FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ipilot a320 Jeden příspěvek | Celý strom
ipilot a320   1. 1. 2014 / 21:52
Matica
Lidi byl někdo na tom opravdovém simulátoru A320 v Praze , ipilot?
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 08:23
kuma   
Opravdový simulátor?? Byl jsme na opravdovém simulátoru Airbusu ve výcvikovém centru ČSA na Ruzyni, ale že by byl v Praze někde jinde "opravdový" simulátor Airbusu nevím...

Podnik "aj-pajlot" mi přijde srovnatelný s řadou dalších "zážitkových" fixních simulátorů, kde je spousta věcí "jako," ale že by šlo o certifikovaný simulátor nevím. Třeba se mýlím. "Celebritám" se tam určitě líbí, ale že tam mají na stěně pod nápisem Airbus namalovaný Boeing, jim ale moc dobrou reklamu nedělá...
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 09:47
Fabo™   
Certifikovany iPilot sice AFAIK neni, ale certifikovatelny IIRC je, samo ne na tu samou uroven.

Jinak je to sim vcelku prijemny, udelany je hezky, dynamiku posoudit neumim ale co se tlacitek a tak tyce, tak to funguje celkem fajn.

Nevim zda sem jeste chodiva Vojta Mira (nick tusim bha168?), nicmene ten tam delal, bude vedet vic.
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 10:17
Matica
A je ten simulátor A320 reálný s hrou Airbus X extended?
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 10:27
Fabo™   
Karle?
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 11:05
Luděk Ch.
Reálný simulátor s hrou? Už to nehul, plácáš páté přes deváté...
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 11:27
kuma   
Tomu nerozumím: "certifikovatelny ne na tu samou uroven" - tedy certifikovatelný na jakou úroveň? Ale o to asi v tomhle stromě vůbec nejde.
Rozumím dobře, že běží na Prepar3D?
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 11:41
Fabo™   
Certifikace simu ma ruzne urovne, dle toho co to umi. Ty simy co ma treba CSA ve vycvikaci jsou certifikovane na nejvyssi uroven - lze na nich treba odlitat kompletni typovku (nebo temer kompletni)

Nejjednodussi forma pak muze spocivat v jednem PC s joystickem a XPL nebo P3D, tam si muzes nalitat rekneme cast IFR vycviku v ramci osnov. No a tohle lze certifikovat nekde mezi tim. Jo a bezi to na Prepar3D
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 12:27
PB   
Čéče já nevim, ale doslova PC s joystickem podle mě nesplňuje nic... jednotlivé kategorie viz http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/Jar/JAR_Std4a/data/std_4a/hlava_b.pdf

konkrétně požadavky na nejnižší - BITD - cca zde http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/Jar/JAR_Std4a/data/std_4a/hlava_c.pdf

Dotaz k diskuzi - nevíte někdo, jaký předpis upravuje kolik hodin při jakém výcviku si může žák nalétat na jednotlivých kategoriích STD (kolik při IR, MCC,...)?

PB
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 13:31
Fabo™   
Treba tohle od toho daleko nema http://www.redbirdflightsimulations.com/td/

(byt pravda "joystick" je trochu zjednoduseni)
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 14:52
Matica
No vy jste mně všichni špatně pochopili. Já jenom se ptám těch, kteří byly na tom simulátoru A320, které má ten IPILOT http://flyipilot.cz/. Jestli jsou ty pohyby letadla atd srovnatelné jako jsou v tom simulátoru Airbus X extended.
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 15:23
kuma   
Pokud jsem pochopil správně, tak se u ifly žádné letadlo nepohybuje !!

Pokud myslíš reakce - tak to je právě to, co ti asi málokdo popíše, protože na posouzení reality simulátoru je buď nepředstavitelná tabulka plná čísel - nebo zkušenost někoho, kdo v tom stroji má ve skutečnosti nalítány stovky hodin - aby u přišroubované krabice vycítil, zda se chová "více podobně" nebo "méně podobně" skutečnému letadlu.

Ty to navíc chceš celé porovnat se "simulátorem Airbus X extended" - což ale není "simulátor" ale jen další (jiný) addon do simulátoru FSX.

Takže to je jakobys chtěl porovnat "jízdní vlastnosti Alfy Romeo 156" versus "nejnovější naftový motor koncernu Volkswagen" - hrušky s jablkama.

