou a s typovkama nemá šanci.
Kdo na tomhle vydělává? Certifikované organizace k provádění zkoušek (u nás např. ČVUT). Trochu to rozvedu:
Jsou skupiny A, B a C (C teď vynechme, stačí ty dvě první). A může dělat práci jen na letadle (ne třeba na svěšeném motoru) a nemůže uvolnit letadlo do provozu (jinak řečeno musí tu práci po něm někdo povolaný zkontrolovat a podepsat). B může dělat i na svěšených částech a může uvolnit do provozu. Tyto skupiny se pak dělí na letouny a vrtulníky a ty se opět dělí dle druhu pohonu - pístový motor a proudový motor. Jestli si dobře pamatuju, tak oprávnění k uvolnění do provozu letounu s pístovým motorem je A1.1. Na každou jednotlivou třídu musíte mít zkoušky, které se skládají z několika modulů (u první zkoušky skupiny A jsem napočítal 17 ?) a každý modul se platí. Pak se s výsledkem musí na UCL a tam se dostanou potřebné papíry s platností na pět let. Poté se musí znovu obnovovat.
Jestli jsem předpis správně pochopil, tak syn - jakožto absolvent certifikované organizace, školy - potřebuje na skupinu A jeden rok praxe v údržbě, na skupinu B další rok praxe. No a k tomu samozřejmě patří ještě typovky.
Problémem je, že se nedá přenášet osvědčení mezi jednotlivými skupinami (B na letoun s pístovým motorem na letoun s proudovým a pod.).

Takže se není čemu divit, když nikdo nemá zájem zaměstnat "podržtašku", někoho, nad kým musí být dohled. To by znamenalo zaměstnávat dva lidi na jednu práci.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 20:10
ltow
Díky za osvětlení úskalí mechanika.

Ten smajlík nebyl míněn jako že se posmívám, omluva. Řekl bych, že poslední dobou je u mě sebeobranný humor poslední zábrana přes šílenstvím. A chtěl jsem ho sem dát zase, ale budu na sebe tvrdej a nedám. Žádnej smajlík!
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 20:21
mezekmezek
Ne! To vůbec nebylo myšleno proti Tobě! Myslel jsem to jako smutné konstatování skutečnosti.
No, úskalí leteckého mechanika... Mám z toho všeho dojem, že dělat pilota je snažší. Napadlo nás, že by mohl jít do armády. Bohužel, jako na potvoru letos (snad poprvé, minimálně poprvé po několika letech) Univerzita obrany v Brně neotevřela vojenské studium, pouze civilní. A to je ten samý problém, proč nemůže syn jít na ČVUT - nemám na to peníze...
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   3. 2. 2014 / 22:52
mezekmezek
Mimochodem, po absolvovani CVUT ma clovek AML B1.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   3. 2. 2014 / 23:18
Kachna   
Jenom doplním, možná doleju olej do ohně. Ta praxe, co tu popisuješ je OJT. Tak jak je popsaná v nařízení z ní dělá dost složitý instrument. 50% praxe můžeš udělat před získáním první typovky, zbytek musíš udělat až poté, co jí uděláš. Ale pozor úřad ti neuzná typovku, kterou jsi dělal před třema roky. Takže taková hlava 22. A to je jenom špička ledovce

Komu za to poděkovat? Osobně bych děkoval Lufthansa Technik a Air France, kteří mají nejsilnější lobbystické páky a všechno se pro ně upravuje.

 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   30. 1. 2014 / 09:47
AndreW   
Copak na tom záleží? Já znám jenom CHARTA77
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 18:35
Koprik
...zítra bohužel cestuji letecky do Prahy, tak jsem zvědav, jestli vůbec doletím.
1) O tom, že Brusel, eurohujeři a EK jsou cesta do pekel, není třeba pochybovat téměř ve všem, do čeho se pustí.
2) Na druhou stranu, odborové organizace v letectví mají velmi špatnou pověst....proč asi???.....a ty vzletné fráze, kterými se v uvedeném pamfletu hájí jsou jen taková omáčka. Jejich zájmem po celé Evropě je samozřejmě smrádek, teploučko, klid na práci)) a status quo na věky věkův.....a samozřejmě žádná konkurence, případně kdokoliv další, kdo by nám koukal pod pokličku a chtěl uloupnout z našeho perníčku. To je třeba dodat v zájmu objektivity.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? - OT   29. 1. 2014 / 19:02
ltow
No bohužel pracuji v globalizované společnosti, kterou snaha efektivněji pracovat přivedla k přestěhování vývoje a supportu z Evropy a USA do Indie a Číny. Na papíře to vypadalo velmi dobře, realitu si asi umíte představit. Známá pravda, papír snese vše.

