| | | 25 let od prvního letu L-610 30. 12. 2013 / 22:40 | |
| | | |
|
| | | 25 let od prvního letu L-610 31. 12. 2013 / 02:20 | |
| | Smutné je to hlavně proto, že od té doby všechny větší projekty českých letadel skončily podobně. Aero Ae 270 Ibis, VUT100 Cobra... A co EV-55 Outback? Uspěje? Pokud by se podařilo zlomit tohle prokletí a dosáhnout sériové produkce, pak by snad příběh L-610 nepůsobil tak fatálně.
Uf, trochu jsem se nechal unést, berte to třeba jako letecké přání do nového roku. |
| |
|
| | | 25 let od prvního letu L-610 31. 12. 2013 / 08:08 | |
| | Musí to být fantastický pocit, když něco takového člověk vyrábí, vymýšlí, konstruuje - a ono to nakonec skutečně funguje - letí. A dobře a spolehlivě. A hned napoprvé. Vyrábět vlastní játro pro Saharu i Antarktidu, to byl krásný sen...
Dík za připomenutí !
|
| |
|
| | | | 25 let od prvního letu L-610 31. 12. 2013 / 22:33 | |
| | No vidíš a dneska se ATRky roztahují od severu na jih. Obrovský boom mají jak v horké Africe, tak chladné Sibiři. |
| |
|
| | | 25 let od prvního letu L-610 31. 12. 2013 / 11:57 | |
| | příležitostně jsem se v létě zastavil i v muzeu v Kunovicích a možná mi i někdo odpoví na následující dotaz. Předem uvádím, že na znalosti člověka v pokladně a průvodci v jedné osobě se asi nedá úplně spolehnout. Tvrdil, že jedna z 610 je i původní prototyp s měřícím vybavením. Měla toho měřícího a testovacího vybavení uvnitř skutečně požehnaně. A nyní - všechny vystavené mašiny a hlavně včetně údajného prototypu měly veškeré popisy v ruštině. Má někdo tušení proč ? |
| |
|
| | | | 25 let od prvního letu L-610 31. 12. 2013 / 12:10 | |
| | Tuseni je velice jednoduche - v dobe konceptualizace L-610 byl predpoklad, ze vetsina produkce pude do Aeroflotu. Proto bylo asi vyhodne mit prototypy v rustine - moznost predvadeni a certifikacnich i zakaznickych zkousek v SSSR.
Pokud by doslo k seriove vyrobe, predpokladam, ze letadla v CSFR by meli popisky v cestine, pro pripadne zapadni zakazniky v anglictine. |
| |
|
| | | | 25 let od prvního letu L-610 9. 1. 2014 / 19:05 | |
| | Měl pravdu . Je to 3. létající prototyp L610 ještě s motory M602. Byl připravován pro zkoušky v bývalém SSSR a vybaven ruskou měřící aparaturou GAMA, proto jsou popisy v ruštině. Létala se s ním i část zkoušek u nás, na zkoušky v SSSR už nedošlo. |
| |
|
|