| | | Problém s autopilotom u B737-700 25. 1. 2014 / 19:00 | |
| | Zdravím, už asi týždeň aj niečo lietam na B737-700 od ifly. Zatiaľ šlo všetko bezproblémov. Dnes som normálne naštartoval stroj ako vždy presne podľa check listu a išiel som na runway. Po štarte začali problémy s autopilotom, zapol som automatické ovládanie rýchlosti nastavil 250 uzlov ako vždy pri stúpaní, no túto rýchlosť mi autopilot už označil ako maximálnu a viac pustiť nechcel. To bol prvý problém, a druhý problém bol ten, že ak som nastavil stúpanie alebo udržovanie výšky tak sa mi vyplo CMD A, a tým pádom nefungovalo HDG a zas opačne keď som zapol CMD A, tak mi autopilot neudržoval výšku. Neviete kde je chyba? Včera večer som ešte letel a všetko bolo v poriadku. |
| |
|
| | | Problém s autopilotom u B737-700 25. 1. 2014 / 20:19 | |
| | S tou rychlostí, bylo to nad 10 000 stop? Nevím jak moc je ifly chytrý, ale pod 10k stop se nesmí letět více jak 250. K zapnutí AP, nezapínal jsi to příliš nízko a netlačil na páku?
|
| |
|
| | | | Problém s autopilotom u B737-700 25. 1. 2014 / 20:44 | |
| | No v podtstate to bolo pod 10 000, ale ja som potom rýchlosť nezvyšoval, vždy do 10 000 stúpam na 250 ulzloch, ale na displaji mi ukazovalo, že vyššia rýchlosť už povolená nieje a to predtým nerobilo tak som teda skúsil pridať pár uzlov a nešlo to. Zapínal som ho cca. 600 stôp nad zemou a môže sa zapínať už od 400 a ani som nehýbal s pákou. Naozaj neviem, kde je chyba pravdepodobne preinštalujem celý simulátor a nainštalujem 737-čku znovu, nakoľko potrebujem dnes odletieť ešte jeden let. Tak dúfam, že to už nebude robiť. |
| |
|
| | | | | Problém s autopilotom u B737-700 25. 1. 2014 / 21:50 | |
| | Tak 250kt pod FL100 je standardní omezení rychlosti, to není chyba |
| |
|
| | | | | | Problém s autopilotom u B737-700 25. 1. 2014 / 23:34 | |
| | Preinštaloval som to a už to funguje normálne. Hej máš pravdu, ono to vždy obmedzujen na 250 uzlov pri stúpaní do 10 000 ja som si to akosi neuvedomil predtým. Lietam na tom ešte len pár dní tak postupne na to až prichádzam Ale nechápal som prečo keď som zapol CMD tak mi neudržoval výšku a opačne. Každopádne hlavné je, že je to opäť v poriadku. |
| |
|
| | | | | | Problém s autopilotom u B737-700 26. 1. 2014 / 09:21 | |
| | No, chyba to nie je, ale skutocne nie z toho dovodu... obmedzenie 250Kt pod FL100 vsade a vzdy je simizmus.
V zasade zalezi od triedy vzdusneho priestoru v prvom rade, napr. v TMA LKPR neplati toto obmedzenie (plati obmedzenie na prilete na 28 DME OKL vsak, na odlete si niesom isty ako to je). Su vsak na svete letiska kde kludne mozes letiet 300 na FL70. Plus ked mas povolenie od riadiaceho, tak aj tam kde normalne 250 pod 100 plati. Toz jeden dovod preco by bolo obmedzovat rychlost v ramci AFDS systemu blbost.
Dalsi dovod, a to sa netyka 737 ale vacsich lietadiel, vzdy plati, aj ked tento limit na 250 pod 100 existuje - ak je minimum clean speed vyssia ako 250 vzdy mozes letiet nad 250. Typicky tazke heavies na odlete na dialkove lety.Taka 747 si bude pytat kludne cez 260.
Suma sumarum, Hudyyy nezavrel klapky z 1 na 0, zhodou okolnosti 1 ma maximum 250 na 737, chyba nebola zistena a odstranena, bezpecnost letu vsak nebola narusena. Udalost sa bude riesit v ramci FOQA systemu operatora
Co sa tyka spravania AP, pravdepodobne by som to videl na zle vytrimovane lietadlo. |
| |
|
|