--------------------------------
Mám pro tebe návrh - zkus ve svém okolí sehnat někoho, kdo už o létání nebo FS něco ví a kdo s tebou stráví 1-2 odpoledne klábosením o simu, všelijakým hračičkařením nad klávesnicí a podobně. Věř, že to ti spoustu věcí srovná správně hlavou nahoru a nohama dolů - a pak i pochopíš, jak se na co zeptat, aby ti vůbec někdo odpověděl.
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 19:14
Matica
Lidi co to daty píšete za srance.????? Já se ptal kdo byl na Leteckém simulátoru v Praze (viz. http://flyipilot.cz/) A jestli ty pohyby a vlastnosti má i simulátor na DVD, které si člověk může koupit v obchodě.
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 19:25
MiG-21MFN
jo má. normálně se to naklání doleva, doprava, nahoru a i dolu. klidně si to kup
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 19:46
Matica
Aha já vlastně jsem omylem zapomněl, že jsem v diskusním fóru pro duševně i psychicky choré!
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 19:56
happypetr   
Nechcete páni admini toho ubožáka už konečně vyhodit do PRDELE???
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 19:57
Matica
Sklapni provokatére!!!!! Asi nevíš co to je diskusní fórum!
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 20:00
Matica
Díval jsem se na tvůj profil a nevěřím že létáš 8.let. Možná prstem po mapě!
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 20:02
Kendy   
Za to ty jen prstem prdeli.
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 20:10
Matica
Ale prosímtě! Nemusíš se tady na tomto fóru přiznávat co děláš, když se nudíš.
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 23:30
Kachna   
no, počkej, staré letecké pravidlo hovoří: If you don´t know what to do with your finger, put it in your ass!
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 08:54
Matica
Jo, a na to jsi přišel kde?
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 20:11
happypetr   
Kdybys jsi stál teď vedle mně, tak ti sundám kšandy a hned bych ti naplácal na prdel. A to bych ti ještě za trest sebral plyšáka na noc a šel by jsi spát bez večerníčka!
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 20:13
Matica
Nemusíš se přiznávat že máš doma plyšáka a díváš se na Večerníčka!
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:31
Marek07
Vieš, najprv zmeň prístup k ľuďom a zamysli sa nad ním... Potom časom možno dostaneš normálnu relevantnú odpoveď. A zamysli sa nad otázkami, ktoré tu kladieš. Mnoho z nich vyrieši veta: "Use this fucking Google" a mnho z nich vyrieši aj toto fórum. A hlavne by so doporučoval začať sa vzdelávať, nakoľko občas vytvoríš taký hlod typu hra Airbus extended, že sa nezasmej Pekný deň prajem...
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:40
Matica
1) S těmi urážkami jste začali vy. (Že je mi 10.let, že se koukám na Večernícka atd)
2) Já jsem se bez urážek ptal kdo na tom simulátoru byl a co si o něm myslí.
3) Nevím kdo vás proti mně poštval.
To spíš ty se zamysli co napíšeš.
Stačí??
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:50
Marek07
Bože daj mi silu, aby som niekoho neudrel. Dal som ti dobré rady a ty sa na mňa navážaš, že sa mám zamyslieť... Chlapče, máš to v hlave dosť pomiešané. Najlepšie urobíš pre svoj kľud a kľud na fóre, že si zbalíš svoje krámy a pôjdeš "diskutovať" inde. Pretože nepotrvá dlho a je dosť možné, že sa sem už nedostaneš Takých ako ty tu už boli...
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:59
Matica
Jakou radu jsi me dal????
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 10:04
Marek07
Toto fakt nemá zmysel. Sorry, si príliš tupý nato, aby si chápal obyčajné vety, nieto ešte lietať...
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 10:54
Fishbed   
mě spíš zaráží že ti tady už asi 10 lidí napsalo že Airbus Extended není hra a ty to pořád nechápeš navíc pravděpodobně moje poslední rada k tobě (ano, očekávám že se po tomhle příspěvku do mě začneš navážet)

když píšeš příspěvky k simu, bývá zvykem že se začíná v tvém případě asi takto: FSX Airbus Extended recezne? (takhle bych to napsal já)

A když píšeš mimo téma tak se většinou začíná zhruba takto OT:iPilot A320 má někdo zkušenosti?


Ale né že by ti to tady už nenapsalo pár lidí....to jen já jsem neponaučitelnej
 

ipilot a320   1. 7. 2014 / 13:49
Jeeloo
Po dlouhé době jsem nakoukl a pobavil se

Tvé jméno nebude zapomenuto, neboj.



P.S. Sorry za staré vlákno, prostě jsem jen zareagoval na to vyjadřování.
15588 B / 375 x 500 / matica.jpg
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 19:41
leonell
Já byl na podobném trenažéru, B737 - od domácího počítače s tím addonem se to liší v té kopii kokpitu a ve větším zorném poli než máš (asi) doma.