Takže to, že nějakej šmoula vymyslí způsob jak zefektivnit (čti snížit cenu) něco, co celkem stabilně funguje, v zájmu zavedení konkurence, je hezké. Otázka je, zda-li je všemocná ruka trhu vůbec v tomhle odvětví potřeba, resp. zda-li jí chceme. Dokážete si představit, jak by to vypadalo, když by to jelo čistě komerčně? Protože dnes komerční aspekt bude v našem rybníčku znamená jediné - ať je to co nejlevnější a na kvalitu pečem.

Když to dovedu ad absurdum, tak představa, že EU nebe řídí outsourcovanej Ind po skypu z indického call centra, bude manažersky v pořádku, stačí když to projde příslušnou certifikací. A věřte, že jestli jsou Indiáni v něčem dobrý, tak projít libovolnou certifikací bez ztráty bodu. Ale já přestávám létat a začínám jezdit autem.

Sorry za flame, padnul jsi mi do rány po virtuálním meetingu s Kumarem a Prasatem. Jdu se zavřít do vypolstrované místnosti a slibuju, že už ani neceknu.

L.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? - OT   29. 1. 2014 / 19:13
mezekmezek
To nejsi sám... U nás se to dostalo tak daleko, že náklady na výrobu jsou vyšší rok od roku (ač papírově klesají). A původní, mateřská firma, zakladatel koncernu, se rozhodla naši divizi (která se zabývá původním výrobním programem mateřské firmy) prodat, protože druhé odvětví - firmy, které nedávno skoupila - vynáší více.

Mne chybí ale pohled na budoucnost GA v unii. To je vyloženě postaveno před hotovou věc: chceš potřebné informace? Budeš je mít, ale zaplať. Zaplať za meteoslužby. Zaplať za AIS. Budeš potřebovat služby řízení během letu? Klidně, ale zaplať.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? - OT   29. 1. 2014 / 19:25
Koprik
...já myslím že snaha EU je socialisticky jasná a průhledná.GA je třeba zrušit, protože soukromí vlastníci letadel jsou z mnoha důvodů podezřelí. Tak je zkusíme nejdřív pomocí nových předpis, papírů a poplatků unavit, naštvat a otrávit, aby se na to vykašlali.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? - OT   29. 1. 2014 / 19:22
Koprik
....máš samozřejmě pravdu v tom, že manažerské řízení a outsourcing všeho, kde je levněji je prima jen pro manažerské bonusy, pro normální lidi je to cesta do pekla, když pominu,. že těsně předtím, než se nám všechno podaří outsourcovat tak zjistíme, že normální lidi nemají kam chodit do práce. Navíc jsem, si už před lety říkal, co budou nadnárodní firmy dělat, až budou i Číňani a Indové jako pracovní síla drazí....bohužel, v tu dobu už asi budeme všichni mrtví hlady...
Já jsem jen trochu citlivější na různá odborářská hesla a když si člověk klikne na ten odborářský leták, tak první, co mě praštilo do očí je:
"STOP jeopardizing jobs in European sky".....což mluví za vše a kritika EK se pak objevuje v jiném světle. Samozřejmě, chraň bůh, aby letadla na d námi řídili Indiáni skajpem....
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? - OT   29. 1. 2014 / 19:33
Fabo™   
Jo, indove, to je lid.

