| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | optimální vs při doteku 29. 1. 2014 / 14:46 | |
| ![](img/nic.gif) | Zdravím, chtěl bych se zeptat do jaké hodnoty je optimální vs při doteku u b737. Také jakou hodnotu by měl podvozek vydržet a při kolika přistávají 737 v reálu. Na toto téma jsem narazil i jinde, ale spíše šlo o menší letadla, kde říkali že cokoliv "pod" -250 vyžaduje minimálně prohlídku. Děkuji |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | optimální vs při doteku 29. 1. 2014 / 19:41 | |
| ![](img/nic.gif) | Fixace na v/s je simismus, navic zavisly na mnoha promennych. (jinymy slovy, idealni pristani bude mit za ruznych podminek jinou "v/s")
Certifikacni norma je myslim takova, aby letadlo uneslo bez poskozeni pristani bez podrovnani z 3° glide, ale tam to bude chtit uz nejspis prohlidku. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | optimální vs při doteku 29. 1. 2014 / 19:51 | |
| ![](img/nic.gif) | Strukturální pevnost pro certifikaci je myslím -600ft/m při MLW, ne?
Nebude důležitější pro nějaké company hodnocení přistání spíše gforce než vertikální rychlost?
Mimochodem A snad doporučuje "positive" landing zvlášť na mokré/kontaminované dráze - aby se koupák při přistání probudil a mohl zatleskat. ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | optimální vs při doteku 30. 1. 2014 / 06:34 | |
| ![](img/nic.gif) | Je to jiný typ, nicméně aspoň jeden konkrétní údaj - autoland na L-1011 se snažil dosáhnout rychlosti klesání přibližně 2 ft/s. |
| |
|
|