Takže:

1) chceš-li pochopit jak se ovládá letadlo této kategorie, určitě ty peníze investuj do pořádného addonu případně koupě pedálů a beranů (ty ale u airbusu neužiješ), než do jedné až dvou hodin na tom trenažéru

2) až se s tím naučíš doma na počítači, můžeš si ten trenažér vyzkoušet. Je to velký zážitek, zejména když budeš mít štěstí a tvým "druhým pilotem" bude reálný pilot TVS/ČSA jako tomu bylo u mně.

Ta 2 bez 1 ti nedá nic jiného, než fotku a "certifikát" o absolvování (který je k ničemu, pokud nepočítám obdivné pohledy návštěv u tebe doma).
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 08:39
Matica
Ok. No Já mám zatím joystick (viz. obr) a ten mně stačí. Jenom jsem nevěděl jestli si mám koupit Airbus X extended a nebo jít do skutečného simulátoru Airbusu A320 a na tu hodinu nebo dvě si zalítat.
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 08:59
Kachna   
Tak rozbij prasátko a pojď k nám. Na začátek ti bude stačit ATRka a budeš z toho vydřenej.


www.aviationacademy.cz
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:02
Matica
Sorry ale od prasátka nevím jak ty ale já už jsem vyšel. A ATRku nemám, protože ty co jsem stáhl byly nereálný. A co B 737-800? nebo DC-3?
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:11
Kachna   
No,můžeš i NGéčko, ale to si pustíš dost žilou.
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:12
Matica
MYslíš. Já už s ní létám od srpna.
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:13
Kachna   
Vím!
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:15
Matica
No já mám i malá letadla s vrtulovým jedním motorem ale neřeknu ti jak se jmenují protože nejsem na svém PC.
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:22
MiG-21MFN
kachno, píšeš se tu sám se sebou nebo s karlem?
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:36
Kachna   
Hele asi s Karlem. Vzpomínám na event, kdy jsme chlastali v Moskvě na balkónu a psali si přes Pérák.

 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 09:42
Matica
Já nejsem Karel.
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 10:18
Kachna   
Jasně, to Karle, to bumper psal taky, že není Alizee, nebo jak se to jeho pseudoego jmenovalo.
 

ipilot a320   4. 1. 2014 / 09:51
MiG-21MFN
Admin?
 

ipilot a320   4. 1. 2014 / 10:10
pawlick
To musí být Karel. Kdo jiný?
 

ipilot a320   4. 1. 2014 / 10:14
Kendy   
At je to kdo je, v každém případě je to idiot.
 

ipilot a320   4. 1. 2014 / 10:28
pawlick
Karel není idiot, Karel je přece Debil....
 

ipilot a320   4. 1. 2014 / 13:35
Fabo™   
Admin ostatne taky. (pozor neplest Admin a admin!)
 

ipilot a320 speciálně pro Maticu   2. 1. 2014 / 22:30
kuma   
Hochu, když nečemu nerozumíš, nejsou to hned srance.
Podívej se na sebe a řekni si zodpovědně, jestli jsi skutečně tak dobrý, zkušený a vzdělaný, abys vyfakoval deset chlapů, co ti nejdřív zkusili poradit - a teprve když dáváš jasně najevo, že na jejich rady (které nechápeš) kašleš, tak tě vyfakovali taky.
Jsi skutečně lepší? O.K., máš na ten názor právo.
Tak si založ svoje diskusní fórum a tam si diskutuj po svém.
Tam tě obtěžovat skutečně nebudeme.
 

ipilot a320 speciálně pro Maticu   3. 1. 2014 / 08:42
Matica
Já tady nikoho nefakuji, jenom se mně nelíbí že já hned položím otázku a hned mně všichni začnou urážet. Že jsem debil, nebo provokatér atd.
 

ipilot a320 speciálně pro Maticu   3. 1. 2014 / 20:42
Kendy   
a nejsi?
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 15:25
kuma   
Minimální rozsah a možné alternativy výcviku určuje osnova, podle klteré výcvik létáš, v širším rámci pak předpisy JAR FCL. Zkus pohledat na stránkách ÚCL.
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 15:14
kuma   
No já nevím... Když se řešila certifikace simu v Bene (a tady se o tom taky dost diskutovalo), zas taková sranda "počítač a joystick" to nebyla, protože ta certifikace zmaená kontrolu, jak reaguje sim na jaký zásah (do řízení, reakce na nastvení motorů atd atd- je toho hafo). A pokud máš sim (jako FS9, FSX atd) kde si můžeš nastavit vlastně cokoliv podle svého - tak je s certifikací problém, protože to nastavení musí být nějaké - reálu podobné - a to se nemůže měnit, protože by certifikace byla naprd. Píšu to hodně zjednodušeně, jiní tady (postupně ustoupivší do mlčící většiny) by o tom mohli dlouze vyprávět...
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 16:50
Instructor
Doplním Václava. Ja vo "svojich Moravách" používam výraz:

"Umožňuje pochopiť letové postupy a krásy prístrojového lietania".