Video pro odlehceni.

http://www.youtube.com/watch?v=UNyHP_IHO7I
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? - OT   29. 1. 2014 / 19:40
ltow
To ti řeknu co budou dělat, až budou Indiáni drazí. Poslední tah na branku bylo přesunutí controllingu a factoringu do Filipín. Si představ jaké to je, nechat si něco schválit a proplatit. No ale furt lepší než internal IT support v Malajsii. Ty voe to jsem se zase sám vytočil, jdu volat Chocholouškovi.
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? - OT   29. 1. 2014 / 19:42
mezekmezek
To já mám větší hrůzu z toho, že to bude řídit EUROCONTROL nebo jiná k tomuto účelově založená firma provázaná s EK...

A další: jak bude řešena provázanost s ochranou vzdušného prostoru jednotlivých států (s armádou)? Jak se bude někdo, sedící v místnosti bez oken někde v Bruselu (no, kde jinde by asi mělo být sídlo?), domlouvat s vojenskou mašinérií někde na okraji EU? Stačí problémy, které jsou např. při ostraze prostoru nad Pobaltím, kdy se musí vše řešit skrze spojené velitelství...
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 19:04
mezekmezek
A nebude to náhodou souviset s tím, že když "oni" zůstanou na svých místech (v teploučku a smrádečku), tak zůstane každému státu EU "právo svrchovaného vzdušného prostoru", státy budou nadále inkasovat zisky (nemalé) za poskytování služeb řízení let. provozu atd.?
A je velkou pravdou, že rozdělit jednotlivé složky řízení (přeletové vs. letištní) je krokem právě opačným k argumentu zvýšení bezpečnosti a plynulosti.
Jestli ono to nebude obdoba "protikuřáckého zákona", kdy se v europarlamentu pohybovala doslova tlupa lobbystů, která "obdarovávala" poslance až nakonec zákon neprošel? Logiku bych v tom viděl - jedna firma bude obhospodařovat (spravovat) celý vzdušný prostor nad EU, tím pádem bude jakákoliv cena tou nejnižší a pár vyvolených se bude napakovávat bez námahy. Ceny letenek neklesnou...
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   29. 1. 2014 / 19:53
pseudoMates
Přesně tak.. ceny letenek neklesnou.. a nedivil bych se, kdyby to bylo i naopak..
Už takhle nám Eurocontrol diktuje, jakou cenu můžeme stanovit za přeletovou jednotku.
Tohle, co pánové z EU a EK chystají, je centralizované hospodářství jak z praku..
Celé to směřuje k tomu, že se nebe sjednotí.. bude ho řídit jedna firma.. ale.. (a teď už následuje spíš reakce na Koprika)
ta firma bude vedena kým..? a jak zajistíme, aby i poté, co jedna firma (jistě v čistém a průhledném výb. řízení) vyhraje, byla zajištěna nějaká konkurence a tím pádem opravdu nejnižší cena služby..?
O kvalitě služeb nemluvě..
Tím, že všechny zlikvidujeme a bude jen jedna firma..? aha.. tak to nám jistě zaručí tu nejnižší cenu.. Navíc.. vzdušný prostor je výsostným majetkem státu.. a tak nějak z principu se nemůže stát majetkem soukromým.. to je asi jako by EK chtěla zavést pobřežní stráže "jednotné".. tudíž.. zrušíme pobřežní stráže přímořských států a bude jedna ohromná flotila neurčitého vlastníka, která bude obhospodařovat vodní cesty a pobřeží jednotlivých států..? to snad nemyslíš ani vážně..
Teď navíc, díky rozdílným cenám přeletových jednotek si aerolinky můžou zvolit, přes které vzdušné prostory poletí svůj let.. Až bude jeden poskytovatel, tak si budou moct zvolit co..? No sice nejkratší cestu, ale to ještě neznamená, že nejlevnější.. Protože cena bude jednotná všude a oproti současnosti se může dost výrazně lišit.. a to nejen směrem dolů, ale také nahoru.. Čili aerolinky nebudou mít na výběr a už vidím, jak zase budou skučet, že se jim to nakonec nevyplatilo.. a tím pádem ani ty letenky nebudou levnější..
Odbory v letectví nemají dobrou pověst..? chtěl jsi říct ve Francii, ne..? Těch protestů, konkrétně ze strany řídících není tolik, aby si je vůbec lidi pamatovali..
 1x  

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   30. 1. 2014 / 07:22
ltow
Tak už je to vidět/slyšet...

