| | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 20:40 | |
| | Ahoj, nemate nekdo info k padu cessny u roudnice? To byl nejakej ifr? |
| |
|
| | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 21:19 | |
| | Podle serveru iDNES letěli z Kladna na let po republice, ale kvůli špatnému počasí chtěli neplánovaně sednout v Roudnici, kde neviděli kvůli počasí dráhu, tak to otočili na Ruzyň a spadli do pole. |
| |
|
| | | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 22:00 | |
| | Jsou živý to je hlavní, vzhledem k času to muselo být Night VFR v tý Roudnici. Nicméně tma a oblačnost je blbá kombinace tak to zkusili IFR na LKPR... |
| |
|
| | | | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 22:01 | |
| | | |
|
| | | | | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 22:12 | |
| | | |
|
| | | | | | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 22:21 | |
| | | |
|
| | | | | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 22:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 22:18 | |
| | OK beru, Koukal jsem podle fotek na planes |
| |
|
| | | | | | | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 22:22 | |
| | Na Planes je někde fotka trosek OK-VVV? Ta, pokud vím, stojí živá a zdravá v hangáru.. |
| |
|
| | | | | | | | | cessna crash u roudnice 3. 1. 2014 / 22:25 | |
| | To jsem napsal že je tam fotka trosek? |
| |
|
| | | cessna crash u roudnice 4. 1. 2014 / 21:21 | |
| | | |
|
| | | | cessna crash u roudnice 4. 1. 2014 / 21:35 | |
| | Tam by som nechcel sediet..... |
| |
|
| | | | | cessna crash u roudnice 4. 1. 2014 / 23:11 | |
| | | |
|
| | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 10:25 | |
| | To teda měli. Ale nechápu, když už se takhle zkurvilo počasí, proč to nevzali na Ruzyň? |
| |
|
| | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 10:46 | |
| | Spíš proč se ten let uskutečnil v takovém počasí. |
| |
|
| | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 12:13 | |
| | Dejme tomu, že podcenili přípravu, nebo se počasí mohlo zhoršit nepředvídatelně.
Předpis říká, že letadlo vybavené pro let bez vidu a pilot má přístrojovou doložku, může si dovolit let například na oblačností, pokud je ji víc než 4/8 nebo i nad souvislou oblačnost. Předpokládám, že jako každá C172, tak i tahle měla IFR vybavení a tak si mohli dovolit let i na minimech. Ale nechápu, proč okamžitě nepřešli na IFR a nenechali se divertovat na Ruzyň... Co je platná osvětlená dráha v Roudnici, když je mizerná dohlednost. Jak se na ni chtěli poslepu trefovat? To jim bylo líto zaplatit dražší poplatky za přistání a ATS? |
| |
|
| | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 15:00 | |
| | To s předpisem je trochu jinak, pokud si dobře pamatuju - pokud máš IFRové letadlo, a IFR doložku, tak můžeš letět IFR. Pokud jedno z toho není, tak můžeš nad max 4/8. Nicméně nemám tucha, jak vybavené bylo letadlo a co za kvalifikace měl pilot.
LKPR a LKKB ten večer měly podmínky mám pocit dokonce VMC. Je to škoda... |
| |
|
| | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 16:03 | |
| | Je to napsané tak, že můžeš v případě nutnosti přejít na IFR. Je to na lis.rlp.cz, v AIPu, ENR 1.2. |
| |
|
| | | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 17:42 | |
| | Jo promin, spatne jsem si tvuj prispevek precetl. Napsal jsem podruhe prakticky to same. |
| |
|
| | | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 18:11 | |
| | Tady někdo psal že ta C172 nebyla IFRová |
| |
|
| | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 18:18 | |
| | Jak jsi přišel na to že každá C172 je IFRová? Má teda opačný poměr co jsem letěl. Byli to většinou dotažený nějaký starší kusy ... |
| |
|
| | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 18:49 | |
| | No, když se dívám na fotky interiérů, tak drtivá většina má IFR. Ale je pravdou, že to jsou hlavně stroje od našich hranic na západ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 22:04 | |
| | Jedna věc je, že ty stroje mají instalovány třeba VOR, nebo dokonce ILS, a druhá věc je, zda jsou IFRové papírově. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 22:29 | |
| | Tak tak, je zajímavé že v předpisech je napsáno
že IFRové letadlo musí být mimo jiné podle bodu C být vybaveno:
c) dvěma citlivými barometrickými výškoměry s bubínkem a ručkou, vybavené počitadlem nebo rovnocenným provedením.
Poznámka: Ani tříručkové barometrické výškoměry, rovněž výškoměry pouze s bubínkem a ručkou nesplňují výše uvedený požadavek c).
Musím přiznat že jsem neviděl zatím C172 se dvěma bubínkovími výškoměry... (nepočítám C172 s galss cocpity ty asi IFRové jsou). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 23:23 | |
| | To byvavalo, a bubinkovy musel byt jeden. Nyni uz je to trochu jinak (stejne jako jiz neni nutne napr ADF).
Otazkou je vzdy co splni minimalni pozadavky predpisu a podle ceho to ten dany pilot skutecne dokaze zaletet. Myslim ze spekulovat o prubehu nehody je velmi predcasne. Ja osobne obdivuji konstrukci C172, protoze to jak zustal pilotni prostor relativne neporuseny je vzhledem ke stavu zbytku vraku a tomu jaka to musela byt "slupka" obdivuhodne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 23:31 | |
| | V předpisech je to furt s těma vejškoměramia L6 to ADF jsem tam nenašel |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 23:46 | |
| |
6.9 Všechny letouny při letech podle pravidel pro lety podle přístrojů (IFR)
6.9.1 Všechny letouny letící podle pravidel pro lety podle přístrojů nebo za podmínek, při nichž se letadlo nemůže udržet v žádoucí letové poloze bez údajů jednoho nebo více letových přístrojů, musí být vybaveny těmito přístroji:
a) magnetickým kompasem,
b) přesnými palubními hodinami udávajícími hodiny, minuty, sekundy,
c) dvěma citlivými barometrickými výškoměry s bubínkem a ručkou, vybavené počitadlem nebo rovnocenným provedením.
Poznámka: Ani tříručkové barometrické výškoměry, rovněž výškoměry pouze s bubínkem a ručkou nesplňují výše uvedený požadavek c).
d) systémem pro indikaci rychlosti letu s prostředky pro vyloučení účinků vlhkosti a námrazy,
e) zatáčkoměremspříčnýmsklonoměrem,
f) ukazovatelem letové polohy (umělým horizontem),
g) ukazovatelemkurzu(směrovýmsetrvačníkem),
Poznámka: Požadavky uvedené výše pod e), f) a g) lze splnit sloučením přístrojů nebo sdruženými letovými povelovými systémy za předpokladu, že zůstane zachována táž ochrana proti celkovému selhání, jaká je vlastní třem samostatným přístrojům.
h) prostředkem indikace, správné činnosti napájení gyroskopických přístrojů,
i) přístrojem udávajícím v pilotním prostoru teplotu vnějšího vzduchu,
j) variometrem,
k) a takovými dalšími přístroji a vybavením, které může předepsat Úřad nebo příslušný letecký úřad ke splnění publikovaných požadavků na navigaci a řízení letového provozu. |
| |
|
| | | | | | | | cessna crash u roudnice 5. 1. 2014 / 23:14 | |
| | | |
|
|