Nič viac a ani nič menej.

Treba si uvedomiť, že zredukovať rýchlosť cca 240 km/h a šesť stupňov voľnosti výcvikového lietadla na 15-palcovú obrazovku noteboku je príliš veľké zjednodušenie. VFR lietanie je ohromujúci zážitok a prístrojové lietanie si vyžaduje k tomu pridať prácu + myslenie + konanie v stiesnenom priestore pilotnej kabíny. Vyžaduje si teoretické znalosti, dokonalú prípravu a nedá sa naučiť iba na simulátoroch.
 

ipilot a320 - k certifikaci a způsobilosti simulátorů   2. 1. 2014 / 17:51
PetrS
Ahoj, pár slov k certifikaci (a certifikovatelnosti) simulátorů. Aby mohl být simulátor použit pro výcvik, který je schválen CAA, (JAA, FAA, EASA) - prostě leteckými úřady, tak musí být také těmito úřady schválen.
V praxi to znamená, že pro SW, který simulátor "pohání" jsou použita schválená originální letadlová data (tj. to, co se získá měřením v době certifikací letadla, když letadlo rok - dva létá nabité měřáky).
Licence na použití těchto originálních dat se uděluje pro konkrétní simulátor a výcvikové středisko, a stojí tak cca 1.5 mil USD!!
Rovněž HW je kontolován - na simulátorech probíhá každý rok certifikace CAA, kde se kontolují desítky testů a dodržení shody naměřených parametrů s parametry, které byly změřeny a stanoveny při úvodní certifikaci. Kontroluje se vše - od sil v řízení, odezvy motion systému, audio a sound parametry, jas a kontrast vizuálního systému - prostě desítky a desítky testů.
Je pochopitelné, že na našich simulátor ve výcvikovém středisku (CATC) na Ruzyni jsou tato data použita - a proto např. simulátor A320 může být certifikován v nejvyšší kategorii Level D Zero Flight Time. To je ale závislé ne na kvalitě zdrojových dat, ale hlavně na kvalitě, s níž jsou tato data převedena do vlastní simulace. Proto náš simulátor ATR (i když má také certifikovaná data), ale "zachází" s nimi zjednodušeným způsobem (a nemá motion system) je certifikován jen jako FNPT II (Flight Navigation and Procedure Trainer Level II).
Jakékoliv ostatní zařízení - od různých desktopových trenažerů palubních desek pro nácvik "čudlíkování" až po hračky typu i-pilot (ano, je to opravdu jen hračka) - nejsou a nemohou být certifikována pro výcvik v souladu s CAA/EASA. Tedy, ne že by se nedaly použít např. právě pro seznámení s rozložením budíků a ovládacích prvků - ale NIKDO a NIKDE je nezapíše do protokolu o výcviku a žádný letecký úřad výcvik na nich neuzná.
Čili jako hračka, jako zážitek pro neznalou veřejnost, která o tom, co je napsáno výše nemá ani ponětí - proč ne. Ostatně - na hlupácích se vždy vydělávalo nejlépe.
Ale pro výcvik - nikdy a nikde.

PetrS
 

ipilot a320 - k certifikaci a způsobilosti simulátorů   2. 1. 2014 / 19:02
Lejzy
Pro X-Plane certifikovaná kombinace s HW pro FAA existuje. Mají level BATD a AATD.

http://www.x-plane.com/pro/certified/

http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=32754
 

ipilot a320 - k certifikaci a způsobilosti simulátorů   2. 1. 2014 / 19:05
mezekmezek
Když jsem si pročítal rozdělení simulátorů do různých "certifikačních kategorií", tak jsem nikde nenarazil na zmínku, která že to kategorie umožňuje zápis hodin do deníku. Chápu správně, že právě ten Level D ZFT?
 

ipilot a320 - k certifikaci a způsobilosti simulátorů   2. 1. 2014 / 22:42
PB   
Viz výše rada od kumy, JAR FCL normálně na lis.rlp.cz ... je to rozházené do jednotlivých hlav podle toho o jaké kvalifikaci se bavíme a jestli jsem to pochopil správně tak to funguje tak, že si hodiny na simu můžeš do zápisníku psát jen v rámci výcviku, jako že ušetříš na tom co bys musel nalétat. Nejde to dělat tak, že tam příjdeš každý pátek, předložíš svoje CPLko, a každý pátek si nalítáš 10 dalších hodin... A ty kategorie simů se liší právě v tom, kolik si na které můžeš uznat.