... negative expect full departure procedure...

... continue full arrival procedure...

Jen nevím, jestli o tom piloti vědí, takhle to spíš vypadá, že to občas berou osobně (podle tónu)
Tedy vypadá to, že minimálně CSA o tom vědí (nežádají shortcuty), ale ostatní?
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   30. 1. 2014 / 11:01
Tragédie v JRD
Tak určitě o tom vědí .... Češi dneska nejsou jediní, kdo protestuje - je to v půlce evropy, jen se zvolily různé metody.

Nicméně, škoda, že mediálně to "odbory" nezvládly - málokdo vlastně ví, proč stávkujou. Věci, jako sjednocení řízení, omezení sektorizace po těch Evropských pidistátečkách, směřování cestou "DCT cest" tak jak to zní, vůbec nezní špatně, a přinesly by i řadu výhod.

A bez nějaké podpůrné mediální kampaně to jen vypadá, že navzdory všem výhodám, je to jen o tom, že by se něco změnilo, museli by se učit něco jiného, a to, co poslední desetiletí dělají jedním způsobem, by se muselo najednou dělat jinak (tím ale nechci tvrdit, že tohle za tím je).
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   30. 1. 2014 / 15:03
mezekmezek
To mi teda vysvětli, v čem vydíš ty výhody... Že vznikne nový moloch, který bude fungovat podle vzoru ČEZu?! Bezpečnost se nezvýší - ta je v EU na vysoké úrovni a ať se změní co chce, vždy budou za obrazovkama sedět lidi. Ale je možnost zhoršení, protože se bude muset mezi sebou domlouvat několik organizací (a to v reálném čase). A jak to bude s GA lety, které budou chtít/potřebovat informace nebo pomoc? Dostanou je, ale za peníze. Jakákoliv předletová příprava se znatelně prodraží, protože AIS, MET (a nedej Bože i AIP) budou placenými službami. Narovnání tratí? Nevím nevím, rozdělení vzdušného prostoru je v kompetenci jednotlivých států, i prostory zasahující do upper levelu (jedině že by se počítalo s tím, že i o tom bude rozhodovat pověřená organizace). Jak bude potom fungovat ochrana vzdušného prostoru? Bude se muset řešit předávání informací mezi nově vzniklou organizací a organizacemi, které budou mít na starost přibližovací a letištní služby.
A co je nejvíce do očí bijící?! Že se tady jedná o neuvěřitelné finanční částky!!! Vem si, jaký je provoz a jaké jsou poplatky. A to nyní přijde "do kapsy" soukromé firmě (přitom při správě/řízení prostoru jednotlivými státy jdou peníze do jejich státních rozpočtů. I když ne všechny.) A tahle firma bude krásně propojená s EK (u nás se tomu říká klientelismus). Neušetří se nic a letenky nezlevní, pokud si ceny bude určovat jedna společnost. A změna nebude moc reálná, protože celý systém nejde z ničeho nic "přešaltovat".
Ano, souhlasím s tím, že většině odborářů jde hlavně o udržení si místa - ale o to jde každému člověku...
A dále se mi nelíbí, že nějakým nařízením dementů v Bruselu má jakýkoliv stát přijít o část svoji svrchovanosti!!!
 

v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..?   3. 2. 2014 / 23:07
Rozšafín Ctibum   
Tak jsem porovnal časy ATA, ATD a ABT "stávkového" a "běžného" dne a vychází mi ten stávkový o velmi zásadních 0,23% procent delší v průletech, s porovnáním ledna. Pravda je, že dost to ovlivňuje de-icing, hlavně tedy doba mezi off block a dep, díky tomu, že bylo hezky, jsme na tom byli tak nějak v pohodě.

Jediný, kdo ustřelil výrazně, byl EZY do MXP, kvůli slotu na nějaký nefungující navaid a nebo (a spíš) ATC staffing enroute. 40 minut sekera.

Takže buď to naši řídící pojali nějak tak fér, nebo nevím.

A nebo to odsraly lety handlujici CSA handling.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