Mimochodem, pro tu nejjednodušší BITD, které se "blíží počítač s joystickem" a která je podle mě jako jediná dosažitelná se simy styu ipilot je to: 5h pro PPL, 5h pro CPL, 5h pro IR výcvik

PB
 

ipilot a320 - k certifikaci a způsobilosti simulátorů   3. 1. 2014 / 01:55
mezekmezek
To jsi mne Pavle nepochopil. Já myslel v rámci přezkoušení co/na jakém typu simulátoru si může pilot zapsat hodiny do zápisníku. Tedy "co se mu počítá a co je jen vopruz"
Např. když jsem byl na simulátoru L-410 (Mošnov, 1990), tak mi bylo řečeno, že hodiny na něm se normálně započítávají.
 

ipilot a320 - k certifikaci a způsobilosti simulátorů   3. 1. 2014 / 20:03
PetrS
S tím zápisem hodin do zápisníku je to v zásadě tak, že pokud je CAA schválená osnova výcviku na nějakém zařízení (a toto zařízení CAA schválil pro tento výcvik), tak lze tyto hodiny uznat pro výcvik (tedy zapsat do zápisníku). Pokud tedy bude nějaké BITD zařízení (Basic Instrument Training Device) takto schváleno pro nějaký druh výcviku, tak lze tu úlohu, kterou na něm lze odučit, do zápisníku zapsat. Na druhou stranu je jasné, že si asi nikdo nenapíše do zápisníku skutečných letů "Let" odněkud někam, uletěný na "monitoru s joystickem".
Co se týká 410 v Ostravě, tak ta má certifikaci CAA (sice museli vyrobit zvláštní kategorii, aby to prošlo, ale certifikát to má) - takže výcvikové hodiny v rámci schválených výcvikových programů lze zapsat.
 

ipilot a320 - k certifikaci a způsobilosti simulátorů   3. 1. 2014 / 22:11
Mike76
Co ten sim ULT-28 v Letňanech. Chtěl bych tam zajít zkusit si na vlastní kůži jaké je létání v IMC. Dělají tam na tom takový kurz.
 

ipilot a320 - k certifikaci a způsobilosti simulátorů   4. 1. 2014 / 12:20
mezekmezek
Tak když jsem byl na tom simulátoru 410-ky, tak ještě byl armádní (teď nevím kolikátý dopravní pluk). Zařídil mi to náš velitel výcvikové letky. To bylo v době, kdy celé prostranství před terminálem (co je teď parkoviště) byly kasárna...
 

ipilot a320   2. 1. 2014 / 23:18
Mike76
Ale zas mají v galerii na webu pěkný holky.

Na druhou stranu za cca 2000 Kč na hodinu tě někdo sveze pěkným UL zážitek budeš mít opravdovej
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 00:01
Pips   
Je i spousta alternativních míst, kde za ty dva tisíce na hodinu můžeš mít i ty nádherný holky
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 00:09
Mike76
S tím se nedá nic jiného nežli plně souhlasit
 

ipilot a320   3. 1. 2014 / 10:50
Jenicek737
Pokusim se ti odpovědět na tvou otázku, kterou jsem mimo jiné pochopil až po přečtení celeho stromu. Ipilot je pěkně udělaný obývak který vypadá jako kabina. V ni je ,,počítač" na kterém je spušteno fsx( Prepar3D). A ktomu maji nějaky pěkný addon a320. Je i vcelku možné, že ten co se na něj tážeš. Ps: opravdu pokládáš své otazky divně
 

ipilot a320   4. 1. 2014 / 06:40
Instructor
http://flyipilot.cz/o-spolecnosti/

... vzniklo veľké nedorozumenie. Na vyššieuvedenej adrese ponúkajú "letecký zážitok" ale neposkytujú žiadny letecký výcvik !!!
 

ipilot a320   4. 1. 2014 / 11:33
Fishbed   
já myslim že nikdo z nás si ani nemyslel že by poskytovali výcvik
 

ipilot a320   4. 1. 2014 / 13:36
Fabo™   
Matice treba i jo. Pokud to neni Karel nebo Admin.

Nebo nejaky jiny Debil.
 

ipilot a320   6. 1. 2014 / 14:56
Lapak
Byl a docela mě to zklamalo. Už jsem se rozepisoval zde: http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?pid=111114#p111114
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